• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Bo dla Szcura wazniejsze jest zbudowanie kolejki linowej na kamienna Gore ( niby po co i dla kogo?? bo za darmo kursowac przeciez nie bedzie), niz budowa tunelu badz wiaduktu łaczacego Hutnicza z Chylońska!

    • 10 1

  • zamiast tych wszystkich ścieżek rowerowych muzeów i pomników to wiadukt jest najlepszym pomysłem i tam powinny iść pieniążki

    • 9 0

  • PKP nie takie złe (2)

    No proszę, miasto Gdynia nie chce ( nie ma kasy ) na modernizację przejazdów kolejowych w Chyloni, a tu niespodzianka - PKP planuje budowę wiaduktu przy okazji remontu trasy Chylonia - Słupsk ( chyba więc chodzi o przejazd na Północnej a nie Puckiej ). A miasto łaskawie włączy się w negocjacje w sprawie projektu. Czyli gdyby nie PKP to jeszcze 50 lat czekalibyśmy na jakąkolwiek inicjatywę ze strony m. Gdynia.

    • 15 3

    • PKP

      Niech najpierw wybuduje windę na odnowionym dworcu w Rumi .

      Na perony SKM nie ma windy !

      Aż dojdzie do tragedi !

      • 4 0

    • chyloniak możesz sie dodatkowo opodatkować

      na ten cel, a nie wylewać tu swoje żale. Wy tylko niszczyć swoją dzielnice potrafcie i marudzić ?

      • 0 3

  • najpierw Północna

    Uważam, że w pierwszej kolejności powinien powstać wiadukt w ciągu Północnej, a potem dopiero na Puckiej. Północna ma znacznie większe strategiczne znaczenie i ruch tam większy. Budujmy to niezależnie od Opatu. Tyle że nie wystarczy sam wiadukt/tunel nad/pod torami, konieczne jest połączenie Północnej z końcem Obwodnicy w ciągu Południowej i pod/nad Chylońską. Bez tego rozwiązania, a przy wybudowaniu wiaduktu na Północnej mocno zwiększy się tam ruch, co zakorkuje kwartał : Morska, Kcyńska, Chylońska. A więc wiadukt na Północnej tak ale wraz z jednoczesną budową połączenia Obwodnicy z Północną. A OPAT może poczekać na dofinansowanie z W-wy, zwłaszcza że OPAT ma służyć głównie warszawce ( w lecie ), a w pozostałych miesiącach Rumi i Redzie. Dla Gdyni ma mniejsze znaczenie, a koszty budowy i utrzymania zapewne ogromne.

    • 8 3

  • przejazdy na Puckiej (4)

    Nie przesadzajmy z tym czasem oczekiwania na Puckiej. Owszem 8-10 minut zdarza się i nie jest to mało. Ale nie wiem skąd autor powiela informacje, że tam czeka się pół godziny na podniesienie szlabanu. Bzdura ! A odnośnie drugiego przejazdu na Puckiej ( ten dla ruchu towarowego bliżej Pogórza ) to nawet zostawiłbym tam tak jak jest - ruch pociągów czy lokomotyw nie jest tam duży, a rogatki są podnoszane zaraz po przejeździe pociągu. Jedyne co bym sugerował to generalny remont tego przejazdu bo można tam koło urwać albo nogę połamać. Przykładem może być bardzo dobra jakość pierwszego przejazdu na Puckiej, który ostatnio został wyremontowany.

    • 4 16

    • No to Panie Chyloniak

      proponuję spacer do drużnika aby dowiedzieć się kiedy nie może podnieść
      szlabanu przez 25 min - dysponuje odpowiednim wykazem.

      • 7 1

    • (2)

      chłopie są takie godziny.Jak SKMki zaczynają jeździć co 7,5 minuty oznacza to że średnio co 3-4 minuty z jakiegoś kierunku jest pociąg jeśli do tego dodamy czasy pomiędzy pociągami kiedy dzwonią i pytają o zgodę, odjazdy pociągów regionalnych intercity towarowych, pendolino zjeżdżających na pusto do Cisowej to z pewnością są takie momenty.Ja sam widziałem te same auta stojące przez ponad 20 minut dalej nie czekałem jako pieszy tylko przeszedłem pod szlabanem

      • 5 1

      • No to " chłopie " Tobie nie potrzebny jest tunel lub wiadukt tylko skrzydła. (1)

        • 1 4

        • Nikt nie lubi przechodzić przez zamknięty przejazd dlatego w normalnym mieście zrobiliby już z tym dawno porządek

          • 7 0

  • dla szczurka i kolesi (1)

    ważniejsza jest kolejka na Kamienną Górę - żeby knajpiarz z Panoramy miał więcej klientów

    • 22 2

    • To Panorama jeszcze żyje?

      Swego czasu była knajpą z rekordowo niskimi ocenami klientów.

      • 2 0

  • Dlaczego w artykule podaje się szacowany koszt całej trasy do Słupska a nie szacowany koszt wiaduku? (1)

    Taki wiadukt to jest mały procent wydatku na całą trasę. Czy chodzi o ukrycie faktu, że Gdynię na to stać? To śmieszna kwota przy wydatkach na lotnisko, muzeum emigracji, policealnej szkole filmowej czy kolejce na kamienną górę

    • 18 1

    • Oczywiście, że Gdynię byłoby na to stać. 10x mniejszy Pruszcz Gdański wybudował sobie północną obwodnicę miasta z nowym wiaduktem nad torami, łączny koszt - 67 mln zł.
      Droga Zielona przy Ergo z trzema tunelami pod torami (po jednym na każdą jezdnię i trzeci pieszo-rowerowy) to 102 mln zł. Na samo niedziałające lotnisko w Gdyni poszło więcej.

      • 13 0

  • Czy władze Gdyni, w ogóle , coś mogą ?

    Czytam kolejny artykuł, że gdyńscy urzędnicy nic nie mogą, że wszystko zależy od kogoś innego,albo nie mają kasy. Rozumiem, że twardą politykę, to mogą pokazać, ale tylko wobec własnych obywateli.

    • 15 1

  • Może metro zamiast lotniska Panie gryzoniu ?

    • 18 1

  • (4)

    Wykluczone, ze powstanie. A szczurodrom w Kosakowie nie był za drogi?

    • 16 3

    • Co do lotniska to ..... (3)

      Wiemy dobrze kto podłożył świnię i kogo łapy były w to umoczone !

      Polacy z polskiego gdańska w UE .

      • 1 9

      • świnię lotniskową a la Gdynia to sobie podłożyła sama Gdynia

        bo zanim budowała trzeba było się zastanowić czy inwestycja publiczna za 100 milionów przejdzie test prywatnego inwestora. Jeśli nie rozumiesz co to znaczy to wyjaśniam ; czy prywatny inwestor wyłożyłby 100 mln własnych pieniędzy w taki projekt jak lotnisko w Kosakowie. Odpowiedź brzmi ; Nie.

        • 7 0

      • a MOŻE I pIs-DZIELCE MACZALI W TYM ŁAPY ???

        kto to wie, kto to wie.? Na razie wiemy o jednych i sprzyjających na tym portalu usłużnych głupolach ?

        • 0 0

      • Jakie podkładanie świni? Gdynia sama złożyła wniosek notyfikacyjny do KE o zaakceptowanie pomocy publicznej, bo tego wymaga prawo jełopie jeden. A że zamiast zrobić to przed rozpoczęciem budowy, zrobili to w trakcie, to już ich problem a nie Gdańska.

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane