• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • ...

    Tunele, mosty stawiane są w mniej obciążonych lokalizacjach... A z tym od lat mają problem... Może jakby więcej pieniędzy przeznaczane byłoby realnie na inwestycje nie byłoby takich problemów. Z drugiej strony Pan Szczurek chyba zapomniał ze są inne dzielnice poza Centrum.

    • 11 1

  • (2)

    Trzeba wybrać Horala w następnych wyborach to się problem rozwiaze

    • 4 8

    • Trzeba wybrać najlepszego kandydata nie z Samorządności

      Kto by to nie był poradzi sobie z tą sprawą nie gorzej niż Szczurek (gorzej się chyba nie da), który przez tyle lat nie zbudował ani wiaduktu ani tunelu, nie mówiąc o OPAT którego jak nie było tak dalej nie ma

      • 15 1

    • ?

      Masz rację , rozwiąże się problem z Horała !

      • 0 0

  • pl.wikipedia.org/wiki/Obwodnica_Pruszcza_Gda%C5%84skiego

    Całkowity koszt inwestycji wynosił 61 mln zł, w tym dofinansowanie ze środków unijnych 31 mln

    • 14 2

  • nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy (3)

    A czy Horała do czegokolwiek chce dokładać ?Jesli już to do kościołów:))

    • 0 11

    • (2)

      a co wy z tym horałą resorciaki?
      każdy kto nie zwami ten z PiS nie?
      no chyba że chodzi o kasę to z PO?

      • 11 1

      • Władza zawsze zmienia temat lub zrzuca winę na innych jak się o niej źle pisze

        • 6 1

      • Straszenie opozycją to są stare PZPR-owskie metody. Tylko my potrafimy rządzić i wiemy najlepiej co jest ludziom potrzebne. (Nie popieram PO ani PiS).

        • 3 0

  • Przejazd kolejowy na Puckiej (1)

    Tunel za drogi,wiadukt za drogi a może skrztdła

    • 10 0

    • Kolejkę linową zrobią.

      • 4 0

  • prosty wniosek

    zanim powstanie tunel czy wiadukt ( i tu zgadzam się , że to się bardziej przyda na Północnej , albo może przekopać na wysokości przystanku SKM Gdynia Cisowa i zbudować tam centrum przesiadkowe - również autobusy z Hutniczej mogłyby tam zakręcać "kółeczko" )
    TO PRZEDE WSZYSTKIM
    dyżurni ruchu z tych dwóch spółek mają NATYCHMIAST komunikować się z dróżnikiem , a ten ma OD RAZU podnosić szlabany i reagować dynamicznie , bo czasami przez 15 minut nie jedzie żaden pociąg , a i tak szlabany są opuszczone.
    A jeżeli to jest problem , to niech psiarnia która ukrywa się na parkingu netto , by wlepiać mandaty mniej cierpliwym pieszym przechodzącym przy opuszczonych szlabanach , pomoże zorganizować przejazd przez zaporę by było płynnie i bezpiecznie

    • 5 0

  • wasz prezydent

    Zamiast przejazdu macie przeciez infobox....

    • 18 1

  • prędzej szczur wybuduje kolej linową niż pochyli się nad tym wiaduktem/tunelem

    wiadukt to niezbyt medialna /lanserska budowa...

    • 17 0

  • Tylko tunel !

    nie ma co debatować, ale pilnie przystępować do realizacji!

    • 6 0

  • NIE WIERZĘ!!!!!!

    Nie wierzę w żaden wiadukt.Wczoraj stałam 35 min.zanim otworzyli szlaban.Przez 15 min.nie jechał żaden pociąg,a mimo to szlaban był zamknięty.Gdybym była bez samochodu to bym przeszła{chociaż już zapłaciłam 100zł mandatu dla policji} kilka osób przeszło,ale dużo stało i marzło.
    Mieszkałam blisko ul.Puckiej.Pamiętam jako mała dziewczynka już wtedy mieli coś robić z tym przejściem,nawet rodzice podpisywali jakieś pismo na ten temat.Już 60 lat minęło i nic.
    Za to p.Szczurek buduje sobie pseudo pomniki w centrum,nie pytając nas o zdanie.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane