• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wolniej i bezpieczniej na Starym Mieście

Arnold Szymczewski
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione. Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione.

Wyniesienie przejścia dla pieszych na ul. StolarskiejMapka oraz zmiany na uliczkach wokół Podwala StaromiejskiegoMapka mają doprowadzić do uspokojenia ruchu na Starym Mieście, o co prosili mieszkańcy dzielnicy.



Czy kierowcy często przekraczają dozwoloną prędkość w Śródmieściu?

O uspokojenie ruchu m.in. na ul. Stolarskiej wnioskowali do GZDiZ mieszkańcy, którzy sygnalizowali częste przypadki przekraczania prędkości na tych ulicach.

- Badania ruchu to potwierdziły. Kierowcy, jadąc ul. Stolarską, nie przestrzegają dopuszczalnego dla tego obszaru ograniczenia 30 km/h, a znacznie je przekraczają - tłumaczy Magdalena KiljanGdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nieco ponad miesiąc prac na Stolarskiej



Istniejące przejście dla pieszych na ul. Stolarskiej znajduje się między budynkami 4 i 6. Zostanie ono wyniesione za pomocą szybkiego w montażu progu płytowego. Taki zabieg spowoduje, że kierowcy będą musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych.

- Prace rozpoczęły się w poniedziałek, 25 kwietnia, i potrwają do końca maja. Podczas robót ruch samochodowy będzie utrzymany z lokalnym przewężeniem na odcinku ok. 15 metrów - dodaje Magdalena Kiljan.
Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość. Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość.

Uspokojenie ruchu także w innych częściach Starego Miasta



Poza Stolarską ruch ma zostać uspokojony także na uliczkach wokół Podwala Staromiejskiego: na ul. Igielnickiej, przy Hali Targowej i na ul. Lawendowej. Termin realizacji uzależniony jest od zakończenia przebudowy ul. Pańskiej, a także sezonu turystycznego.

- Dobór metod uspokajania ruchu drogowego wynikający z kontroli GZDiZ albo zgłoszeń mieszkańców i rad dzielnic za każdym razem poprzedzamy analizami ruchu. Pod uwagę bierzemy prędkość pojazdów, parametry ulicy, charakter zdarzeń drogowych oraz zarejestrowanych wykroczeń. Wykorzystane urządzenia uspokajające muszą odpowiadać potrzebom pieszych, warunkom terenowym, a także eliminować zagrożenia na drogach - kończy Magdalena Kiljan.

Miejsca

Opinie (110) 2 zablokowane

  • tysiące inżynierów projektuje coraz lepsze samochody, tysiące drogowców budują coraz lepsze drogi, a jakaś biurwa robi ograniczenie do 30km/h

    • 2 0

  • "Badania ruchu to potwierdziły.." (5)

    to trzeba takie rzeczy potwierdzać? przecież to oczywista oczywistość.
    nigdzie kierowcy nie stosują się do ograniczeń prędkości no chyba ze im się to fizycznie uniemożliwi.

    • 25 21

    • absurdalne ograniczenia należy przekraczać

      dla zasady

      • 1 2

    • Jak ktoś ze wsi i spieszy się krowom żarcie dać to się spieszy. Względnie biedota robiąca na dwa etaty. (2)

      Normalny człowiek nie musi i prędkości nie przekracza.

      • 6 12

      • sugerujesz że u nas nie ma "normalnych" kierowców?

        może i tak. wszystkim odwala po wejściu do samochodu

        • 1 0

      • Ni musi a przekracza i tak

        • 7 2

    • To taki d*pochron aby później nikt nikomu w urzędzie nie zarzucił, że wydają pieniądze bez powodu.

      • 5 5

  • Muuuu, muuuu

    • 2 0

  • Kiedy kamery monitoringu sprawdzajace automatycznie

    Czy te samochody sa wogóle uprawnione do wjazdu na teren???
    Ręczne sprawdzanie przez funkcjonariuszy to walka z wiatrakami...

    • 5 2

  • Fotoradar (2)

    Gdańsk-Chełm ul. Dragana Sp.nr 8 tam nawet 120 ptrafią jechać po wszystkim ! Ogranoczenie do 30 a Cwaniaki swoje . Pistawić radiowóz codziennie i zabierać prawo jazdy i mandatu tam chodzą dzieci do szkoły i inne osoby !!!

    • 5 7

    • Postawić 10 fotoradarów w tym miejscu. Ku chwale bezpieczeństwa. Takzwanego. Kolejnych 10 na pierwszego maja.

      • 1 0

    • może 200. Wyluzuj kobieto i nie przesadzaj. Policja może by się przydała jak wszędzie ale te 120km/h to można między bajki włożyć.

      • 2 1

  • Proponuję ograniczyć do 20 km/godz. i 10 km/godz. dla urzędników.

    • 3 2

  • Ha ha ha, tu nie było zadnych zgloszeń.

    Bo tam maly ruch. Tu chodzi o wyszukiwanie zlecen dla zaprzyjaźnionych wykonawców robótek drogowych. A takie robotki to idealne, placone przez miasto i przeplacane zlecenia. Interes sie kreci. Mogli jak już zrobić "progi" wysepki, te kanciaste dewastujace zawieszenie, co je przyklejają hurtowo. Ale tamto to tania robota. Gdzie sie da, ryją ziemię i robią wyniesienia za konkretną kasę. A na poważne roboty i tworzenie nowych ulic zawsze brak.

    • 4 1

  • Jak już robicie wyniesienia (9)

    To tak, żeby wszystkie 4 koła pojazdu wjechały na przeszkodę. W innym wypadku łatwo można przyszorować podłogą o nawierzchnie. Szczególnie, gdy ktoś ma nisko zawieszony samochód.

    • 28 28

    • (4)

      Mam auto z fabrycznie obniżonym zawieszeniem i jeszcze ani razu nie przytarłem o próg, nawet z balastem na pokładzie. Nie wiem co trzeba zrobić z autem aby nie było w stanie pokonać zwykłego progu.

      • 14 5

      • Ja mam założony gwint Bilsteina (2)

        I hacze o większość progów mimo że jade 5km/h

        • 2 5

        • to przestań jezdzić samochodem i problem rozwiązany

          • 2 0

        • czy gwintu nie zakłada się po to żeby móc regulować wysokość?

          • 3 2

      • to Polska: pytanie raczej powinno brzmieć:

        jak szybko trzeba jechać żeby zaliczyć ten próg... :P

        • 11 5

    • Za trudne

      • 2 0

    • to go sobie podnies :)

      • 5 4

    • po co obcinales sprezyny?.

      • 12 10

    • To nie tnij sprezyn

      • 16 12

  • Niepotrzebna inwestycja.lepiej przydala by sie stacja benzynowa z myjnia na glownym miescie np w okolicy muzeum 2 w.ś (5)

    • 8 42

    • może od razu wyburzyć zabytki i zbudować na długiej autostrade

      • 1 0

    • To miasto ma budować stację? Ty się dobrze czujesz? (1)

      • 10 2

      • Nie miasto ma budowac ale prywatny inwestor deklu czyli np bp.na hallera do blokow robyga jest 20 metrow i jakos to

        Niepszekadzalo wybudowac wiec swoje argumenty wsadz se w d...

        • 2 4

    • Ja bym proponował lotnisko i tor wyścigowy.

      • 2 2

    • Stacja? Gdzie tam masz wymagana odleglosc od zabudowan?

      • 7 1

  • (5)

    A może wprowadźcie całkowity zakaz wjazdu na teren Starego Miasta nie wyłączając mieszkańców (mieszkańców jest tam naprawdę niewielu), dla nich zróbcie jeden parking wielopoziomowy. Zakaz dotyczy również dostaw do sklepów, restauracji i instytucji. Stare Miasto zostawcie jemu samemu niech będzie stare.

    • 17 20

    • Piszesz o Starym Mieście, (1)

      a myślisz o Głównym. Naucz się rozróżniać.

      • 3 0

      • Treść artykułu dotyczy Starego Miasta czy Głownego? może czas czytać artykułu a nie komentować czyjeś opinie. Nie masz nic do dodania-zamilknij.

        • 2 0

    • już.., już dobrze... A teraz przytulić? (1)

      • 9 4

      • No tak zbyt trudno zrozumieć retorykę i prawdziwy zamysł autora. Skoro celem władz miasta jest utrudnianie życia mieszkańców niech wprowadza całkowity zakaz, będzie czyste powietrze, cisza, spokój a piesi będą chodzić całą szerokością ulic a nie tylko chodnikami.

        • 2 2

    • Ma racje.

      W Gdańsku samochody są traktowane jak czyste zło. Zakazać i po problemie.

      • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane