• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wolniej i bezpieczniej na Starym Mieście

Arnold Szymczewski
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione. Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione.

Wyniesienie przejścia dla pieszych na ul. StolarskiejMapka oraz zmiany na uliczkach wokół Podwala StaromiejskiegoMapka mają doprowadzić do uspokojenia ruchu na Starym Mieście, o co prosili mieszkańcy dzielnicy.



Czy kierowcy często przekraczają dozwoloną prędkość w Śródmieściu?

O uspokojenie ruchu m.in. na ul. Stolarskiej wnioskowali do GZDiZ mieszkańcy, którzy sygnalizowali częste przypadki przekraczania prędkości na tych ulicach.

- Badania ruchu to potwierdziły. Kierowcy, jadąc ul. Stolarską, nie przestrzegają dopuszczalnego dla tego obszaru ograniczenia 30 km/h, a znacznie je przekraczają - tłumaczy Magdalena KiljanGdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nieco ponad miesiąc prac na Stolarskiej



Istniejące przejście dla pieszych na ul. Stolarskiej znajduje się między budynkami 4 i 6. Zostanie ono wyniesione za pomocą szybkiego w montażu progu płytowego. Taki zabieg spowoduje, że kierowcy będą musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych.

- Prace rozpoczęły się w poniedziałek, 25 kwietnia, i potrwają do końca maja. Podczas robót ruch samochodowy będzie utrzymany z lokalnym przewężeniem na odcinku ok. 15 metrów - dodaje Magdalena Kiljan.
Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość. Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość.

Uspokojenie ruchu także w innych częściach Starego Miasta



Poza Stolarską ruch ma zostać uspokojony także na uliczkach wokół Podwala Staromiejskiego: na ul. Igielnickiej, przy Hali Targowej i na ul. Lawendowej. Termin realizacji uzależniony jest od zakończenia przebudowy ul. Pańskiej, a także sezonu turystycznego.

- Dobór metod uspokajania ruchu drogowego wynikający z kontroli GZDiZ albo zgłoszeń mieszkańców i rad dzielnic za każdym razem poprzedzamy analizami ruchu. Pod uwagę bierzemy prędkość pojazdów, parametry ulicy, charakter zdarzeń drogowych oraz zarejestrowanych wykroczeń. Wykorzystane urządzenia uspokajające muszą odpowiadać potrzebom pieszych, warunkom terenowym, a także eliminować zagrożenia na drogach - kończy Magdalena Kiljan.

Miejsca

Opinie (110) 2 zablokowane

  • wyniesienia nic nie dają, - przykład wyniesienie skrzyżowania Gazownicza, Doki, Łagiewniki, Wały Piastowskie

    nie ma oznakowania że jest przejście, chodniki zastawiane samochodami, na przejściu dla pieszych stoją samochody albo przejeżdżają przed nosem albo za plecami.
    Gazowniczą pędzą setką bo tam nie ma strefy tempo 30

    • 5 1

  • W historycznych dzielnicach Gdańska (Stare Miasto, Główne Miasto etc.)

    problemem jest stosowanie "historycznej" nawierzchni w postaci kocich łbów. Działania na rzecz uspokojenia i redukcji skali ruchu pojazdów nie prowadzą w związku z tym do zmian zachowań komunikacyjnych mieszkańców: skala ruchu rowerów nie wzrasta, jak mogłaby. Po prostu po kocich łbach jazda rowerem nie jest wygodna ani konkurencyjnie szybka w stosunku do jazdy samochodem, nawet jeśli kierowca samochodu przestrzega limity prędkości w tym rejonie miasta.

    • 6 0

  • a później zdziwienie

    że taka moda na suvy

    • 4 1

  • Pani Magdo

    Wiem ,że Pani czyta opinie i nie wątpię ,że też myśli Pani o ul.Przemian ja też myślę, że da się spowolnić ruch na tej ulicy dopuki ktoś kogoś nie potrąci

    • 5 4

  • Na Starym Mieście wszystkie przejścia dla pieszych powinny być wyniesione, dodatkowo trzeba koniecznie zamontować progi zwalniające.

    • 8 6

  • Strefa 30 (4)

    to jedna fikcja,tak jak i całe pis-państwo.Wprowadza się jakieś ogranivzenia zakazy,nakazy i nikt tego nie egzekwuje.

    • 25 2

    • (1)

      Co jeszcze można ograniczyć w Śródmieściu Gdańska? Wyjątkowo roszczeniowa grupa.

      • 3 5

      • Oczywiście masz na myśli

        roszczeniową grupę....kierowców!?

        • 5 3

    • (1)

      Niestety strefy 30 to jest jeden wielki absurd. Większość z nich ma jezdnie szerszą niż autostrada, do tego droga z pierwszeństwem zamiast skrzyżowań równorzędnych i żadnych innych rozwiązań wymuszających na kierujących zmniejszenie prędkości.

      • 8 7

      • ....oczywiście w opinii

        poskiego (.....) i (....) ! W tym kraju, każdy wie lepiej a sprawdzone w świecie, tym zachodnim, wzorce są lekceważone i ośmieszane. Do czasu, gdy dany "mądry inaczej" nie pojedzie samochodem do Niemiec czy Niderlandów. Tam mamy do czynienia z przemianą nie do poznania....ciekawe dlaczego?

        • 3 3

  • tam są miejscami takie dziury, że nie da się jechać szybciej niż 20 na godzinę

    • 5 3

  • Wolniej i bezpieczniej .

    Jeśli GZDiZ tak troszczy się o bezpieczeństwo to proponuję zamontować słupki
    ograniczające wjazd na ul. Długą od strony ul Lektykarskiej i Pocztowej . Słupków już brak parę miesięcy

    • 10 1

  • gdzie płynne progi zwalniające., farba jak w gdyni.

    • 4 1

  • (1)

    Jest lepsze rozwiązanie!
    Gdańsk miastem bez samochodu.
    Tylko transport zbiorowy, taksówki i jednoślady.
    Koniec wiecznych korków, braku miejsc parkingowych, zdecydowanie mniej wypadków, czyściej i ekologiczniej.

    • 13 14

    • Te taxówki to rozumiem ryksze ciągnięte przez imigrantów no bo nie samochody przecież.

      • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane