• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Lekceważenie potrzeb mieszkańców !

    Jakie wielkie straty ponoszone są każdego dnia, czas, nerwy, benzyna i zanieczyszczenie środowiska ale lepiej następny biurowiec , może lotnisko albo kolejkę na co ? hm

    • 11 0

  • (3)

    Szanowni Państwo. Nasuwa mi się pytanie nie związane z tematem artykułu - co było źródłem dzisiejszego fetoru w centrum miasta Gdyni.

    • 7 0

    • To z UM.

      • 4 0

    • Port, a właściwie wielka góra łupin orzecha kokosowego. Roterdamska-Celna.

      • 0 0

    • Nic nie śmierdzi!!!

      Nic nie czuję!!!

      • 3 0

  • Proście sobie, proście...a może kiedyś będzie Wam dane.
    W co ja sam, ja Wielki Wódz Szczurolandu za bardzo nie wierzę.

    • 10 1

  • tunel

    w wejherowie też na przejezdzie jest stanie na pół godziny....miasto pomogło -zrobili rękaw żeby pomieścił więcej stojących.....GŁUPOTA NIE BOLI GŁUPKA TYLKO WSZYSTKICH DOOKOŁA

    • 5 0

  • (2)

    Narzekacie na tym portalu na Szczurka i słusznie. Ale jak ktoś zaproponuje żeby wybrać wreszczie kogoś innego ( zwłaszcza z PiSu ) to jeden wielki sprzeciw. Głosujcie tak dalej ale wówczas nie marudźcie że wam źle !

    • 12 1

    • no właśniee proponuje Jarosława zbawiciela Gdyni Kaczkowskiego (1)

      mamy rzekę Kaczą, kacze buki, Kaczylas, Kaczkowo może by tak Kaczyńskiego

      Panie Horała ?

      • 3 2

      • gosciu chyba cas zaczac sie leczyc na glowe

        • 1 0

  • Piesi (2)

    W czasie złej pogody, deszcz, mróz itp. piesi muszą stać przed szlabanami, kierowcy co prawda też ale siedzą w samochodach. Czasem czas oczekiwania na podniesienie szlabanów to 20 minut, no i częste postoje policjantów, pilnujących przejazd, jakby ważniejszych spraw nie mieli. Może chociażby kładka dla pieszych ???

    • 11 0

    • (1)

      Jakbym miał stać 20 minut przed szlabanem, to poszedłbym te 200 m w prawo i przeszedł przejściem pod torami, co nie znaczy, że tunel nie jest potrzebny.

      • 0 0

      • A skąd ma wiedzieć czy będzie stać 3 minuty czy poł godziny?

        • 2 0

  • tytuł na zdjęciu

    na stronie głównej trójmiasta znajduje się zdjęcie kolejki SKM,na której tytuł zaczyna się od słowa "kieorwcy";czy nie powinno być "kierowcy"??? mam po raz kolejny wrażenie, że ktoś tego co redaguje i tworzy, po prostu nie czyta.A czytelnicy to nie analfabeci wstydzą się za autorów tego portalu

    • 3 0

  • zamiast kwiatkowskiego Gdynia powinna przedłużyć obwodnicę

    do hutniczej a potem do unruga i sprawa załatwiona.
    A teraz to ch.j bombki strzelił bo f.ty z Gdańska i UE blokują każdą inwestycję w OPAT i nie ma szans na poprawę tej drogi.

    • 2 6

  • Przeniescie sie z tej wiochy do gdanska

    co za problem

    • 2 3

  • Rogatki

    Po to jest komunikacja publiczna, aby z niej korzystać. Chcecie jeździć samochodami to czekajcie pod szlabanami. Sopot potrafił wybudować tunel wiec nic nie stoi na przeszkodzie, aby Gdynia tez wybudowała sobie tunel a nie liczyła na drapanego. Moze wybudować kolejkę gondolowa dla samochodów nad torami. To będzie rewolucja.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane