- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (167 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (119 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?
Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.
Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.
W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.
- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej na północ od ul. Przemysłowej lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.
Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".
- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2015-02-04 19:37
Lekceważenie potrzeb mieszkańców !
Jakie wielkie straty ponoszone są każdego dnia, czas, nerwy, benzyna i zanieczyszczenie środowiska ale lepiej następny biurowiec , może lotnisko albo kolejkę na co ? hm
- 11 0
-
2015-02-04 19:50
(3)
Szanowni Państwo. Nasuwa mi się pytanie nie związane z tematem artykułu - co było źródłem dzisiejszego fetoru w centrum miasta Gdyni.
- 7 0
-
2015-02-04 22:15
To z UM.
- 4 0
-
2015-02-05 04:59
Port, a właściwie wielka góra łupin orzecha kokosowego. Roterdamska-Celna.
- 0 0
-
2015-02-05 07:25
Nic nie śmierdzi!!!
Nic nie czuję!!!
- 3 0
-
2015-02-04 20:39
Proście sobie, proście...a może kiedyś będzie Wam dane.
W co ja sam, ja Wielki Wódz Szczurolandu za bardzo nie wierzę.- 10 1
-
2015-02-04 20:51
tunel
w wejherowie też na przejezdzie jest stanie na pół godziny....miasto pomogło -zrobili rękaw żeby pomieścił więcej stojących.....GŁUPOTA NIE BOLI GŁUPKA TYLKO WSZYSTKICH DOOKOŁA
- 5 0
-
2015-02-04 20:52
(2)
Narzekacie na tym portalu na Szczurka i słusznie. Ale jak ktoś zaproponuje żeby wybrać wreszczie kogoś innego ( zwłaszcza z PiSu ) to jeden wielki sprzeciw. Głosujcie tak dalej ale wówczas nie marudźcie że wam źle !
- 12 1
-
2015-02-04 20:58
no właśniee proponuje Jarosława zbawiciela Gdyni Kaczkowskiego (1)
mamy rzekę Kaczą, kacze buki, Kaczylas, Kaczkowo może by tak Kaczyńskiego
Panie Horała ?- 3 2
-
2015-02-04 22:11
gosciu chyba cas zaczac sie leczyc na glowe
- 1 0
-
2015-02-04 20:58
Piesi (2)
W czasie złej pogody, deszcz, mróz itp. piesi muszą stać przed szlabanami, kierowcy co prawda też ale siedzą w samochodach. Czasem czas oczekiwania na podniesienie szlabanów to 20 minut, no i częste postoje policjantów, pilnujących przejazd, jakby ważniejszych spraw nie mieli. Może chociażby kładka dla pieszych ???
- 11 0
-
2015-02-04 22:36
(1)
Jakbym miał stać 20 minut przed szlabanem, to poszedłbym te 200 m w prawo i przeszedł przejściem pod torami, co nie znaczy, że tunel nie jest potrzebny.
- 0 0
-
2015-02-04 22:57
A skąd ma wiedzieć czy będzie stać 3 minuty czy poł godziny?
- 2 0
-
2015-02-04 21:14
tytuł na zdjęciu
na stronie głównej trójmiasta znajduje się zdjęcie kolejki SKM,na której tytuł zaczyna się od słowa "kieorwcy";czy nie powinno być "kierowcy"??? mam po raz kolejny wrażenie, że ktoś tego co redaguje i tworzy, po prostu nie czyta.A czytelnicy to nie analfabeci wstydzą się za autorów tego portalu
- 3 0
-
2015-02-04 21:51
zamiast kwiatkowskiego Gdynia powinna przedłużyć obwodnicę
do hutniczej a potem do unruga i sprawa załatwiona.
A teraz to ch.j bombki strzelił bo f.ty z Gdańska i UE blokują każdą inwestycję w OPAT i nie ma szans na poprawę tej drogi.- 2 6
-
2015-02-04 22:28
Przeniescie sie z tej wiochy do gdanska
co za problem
- 2 3
-
2015-02-04 22:42
Rogatki
Po to jest komunikacja publiczna, aby z niej korzystać. Chcecie jeździć samochodami to czekajcie pod szlabanami. Sopot potrafił wybudować tunel wiec nic nie stoi na przeszkodzie, aby Gdynia tez wybudowała sobie tunel a nie liczyła na drapanego. Moze wybudować kolejkę gondolowa dla samochodów nad torami. To będzie rewolucja.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.