- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (68 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (143 opinie)
- 3 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (39 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (99 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (142 opinie)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (59 opinii)
Wiosna wielkich inwestycji w Gdyni
Wiosną w Gdyni zostaną oddane trzy wielkie inwestycje drogowe: Trasa Kwiatkowskiego, Droga Różowa i ul. Janka Wiśniewskiego. A już za rok ruszy kolejna: kosztująca blisko 200 mln zł budowa ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego, która połączy Dąbrowę z Chwarznem.
- Pod względem rozmachu inwestycyjnego będzie to przedsięwzięcie porównywalne z dokończeniem Trasy Kwiatkowskiego - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - Na tę ulicę od lat czekają mieszkańcy zachodnich dzielnic, głównie Dąbrowy oraz Chwarzna i Wiczlina.
Koszt inwestycji też będzie niewiele mniejszy, niż Trasy Kwiatkowskiego, która pochłonęła 230 mln zł. Na połączenie Dąbrowy z Chwarznem Gdynia wyda ok. 200 mln zł. Planowa ulica Jana Nowaka-Jeziorańskiego - honorowego obywatela Gdyni, legendarnego Kuriera z Warszawy i kierownika polskiej sekcji Radia Wolna Europa - w 2010 r. ma połączyć ulice Chwarznieńską z Chwaszczyńską. Jej budowa rozpocznie się w przyszłym roku. - Jesteśmy na etapie przygotowywania dokumentacji i finalizowania spraw terenowo-prawnych - dodaje Stępa.
Główną częścią inwestycji będzie budowa 3 km nowej drogi na terenie zajmowanym dziś przez pola i łąki między Chwarznem i Wiczlinem a Dąbrową (na jej trasie znajdzie się także wiadukt o wysokości 10 m, który będzie biec nad doliną rzeki Kaczej). Ulica Nowaka-Jeziorańskiego będzie prowadzić od ul. Rdestowej na Dąbrowie (tuż za giełdą towarową, naprzeciwko Polifarbu) aż do ul. Chwarznieńskiej na wysokości Wiczlina.
Ale inwestycja obejmie także modernizację 4 kilometrów prowadzących do niej dróg: m.in. przebudowę Chwarznieńskiej (poszerzenie, lewoskręty, nowe zatoczki autobusowe). - W 2010 roku będziemy mogli mówić o nowej jakości dróg na odcinku od Witomina przez Chwarzno i Wiczlino aż po Dąbrowę - ocenia Marek Stępa.
Planiści nazywają tę dzielnicę Gdynią Zachód, w najbliższych latach ma tam być wielki plac budowy. Dla potrzeb przyszłych osiedli mieszkaniowych teren uzbrajany jest w sieć wodociągową i kanalizacyjną, niedawno powstała tam stacja uzdatniania wody.
Opinie (170) ponad 10 zablokowanych
-
2008-01-07 23:12
no coś się dzieje
Ale 7 km drogi nie powala na kolana:) Ogólnie dojście do stanu drug jaki mają Niemcy zajmie nam jakieś 500 lat :P najlepsze jest to, że np na różowej nic się nie dzieje a zwężenie jest i trzeba przejeżdżać przez jakieś śmieszne płyty jak by nie można po prostu jej otworzyć i wszystko odbywało by się normalnie, ale nie w Polsce musi przyjechać ktoś przeciąć sznurek i wtedy wielka ale to wielka impreza otwarcie nowego etapu drogi różowej czyli zlikwidowanie zwężenia czasami zastanawiam się o co w tym wszystkim chodzi, ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze i pewnie gdzieś pośredni o politykę!!
- 0 0
-
2008-01-07 23:08
a kiedy OPAT?
podobno po zakonczeniu trasy Kwiatkowskiego miala ruszyc budowa obwodnicy polnocnej...
- 0 0
-
2008-01-07 22:59
Gdynia to potega
(...)
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.