• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojciech Szczurek broni lotniska i atakuje Komisję Europejską

neo
4 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Wojciech Szczurek twierdzi, że Komisja Europejska prowadzi postępowanie "przeciwko Polsce". Wojciech Szczurek twierdzi, że Komisja Europejska prowadzi postępowanie "przeciwko Polsce".

Zaskakujący list otwarty wystosował we wtorek prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Zarzuca w nim unijnym urzędnikom, że faworyzują niektóre kraje, a nawet firmy. - Czy nasi reprezentanci są tylko klientami wiszącymi u brukselskiej klamki? - pyta Wojciech Szczurek, który nie ukrywa, że boi się o losy inwestycji w gdyńskie lotnisko.



Czy Wojciech Szczurek ma rację twierdząc, że Unia Europejska faworyzuje niektóre kraje, a nawet firmy?

Lada tydzień Komisja Europejska wyda werdykt w sprawie dotyczącej przekształcenia lotniska w Babich Dołach w cywilny port lotniczy Gdynia-Kosakowo. Wątpliwości unijnych urzędników dotyczą przekazywania funduszy publicznych na sfinansowanie tej inwestycji.

Zdaniem władz Gdyni jest jednak inaczej.

Prezydent Wojciech Szczurek postanowił przypomnieć stanowisko miasta, nawiązując przy okazji do zbliżających się wyborów do Parlamentu Europejskiego. I wytknąć przy okazji członkom Komisji Europejskiej stronniczość.

- Komisja Europejska kończy kolejne postępowanie przeciwko Polsce. W jego wyniku strategiczny projekt przebudowy i ucywilnienia wojskowego lotniska w Gdyni-Kosakowie może zostać zniszczony. Ten projekt zaakceptowany był przez rząd, pozytywnie zaopiniowany przez największe firmy konsultingowe i popierany przez ponad 70 procent mieszkańców Gdyni (...). Projekt w całości sfinansowany ze środków polskich, nie unijnych. Komisja zapewne uzna finansowy wkład Gdyni i Kosakowa za tzw. niedozwoloną pomoc publiczną, a w efekcie spółka lotniskowa będzie musiała ogłosić upadłość - martwi się prezydent Gdyni.

Przeczytaj cały list otwarty Wojciecha Szczurka (PDF)

Do tej pory Wojciech Szczurek słynął raczej z koncyliacyjnych wypowiedzi. Próżno było szukać u niego ostrych słów, które - jeśli padały - to z ust wiceprezydentów, zaufanych naczelników wydziałów Urzędu Miasta lub radnych Samorządności.

W ostatnich miesiącach stał się jednak bardziej radykalny. Nie przebierał w słowach podczas sporu z dyrektorem gdańskiego oddziału GDDKiA o finansowanie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, czy podczas negocjacji o to, kto ma zarządzać wspólnymi pieniędzmi dla aglomeracji.

Teraz również wydał zaskakująco dobitne oświadczenie. Zarzuca w nim unijnym urzędnikom faworyzowanie niektórych krajów, a nawet firm. Wspomina o ograniczeniach nałożonych na LOT, który musiał zrezygnować z wielu połączeń lokalnych (także w związku z udzieleniem mu pomocy publicznej przez rząd).

- Na ich miejsce natychmiast swoje połączenia otwierają takie giganty, jak niemiecka Lufthansa. Doświadczył już tego Wrocław, za chwilę pewnie spotka to i inne miasta - pisze prezydent.

Wojciech Szczurek idzie jeszcze dalej, cytując anonimowego urzędnika Komisji Europejskiej, który na łamach "Rzeczpospolitej" miał powiedzieć "Nie miałbym nic przeciwko temu, żeby w Europie zostały tylko Lufthansa, British Airways i Air France KLM".

Co takim apelem Wojciech Szczurek może osiągnąć? Na pewno zdobędzie poparcie u tych, którzy od dawna zwracają uwagę, że Komisja Europejska stosuje różne standardy wobec różnych krajów.

- Kocham Gdynię i Polskę i wiem, że gdyby obecne regulacje wprowadzane przez Komisję Europejską obowiązywały 80 lat temu, nigdy nie powstałby port i miasto Gdynia, które stały się symbolem polskiego myślenia i działania strategicznego, mającego na celu budowanie siły i sukcesu gospodarczego Polski. Projekt Eugeniusza Kwiatkowskiego, do którego trzeba było w pierwszych latach dopłacać, zostałby uznany za niedozwoloną pomoc publiczną - kwituje sarkastycznie Wojciech Szczurek.

Tyle tylko, że spór o lotnisko w Kosakowie nie ma charakteru międzynarodowego, nawet nie ogólnopolskiego, lecz wyłącznie regionalny. Próba zasugerowania, że jest to "postępowanie przeciwko Polsce" nie jest więc zgodna z prawdą, choć formalnie jest to sprawa Komisja Europejska vs. Polska, a dopiero rząd Polski może wyciągać konsekwencje wobec Gdyni.
neo

Opinie (739) 8 zablokowanych

  • Najlepsza obrona jest atak, wyrzucono miliony na nikomu

    niepotrzebne lotnisko.

    tak to jest jak rzadzi sie miastem wiele lat to zapomina sie, ze sa to pieniadze podatnikow.
    megalomania zabila szczurka, powinien sie poddac i odejsc z honorem.

    • 7 4

  • ma rację Pan Szczurek

    dba o nasze miasto i tyle.

    • 5 10

  • Pan Prezydent ma racje !!!!!!!!!!!!!!!! w UE rzadza intersy globalne za ktorymi stoja ineresy koncernow ! (7)

    Gdyby Gdynskie lotnisko mieli zbudowac Niemcy z Francja i tam umiescic swoje markety to by to szlo szybciutko i sprawnie a tak kiszka !. Prezydent Gdyni ma calkowita racje bo w NIemczech dba sie o interes NIemcow i temu przyklaskuje UE ale jak chodzi o Polske to UE stawia bariery . Polska musi sie nauczyc od innych panstw dbania o swoje interesy bo tak robia NIemcy , Francja i UK wiec zacznijmy dbac o swoj interes . Gdynie trzeba postrzegac w kontekscie rozwoju widzianego przez najblizsze 30 lat i lotnisko jest tu potrzebne bo mamy tworzyc Metropolie a nie grajdolek .

    • 72 65

    • ty nie rozumiesz, że właśnie dbają o Polski interes powinno się dać "bana" na to lotnisko ? (3)

      będziecie do tego dokładali olbrzymią kasę. wiesz jaka jest sytuacja w Lublinie? muszą dokładać rocznie około 5 mln zł na lotnisko, a zamknąć go nie mogą bo musieli by zwrócić Unii blisko 200 MLN ZŁ !!! i tak skończy chory pomysł szczurka

      • 27 11

      • wiekszosc panstw doklada do lotnisk ktore sa roznie umiejscowione ! (1)

        Wystarczy zaczac promocje Gdyni na swiecie i w Europie aby zwiekszyc naplyw inwestycji i biznesu i wtedy moze sie okazac ze za 10 lat lotnisko przynosi zyski. Aby budowac za pieniadze UE i tak misto musi wylozyc swoje pieniadze . Najwiekszym bledem na Pomorzu jest brak porozumienia trzech prezydentow w obawie o swoje stolki. Bo metroplia musi stworzyc jedna calosc jako aglomeracja z jednym prezydentem wiec dwoch musi zrezygnowac i jakos nikt nie potrafi zlozyc dymisji w imie wyzszych celow .

        • 8 19

        • Ale po co drugie lotnisko, skoro te w Rębiechowie będzie jeszcze rozbudowywane, a ponadto będzie super skomunikowane PKM'ką z Gdynią, lepiej niż by było skomunikowane te w Kosakowie?

          • 2 1

      • co to jest 5 mln

        w porownaniu do PGE Areny i ECS. Te to ciagna..No i lotnisko bardziej sluzy ludziom

        • 1 3

    • (2)

      Gdynia jest udziałowcem w Rębiechowie, ale przez megalomanie prezydenta wywaliła niepotrzebnie 100 mln w Kosakowo zamiast przeznaczyć je na rozwój trójmiejskiego lotniska.

      • 27 10

      • a prezydent Gdańska podpisał w sprawie tego lotniska list intencyjny (1)

        a teraz udaje , ze nie.

        • 3 6

        • List intencyjny podpisał, ale potem przemyślał jeszcze raz sens ekonomiczny inwestycji i jak widać się wycofał. Nie tylko on. Jak widać wszyscy poza Gdynią.

          • 5 1

  • kampania wyborcza (2)

    Dopiero Pan Szczurek zauważył że unia robi " swoje" interesy jak mu się pod stołkiem pali. Szkoda że nie pisał takiego listu jak rozpier........a przemysł stoczniowy.

    Panie Szczurek - Panu już dziękujemy. Koniec zaspakajania chorych ambicji i kolesiostwa w naszym mieście. Powinien Pan zostać pociągnięty do odpowiedzialności za trwonienie publicznych środków!!!

    • 14 12

    • (1)

      A gdynianka to nie pizzeria? Gastronomia a sie o lotnisko klóco... Cebulaki

      • 1 0

      • Jeżeli twój mózg ogarnia tylko pojęcia z zakresu gastronomi, to chyba nie na to forum wszedłeś. Dobrze by było zacząć poszerzać swoje horyzonty o zakres pojęć z innej dziedziny.

        • 0 0

  • Lotnisko w Kosakowie

    To transportowy absurd. Chyba, że chodzi o udostępnienie pasa do lądowania dla bogatych biznesmenów. Ale podobny pas jest zbudowany na Helu, a kto chciałby przylecieć do Kosakowa?
    Już lepiej wydać te pieniądze na poprawę komunikacji Gdyni z lotniskiem w Rębiechowie - podłączyć się do kolei metropolitalnej itp.

    • 4 6

  • Po pobycie w Londynie i wylocie ze Stansted stwierdzamy, że nasze Rębiechowo to jakiś przystanek na bocznej linii kolejowej. A Gdynia chce jeszcze ten skromny przepływ pasażerów rozdrobnić na większą ilość lotnisk. W efekcie będą dwa plajtujące lotniska o klasie "trzeci świat w porze deszczowej". Bo ich prognozy są świetlane? Jeszcze czekam na spełnienie prognoz sprzed lat. Choć już trace nadzieję na emeryturę pod palmami. Widać Szczurek jeszcze nie.

    • 3 7

  • w poniedzialek trojmiasto pisalo, ze przez mgle nie ma lotow ani startow. daleko szukac...

    • 4 0

  • Lotnisko im. Szczurka

    No Panie Gryzoń pora się już pożegnać z ciepłą norką. Lotnisko to kolejna po wieży im. Ryszarda Ochóckiego droga słomiana inwestycja w Gdyni.

    • 6 4

  • W Trójmieśce jest miejsce na 2 a nawet na 3 lotniska (8)

    Wystarczy prześledzić dynamikę ruchu lotniczego. Jeżeli ktoś myśli o rozwoju regionu nie w perspektywie 5 a 20 - 30 lat to powinien szukać miejsca już na 3 port lotniczy między Elblągiem i Gdańskiem. Trójmiasto obok Warszawy ma największe szanse rozbudowy w Polsce. Problemem jest położenie, wciśnięcie między wzgórza i morze. Obecne niteczki komunikacyjne, będą jeszcze bardziej zapchane, a ich udrażnianie będzie kosztowało miliardy. Dlatego lotnisko w Gdyni ma przyszłość i spokojnie obsłuży ruch pasażerski z połowy konurbacji i miejscowości na północ i zachód od Gdyni. Obecne lotnisko Gdańskie obsłuży część centralną i częściowo południową (niestety będzie tracić na znaczeniu ze względu na złe skomunikowanie, w godzinach szczytu - z czasem coraz gorsze) , a przyszłe lotnisko południową i wschodnią, bo tylko w tych kierunkach Gdańsk ma szanse się rozwijać.
    Jeśli teraz się zaniedba te sprawy to potem kwestie trzeba będzie regulować za dużo wyższe pieniądze.

    • 13 14

    • szczególnie że demografia w Polsce zdycha a emeryci bedą szczaw jeść razem z dziećmi (3)

      ciekawe kto bedzie latał na tych trzech lotniskach. Jedno porządne z ekstrainfrastrukturą, dojazdami z całego województwa i wystarczy na 50 lat. albo 3 popierdółki konkurujące ze sobą

      • 3 1

      • Akurat Rębiechowo nie da się dobrze skomunikować (2)

        nieszczęśliwie jest położone przy obwodnicy gdzie dojazdem do niego jest zapychany tranzyt. Poszerzenie do 3 pasów lub budowa w tym terenie kolejnej trasy będzie kosztowała miliardy.
        W przeciągu kilkunastu lat ruch zwiększył się też kilkunastokrotnie. Oznacza to że o tyle więcej trzeba dowieźć ludzi do lotniska. Jeśli zwiększy sie o kolejne 2,5 miliona oznaczać to będzie konieczność transferu dodatkowych kilkudziesięciu tysięcy dziennie osób na lotnisko, to jest również kilkadziesią tysięcy pojazdów. Rębiechowo jest w stanie przyjąć 2 razy więcej samolotów, terminal 2 razy więcej pasażerów, ale będzie to oznaczało paraliż na drogach dojazdowych. To właśnie zahamuje rozwój lotniska

        • 0 1

        • (1)

          Acha. To po to jest budowana kolej metropolitarna?

          • 0 0

          • Ta jednotorowa spalinówka?

            Nie mam pojęcia po co, ta kolejeczka z wymuszoną przesiadką, Nie rozwiąże to problemów komunikacyjnych z lotniskiem. Co najwyżej mogłoby służyć okolicznym mieszkańcom.

            • 1 1

    • Taka prawda (1)

      O interesy gminy dba się za gminne pieniądze, o interesy województwa za wojewódzkie, o interesy państwa za kasę skarbu państwa. Jak ktoś wydaje pieniądze gminy dla interesu województwa (regionu) - to "zabiera dzieciom i rzuca psom" .Czy Kosakowo będzie zyskiwać ze względu na dobre skomunikowanie ?

      • 2 2

      • Problem polega na tym, że ....

        krajem, województwem i miastem wojewódzkim rządzą ludzie którzy mają animozje do prezydenta Gdyni. Na ołtarzu są w stanie poświęcić dobro wspólne. Szczurek robi bład, że za miejskie pieniądze inwestuje w lotnisko. Powinien zabezpieczyć teren, bo za chwilę i poczekać aż się zmieni ekipa, bo ta obecna nie pamieta na co się wcześniej zgadzała i umawiała.

        • 0 1

    • Nie pij już więcej (1)

      Jutro będziesz miał nieświeży oddech jak prezio przyjdzie.

      • 9 3

      • Nie mierz innych swoja miarą

        ten nałóg cie zgubi...

        • 3 2

  • Trzymaj sie Szczurek-jedyny uczciwy gosc (49)

    • 478 510

    • Może i uczciwy, ale prezydentem to jest kiepskim. (16)

      • 83 158

      • (15)

        nikt go nie lubi, wszyscy głosują. Polaki cebulaki

        • 68 56

        • (13)

          Wszedzie gdzie latalem do jakichs metropolii sa conajmniej dwa lotniska. Jedno jest wieksze zazwyczaj ale to mniejsze obsluguje czesto inne loty i jest rezerwa do ladowan awaryjnych. To nie jest drobiazg.

          • 93 52

          • Metropolii (6)

            Trójmiasto ma koło miliona mieszkańców. Nie jest metropolią.

            • 46 27

            • Powiedz to Budyniowi - ojcowi chrzestnemu GOM (2)

              • 14 10

              • A co to jest za twór : GOM ? (1)

                • 3 3

              • GOM- Gdański Obszar Metropolitalny.

                http://www.metropoliagdansk.pl

                Dobrze,że nie pytasz co to ZPT, ZIT i tym podobne zlepieje literowe.

                • 7 0

            • (2)

              Liczy sie tez cargo. Trojmiasto jest pod wzgledem rodzajow uslug lotniczych porownywalne do metropolii. Natomiast latanie odsetkow lotow do Wawy to nonsens. W Polsce jest miejsce na max 4 duze lotniska, Wawa, Wrocek, Gdansk. Jednak Gdansk ma suboptymalne polozenie. Europa chce jedno w Trojmiescie i pewno ma racje ale w teorii tylko.

              • 20 3

              • (1)

                Mialo byc max 3 lotniska

                • 7 3

              • Ja p...ę ale jadka na forum. Poczytajcie dalej - jest mega.

                Szczur zmarnował 100 baniek, każdy by się w....wił, tym bardziej ten co zmarnował. Hehe...

                • 14 8

          • (3)

            Bredzicie... Może dlatego Berlin chce z 3 lotnisk zrobić jedno?

            • 20 12

            • (2)

              Berlin ma idealne warunki meteo i miejjsce pod jedno duze lotnisko a po zjednoczeniu i odejsciu USAAF to calkiem inne realia niz kiedys. Region nie jest zbyt prezny ekonomicznie a Frankfurt i Munich to huby. Ale nie myslcie ze ich fuzja jest niewinna. Oni chca mega lotnicho i konkuruja z FRA.

              • 11 4

              • (1)

                Więc tylko udowadniasz że jedno duże ma większą siłę przebicia niż dwa mniejsze.

                Ale tu także o koszt chodzi. Bo jedno duże lotnisko tańsze jest niż kilka mniejszych - efekt skali.

                • 12 5

              • ekonomista się znalazł za cudze pieniądze

                • 6 1

          • bzdury opowiadasz. normalne to jest to że lotnisko jest 30 km za miastem.

            • 4 1

          • Ale czy przypadkiem te lotniska nie obsługują kilkunastu-kilkudziesięciu milionów pasażerów rocznie? Owszem, często jest tak że jest duże lotnisko które obsługuje przewoźników regularnych i mniejsze obsługujące nowe linie. Tylko zazwyczaj to mniejsze lotnisko robi tyle pasażerów rocznie co największe lotniska w Polsce.

            • 26 1

        • beznogi zdzisio -komuchu, bolszewiku zafajdany- mów za siebie! Ja Pana Prezydenta Szczurka szanuję, lubię i cenię!

          • 17 23

    • wczoraj mgła w Gdańsku Rębiechowie a w Gdyni czyste niebo (18)

      samoloty z Rębiechowa nie startowały a te które miały lądować w Gdańsku przekierowywano do Warszawy i Bydgoszczy
      ... a działacze gdańscy boją się Kosakowa - na złość Szczurkowi

      • 130 101

      • (7)

        Po pierwsze na lotnisku w Gdyni nie moze wyladowac nawet ATR o wiekszych samolotach nie wspominajac. Aby moglo trzeba przebudowac plyte za ok 60 mln zl
        Po drugie nawet jak bedzie dzialac to linie I tak w razie mgly poleca do W-wy czy Kopenhagi, bo laduja tam gdzie maja podpisane umowy na obsluge a nie tam gdzie blizej. Dlatego SAS w przypadku mgly leci do W-wy lub Kopenhagi a nie Bydgoszczy, a Ryan potrafi wyladowac w Kownie lub Krakowie zamiast Bydgoszczy, Poznania czy Warszawy

        • 28 10

        • bredzisz, chłopie (6)

          Wiesz jak wygląda Antonow 124 albo C-17 Globemaster ? Takie maszyny dawały radę lądować i startować w Kosakowie. Taki ATR to może w Kosakowie wpoprzek pasa wystartować...

          • 22 23

          • (3)

            Heh, ale lotnictwo wojskowe to lotnictwo wojskowe. Cywilne to zupełnie inna certyfikacja.

            • 24 4

            • TU 134M jest wojskowym czy cywilnym ? (1)

              • 2 2

              • To zależy czy lata nim wojsko czy cywilny przewoźnik. Tu 154 to także pasażerski samolot a jednak ten najsłynniejszy był na wyposażeniu sił powietrznych.

                • 7 0

            • daj spokój... I tak nie przekonasz kolesia. A mgła w Gd była dlatego, że szczurek specjalnie ją rozpylił, żeby pokazać że lotnisko w gdyni jest potrzebne :)

              • 13 11

          • Antonow czy C-17 wylądują na trawie

            czy w związku z tym na kawałku trawnika przy drodze zrobisz lotnisko?

            • 12 1

          • wojskowe tak, żaden cywilny samolot jednak nie może - do tego potrzebna jest odpowiednia certyfikacja co wymaga ogromnych nakładów inwestycyjnych

            • 7 1

      • ty indianin.... (2)

        Czyli wg twojej logiki, jeśli Rębiechowo jest zamglone i nie można lądować to znaczy, że potrzebne jest Kosakowo? A nie taniej/lepiej po prostu zainwestować w Rębiechowie w ILS CAT II - z tego co wiem ma być do końca 2014r za jakieś 20mln, ale nie jestem pewien. Może w przyszłości można się nawet pokusić o ILS CAT IIIC - i mgły nie straszne.

        • 55 22

        • (1)

          cat III C nie ma praktycznie nigdzie. a to dlatego że koszt tego systemu jest większy niż zysk uzyskany z tych lądowań które są dzięki niemu przeprowadzone. I to już powinno dać do myślenia czy przypadkiem drugie lotnisko nie jest droższe niż te kilka przekierowanych samolotów

          • 21 1

          • Prawda . Kat IIIC ma chyba tylko Arlanda i .... Belgrad . Tez sie dziwie

            • 6 1

      • Dokladnie (4)

        Jakie to jest strasznie bzdurne.
        Miec lotnisko bez mgly doslownie pod nosem i wozic ludzi autokarami 400km przez Polske tam i z powrotem.
        To trzeba nie miec rozumu !!! Cisnie sie tylko jedno slowo: Debi.....
        A piekny pas startowy juz gotowy i wciaz czeka.............tak to tylko w Polsce :(

        • 89 61

        • (1)

          PS. A sprawę z tego że lotnisko to nie tylko pas ale także drogi kołowania i płyta postojowa to sobie zdajesz sprawę? Oraz z tego że lotnisko w Kosakowie nie ma aktualnie nawet płyty postojowej dla kodu B?

          • 32 6

          • a skąd ten ignorant ma to wiedzieć?

            • 18 5

        • No i zaczyna się od nowa. Czy tobie naprawdę się wydaje że linie lotnicze kierują samoloty na najbliższe lotnisko? Dlaczego więc nie lądowały w Bydgoszczy skoro ta jest bliżej od Warszawy? A no dlatego że te linie tam nie operują więc nie będą latać na obcym lotnisku na którym nie mają żadnego zaplecza, żadnego personelu, agentów handlingowych, ani zaplanowanych dalszych lotów. Dlatego nawet jakby Gdynia była otwarta z kodem C to te samoloty by tam nie wylądowały.

          PS. Czy zysk z tych przekierowanych lotów pozwoli utrzymać to lotnisko nie mówiąc już o koszcie jego budowy?

          • 48 10

        • Interesy

          Ale lotnisko w gdynii to glownie cargo i konkurencja dla niemcow. Ci juz nie pozwola by im cos takiego wyroslo.

          • 55 21

      • 1. Gdynia nie będzie nigdy lotniskiem zapasowym dla Gdańska. Samoloty latają na najbliższy lotnisko z którymi dana linia lotnicza ma podpisaną umowę z firmą handlingową.
        2. Statystyki zamglenia są na korzyść lotniska w Gdańsku a nie w Gdyni.
        3. Radzę zamiast słuchać polityków, samemu sprawdzić dane.

        • 51 25

      • na pewno?

        Jesteś pewny ze mogłyby samoloty lądować w gdyni? To dowiedz się o szerokości płyty lotniska w kosakowie i o tym jakie samoloty będą mogły tam lądować a potem pisz głupoty. Lotnisko w gdyni to jakiś wymysł pseudo &@%=@=%@

        • 46 28

    • może i uczciwy, tylko czy rozsądny? (1)

      Panie Prezydencie, miej Pan honor! Nie rób Pan z siebie pośmiewiska!
      Trzeba umieć przyznać się do błędu. To lotnisko potrzebne Gdyni i Trójmiastu jak dziura w płocie.

      • 21 8

      • pieprzysz koleś jak płot do dziury

        • 4 5

    • 80 lat temu gdyby Polska była niemiecka Gdyni by nie było! (1)

      Dziś jest inaczej. Jak to w kondominium.

      • 4 2

      • i w drugą stronę - gdyby nie było WMG to też by Gdyni nie było

        powstanie tego miasta wynikało ze specyficznych warunków w Gdańsku, czy Gdynianie to akceptują czy nie

        • 6 3

    • To już nie jest dziennikarstwo, chyba, że to feletion... (1)

      Dziennikarz nie przemyca swoich wniosków, opinii....

      "Tyle tylko, że spór o lotnisko w Kosakowie nie ma charakteru międzynarodowego, nawet nie ogólnopolskiego, lecz wyłącznie regionalny. Próba zasugerowania, że jest to "postępowanie przeciwko Polsce" nie jest więc zgodna ze stanem faktycznym. "

      w dodatku nie potrafi się pan podpisać pod artykułem...szkoda. Do odważnych świat należy

      • 41 17

      • Skoro spór ma charakter wyłącznie lokalny (czyli Gdynia vs ...)

        to może eurokomisja by sobie odpuściła, co?

        • 6 3

    • (1)

      Jedyny normalny polityk!!!!!!

      • 12 30

      • Tak? A ja bym powiedział że podobny do innych.

        Miał fanaberię - lotnisko. Kiedy nad tym pomysłem zebrały się czarne chmury to robi już z tego problem państwowy. Czysta demagogia. Krytykę swojego pomysłu przedstawia jako zamach na całą Polskę.

        • 37 11

    • (2)

      Prezydent Szczurek patrzy na kilka ruchów naprzód. Gdańskowi przydałby się taki Prezydent. Może by się w końcu coś ruszyło.

      • 81 76

      • A w Gdańsku nic się nie dzieje? I jakie myślenie kilka ruchów na przód? Że za 30 lat będzie może potrzebne lotnisko? To równie dobrze przyszły ojciec zamiast kombi powinien kupić autobus bo może jeszcze bardziej mu się rodzina powiększy.

        • 38 11

      • jeden i drugi nie błyszczy

        odpuść sobie

        • 35 27

    • uczciwy nie kryje się z majątkiem

      gdyby był taki kryształowy, to nie byłby taki goły i bez majątku,
      bo teraz to nie wiadomo czy przepija dochody, czy przegrywa w karty,
      czy wydaje na inne sprawy,
      gość-biedak po kilku kadencjach na stanowisku gdzie nie zarabia się 10 zł/m-c,
      to jest nienormalne,
      takie rzeczy to tylko w Gdyni ...

      • 26 22

    • Szczurek, do ciężkiej nędzy

      A gdzie forsa na trasę Nowaka Jeziorańskiego ? Kiedy przebudowa reszty Chwarznieńskiej ? Chcesz buspasów to buduj trzecią nitkę na Morskiej i Wielkopolskiej. Gdzie tunel pod torami w Chylonii ? To po jakiego wała nam to lotnisko ????

      • 67 19

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane