• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • ile by kosztowały ruchome schody (1)

    w tunelu?

    Coś mi mówi, że mniej niż przejście naziemne...

    • 10 6

    • na przystanki tramwajowe schody ruchome?

      co ty bierzesz?

      • 0 0

  • Powinien być wspólny przystanek autobusowy tramwajowy (2)

    zalać tory betonem i niech na tym samym przystanku zatrzymują się autobusy i tramwaje, to super sprawa

    • 10 1

    • (1)

      takie rozwiązania są na przykład w Krakowie i super się sprawdzają

      • 1 1

      • takie rozwiązanie jest na Warneńskiej na Morenie i też się sprawdza.

        Ważny jest komfort dostępu do przystanków takich linii autobusowo - tramwajowych

        • 1 0

  • (3)

    Do tego przebudowanie przystanków tramwajowych kosztem zwężenie jezdn w tym miejscui. To jest jakieś nieporozumienie. Kto podejmuje tam na tak durne decyzje

    • 10 4

    • Dlaczego durne? (2)

      • 3 1

      • (1)

        Gdyż bo to jest jedno z miejsc o dużym natężeniu ruchu i tam są ciągle korki a ta decyzja zmniejszy przepustowość przejazdu a przejście dla pieszych dołoży swoje w tym temacie. Idź tam i postu trochę na przystanku i postu trochę i się rozejzyj co tam się dzieje to może zrozumiesz

        • 0 3

        • odróżnij przepustowość dla pojazdów od przepustowości dla ludzi

          ta inwestycja poprawi przepustowość ruchu ludzi, na przepustowość pojazdów będzie miała minimalny wpływ- odczuwany tylko niekiedy w godzinach szczytu, dopóty, dopóki się rozsądni kierowcy nie przesiądą na inne sposoby poruszania się po mieście.

          • 0 0

  • To jest tatalna bzdura !!

    Nie mogę doczekać się wyborów w Gdańsku . Tyle głupich i nie potrzebnych inwestycji jeszcze w historii Gdańska nie było . Ale ja mam czyste sumienie bo na nią nie głosowałem . Sami wybraliście głupotę ....

    • 7 2

  • Ani grosza dla Gdańska z centralnego budżetu! (1)

    W tym mieście pieniądze idą na fanaberie!

    • 14 3

    • wreszcie Kwak zrobił coming out jako klasyczny pisior

      • 0 1

  • (1)

    Co za dureń wymyślił to przejście. Mało jest korków mieście? Trzeba nowe generować?

    • 29 4

    • korki w mieście najlepiej likwidować poprawiając komfort ruchu pieszych i rowerzystów

      docierających do przystanków transportu zbiorowego oraz obciążając kierowców kosztami budowy i eksploatacji infrastruktury parkingowej i drogowej w mieście. Przez kilkadziesiąt lat korzystali z niej za darmo, teraz wreszcie niektórzy zaczynają rozumieć sens poszerzania stref płatnego parkowania.

      • 0 0

  • Ukłon w stronę pieszych (1)

    i co jeszcze może wiadukt dla tych, którzy chcieliby przejść nad ziemią!
    Na skrzyżowaniu ul. Piekarniczej i ul. Myśliwskiej brak jest chodnika ludzie przechodzą środkiem ulicy , nie udało się podczas budżetu obywatelskiego przepchać projektu chodnika. Również nieopodal na odcinku od ul. Pagórkowej do Kartuskiej na ul. Myśliwskiej brak jakiegokolwiek pobocza dla pieszych. a ruch samochodów duży! Kiedy w końcu znajdą się pieniądze dla takich dzielnic jak Morena a nie pakowanie bez końca w starówkę

    • 7 2

    • aż dziw, że są pieniądze na bzdury a nie na bezpieczeństwo

      • 0 1

  • W zeszłym roku zbudowaliśmy nowy tunel 200 metrów dalej na Okopowej (3)

    hura

    • 28 2

    • tunel na Okopowej jest tunelem pod linią kolei

      dlatego ma głęboki sens

      • 0 1

    • (1)

      w przyszłym zasypiemy!

      • 5 2

      • A potem odkopiemy. Oczywiscie nasza firma.

        • 3 1

  • Dla leni którzy przedkładają wygodę nad własne bezpieczeństwo (1)

    To dobra wiadomość.

    • 15 12

    • piszesz o kierowcach?

      tylko współczuć

      • 0 0

  • Stan Umysłu (1)

    Tak przed wpisem zauważyłem na portalu że walczy z przemoc słowną ok . Ale kto zawalczy z indolencja bezmyślnością i kompletnym brakiem zrozumienia struktury 3miasta przez urzędników którzy jak jeden pan powiedział powinni kury szczać prowadzać a nie miastem zarządzać

    • 184 14

    • a jakieś argumenty gdzie?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane