• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • Wyrzucenie pieniędzy w błoto brawo

    • 27 3

  • Sonda

    Brakuje odpowiedzi: "pogorszy bezpieczeństwo pieszych i utrudni ruch aut".

    • 32 6

  • Dla leni którzy przedkładają wygodę nad własne bezpieczeństwo (1)

    To dobra wiadomość.

    • 15 12

    • piszesz o kierowcach?

      tylko współczuć

      • 0 0

  • Dwadzieścia lat za późno

    Ale nareszcie będzie. Jeszcze brakujące przejście przy dworcu. I tak powoli, powolutku, przez dziesiątki lat się nam miasto ucywilizuje.

    • 11 62

  • (1)

    W końcu będzie można przejść w tym miejscu normalnie, a nie pod ziemią - jak szczur.

    • 12 38

    • to podobno bardzo inteligentne stworzenia

      I wiedza co dobre...

      • 9 1

  • Cała droga pod Lotem miała być robiona na EURO

    a tu proszę 10 lat później miasto pasy namaluje xD hahah

    • 22 4

  • A kiedy woda w tym tunelu przestanie ludziom kapać na głowę ?

    Może to warto najpierw ogarnąć ?

    • 14 7

  • Przejście naziemne (2)

    Tak głupiego pomysłu zapewne od czasów II Wojny Światowej nie było!
    Po co budowano tunel za znacznie większe miliony złotych?????
    Czy Gdańsk nie wie na co ma przeznaczyć kolejne miliony złotych na kolejną nie udaną inwestycję?
    Wyrys rysunku świadczy, że wewnętrzne pasy ruchu zostaną znacznie przewężone co z kolei doprowadzi do znacznego spowolnienia ruchu drogowego (korki) to doprowadzić może do kolizji najeżdżających pojazdów na siebie.
    Nasuwa mi się myśl aby zasypać rzeczony tunel.

    Skoro włodarze Gdańska dysponują milionami zbędnych złotówek to wykopmy fosę taką jaka niegdyś była. Doprowadzi to do odwiedzin tego miejsca przez tysiące turystów.

    • 52 10

    • (1)

      Tunele są rozwiązaniem niewygodnym dla pieszych, a dla osób starszych, niepełnosprawnych, z problemami z poruszaniem się czy choćby z cięższym bagażem potrafią być poważną przeszkodą. Windy nie są tu żadnym rozwiązaniem, bo trzeba na nie czekać, do tego powoli jeżdżą.
      Ponadto wytłumacz proszę, w czym czas kierowcy jest cenniejszy od czasu pieszego? Pieszy może tracić czas na chodzenie po schodach, na czekanie na winę. A kierowca - który siedzi, a nie stoi - nie?
      Mam nadzieję, że przejście powstanie także przy dworcu Gdańsku Główny.

      • 2 4

      • Dobrze, że na zmianę świateł nie trzeba czekać...

        • 1 1

  • Proszę jeszcze

    dorzucić kładkę. Będzie idealne sąsiedztwo to znajdującego się nieopodal kolizyjnego trój poziomowwgo węzła drogowego

    • 23 3

  • W zeszłym roku zbudowaliśmy nowy tunel 200 metrów dalej na Okopowej (3)

    hura

    • 28 2

    • (1)

      w przyszłym zasypiemy!

      • 5 2

      • A potem odkopiemy. Oczywiscie nasza firma.

        • 3 1

    • tunel na Okopowej jest tunelem pod linią kolei

      dlatego ma głęboki sens

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane