• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • Teraz to dopiero po stoimy w korkach (2)

    • 43 8

    • (1)

      Wy postoicie a my sobie poprzechodzimy w poziomie między galerią i miastem, fajnie!!!

      • 4 4

      • ja będę stał, ale na światłach w autobusie

        pasażer

        • 6 0

  • Bardziej głupiej decyzji to od lat nie bylo (10)

    Jest przejście podziemne z windami dla niepełnosprawnych. Jest, żeby tamować ruch samochodów na głównej ulicy to spowoduje przejście na ziemne. Ludzie chodzą cały czas tunelem i jest dobrze a ktoś tu chce na siłę uszczęśliwiać a sam jest nieszczęśliwy.

    • 78 15

    • (1)

      Powiedz, widziałeś chociaż raz niepełnosprawnego korzystającego z tych dzwigów? Ja chodzę tamtędy codziennie do pracy od lat i nie widziałem ani jednego. Myślisz, że to dlatego, że niepełnosprawnych nie ma? Czy może jednak jest jakiś inny powód.

      • 5 5

      • Czasem się przejadę tam ta winda to szkoda ze mnie nie widziałeś. Wiadomo że dłużej trzeba będzie tam czekać na zielone żeby przejść to prawie wszyscy pójdą do tunelu bo będzie szybciej więc po co tamować ruch samochodów dla kilku takich jak ty

        • 7 4

    • Z windami, które czasem działają a czasem nie. (1)

      • 2 3

      • Pewnie, lepiej zdewastować organizację ruchu i utopić 2 mln zł niż zainwestować w działające windy.

        • 0 0

    • Ludzie chodzą tunelem bo muszą, a nie bo jest dobrze (2)

      • 4 6

      • strasznie mi ich żal, biedactwa takie, zmuszają ich do chodzenia tunelem. Zaraz się popłaczę

        • 2 2

      • Gaka

        Przeciez kawałek dalej masz pasy- nikt nie zmusza do chodzenia tunelem

        • 2 4

    • Ludzie chodzą tunelem więc po co ich uszczęśliwiać na siłę? Ale chodzą tym tunelem bo wolą tak niż przez przejście czy też może chodzą tunelem bo to jedyna możliwość? "Jest dobrze" - dla kogo? Może dla Ciebie ale czy przyszło Ci do głowy że dla innych nie? Potrafisz wyjść myślami poza koniec własnego nosa?

      • 3 3

    • (1)

      Wyjdź czasami z auta to zobaczysz, że tam nie ma żadnych wind tylko podnośniki.

      • 5 2

      • Wiesz co to jest podnośnik?

        • 0 0

  • (2)

    Ile można było na to czekać. W tym czasie kierowcy dostali:

    Nowy, ogromny układ drogowy węzeł śródmieście
    Nowe parkingi na tysiące aut w formu i przy Urzędzie Wojewódzkim
    Nowy tunel drogowy pod forum
    Nowy wiadukt biskupia górka

    A ktoś tu płacze że dla pieszych w końcu kilka maźnięć farbą?

    • 14 54

    • miliony i**oto miejsc od razu! (1)

      Właśnie udupiona zostaje po całej linii komunikacja miejska, ale ty dalej mów swoje teorie, bez żadnego pokrycia...

      • 5 7

      • Komunikacja i tak tam stoi na światłach od paru lat zupełnie bez sensu. Potrzebne są jakieś zakręty dla samochodów, wyjazdy zdnikąd i bezsensowne kierunki...

        • 2 3

  • No i super (3)

    Ale czy nie można było lekko przesunąć tego przejścia tak, żeby było w osi Bramy Wyżynnej? Moim zdaniem wizualnie zdecydowanie lepiej...

    • 10 16

    • Nie! masz podziemne przejście (1)

      • 2 6

      • Nie! Będę miał naziemne :)

        • 0 2

    • Gdyby brama była do przejścia, a tak właśnie jest w miejscu jak można iść prosto.

      • 0 0

  • Pani Oli to my już dziękujemy.

    • 59 7

  • Po zmianie przepisów (tak sami du.nych) gdzie pieszy ma pierszeństwo już na chodniku (2)

    Samochody praktycznie tam nieprzejadą.

    • 23 10

    • (1)

      Mają być światła.

      • 1 0

      • To i tak na to samo wyjdzie.

        ...

        • 0 1

  • i**otyzm (2)

    Kolejny popis ,,geniuszu" włodarzy naszego miasta! Najpierw zmulenie Al.Zwycięstwa i Grunwaldzkiej, a teraz co sto metrów przejście dla pieszych i kolejne światła, a zatem więcej smrodu z ruszających samochodów.

    • 57 7

    • I tak masz tam światła dla nawrotki.

      A zmulenie Al. Zwycięstwa jakoś korków nie spowodowało.

      • 2 4

    • Kierowca-ekolog martwiący się smród ruszających aut. Nie korzystaj z auta po prostu.

      • 1 3

  • Olu szkoda kasy jest podziemne przejście i kawałek dalej jest naziemne przejście

    • 37 4

  • Kolejne światła (2)

    Tramwajem i autobusem znowu dłużej. Jak tu jeździć komunikacją miejską ?

    • 41 5

    • (1)

      Tam już są światła. TYlko bez przejścia dla pieszych.

      • 0 3

      • a to ciekawe

        codziennie podjeżdżam autobusem pod Lot i świateł nie zauważyłem

        • 6 0

  • Ojciec (4)

    Przejścia naziemne co 10 metrów, trzypasmowe ścieżki rowerowe w jednym kierunku bo paniska na 2 kółkach muszą się nagadać na wypadzie rowerowym i ruch w Śródmieściu tylko dla pieszych i gitara.

    • 30 7

    • (3)

      Niestety, era samochodów czyli późny PRL już minęła.
      Teraz jest powrót do normalności czy się to autkarzom podoba czy nie.

      • 5 7

      • Marzenia

        To przejście to dobra decyzja, ale wciąż rowerzyści muszą jeździć wąskim dwukierunkow szlaczkiem wzdłuż 8 pasmowej drogi (Zwycięstwa plus Trakt Konny), samochody prują po 80-100km/h przez miasto terroryzując mieszkańców i pieszych. Trujące i śmierdzące diesle wciąż wjeżdżają do miasta. Przepisy ciągle spychają rowerzystów na skraj drogi nawet w strefach 30. Kierowcy są wciąż bezkarni, gdy sprawiają zagrożenie i obniżają komfort życia.

        Do normalności daleko, ale małe przebłyski jak zamknięcie Piramowicza, czy budowa przejść nadziemnych się pojawiają.

        • 2 6

      • (1)

        Ciekawe czy taki będziesz mądry jak się przewrócisz podczas pedalarstwa i będziesz czekał na karetkę która tam utknie

        • 0 0

        • Olo

          Chyba nie zrozumiales sarkazmu.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane