• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Windy na stacji w Orłowie będą miały kilku właścicieli

Patryk Szczerba
21 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

W połowie maja zaczną działać windy przy zmodernizowanej kładce i peronach na stacji Gdynia Orłowo zobacz na mapie Gdyni. Już wiadomo, że cztery urządzenia nie będą miały jednego zarządcy, a być może nawet... trzech.



Winda, która prowadzi na peron dalekobieżny, będzie najpewniej w utrzymaniu Zakładu Linii Kolejowych. Winda, która prowadzi na peron dalekobieżny, będzie najpewniej w utrzymaniu Zakładu Linii Kolejowych.
Windą, którą będzie można zjechać na peron SKM, zajmie się trójmiejski przewoźnik. Windą, którą będzie można zjechać na peron SKM, zajmie się trójmiejski przewoźnik.
Niewykluczone, że windami na kładkę zajmie się z kolei miasto. Niewykluczone, że windami na kładkę zajmie się z kolei miasto.

Jak oceniasz sytuację: cztery windy, jedna stacja, różni właściciele?

Od dłuższego czasu czekają na nie zwłaszcza pasażerowie, którym z różnych względów ciężko wchodzić po stromych schodach. W związku z tym, że pojawiły się w projekcie, nie zaplanowano na schodach chociażby podjazdów dla wózków. Początkowo urządzenia miały pojawić się w czerwcu zeszłego roku - kilkanaście dni po zakończeniu prac na kładce. Kolejnym terminem, który wskazywało PKP PLK był listopad. Dźwigi nie pojawiły się, a u przewoźnika można było usłyszeć, że przedłuża się ich sprowadzenie. W końcu urządzenia zostały zamontowane, są już po odbiorach technicznych i teraz czekają na pozwolenie na użytkowanie.

Wsiąść do nich będzie można prawdopodobnie w drugiej połowie maja. Możliwe, że do tego czasu wyjaśni się, kto będzie utrzymywał i serwisował dźwigi. Wiadomo, że cztery urządzenia (dwa na kładkę i dwa na perony), choć na jednej stacji, będą na utrzymaniu... co najmniej dwóch podmiotów.

- Na razie nie prowadziliśmy żadnych konkretnych rozmów w tej sprawie, ale zamierzamy serwisowanie dwóch wind przekazać do Szybkiej Kolei Miejskiej. Chodzi o windy, którymi można wjechać na kładkę od strony dolnego Orłowa oraz zjechać na peron SKM. Całość nie wyszła na razie poza uzgodnienia techniczne - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.

Dlaczego PKP PLK chce przekazać w użytkowanie SKM aż dwie windy? Przedstawiciele firmy podkreślają, że to logiczne, bowiem będą z nich korzystać głównie pasażerowie trójmiejskiego przewoźnika. W praktyce może się jednak okazać, że nie wszystkie dźwigi będą jednakowo zadbane i konserwowane.

- O udział w utrzymaniu dwóch pozostałych wind chcemy też zapytać miasto. Kładka służy przecież nie tylko pasażerom, ale także mieszkańcom, którzy przemieszczają się z jednej części Orłowa na drugą - tłumaczy Lewiński.

Dodaje, że nie byłby to pierwszy obiekt infrastruktury kolejowej utrzymywany przez Gdynię. Podobna zależność ma miejsce w przypadku tunelu prowadzącego na ul. Żwirki i Wigury. Na razie nie wiadomo, czy w przypadku wind miasto również będzie skłonne pomagać w utrzymaniu.

W SKM na propozycje PKP PLK również patrzą przychylnie, choć o tym, że propozycja jest we wstępnej fazie rozważań, świadczy fakt, że w spółce mówi się o utrzymywaniu jednej windy - prowadzącej na peron.

- Dzięki takiej konfiguracji mają być szybciej serwisowane. Jesteśmy jako firma na miejscu, więc możemy szybciej reagować na usterki i wyłączenia wind - zapewnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM i jako przykład współpracy podaje fakt, że w czasie remontu linii E-65 do Warszawy wiele elementów infrastruktury należącej do SKM zostało wyremontowanych środkami PKP PLK.

- Utrzymywanie przez nas wind może być dobrym przykładem współdziałania spółek kolejowych i w takich kategoriach to traktujemy - dodaje.

Przypomnijmy, że w ramach całej przebudowy stacji, którą wielu kwestionowało, podkreślając, że odpowiednim rozwiązaniem jest tunel, udało się wyremontować nie tylko kładkę i zamontować windy, ale także zbudować nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z małą architekturą. Całość jest utrzymana w białym kolorze.

Prace były prowadzone w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.

Miejsca

Opinie (77) 5 zablokowanych

  • Chcemy spółki PKP Windy!!!

    Szukam chętnych na rzecznika prasowego i do zarządu.
    Funkcja Prezesa niestety już obsadzona.
    List motywacyjny musi być poświadczony przez lokalnych działaczy partyjnych (obojętnie z jakiej opcji).

    • 0 0

  • I to jest chore... a dlaczego już tłumaczę.. (6)

    Podobna akcja ma miejsce np. w Gdyni Cisowej, gdzie poszczególne fragmenty tunelu do stacji skm mają różnych właścicieli. Miasto zamiast zrzec się swoich praw i kawałka gruntu, aby był jeden właściciel dalej brnie w zaparte.

    I na remont jednego tunelu trzeba trzy plany, trzy pozwolenia, trzy przetargi, a chodzi o jeden i ten sam tunel.

    Urzędnicy myślą głupimi schematami, a nie racjonalnością.

    • 53 2

    • Ilu "właścicieli" ma tunel od PKS do Krewetki?

      • 0 0

    • (2)

      Dokladnie,taka sama sytulacja z tunelem jest we wrzeszczu.Polowa odpicowana a dalej syf na okolo.
      Zero porozumienia,robota na odpierdziele,I winda nowka oczywiscie juz popsuta :)

      • 14 1

      • (1)

        we Wrzeszczu to balagan dopiero bedzie, bo tunel bedzie mial trzech właścicieli - skm, pkp plk oraz wkrotce pkm. Docelowo bedzie przebity na teren gorskiego (czwarty wlasciciel), a z drugiej strony jest na terenie dworca (pkp dworzec? :-P)

        • 13 0

        • A winda na skm dalej nie działa

          • 2 0

    • to samo jest w rumi i w gdyni chyloni.
      w rumi wlasnie trwa generalny remont dworca i schodow do tunelu. sam tunel ma innego wlasciciela i zostanie w takim stanie jak jest, czyli luszczaca sie farba po 'remoncie' wykonanym rok temu.
      w chyloni zostal wyremontowany peron dalekobiezny i zejscie do tunelu. reszta wyglada tak jak wygladala.

      • 1 0

    • Miasto nie nic do tego. Na terenie kolejowym pozwolenia na budowę wydaje wojewoda. Tak stanowi prawo budowlane. Z pretensjami do ministra i sejmu

      • 0 0

  • to jednak chory kraj...

    ...ciekawe ile odbyło się urzędniczych narad w sprawie "wyboru" sposobu i firmy konserwującej windy...

    • 1 0

  • Polskie dziadostwo. (3)

    • 54 8

    • Należy utworzyć spółkę PKP Windy z centralą w Warszawie oraz PKP Windy oddział Gdynia. Oprócz tego musi powstać sekcja Orłowo i dwie brygady jedna na peron SKM druga na peron dalekobieżny. Dzięki temu windy będą zawsze sprawne, czyste, a 15 osobowy zarząd spółki PKP Windy o. Gdynia, będzie oprowadzał gości z zagranicy podając Orłowo jako przykład sukcesu reformy PKP.

      • 7 0

    • Nie dziedostwo tylko zielona wyspa

      POzdrawiam

      • 6 1

    • Jeśli już to gdyńskie i na pewno nie: dziadostwo; wysyłam do słownika mośku.

      • 4 10

  • A dziura między wagonami SKM (5)

    a peronem ilu ma właścicieli?

    • 133 6

    • to jest dobre pytanie

      kto odpowie na nie?
      A mi się przypomniało jak w szwedzko-duńskiej SKM rozwiązano problem szpary. Trzeba to sprawdzić, może zapytać wujka Googla

      • 2 0

    • (2)

      Są ważniejsze problemy niż ta nieszczęsna przestrzeń pomiędzy peronami, a pociągami. Proponuję przejechać się w innych miastach i zobaczyć, jak jest. Jakoś tam nikt afery z tego powodu nie robi i nie wypisuje codziennie bzdur na forum.
      Lepiej niech SKM zainwestuje pieniądze w nowoczesną infrastrukturę, która zapewni większą niezawodność i zmniejszy ilość awarii niż zajmowała się bzdurnymi wymysłami z forum.

      • 3 18

      • Mam nadzieję że na Twoją starość powiększą tą przerwę między peronem a SKM x2 Dziękuję za uwagę.

        • 10 2

      • Hahaha

        • 4 1

    • bedzie wiadomo kto dba a kto zaniedbuje swoja infrastrukture

      zobaczymy czy zadbaja o swoj prestiz, bo ja skm i pkp juz nie podrozuje od jakiegos czasu.. a i z gdanskiego ztm nie jezdze od 2 tygodni..

      • 0 5

  • (1)

    Proponuję w internecie zrobić głosowanie, kto ma być właścicielem jakiej windy

    • 4 0

    • to ja chcem jom w pszetargu, opłata 10 zł za zjazd i 15 wjazd za osobem.

      • 0 0

  • colt45 będzie jednym z właścicieli

    • 0 0

  • kanarinios

    nie chce mi się z wami gadać

    • 0 0

  • pytanie (1)

    A wiecie że z drugiej strony peronu SKM też jest winda.

    • 4 0

    • ...ktora nigdy nie dzialala. byl juz o tym artykul na trojmiescie.

      • 3 0

  • (7)

    To jakas paranoja,w tym zapyzialym tuskolandzie tylko takie klimaty:)
    Ludzie,kogoscie wybrali.Zastanowcie sie nastepnym razem bo to co sie teraz dzieje z Polska to wola o litosc,bez kitu;)

    • 29 26

    • jaka alternatywa.. (5)

      to mymamy jaks alternatywe w postaci partii politycznej, ktora 'zbawi polske'?

      • 12 5

      • Tepota (4)

        Są inne partie tyle ze w TVN i Polsacie mało się dowiesz KNP PK i wiele innych ale media zrobiły wam taka wodę z mózgu ze widzicie tylko PiS i PO... Ehhh Szkoda gadać...

        • 10 17

        • (2)

          wiesz dlaczego korwin ma poparcie w granicach bledu statystycznego?
          bo gimnazjalisci nie maja prawa do glosowania.

          • 6 2

          • (1)

            Nie dziwie się ze nie mamy własnego państwa i było tyle rozbiorów. Wystarczy Was poczytac

            • 2 6

            • i jeszcze ten niewyjasniony zamach...

              • 3 4

        • no tak KNP

          Korwin Krul. Skończysz gimnazjum to się dowiesz czym jest nasza polityka.

          • 7 3

    • Gdynia, od 20 lat, jest cichym sympatykiem PISu, akurat.

      Dlatego tutaj nic się nie dzieje, a wszystko poza tym na głowie jest postawione.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane