- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (38 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (130 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (168 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (146 opinii)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (163 opinie)
- 6 Mapa pożarów aut w Trójmieście (127 opinii)
Wieczorny paraliż na liniach tramwajowych
To nie skaczący w tramwaju kibice, jadący na mecz Lechii z Rapidem (1:2) przyczynili się do wieczornego wykolejenia składu między Huciskiem a Dworcem Głównym - informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Przyczyny wypadnięcia z torów tramwaju linii nr 12 zbada specjalna komisja. Kilkadziesiąt minut później uszkodzona sieć na wysepce we Wrzeszczu złamała pantograf tramwaju także linii 12. Kursowanie tramwajów udało się wznowić dopiero po godz. 22.
Kłopoty zaczęły się tuż po godz. 19, gdy jadąca w kierunku Dworca Głównego dwunastka, tuż po minięciu Huciska na łuku wypadła z torów. Pierwsze informacje, jakie dotarły do dyżurnego ruchu Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku mówiły, że do wykolejenia tramwaju doprowadzili skaczący w pojeździe kibice, jadący na mecz Lechii z Rapidem Wiedeń.
- Wbrew pogłoskom, w tramwaju był spokój, a do wykolejenia nie przyczynili się skaczący kibice. W pojeździe ich nie było - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy ZTM.
Tramwaj 12 wypadł z torów przed Dworcem Głównym (59 opinii)
Na miejsce skierowano służby techniczne GAiT, a tramwaje linii 2, 3, 6, 8, 9, 10 i 12 zostały skierowane przez ul. 3 Maja. Ruch w rejonie zdarzenia został przywrócony tuż po godz. 21.
Przyczyna wykolejenia nie jest jeszcze znana. Ustali ją powołana specjalna komisja. Jak wynika z nieoficjalnych informacji od motorniczych, do incydentu mogły przyczynić się ostatnie wysokie temperatury, które doprowadziły do wyboczenia szyn. Niewykluczone też, że przyczyną mogła być awaria samego tramwaju.
W tym samym czasie drugi incydent we Wrzeszczu
W czasie gdy skład przed dworcem był stawiany na tory, doszło do drugiego zatrzymania tramwajów - tym razem na wysepce we Wrzeszczu. O godz. 20:30 w rejonie przystanku przy Klonowej uszkodzona sieć trakcyjna złamała pantograf tramwaju (także linii nr 12).
Kolejny wykolejony tramwaj (37 opinii)
Co ciekawe, do uszkodzenia pantografu w tym samym miejscu doszło... trzy dni wcześniej. We wtorek 26 lipca po godz. 17 odbierak prądu zepsuł się tam także w "dwunastce" jadącej w kierunku centrum Gdańska, co spowodowało spore utrudnienia i konieczność uruchomienia autobusowej komunikacji zastępczej.
Czwartkowe działania służb na miejscu trwały dwie godziny.
- O godz. 21 wprowadzono honorowanie biletów ZTM przez SKM na odcinku Gdańsk Śródmieście - Gdańsk Żabianka, które obowiązywało do godz. 23:30 - dodaje Szajda.
Na czas naprawy uszkodzonej sieci wstrzymano ruch tramwajów między Operą Bałtycką a Strzyża PKM. Linie 6, 9 i 12 od centrum skierowane zostały do pętli Kliniczna, a z kierunku Zaspa/Jelitkowo skrócone do Strzyża PKM. Na odcinku Opera Bałtycka - Strzyża PKM uruchomiono autobusy zastępcze.
Ruch na al. Grunwaldzkiej został przywrócony o godz. 22:28.
Łącznie utrudnienia w kursowaniu tramwajów trwały w czwartkowy wieczór 3,5 godziny.
Miejsca
Opinie (121) 4 zablokowane
-
2022-07-30 06:54
Patroni zabijają
To sekty robią
- 0 0
-
2022-07-30 08:16
Pesa (3)
masowe kupowanie pojazdów m-ki Pesa to błąd pojazdy te są bardzo wadliwe i nie posiadają wózków skrętnych co dla torowiska jest zabójstwem...To co oszczędzimy na cenie tramwaju powinniśmy wydać na kompleksowe i cykliczne remonty torowisk. U nas kasa się rozejdzie a tory zniszczone przez Pesy zostają...Dodam, że na ostatnim przetargu na tramwaje dla gdańska cena była tak zaporowa, że do przetargu stanęła tylko Pesa dotowana przez rząd firma z zarządem Pisowym...Normalny producent tramwajów za tą cenę nie jest w stanie wyprodukować tramwaju...Pesa robi wozy które są niewygodne dla pasażerów ale i dla prowadzących są katorgą, fotele nie nadają się do siedzenia ergonomii brak a rozwiązania techniczne wołają o pomstę... a trzeba przypomnieć, że motorniczy sieci w tym szajsie nawet 10 godzin dziennie. Błędy konstrukcyjne jakość wykonania i jakość materiałów pozostawiają wiele do życzenia.. no ale cena to cena...przy taki podejściu do tematu wykolejenia to będą normą...tu trzeba zmian Całościowych i konsekwentnych, od taboru, torowisk, sieci. i podstacji...ale nie ma na to pieniędzy to tak się łata i tyle...
- 2 1
-
2022-07-30 09:10
Fotele motorniczych są b wygodne (1)
Choć niektórzy mają wyjątkową zdolność je dewastować. Nie wygodne dla pasażerów ? Bez przesady. To nie taksówka. Zadaniem jest przewieźć duża ilość pasażerów nie koniecznie siedzących. Faktem jest, że są długie i sztywne a ponoć mają być kupione jeszcze dłuższe
- 0 0
-
2022-07-31 07:48
Nie wygodne dla pasażerów ? Bez przesady.
Przejdź się po Swingu w czasie jazdy. Rachunek za protezę po hamowaniu zachowaj na pamiątkę.
- 0 0
-
2022-07-30 11:23
Te tramwaje jakoś sobie radzą w innych miastach. Obawiam się, że to raczej kwestia braku troski o infrastrukturę i same tramwaje. A takie wykolejenia nie są w Gdańsku normą.
- 0 0
-
2022-07-30 09:07
Dlatego jedziesz Uberem i masz spokój
- 0 1
-
2022-07-30 12:16
To ile kosztuje ten Tristar?
I po co jest potrzebny?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.