- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?
Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.
Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.
W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.
- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej na północ od ul. Przemysłowej lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.
Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".
- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2015-02-04 16:13
...
Tunele, mosty stawiane są w mniej obciążonych lokalizacjach... A z tym od lat mają problem... Może jakby więcej pieniędzy przeznaczane byłoby realnie na inwestycje nie byłoby takich problemów. Z drugiej strony Pan Szczurek chyba zapomniał ze są inne dzielnice poza Centrum.
- 11 1
-
2015-02-04 16:13
(2)
Trzeba wybrać Horala w następnych wyborach to się problem rozwiaze
- 4 8
-
2015-02-04 16:25
Trzeba wybrać najlepszego kandydata nie z Samorządności
Kto by to nie był poradzi sobie z tą sprawą nie gorzej niż Szczurek (gorzej się chyba nie da), który przez tyle lat nie zbudował ani wiaduktu ani tunelu, nie mówiąc o OPAT którego jak nie było tak dalej nie ma
- 15 1
-
2015-02-04 20:34
?
Masz rację , rozwiąże się problem z Horała !
- 0 0
-
2015-02-04 16:49
pl.wikipedia.org/wiki/Obwodnica_Pruszcza_Gda%C5%84skiego
Całkowity koszt inwestycji wynosił 61 mln zł, w tym dofinansowanie ze środków unijnych 31 mln- 14 2
-
2015-02-04 16:55
nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy (3)
A czy Horała do czegokolwiek chce dokładać ?Jesli już to do kościołów:))
- 0 11
-
2015-02-04 17:47
(2)
a co wy z tym horałą resorciaki?
każdy kto nie zwami ten z PiS nie?
no chyba że chodzi o kasę to z PO?- 11 1
-
2015-02-04 19:44
Władza zawsze zmienia temat lub zrzuca winę na innych jak się o niej źle pisze
- 6 1
-
2015-02-04 21:07
Straszenie opozycją to są stare PZPR-owskie metody. Tylko my potrafimy rządzić i wiemy najlepiej co jest ludziom potrzebne. (Nie popieram PO ani PiS).
- 3 0
-
2015-02-04 17:14
Przejazd kolejowy na Puckiej (1)
Tunel za drogi,wiadukt za drogi a może skrztdła
- 10 0
-
2015-02-04 17:31
Kolejkę linową zrobią.
- 4 0
-
2015-02-04 17:38
prosty wniosek
zanim powstanie tunel czy wiadukt ( i tu zgadzam się , że to się bardziej przyda na Północnej , albo może przekopać na wysokości przystanku SKM Gdynia Cisowa i zbudować tam centrum przesiadkowe - również autobusy z Hutniczej mogłyby tam zakręcać "kółeczko" )
TO PRZEDE WSZYSTKIM
dyżurni ruchu z tych dwóch spółek mają NATYCHMIAST komunikować się z dróżnikiem , a ten ma OD RAZU podnosić szlabany i reagować dynamicznie , bo czasami przez 15 minut nie jedzie żaden pociąg , a i tak szlabany są opuszczone.
A jeżeli to jest problem , to niech psiarnia która ukrywa się na parkingu netto , by wlepiać mandaty mniej cierpliwym pieszym przechodzącym przy opuszczonych szlabanach , pomoże zorganizować przejazd przez zaporę by było płynnie i bezpiecznie- 5 0
-
2015-02-04 17:45
wasz prezydent
Zamiast przejazdu macie przeciez infobox....
- 18 1
-
2015-02-04 17:46
prędzej szczur wybuduje kolej linową niż pochyli się nad tym wiaduktem/tunelem
wiadukt to niezbyt medialna /lanserska budowa...
- 17 0
-
2015-02-04 19:08
Tylko tunel !
nie ma co debatować, ale pilnie przystępować do realizacji!
- 6 0
-
2015-02-04 19:33
NIE WIERZĘ!!!!!!
Nie wierzę w żaden wiadukt.Wczoraj stałam 35 min.zanim otworzyli szlaban.Przez 15 min.nie jechał żaden pociąg,a mimo to szlaban był zamknięty.Gdybym była bez samochodu to bym przeszła{chociaż już zapłaciłam 100zł mandatu dla policji} kilka osób przeszło,ale dużo stało i marzło.
Mieszkałam blisko ul.Puckiej.Pamiętam jako mała dziewczynka już wtedy mieli coś robić z tym przejściem,nawet rodzice podpisywali jakieś pismo na ten temat.Już 60 lat minęło i nic.
Za to p.Szczurek buduje sobie pseudo pomniki w centrum,nie pytając nas o zdanie.- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.