• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wrzeszcz Dolny chce strefy płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych. Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych.

Radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny przegłosowali we wtorek wieczorem uchwałę w sprawie wprowadzenia na terenie całej dzielnicy strefy płatnego parkowania. Zanim jednak kierowcy zaczną płacić za parkowanie po wschodniej stronie torów kolejowych będących granicą z Wrzeszczem Górnym, na wprowadzenie opłat musi zgodzić się Rada Miasta. Na to, przy których ulicach staną parkomaty, decydujący wpływ mają mieć mieszkańcy.



Parkowanie w twojej dzielnicy jest:

Wrzeszcz Dolny jest jedną z nielicznych, gęsto zaludnionych dzielnic, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie. Poza Śródmieściem, gdzie pobór opłat wprowadzono najwcześniej, od kilku lat opłaty za parkowanie pobierane są w Oliwie, w części Przymorza, na Aniołkach, Jelitkowie (w czasie wakacji) czy Wrzeszczu Górnym.

I właśnie kierowcy uciekający z tej ostatniej dzielnicy - w poszukiwaniu darmowych miejsc postojowych - sprawiają, że wielu mieszkańców po wschodniej stronie torów kolejowych chce, aby strefą płatnego parkowania objąć także tę część Wrzeszcza.

- Problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta i musimy sprostać tym wyzwaniom - przyznaje Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny. - Podjęta przez nas uchwała to dopiero początek drogi do tego, by w części dzielnicy, na wybranych przez mieszkańców ulicach, pojawiły się parkomaty - dodaje.
Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach. Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach.
Uchwała radnych dzielnicy zakłada wprowadzenie strefy od razu w całej dzielnicy. To standard w ostatnich latach. Ma to ułatwić pracę danej kadencji radnych i sprawić, by nie musieli się zajmować każdym osobnym wnioskiem mieszkańców o włączenie ich ulicy do SPP.

Przyjęta uchwała w praktyce oznacza początek drogi do tego, by nad pomysłem rozszerzenia SPP o Wrzeszcz Dolny zajęli się radni miasta. Dopiero po tym, będzie można wskazać ulice, przy których staną parkomaty. O tym mają z kolei zadecydować w konsultacjach społecznych mieszkańcy poszczególnych ulic.

- Tematem SPP zajmowała się już poprzednia kadencja radnych Wrzeszcza Dolnego, ale temat rozszedł się po kościach. Teraz widzimy, że problem nie zniknął. Razem z mieszkańcami chcemy wypracować więc rozwiązanie, które zadowoli wszystkich. Nikogo nie chcemy zmuszać do wprowadzenia opłat pod oknami - tłumaczą radni.
We wtorek w siedzibie przy ul. Manifestu Połanieckiego 36 w Gdańsku odbyła się sesja rady dzielnicy, na której radni dyskutowali nad uchwałą. Na spotkaniu pojawili się też mieszkańcy, którzy o planach radnych mogli dowiedzieć się m.in. z plakatów rozwieszanych na ulicach. "Nie zgadzasz się? Przyjdź, zaprotestuj" - zachęcali autorzy plakatów.

Ostatecznie, po burzliwej dyskusji radni 11 głosami "za" przegłosowali uchwałę. Jedna osoba była "przeciw", pozostali radni nie wzięli udziału w głosowaniu.

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • parkingi płatne

    Na osiedlu Morena też trzeba dać parkingi płatne,żeby miasto się "nachapało"kasy itd,bo
    dużo u nas "stonki".

    • 9 2

  • Poko

    Mnie się nikt nie pytał. Banda złodziei komu wy kit wciskacie że ludzie chcą

    • 15 3

  • (5)

    Bardzo zły pomysł !
    Wprowadzenie strefy płatnego parkowania na tak dużym obszarze uderzy przede wszystkim w mieszkańców, którzy będą musieli za to również płacić.
    Zamiast utrudniać ludziom poruszanie się autami, powinniśmy skupić się na poprawie jakości komunikacji miejskiej i jej promocji. Wprowadzenie strefy płatnego parkowania na tak dużym obszarze uderzy przede wszystkim w mieszkańców, którzy będą musieli za to również płacić !

    Przecież nikt kto chce pojechać do centrum Wrzeszcza gdzie mieści się najwięcej firm i sklepów nie zostawia samochodu na Hallera czy Legionów...

    • 33 19

    • Heretycy (2)

      Jasne, bo każdy mieszkaniec miasta MUSI mieć samochód i MUSI mieć zagwarantowane miejsce do parkowania w strefie publicznej, nieważne czy parking, chodnik czy smętne resztki trawnika.

      Lobbujący posiadacze samochodów mówią: nam się należy!
      Nie, nie należy się. Masz samochód, więc płać za swój garaż czy miejsce postojowe. Można naciskać Spółdzielnie, właścicieli biurowców, kolej. Można jeszcze zmienić prawo, aby każdy usługodawca, biurowiec czy deweloper wybudował optymalną ilość miejsc parkingowych. Dla przykładu, w takiej Japonii nawet nie kupisz samochodu, gdy nie przedstawisz dowodu, że masz gdzie go zaparkować.

      A gdyby wskutek nałożenia opłat za przywilej parkowania zmniejszyła się ilość samochodów? A gdyby zaczęło dochodzić do strasznych aktów herezji, gdzie ludzie pozbywaliby się własności jaką jest samochód?

      Wtedy może zaczęłyby się naciski na poprawę komunikacji między dzielnicami, kompatybilnym biletem trójmiejskim, dostosowaniem transportu publicznego do przewozu rowerów, wózków itd, rozwojem kolei, a nawet wychłostaniem szanownego marszałka za PKM-ki kursujące raz na godzinę?

      Zaraz, zaraz, przecież to już się dzieje! Jest coraz więcej samochodowych heretyków. Coraz głośniej słychać, że Miasto ma słabą Straż Miejską, brak lawet, konsekwencji w karaniu samowolnych kierowców, słaby transport. Zarzuty są coraz częstsze i coraz głośniejsze.

      • 3 5

      • Uwielbiam to porównywanie do Japonii

        Przede wszystkim nie w całej Japonii a tylko w Tokio potrzeba mieć miejsce.
        Porównanie:
        Tokio: liczba ludności 13 885 101
        Gdańsk: liczba ludności 466 631

        Średnia płaca rocznie:
        Japonia (2016rok): 144 000 zł
        Polska (2019rok): 59 400 zł

        Z czym do ludzi?!

        • 5 0

      • Dlaczego ta opinia nie jest wyróżniona?

        • 0 3

    • (1)

      A kto powiedział że na całym terenie?

      • 3 7

      • A widzisz jak jest zaznaczona strefa?

        Tylko na to czekają. Już widzę te tłumaczenia:
        "niestety musieliśmy wprowadzić SPP na całym terenie, ponieważ względy logistyczne, słuchamy mieszkańców i inne bla bla bla"
        Szkoda, że nie słuchają tak mieszkańców, kiedy ci czegoś od miasta wymagają (np likwidacja port-service).
        O to chodzi. Dodatkowy podatek, ekhm teraz to się "danina" nazywa,
        za NIC!

        • 8 6

  • Mieszkańcy chcą SPP. Nie znam takich. (4)

    Wystarczy spojrzeć na głosowanie i już wiadomo czego chcą mieszkańcy. Tu tylko chodzi o kasę, mniejszą z parkometrów i bardzo dużą z mandatów. Poproszę o listę radnych głosujących za SPP, powinienem wiedzieć na kogo już NIE głosować!

    • 31 8

    • Tyburski, Jackowski (1)

      Janiszewski, Kulma, Królczyk, Jarosz, Olejarz

      • 2 1

      • Dzięki. Ja ewidentnie chcę SPP. Wiem na kogo głosować.

        • 2 3

    • (1)

      jakoś przezyję bez twojego głosu...

      • 4 6

      • I nawet się nie podpisałeś panie (bez)radny?

        • 6 2

  • (8)

    To nie brak płatnych miejsc parkingowych czy w ogóle parkingowych jest problemem tylko budowanie biurowców w centrum lub blisko centrum. Biurowce powinny być budowane na obrzeżach miasta.

    • 37 10

    • (6)

      Nie zgodze sie. Do biurowcow w Oliwie i na Przymorzu wielu ludzi przychodzi lub przyjezdza rowerami, bo mieszkaja w poblizu. Na obrzeza przyjezdzaliby prawie wszyscy samochodami.

      • 11 4

      • No i co by to kogo bolało? Przejedzie i zaparkuje pod firmą. (5)

        Wiesz ilu ludzi pracuje w OBC z gka, gwe, no, ne? Bardzo, bardzo dużo. Głównie są tam firmy IT, a rynek trójmiejski jest już wydrenowany, dlatego szuka się pracowników dalej. Oni nie dojeżdżają komunikacją, ewentualnie parkują tam gdzie parking jest darmowy i dopiero się przesiadają
        I o to chodzi.
        Muszą być darmowe parkingi przesiadkowe (np za wykupiony bilet na komunikację). w innym przypadku nigdy nie pozbędziemy się nadmiaru korków.

        • 7 7

        • a jak wyjedziesz z "miasta" na "obrzeże"? jak wrócisz? samochód się przetelportuje? (3)

          to wprowadzi w ruch jeszcze większą ilość samochodów. bo na "obrzeża" dojazd komunikacją będzie jeszcze mniej zachęcający nie wpominajac o rowerze czy pieszo.

          • 4 3

          • Bzdura a wiesz dlaczego? (2)

            Jeśli biurowce byłyby na obrzeżach nikt z gmin ościennych nie pchałby się przez miasto a przez obwodnicę i drogi dookólne. Jedyny ruch byłby generowany przez mieszkańców miasta. Więc nie. Nie byłoby tak jak piszesz.
            Poza tym, przecież podobno jest pkmka?

            • 4 2

            • (1)

              Problem w tym, ze duzo ludzi nie ma samochodu. Jakby biurowce byly na pipidowie to sporo ludzi nie mialoby pracy, a firmy mialyby problem ze znalezieniem pracownikow.

              • 1 2

              • Przecież jest PKM!

                Ponoć piewcom peanów dla komunikacji zbiorowej, jazda nią nie sprawia problemów i jest lekiem na całe komunikacyjne 'zło' trójmiasta ;)

                No i guzik prawda.
                Nie słyszałem żeby takie Gemalto w Tczewie narzekało na brak pracowników. Intel (ta firemka spod lotniska) wynajęła biurowiec Trytona koło stoczni. To pewnie też pokłosie tego, że miała za mało pracowników...

                • 4 0

        • Dojeżdżają Skm i pkm. U mnie w firmie ok 400 osób większość nie przyjeżdża autem

          Tylko najbardziej zakute łby przyrośnięte do samochodu pchają się tam samochodem mimo że wiedzą, ze się wszyscy nie zmieszczą.

          • 4 4

    • Co by to zmieniło? kierunek korka? wez pomyśl

      • 3 1

  • i znowu skok na kase ludzi !! (1)

    tylko płać i płać !!!
    i nic i tak z tego nie będziesz miał .

    • 21 3

    • bedziesz potencjalnie mógł mieć redukcję kosztów szukania wolnego miejsca do parkowania

      takich jak czas, paliwo i nerwy.

      • 1 3

  • jestem radnym dzielnicowym (3)

    i bylem przeciwko takiemu rozwiazaniu, wiec tylko 11 osob bylo za. Jako radny widze inne sposoby na rozwiązanie tych problemów jak sieganie do kieszeni padatników. Pozatym Rada dzielnicy ma działać na rzecz mieszkańców a nie Urzedu Miejskiego, i to co się stało na wczorajszej sesji jest skandalem.

    • 30 11

    • nie masz pan rozwiązań.tak jak pan Lipecki.

      • 0 0

    • widzisz inne? a zgłaszasz, proponujesz czy tylko duzo mówisz a mało robisz??

      • 7 2

    • Ciebie jest 1
      Mnie też było 1
      Opuściłem ten padół.
      Czytając od czasu do czasu informacje z regionu, upewniam się za każdym razem, że to był najlepszy wybór.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      • 7 1

  • Ten artykuł to kłamstwo (4)

    Byłem tam osobiście, 99% osób, które przyszły jako mieszkańcy prosiły, aby nie wprowadzać strefy płatnego parkowania, ponieważ argumentacja, która została zaprezentowana była błędna i nieprawdziwa. Nikt nie był za tym by wprowadzać SPP. To głosowanie pokazało, ze radni dzielnicy nie szanują głosu ludzi, a jedynie udowodnili, że przyszli tam dbać o kasę dla miasta. Okłamali nas, że były czy będą jakiekolwiek konsultacje, ponieważ w różnych innych spornych sytuacjach nikt o zdanie nie pyta, a jedynie stawia przed faktem dokonanym. A na dodatek jakiś pajac proponował mieszkańcom jazdę ZTM. Pewien młody mądry człowiek wspomniał i wypominał, że komunikacja w naszej dzielnicy to porażka, ponieważ regularnie ucina się kursy na lini 124. Wiec brawo za radę

    • 46 13

    • to nie były osoby, które przyszły spontanicznie przekonywać swoimi logicznymi argumentami tylko zbieranina zadymiarzy i członków akcji katolickiej, która przyszła za namową Radnego Kalwasinskiego bo on nie chce SPP na Aldony. Nie udało się. Nie przekonaliście Radnych a radny Kalwasiński namawiał do zbanowania głosowania także oni nawet nie wiedzą za czym są. Nikt nie kłamał, nie chcieliście słuchać nawet prezentacji gdzie wszystko zostało wyjaśnione. A problemy z linią 124 kolega inteligentny niech zgłosi do GAiT.

      • 1 6

    • fanka SPP z Kościuszki

      Ogłoszenie było o proteście przeciwko SPP, dlatego przyszli przeciwnicy. Ciężko, żeby na protest przeciwko SPP zbiegły się tłumy jej zwolenników :D brawa za logiczne myślenie i równie logiczne argumenty je popierające :D

      • 3 7

    • (1)

      to chyba byliśmy na różnych spotkaniach, bo ja słyszałam głosy za także - od mieszkańców, nie radnych. Wiadome jest, że przeciwnicy krzyczą głośniej. A błędna i nieprawdziwa to była propaganda przed sesją, wybierajcie dalej sobie takich radnych co biją pianę i szukają zwady na każdej sesji, a nic konkretnego nie robią w dzielnicy oprócz nagonki na resztę radnych i spotkań po mszach...

      • 6 5

      • Napisałem 99%

        Użyłem słowa nikt, to fakt. Jednak jak zauważyłem jest zapis wideo ze spotkania. W każdej chwili można do tego wrócić

        • 10 4

  • Płatne miejsca postojowe? Dobrze, ale najpierw inwestycje! (1)

    Jak mam płacić to poproszę o zatoki z wydzielonymi miejscami do postoju! Nie zabieranie na płatny parking pasa drogowego, nie malowanie miejsc postojowych na chodnikach!

    • 16 5

    • jakie zatoki zbudujesz kosztem chodnika szerokiego na 2 metry?

      Pomyśl o potrzebach pieszych.

      • 1 1

  • Bzdura (1)

    Mieszkańcy wcale nie chcą strefy płatnego parkowania, chce tego rada dzielnicy która w tajemnicy przed mieszkańcami przegłosowała uchwałę.

    • 17 10

    • zauważ, że mieszkańcy mają różne poglądy

      rada dzielnicy składa się z mieszkańców.

      • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane