- 1 Boże Ciało. Procesje w Trójmieście (483 opinie)
- 2 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (407 opinii)
- 3 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (253 opinie)
- 4 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (139 opinii)
- 5 Nie miał prawka i chciał oszukać system (54 opinie)
- 6 Fontanny, które kiedyś zdobiły krajobraz (13 opinii)
Współpraca z PKP warunkiem powstania kolei na zachód Gdyni
Władze Gdyni chcą, by transport szynowy do zachodnich dzielnic był poprowadzony od linii 201 i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektów realizowanych przez PKP PLK. Stosowny wniosek w sprawie ujęcia inwestycji w latach 2021-2027 wpłynął do spółki, skąd trafił do Ministerstwa Infrastruktury. Trwa jego analiza.
Transport szynowy na zachód Gdyni we współpracy z PLK
W dokumencie zastrzeżono jednak, że realizacja jest uzależniona od przyszłej funkcji kolejowej i zasad współdziałania administracji kolejowej z władzami Gdyni.
Pierwszy kontakt z PKP PLK w sprawie współpracy już był. Gdynia zgłosiła propozycję budowy linii kolejowej jako potrzebną do realizacji w inwestycjach na lata 2021-2027, które będą dofinansowane z UE.
Władze miasta tłumaczą, że zasięg nowej linii na zachód Gdyni potencjalnie mógłby wykraczać poza zachodnią granicę miasta, więc wsparcie finansowe będzie zasadne i potrzebne.
Prace nad zapisami programu, który ewentualnie mógłby umożliwić uzyskanie dofinansowania, trwają. Na rezultat trzeba będzie poczekać.
- Według posiadanych informacji trwają prace nad programem, realizowane z udziałem Ministerstwa Infrastruktury, PKP PLK SA oraz samorządów wojewódzkich. Ustalenia z tych prac będą miały istotny wpływ na wybór kierunku dalszych działań Gdyni w przedmiotowej sprawie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Plany połączenia z północą Gdyni
Przypomnijmy, że trwają również prace na tym, by w latach 2021-2027 uruchomić także połączenie kolejowe z północą Gdyni.
Firma Multiconsult Polska za 2,3 mln zł przygotowała dokumentację przygotowawczą, która ma być ważnym krokiem w zdobyciu unijnej dotacji.
Czytaj też: Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku
Zostanie zaprezentowanych kilka wariantów wykonania wraz z kosztami oraz raport oddziaływania na środowisko. To wszystko będzie podstawą konsultacji przed wybraniem odpowiedniego do realizacji wariantu. Pod uwagę będzie brana nie tylko cena, ale również popyt na usługi, to, gdzie powinny być przystanki, oraz czy potrzebna będzie modernizacja szlaku, czy budowa całkiem nowych tras.
Efektem ma być połączenie kolejowe na trasie Gdynia - Rumia - Gdynia Port Oksywie - Kosakowo - Mosty/Mechelinki.
Opinie (65) 3 zablokowane
-
2020-03-19 20:45
Najtańsza opcja to jednopasmowa droga wyłącznie dla autobusów. Tutaj kolej wpięta zarówno w kierunku Gdyni jak i Gdańska to myślenie życzeniowe, będzie max w jednym kierunku ale i to by już dużo dało.
- 33 26
-
2020-03-19 21:46
A do Wejherowa kiedy?
Jo bym też chciał do miasta jechać
- 30 30
-
2020-03-19 22:38
Najpierw PKM do Oksywia
- 51 17
-
2020-03-19 22:45
zapóźnienie prawie wieczne
Droga Redakcjo!
Proszę odnaleźć plany Portu Nowa Gdynia z ok.1937 roku do realizacji od 1941 roku/ no ale wojna!/
Tam wszystko jest:
Połączenie Osowa _ Zbychowo _ Rewa;
Węzeł kolejowy Zbychowo_ Nowy Dwór _Wejherowski;
Budowa Portu Nowa Gdynia 13km na 8 km w dolinie Reda_ Rewa;
Kanał Gdynia Port _ Nowa Gdynia
Tak po za tym słyszałem o akcji "Tramwajem do Rumi" przed 1943 r. planowanej przez Niemców, ale ruszyły w trolejbusy.- 66 0
-
2020-03-19 23:03
i**otyczna sonda. Oczywiście na zachód jak i na północ. (1)
- 57 3
-
2020-03-20 16:29
Nie inaczej, zwlaszcza ze to nie tylko Zachod, ale tez poludniowy zachod
- 3 16
-
2020-03-19 23:42
Echhh...
...kolejna ,,nieudana,, inwestycja się szykuje, po lotnisku... Kolej przez rezerwat... Już KE leci z pieniędzmi...
- 57 3
-
2020-03-20 00:57
Na lotnisko zrób kolej...
A potem się zrobi protokół zniszczenia.
- 40 18
-
2020-03-20 06:41
Kolej na zachód Gdyni (1)
Przedstawiona na mapce poglądowej linia jest znowu całkowicie bez sensu z punktu widzenia mieszkańców Chwarzna.
- 43 16
-
2020-03-20 08:14
Może i tak
ale gdyby ta kolej rzeczywiście miała powstać to ze względu na wymagania dotyczące budowy linii kolejowej (max dopuszczalne nachylenie i min promienie łuków) jest to jedyne możliwe wyprowadzenie torów kolejowych na wysoczyznę. Od strony Osowej po starej bocznicy kolejowej do nieistniejącego Polifarbu. A od strony Małego Kacka najpierw wzdłuż rzeki Kaczej a po zachodniej stronie obwodnicy wzdłuż potoku Wiczlińskiego.
Niemniej jednak ze względu na brak rezerwy terenu na Chwarznie i Wiczlinie cały projekt jest mało realny. PKM w Gdańsku poszła po starym śladzie do Kokoszek a nowy odcinek od Lotniska do Osowej idzie przez niezabudowane pole. Na Chwarznie jest już gęsta zabudowa i tam się tego po prostu nie wciśnie.- 15 1
-
2020-03-20 07:38
Zejdźcie na ziemię.
W pierwszej kolejności powinno się zrewitalizować linie istniejące, a dopiero później planować wytyczenie nowych szlaków. Trzy priorytetowe nieużywane linie z potencjałem to Gdynia Główna - Gdynia Oksywie, Pruszcz Gdański - Kartuzy - Lębork oraz Wejherowo - Choczewo - Lębork. Korzystny czas przejazdu + dopasowany rozkład = frekwencja. Chwarzno, czy południe Gdańska to realnie patrząc "szklane domy".
- 55 0
-
2020-03-20 07:44
Dawno sie tak nie uśmiałem
Te błazny nieźle odleciały
- 56 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.