- 1 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (146 opinii)
- 2 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (136 opinii)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (57 opinii)
- 4 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (54 opinie)
- 5 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (639 opinii)
- 6 Triathlon na ulicach Gdańska. Utrudnienia (179 opinii)
Winda do tunelu, a na peron wciąż schodami
Dzięki modernizacji linii kolejowej z Trójmiasta do Warszawy zmiany zaszły m.in. na stacji SKM Grabówek , gdzie wyremontowano i wydłużono tunel pod torami. Pojawiła się też winda, która choć jeszcze nieczynna, już wzbudza uśmiech politowania wśród pasażerów.
- Tymczasem jest zlokalizowana od ulicy Osada Kolejowa , gdzie ruch pieszy jest znikomy. Zdecydowanie większy jest od strony pętli trolejbusowej i ul. Morskiej, więc nie wiem, jaki jest sens takiej inwestycji? Co ma zrobić osoba niepełnosprawna, która zjedzie na dół do tunelu? Na peron SKM się nie dostanie, do pokonania ma kilkadziesiąt schodów, bez chociażby podjazdu dla wózków. To marnowanie pieniędzy - opowiada nasz czytelnik pan Paweł.
Co istotne, połowa infrastruktury kolejowej należy do PKP, druga do SKM. Wyremontować udało się pierwszą część, dokładając - zgodnie z ustaleniami projektantów - dźwig osobowy.
- Dołożyliśmy w tym miejscu jeden tor, poszerzyliśmy nasyp, dlatego musieliśmy również wydłużyć tunel, przy okazji dokonując liftingu starej części. Winda była w projekcie, dlatego została zainstalowana i w niedługim czasie powinna zacząć działać. Teraz czekamy na odbiór - wyjaśnia Andrzej Tomorowicz, kierownik zespołu ds. remontu linii kolejowej E65.
Jak dodaje, po rozpoczęciu prac pojawiały się głosy, by windy nie montować. Rozwiązaniem mogłaby być pochylnia, której budowę proponowali mieszkańcy, podkreślając, że dźwig osobowy będzie woził powietrze, a z czasem zostanie zdewastowany. Czasu na zmianę projektu jednak nie było.
Część należąca do SKM remont przejdzie dopiero za kilka lat, kiedy pojawią się pieniądze z Unii Europejskiej, choć lifting tunelu jest niewykluczony w tym roku. Grabówek razem z Chylonią i Leszczynkami ma zostać bowiem włączony do inwestycji planowanych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych zaplanowanych na lata 2014 -2020. Najbliżej remontu w okolicy jest peron SKM Chylonia. Kostka, monitoring, system informacji pasażerskiej, słupki SOS/Info oraz nowe zegary i ławki, a także windy i lifting tunelu - to zakres prac, do których miasto dołoży 500 tys. zł.
Windy dla niepełnosprawnych montowane przy okazji remontu linii kolejowej z Gdyni do Warszawy były kontrowersyjne również podczas modernizacji peronu i kładki w Orłowie . Mieszkańcy dzielnicy walczyli wcześniej o tunel, który miał pomóc w pokonaniu tego odcinka osobom starszym i niepełnosprawnym. Oczekiwania pasażerów nie były zbieżne z pomysłami PKP - zdecydowano o montażu wind.
Urządzenia miały pojawić się w połowie zeszłego roku. Do tej pory jednak na kładkę oraz perony można dostać się tylko schodami, ale, jak zapewniają przedstawiciele PKP, ich montaż to tym razem rzeczywiście kwestia kilku tygodni.
Opinie (57) 4 zablokowane
-
2014-02-19 08:28
z windą to chodziło o podniesienie kosztów remontu a nie o to by służyła swym działaniem
jak z większością wind w miejscach publicznych w trójmieście
- 6 0
-
2014-02-19 09:08
windy
ich montaż jest nieopłacalny bo wszystkie są szybko dewastowane
Do redakcji
Czy dyrektorzy firm, których dotyczy dany artykuł odpowiadają wam na sugestię internautów.- 1 0
-
2014-02-19 09:10
nazwę rzeczy po imieniu !!! -przypatrzcie się fotografii !
Co ta za Idiota- debil projektował - i następny taki sam który to zaakceptował i zlecił wykonanie ? - toż to sprawa dla prokuratora !!! -świadome i z premedytacją marnotrawione nasze pieniądze ! .Po jasną cholere i dla kogo takie zainstalowanie windy ?- rozumię ,że dla inwalidy ...tylko -inwalida musi być na tyle sprawny -{jeżeli korzysta z wózka ,to musi niestety wózek wziąć na plecy ,gorzej jak jest bez dolnych kończyn! , i "dostać" się na dolny poziom aby wsiąść do windy która zawiezie go na poziom z którego udało Mu się dostać do niej na poziomie niższym! -paranoja ! a potem jeszcze tylko trzeba pokonać trzy tory -uważając oczywiście na jeżdżące pociągi ! - następnie pozostaje ostatni etap ,czyli - w jakiś sposób "dostać " się na peron i już szczęśliwy Inwalida może oczekiwać na pociąg !!!-jeszcze raz poproszę nazwiska tych Debili !
- 7 0
-
2014-02-19 09:12
to naprawdę nie są żarty !!!- gdzie radni i inne organa -które powinny do zgłosić do Prokuratury ? (1)
- 7 0
-
2014-02-19 09:46
taki sposób zerowania na publicznej kasie prokuratura gdyby była niezawisła powinna sama wyjasnić
- 2 0
-
2014-02-19 09:27
za ten przekręt ktoś powinien nieżle beknąć ! - oczywiście sprawie zostanie łeb ukręcony i ucichnie
bo za chwile będą następne takie same przewały albo i lepsze !!!. A nie trzeba było za ten szmal odremontować dworca na Grabówku ? odmalować ,powstawiać powibijane szyby ,powstawiać drzwi ,oświetlić , zainstalować zegar ?... nie pamiętam !- czy ten dworzec istniał po drugiej wojnie światowej ?, no ale jeżeli był, to z pewnością wyglądał lepiej niż dziś !...
- 3 0
-
2014-02-19 09:29
pytanie...
Panie Tomorowicz dla ścisłości patrząc na zdjęcie:
- z ul. Osada Kolejowa schodzę/zjeżdżam schodami do windy;
- wsiadam do windy i wjeżdżam na nasyp kolejowy/tory;
ewentualnie mogę to zrobić w odwrotnej kolejności, TAK ???
ahaaaaa, no to spoko wszystko jasne, dziękuję za wyjaśnienie, wszystko już wiem, sorry, sam bym się nie domyślił jak odnaleźć się w takim urbanistycznym dziwolągu;
To MIŚ na miarę naszych możliwości !!!- 5 1
-
2014-02-19 09:32
Bareja wiecznie żywy.... (1)
ale i on by chyba czegoś takiego nie wymyślił. Co robi prokuratura?
- 4 1
-
2014-02-19 09:45
je pączki czekajac na telefon z warszawy
- 0 0
-
2014-02-19 09:44
(1)
a co to za nowość?
nagle się wzięliście za dziennikarstwo?
przecież podobna sytuacja jest niemal na każdym peronie
w Gdańsku w Sopocie w Gdyni
od "zawsze" (czytaj od 1989)
windy często nie działają czasem całymi latami jak np w kamiennym potoku
zwykłych podjazdów dla wózków, niepełnosprawnych czy walizek nie ma
w tunelach jezdzą rowery i okupuja je palacze
nic nie jest sprzatane
termin konserwacja jest tylko slowem w słowniku
i co?
ano nic
ważne że milicja ma wcześniejsze emeryturki a urzednicy z sm dokarmiają łabędzie
a trójmiejscy politycy czy zarząd skm żyją od sukcesu do sukcesu
i w 2020 planują nowe pociągi- 2 0
-
2014-02-19 13:59
twoje słowa
ale mogły by być moje
w Oliwie rozryli cały przystanek, drugi rok robią windy
które i tak nie będą się do niczego nikomu nadawały
a miejsca na tanią rampę jest od cholery- 0 0
-
2014-02-19 09:48
SKM Grabówek dzielnica Grabówek
Po raz N-ty dziennikarze Trójmiasto.pl błędnie określają nazwy dzielnic. Peron SKM Grabówek nie leży na dzielnicy Grabówek, a znajduje się na Leszczynkach. Kilkukrotnie było już o tym mowa w komentarzach, powstał artykuł na Trójmiasto.pl odnośnie tego, że nazwy peronów SKM nie pokrywają się z nazwami dzielnic. Jest fajna mapka na waszej stronie, gdzie zawsze można sprawdzić czy aby na pewno mowa jest o konkretnej dzielnicy.
- 3 0
-
2014-02-19 10:10
a dlaczego nie zainstalowano windy między dwoma szynami , mówiąc krótko - na środku toru ?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.