• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów w szczycie do Chwarzna i Wiczlina

Patryk Szczerba
4 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Linia nr 147 po zmianach ma stać się priorytetową linią w mieście. Linia nr 147 po zmianach ma stać się priorytetową linią w mieście.

Od poniedziałku autobusy linii nr 147, łączącej centrum Gdyni z Chwarznem i Wiczlinem, będą kursować co 10 minut przez 1,5 godziny w porannym i tyle samo w popołudniowym szczycie przewozowym. Ma to zachęcić mieszkańców do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej.



Czy zdarza ci się nie wsiąść do autobusu z powodu tłoku?

Linia nr 147 łączy centrum z Chwarznem i Wiczlinem. Przejeżdżające przez Witomino autobusy, których ostatnim przystankiem jest pętla Karwiny Tesco, pękają w szwach. Obecnie rano często pojazdy przyjeżdżają na Witomino przepełnione, a z powodu braku rozwiązań promujących komunikację - również spóźnione. Kursują średnio co 15 minut, ale zdarza się, że na autobus trzeba czekać nawet do pół godziny.

Od poniedziałku, 7 października, to się zmieni. W szczycie przewozowym - rano przez 1,5 godziny i tyle samo czasu po południu - autobusy będą jeździć co 10 minut. Zmiany mają pozwolić na większy komfort jazdy i zachęcić rosnącą liczbę mieszkańców do przesiadki z samochodów do komunikacji miejskiej.

Rozkład i trasa linii nr 147 w Gdyni


- Stale rosnąca liczba mieszkańców Chwarzna-Wiczlina ma wpływ na wzrost liczby pasażerów i dlatego, na podstawie badań popytu, zdecydowano się już po raz kolejny na zwiększenie liczby kursów na tej linii. Tym samym linia nr 147 stała się jednym z połączeń priorytetowych w gdyńskiej komunikacji miejskiej - wskazuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Korekta rozkładu łączy się z innymi planami władz miasta. W grudniu gotowe ma być rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd".

Niewykluczone, że w następnym roku nastąpią kolejne zmiany.

- Zakładamy, że po uruchomieniu kontrabuspasa na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej zwiększy się udział komunikacji miejskiej w obsłudze Chwarzna-Wiczlina i być może konieczne okaże się zagęszczenie autobusów na tej trasie - deklaruje Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

  • Opinia wyróżniona

    Dwie propozycje których nik nie bierze pod uwagę (5)

    1. Przedłużyć linie 141 do ronda Sokółki
    2.Stworzyć nową linię z Wiczlina przez Chwarzno do Węzła Cigielskiej i z powrotem. Do Wezła Ciegielskiej może jechać Małokacką a wracać Kielecką.

    • 96 12

    • 1. słuszna uwaga (3)

      141 od Witomina do pętli jadą praktycznie puste. Wydłużenie linii choćby o odcinek leśny do następnej pętli Apollina lub do pętli Chwarzno Sokółka znacznie podniosłoby efektywność

      • 29 0

      • W tym wszystkim najlepsze jest to, że takie rzeczy zauważają zwykli pasażerowie a nie ciecie z ZKM. A dlaczego? Ponieważ zwykli ludzie w odróżnieniu do "świty" ZKM korzystają z komunikacji

        • 29 4

      • X do pętli Apollina? (1)

        • 6 1

        • Absolutnie nie.

          Istotą linii X jest to, aby szybko przetransferować pasażerów z Oksywia/Obłuża na Dąbrowę/Karwiny. Dodanie jednego przystanku znacznie obniży atrakcyjność tego połączenia. Od pośpiesznej obsługi Apollina jest linia K.

          • 3 5

    • ZKM nie musi się chwalić co planuje

      A planuje wydłużenie linii 141 do Chwarzna Sokółki przy wykorzystaniu środków na tabor z UE.

      • 6 8

  • Brawo Gdynia!

    Gdańsk niech się uczy!

    • 0 62

  • Ech ten Szczurek

    Szczurek tylko dla siebie...

    • 62 0

  • Obluze-Oksywie

    W godzinach szczytu, panuje straszny ścisk w autobusach, nie zachęca do jazdy ZKM

    • 67 1

  • No tak do szczurzyzny wiecej autobusow !!!

    Developka musie sie rozwijac. A Polnoc miasta jak byla tak jest zakorkowana.

    • 50 17

  • moze lepiej zaczac budowe od dróg a nie od 10 osiedli na raz ?

    • 51 14

  • Ciekawe (2)

    Co się stanie jeżeli popołudniu będzie korek w kierunku Witomina na dwóch pasach i autobusy pojadą tym nowym pasem na drugiej jezdni i będzie taka sytuacja że zrobi się korek żeby dojechać jedną nitką jezdni do Chwarzna i Wiczlina na jaki wtedy pomysł wpadną władze Gdyni?

    • 43 18

    • (1)

      ... namalują jeszcze kontrapas dla rowerów :)

      • 11 3

      • Na kontrabuspasie oczywiście.

        • 13 0

  • Oksywie - dzielnica nędzy

    Może puścić więcej autobusów na północ?

    • 54 11

  • (2)

    Czemu jako podatnik starych dzielnic mam za to płacić?
    Hossa wybudowała tam tanio na polach budynki, zarobili grube miliony i nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Mieszkańcy mieli świadomość, że kupują na zad*piu, co miało odzwierciedlenie w cenie.
    Ciągle słyszę o jakichś inwestycjach na tej dzielnicy, w której urbanistyka leży, buduje się tam gdzie jakiś rolnik sprzeda kawałek pola. A mieszkańcy takich dzielnic tworzą korki i są 2,5-3 razy drożsi od mieszkańców starej tkanki.

    • 47 25

    • (1)

      Zasięgnij informacji ile podatku odprowadza statystyczny mieszkaniec starej dzielnicy (nie obrażając nikogo 3/4 to emeryci i renciści) a ile statystyczny mieszkaniec nowej. Niczego nam nie fundujesz, to pewne

      • 7 6

      • Dlaczego obrażasz starszych

        Siedz cicho i splacaj dalej kredycik bo narazie to mieszkanie banku a nie Twoje : )

        • 3 8

  • A co z połączeniem Chwarzna i Wiczlina z Redłowem?

    Przecież cały ruch ludzi z kierunku Gdańska i Sopotu mógłby odciążyć przystanek na Kieleckiej przez dobre i częste połączenia Redłowa w tym kierunku. Linia 121 jeżdżąca co godzinę naokoło kilka razy dziennie to jakiś żart. Na 192 trzeba się przesiadać i też kursuje nieczęsto.

    • 59 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane