- 1 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (131 opinii)
- 2 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (113 opinii)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (50 opinii)
- 4 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (621 opinii)
- 5 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (41 opinii)
- 6 Manhattan we Wrzeszczu zostanie zburzony (512 opinii)
Winda do tunelu, a na peron wciąż schodami
Dzięki modernizacji linii kolejowej z Trójmiasta do Warszawy zmiany zaszły m.in. na stacji SKM Grabówek , gdzie wyremontowano i wydłużono tunel pod torami. Pojawiła się też winda, która choć jeszcze nieczynna, już wzbudza uśmiech politowania wśród pasażerów.
- Tymczasem jest zlokalizowana od ulicy Osada Kolejowa , gdzie ruch pieszy jest znikomy. Zdecydowanie większy jest od strony pętli trolejbusowej i ul. Morskiej, więc nie wiem, jaki jest sens takiej inwestycji? Co ma zrobić osoba niepełnosprawna, która zjedzie na dół do tunelu? Na peron SKM się nie dostanie, do pokonania ma kilkadziesiąt schodów, bez chociażby podjazdu dla wózków. To marnowanie pieniędzy - opowiada nasz czytelnik pan Paweł.
Co istotne, połowa infrastruktury kolejowej należy do PKP, druga do SKM. Wyremontować udało się pierwszą część, dokładając - zgodnie z ustaleniami projektantów - dźwig osobowy.
- Dołożyliśmy w tym miejscu jeden tor, poszerzyliśmy nasyp, dlatego musieliśmy również wydłużyć tunel, przy okazji dokonując liftingu starej części. Winda była w projekcie, dlatego została zainstalowana i w niedługim czasie powinna zacząć działać. Teraz czekamy na odbiór - wyjaśnia Andrzej Tomorowicz, kierownik zespołu ds. remontu linii kolejowej E65.
Jak dodaje, po rozpoczęciu prac pojawiały się głosy, by windy nie montować. Rozwiązaniem mogłaby być pochylnia, której budowę proponowali mieszkańcy, podkreślając, że dźwig osobowy będzie woził powietrze, a z czasem zostanie zdewastowany. Czasu na zmianę projektu jednak nie było.
Część należąca do SKM remont przejdzie dopiero za kilka lat, kiedy pojawią się pieniądze z Unii Europejskiej, choć lifting tunelu jest niewykluczony w tym roku. Grabówek razem z Chylonią i Leszczynkami ma zostać bowiem włączony do inwestycji planowanych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych zaplanowanych na lata 2014 -2020. Najbliżej remontu w okolicy jest peron SKM Chylonia. Kostka, monitoring, system informacji pasażerskiej, słupki SOS/Info oraz nowe zegary i ławki, a także windy i lifting tunelu - to zakres prac, do których miasto dołoży 500 tys. zł.
Windy dla niepełnosprawnych montowane przy okazji remontu linii kolejowej z Gdyni do Warszawy były kontrowersyjne również podczas modernizacji peronu i kładki w Orłowie . Mieszkańcy dzielnicy walczyli wcześniej o tunel, który miał pomóc w pokonaniu tego odcinka osobom starszym i niepełnosprawnym. Oczekiwania pasażerów nie były zbieżne z pomysłami PKP - zdecydowano o montażu wind.
Urządzenia miały pojawić się w połowie zeszłego roku. Do tej pory jednak na kładkę oraz perony można dostać się tylko schodami, ale, jak zapewniają przedstawiciele PKP, ich montaż to tym razem rzeczywiście kwestia kilku tygodni.
Opinie (57) 4 zablokowane
-
2014-02-22 10:17
Za granica widzialem windy ale
jeszcze wiecej widzialem tzw. slimakow,(byl taki w Lazienkach Polnocnych w Sopocie,ale go rozebrali) po ktorych mozna poruszac sie o kazdej porze roku i kazdego typu czyms co ma kola. I tansze i rozwalic nie ma czego. Ale w polsce to chyba ktos musi KONIECZNIE ZAROBIC i w polsce stawia sie windy, zeby pijak mogl tam zrobic siku albo bezdomny przespac. Bardzo to po chrzescijansku. No.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.