• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wygodniej dojedziemy do Elbląga i Słupska. Dwa nowoczesne pociągi na Pomorzu

Maciej Naskręt
9 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Są pieniądze na nowe pociągi dla Pomorza
  • Nowy pociąg Impuls w barwach województwa pomorskiego.
  • Nowy pociąg Impuls w barwach województwa pomorskiego.
  • Wnętrze nowego pociąg Impuls w barwach województwa pomorskiego.
  • Wnętrze nowego pociągu Impuls w barwach województwa pomorskiego.

Jeżeli ktoś zaplanował w niedzielę podróż do Słupska lub Elbląga, to być może pojedzie zupełnie nowym pociągiem Impuls. Dwa nowe pociągi do obsługi tych połączeń kupił samorząd Pomorza. W sumie będzie ich dziewięć, za łączną kwotę 221 mln zł.



Jak oceniasz stan taboru w województwie pomorskim?

W niedzielę w trasę wyruszą dwa pierwsze pociągi zamówione przez samorząd województwa.

Pierwszego dnia obsłużą takie połączenia:
  • Gdynia Główna 11:59 - Słupsk 13:46
  • Słupsk - 14:15 - Gdynia Główna 16:14
  • Gdynia Główna 16:49 - Elbląg 18:31
  • Elbląg 19:40 - Gdynia Gł. 21:34

Impulsy 45WE produkowane przez firmę Newag z Nowego Sącza to jedne z najnowocześniejszych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), jakie kursują po polskich torach. Pasażerowie z Trójmiasta mają szansę podróżować dwoma takimi pociągami w barwach SKM. Zostały kupione kilka lat temu przy wsparciu środków unijnych.

Pomorskie Impulsy posiadają:
  • co najmniej 195 stałych miejsc siedzących,
  • minimum 30 rozkładanych miejsc siedzących,
  • 20 miejsc do przewozu rowerów,
  • licznik pasażerów w każdych drzwiach,
  • klimatyzację,
  • wi-fi
  • i będą rozpędzały się do 160 km/h.

Kolejne dwa Impulsy przyjadą na Pomorze jeszcze w tym roku. Ostatnie z nich dołączą do pomorskiego taboru na przełomie 2019 i 2020 roku. Koszt tego zamówienia wyniósł 221 mln zł.

Będą one obsługiwały linie kolejowe na trasach: Słupsk - Trójmiasto - Elbląg a w przyszłości będą mogły także wjeżdżać na linię PKM, po jej elektryfikacji planowanej w latach 2020-2023. Każdy z pociągów pomieści blisko 550 pasażerów. Pociągi będą kursowały pod sztandarem spółki PolRegio - województwo pomorskie wydzierżawi im te składy.

Czytaj też: Od niedzieli nowy rozkład pociągów na liniach PKM

Pociąg Impuls w barwach SKM. Pociąg Impuls w barwach SKM.
Nowy tabor ma zastąpić wyeksploatowane pojazdy serii EN57. Trzeba niestety odnotować, że dziś województwo pomorskie jest outsiderem wśród innych samorządów pod względem wymiany zużytych składów.

To się na szczęście zmienia. Kolejną dużą dostawę składów elektrycznych ma zamówić SKM Trójmiasto. SKM-ka otrzyma 160 mln zł unijnego dofinansowania na zakup nowych składów . Kwota pokryje połowę kosztów ich zakupu, na drugą część firma będzie musiała zaciągnąć kredyt bądź wyemitować obligacje.

Montaż ładowarek USB w pociągach SKM

W zmodernizowanych składach SKM instalowane są ładowarki USB do urządzeń mobilnych. Ufundowała je nasza redakcja, z okazji przypadających w tym roku 20. urodzin Trojmiasto.pl.

Miejsca

Opinie (274) 6 zablokowanych

  • 9 sztuk do 2021 roku...
    Kolejne zakupy moze ok 2025 roku
    Więc ile lat będzie miał najstarszy skład Polregio?
    61 lat? czy będzie impreza z tego powodu?
    Najstarszy pociąg w Polsce.

    • 6 0

  • nieudacznicy ? (2)

    Ciekawe z jakich powodów PO i jej liberalne poprzedniczki mając w woj. pomorskim pełnię władzy od prawie 30 lat doprowadziła do tragicznego stanu taboru i przewozów kolejowych na Pomorzu ?

    • 16 3

    • Fakt kupili tylko szynobusy które po elektryfikacji kim będą niepotrzebne

      • 0 0

    • Piszesz bzdury.

      Ale na piwo właśnie zarobiłeś.

      • 0 5

  • (3)

    Podane w artykule relacje można obsłużyć obiegiem jednego składu...

    • 7 2

    • (2)

      przydzielony jest 1 skład. Kolejny to zapas.

      • 5 0

      • (1)

        WOW. Kupili 2, jeździ 1, normalnie superowo jest.

        • 4 0

        • jest moc. Ale pewnie już się odznaczyli

          • 3 0

  • (1)

    zaraz się okaże że nie nadają się do przewozu rowerów ;)

    • 8 2

    • Bo nie nadaja

      • 0 1

  • Niewiarygodne. (1)

    Dlaczego w niby cwanej i chytrej Warszawie podróżuję SKMką za darmo a w Trójmieście oferują mi tylko jakieś nędzne zniżki? Mam czas więc chętnie pojechałbym na wycieczkę do Słupska, Lęborka czy Elbląga ale mając do wyboru bilet SKM czy obiad, wybieram z musu obiad.

    • 12 0

    • Odpowiedź we wcześniejszym komentarzu. 30 lat rządów liberałów (libertynów)

      • 4 1

  • Jasne że s 7 jest szybciej z Oliwy do Elbląga, ale.... (2)

    cena przejazdu samoochodem z silnikiem diesla 1,6 , spalającego ok 7 litrów diesla na 100-tkę codziennie na tej trasie , na jedną osobę tam i z powrotem jest i tak o niebo wyższa w porównaniu z przejazdem regionalnymi na tej trasie. Nieprawdaż?

    • 6 4

    • to jakiego Ty diesla masz co 7 litrów pali?

      • 3 0

    • chyba o 5 rano w niedziele niehandlową

      • 1 1

  • Ach ta niedobra Unia znów na coś daje kasę (4)

    • 5 8

    • (1)

      Niestety tych składów unią nie sfinansowała
      Przespaliśmy dotacje.

      • 5 0

      • ha ha ha

        • 1 0

    • W Brukseli utrzymujemy (Polska i pozostałe kraje UE) ponad 80 tys. suto opłacanych urzędników

      Unia daje nam kasę, czy zabiera?

      • 5 0

    • a my nie dajemy Unii?!

      • 7 0

  • a kiedy do Miastka?! (2)

    I Szczecinka?
    Kiedy do Bytowa, Sierakowic, Linii?
    Do Starej Piły?

    • 8 5

    • Lini, nie Linii,

      • 2 0

    • łoooo Panie. Oni jeszcze nie ogarnęli najbardziej dochodowych linii...
      Myślę że perspektywa 2060-2065 rok

      • 9 0

  • A ja lubię te stare ezt (2)

    nie ma problemu z miejscem

    • 9 6

    • Tez lubie (1)

      te po modernizacji są ok .Tylko ta dziura przy drzwiach..

      • 6 1

      • Dobre są bez modernizacji.

        • 1 1

  • 2 godz z Gdyni do słupska hahaha co za zenada (5)

    • 33 1

    • (3)

      I to 160 km/h

      • 8 1

      • (1)

        160....bez sensu jest kierowanie tam takich jednostek skoro trasa przed remontem. szybko je rozbija...

        • 3 0

        • Zgadza się, te pociągi powinny jeździć do Malborka lub Elbląga, aby wykorzystać 160. A nie równość i równouprawnienie, więc stoją na mijankach do Słupska. Słupsk ma nowoczesne składy od strony Szczecina już od dawna, więc na razie wystarczy.

          • 2 5

      • V max na Słupsk to 120 km/h, na krótkich odcinkach do Leborka podniesiona do 140 km/h.

        • 4 0

    • Dodam więcej

      Samochodem jest mniej więcej tyle samo. To jest jakaś parodia żeby trasa Gdynia - Szczecin była jednopasmówką.

      • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane