• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej autobusów do Chwarzna i Wiczlina

Patryk Szczerba
2 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina. Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina.

Podwojenie w popołudniowym szczycie częstotliwości kursowania linii 147 oraz więcej kursów linii 140 w ciągu dnia to główne zmiany mające ułatwić podróż mieszkańcom Chwarzna i Wiczlina, których z miesiąca na miesiąc przybywa. Autobusy według nowego rozkładu pojadą po raz pierwszy w poniedziałek.



Czy większa częstotliwość kursowania autobusów zmniejszy korki na dojeździe do Chwarzna?

Wzrastającą liczbę gdynian zamieszkałych na osiedlach określanych przez deweloperów jako Gdynia Zachód widać na drogach. Bywa, że rano korek na ul. Chwarznieńskiej sięga - mimo poszerzenia odcinka leśnego do dwóch pasów - nawet połowy jego odległości. W godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego praktycznie wszystkie ulice prowadzące przez Witomino do ul. Chwarznieńskiej są zakorkowane.

Samochody spowolnione, autobusy bez strat czasowych

Sytuacji nie ułatwiają remonty, których natężenie w ostatnich tygodniach jest w mieście wyjątkowo duże, co - zdaniem kierowców - nie usprawiedliwia indolencji władz miasta w szukaniu prawdziwego rozwiązania problemu.

Czytaj też: Chwarznieńską przez las najwcześniej za 25 lat

W ostatnim czasie poprawie uległa za to sytuacja tych, którzy do podróży wybierają komunikację miejską. Ukończony prawie rok temu buspas na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni pozwala autobusom na swobodny przejazd do Witomina. Później pojazdy grzęzną w korkach, ale - jak przyznają kierowcy i pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina - oszczędność czasu i tak jest spora. Od poniedziałku dostępność komunikacji będzie jeszcze większa, bowiem ZKM podwoi popołudniami liczbę autobusów linii 147.

Zmiany, bo coraz tłoczniej

- Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej, więc - wprowadzając te zmiany - wychodzimy im naprzeciw. Zwłaszcza że odnotowujemy zwiększającą się liczbę pasażerów w autobusach jadących w tamtym kierunku. Nie bez znaczenia jest też w tym wypadku z pewnością buspas, z którego jesteśmy zadowoleni - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, dodając, że większa częstotliwość oznacza też mniejsze spóźnienia.
Główną zmianą, która zacznie obowiązywać od poniedziałku jest podwojenie częstotliwości kursowania autobusów linii 147 w dni powszednie w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego z 30 do 15 minut. Do obsługi linii 147 zostaną przez cały dzień skierowane autobusy przegubowe.

- To istotne zwłaszcza w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Dzięki temu zabierzemy więcej pasażerów. Do tej pory autobusy przegubowe jeździły na zmianę z pojedynczymi, ale w różnej konfiguracji - dodaje Gromadzki.
Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej
Przystanek, by było bliżej do autobusu

Zmiany nastąpią także w innych liniach. Od poniedziałku do Dworca Morskiego w Gdyni, zamiast przegubowców linii 147 kursować będą pojedyncze autobusy linii 160 - nadal co 30 minut. Na linii 140 zwiększona zostanie częstotliwość kursów w godzinach między szczytami komunikacyjnymi w dniu powszednim.

Oprócz korekt w rozkładzie pojawi się także nowy warunkowy przystanek autobusowy o nazwie "Filipkowskiego 01" przy ul. Wiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w kierunku Dąbrowy, zlokalizowany na wysokości osiedla Wiczlino Ogród. Na przystanek w drugą stronę trzeba będzie poczekać - prawdopodobnie do końca roku.

- Do tej pory mieszkańcy tego osiedla musieli nadkładać drogi, by dojść do miejsca, gdzie mogli wsiąść w autobus. Chcemy im to ułatwić, stąd nowy przystanek. Stworzenia innych w najbliższym czasie na tej trasie nie planujemy - tłumaczy Gromadzki.
Zobacz rozkłady jazdy ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (136) 1 zablokowana

  • fakt komunikacja w Gdyni nie jest najlepsza.

    • 29 11

  • Dziękuję za 103 odjeżdżający z Sokółki o 6:52 (1)

    Odjeżdżając pomiędzy 6:55, a 7:00 autobus linii 103 byłby dopasowany idealnie do zajęć szkolnych na Obłużu Centrum, ale to i tak duża poprawa. Teraz będzie można poruszać się bez
    przesiadek.

    • 33 11

    • d*poliz

      • 3 3

  • Nasza komunikacja gdyńska to tylko marketing a syf w rzeczywistości jest równy.!

    • 27 11

  • Ja już się cieszę ..:(
    1. autobus 147 którym jechałam rano do pracy "wypadł" - będę musiała teraz biec do pracy albo czekać na kolejny (i się spóźnić)
    2. autobus 147 , którym wracałam do domu po pracy "wypadł" i zastąpił go 160. Szkoda tylko, że 160 odjeżdża z przystanku parę minut później w związku z czym nie mam szans zdążyć na SKM:/

    • 31 8

  • kiedy kolejny buspas???? (1)

    a kiedy buspas z Redlowa?????

    • 41 0

    • Dokladnie, ten buspass powinien powstac jako kolejny. Na Malokackiej tak samo szeroko jak na Kieleckiej

      I zlikwidowac ten durny zjazd do stacji benzynowej, ktory bardzo spowalnia i przeweza te droge.

      • 20 3

  • problem leży w tym że (4)

    należało poszerzyć ulice na Witominie a nie na odcinku leśnym tam nie mialy prawa tworzyć sie korki bo nie było żadnych skrzyżowań , budowanie ulicy która nic nie rozwiązywała było głupotą.

    • 44 14

    • Tak, masz racje

      Czym blizej centrum, tym szersze jezdnie i wiecej pasow, ale......
      przy (w) samym centrum musza byc najpierw przeprowadzone inwestycje w duze parkingi dla dojezdzajacych tam samochodow.
      Inaczej sparalizowalbys miasto.

      • 8 2

    • Zrobić buspas z chwarzna do witomina na prawym pasie chwarznienskiej

      I z redlowa do witomina na malokackiej (jeśli się zmieści). Autobusy zyskają w korkach co najmniej 10 min w jedną stronę.
      Auta niczego nie stracą, będą stały tak samo jak teraz, lub mniej jeśli szybszy autobus kogoś zachęcić do przesiadki na zbiorkom.

      • 11 2

    • Glupcow i cwaniakow w um niestety nie brakuje. Az nadto wrecz

      • 9 6

    • Korki były przez zawalidrogi jadące 40km/h, przed nim pusto za nim sznur aut i nie da rady wyprzedzić

      • 9 4

  • Potrzebujemy dróg na wiczlinie

    Autobusy są ważne ale jakość dróg znacznie ważniejsza a te nie spełniają na wiczlinie żadnych norm. Za wąskie bez pobocza i chodnika o oświetleniu nie wspomnę. Przepustowość zero. I w dodatku podwójna ciągła non stop bo pełno zakrętów. Program drogowy jest niezbędny dla gdyni. Nowy program bo stare władze nie widzą nowych potrzeb. Komunikacja dzielnic ze srodmiescie to koszmar.

    • 31 8

  • Chwarzno

    Dojazd na Chwarzno wlasciwie jest tylko jeden; przez Witomino a to skutecznie eliminuje zwiekszenie mozliwosci, no chyba ze miasto w koncu zdecyduje sie na przebudowe ukladu ulic w tej dzielnicy (Wielkokacka, Chwarznienska) W kazdym innym prypadku bedzie to porazka. Pan Stasiak juz tego nie ogarnia - moze czas na emeryture?

    • 34 6

  • (1)

    Kiedy do Małego Kacka będzie więcej autobusów. Bo nasza dzielnica jest tak słabo skomunikowana że masakra .

    • 31 10

    • Mieszkasz na osiedlu jednorodzinnych domkow

      Skąd zdziwienie że brak autobusów?

      • 7 0

  • Pogórze Górne

    Więcej autobusów na Pogorze, linia G do Sopotu przez cały rok!!!!

    • 32 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane