• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawca tramwajów wybrany, ale nie można podpisać umowy

Michał Brancewicz
29 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po Gdańsku jeździ już pięć nowych, dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo dostarczonych przez Pesę dwa lata temu. Po Gdańsku jeździ już pięć nowych, dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo dostarczonych przez Pesę dwa lata temu.

Pesa dostarczy 15 dwukierunkowych tramwajów dla Gdańska. GAiT nie może jednak podpisać na razie umowy z wykonawcą, bo czeka na dofinansowanie unijne w wysokości 70 mln zł. Potwierdzenie przyznania środków ma nastąpić na przełomie sierpnia i września.



Tramwaje Pesy:

Bydgoska Pesa była jedyną firmą, która złożyła ofertę w drugim podejściu na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów. Opiewała ona na kwotę 138,375 mln zł, czyli dokładnie tyle, ile miała do przeznaczenia na ten cel spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. W ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej VIA miasto chce jednak otrzymać 286 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej na sześć projektów. Jednym z nich jest zakup tramwajów.

- Dofinansowanie dla GAiT, na chwilę obecną, ma wynieść 70,4 mln zł - mówi Marcin Dawidowski, szef Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Umowa z Unią nie została jednak jeszcze podpisana. Dlatego, mimo że przewoźnik mógłby formalnie zawrzeć umowę z Pesą już w połowie lipca, będzie musiał poczekać na potwierdzenie otrzymania środków.

Kiedy się to stanie?

- Planowany termin podpisania umowy dla GPKM IVA to przełom sierpnia i września 2017 roku - zapowiada Dawidowski.
Potem będzie już można podpisać kontrakt z Pesą. Kiedy pojawią się pierwsze nowe tramwaje w Gdańsku?

- Pięć sztuk w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy, a pozostałych 10 w trakcie kolejnych siedmiu miesięcy - mówi Krzysztof Wojtkiewicz z GAiT.
Jeśli więc umowę udałoby się podpisać jeszcze we wrześniu, to pierwsza pula pojazdów trafi do nas latem przyszłego roku, a ostatnie najpóźniej w marcu 2019 roku.

Zamówione tramwaje muszą być dwukierunkowe, w pełni niskopodłogowe, wyposażone m.in. w klimatyzację, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, monitoring, System Informacji Pasażerskiej oraz defibrylator AED (w kabinie motorniczego).

Przetarg zakłada opcję rozszerzenia zakupu o dodatkowych 15 identycznych pojazdów - o ile spółka pozyska na ten cel niezbędne środki finansowe przed 30 kwietnia 2019 roku.

GPKM IVA zakłada:
  1. Budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej
  2. Przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej
  3. Budowę nowych linii tramwajowych w dzielnicy Gdańsk Południe - etap 1 - Budowa ul. Nowej Warszawskiej
  4. Zakup taboru tramwajowego - 15 szt.
  5. Nowe wiaty przystankowe na terenie Gdańska
  6. Nowe tablice informacji pasażerskiej

Opinie (92) 6 zablokowanych

  • Pesy duo sa fajne ale lepej jak by wzieli cos nowego np solarisa tromino no ale to wszystko bylo ustawione pod PESY

    • 7 0

  • Super. Pesa Jazz to najfajniejsze tramwaje (2)

    • 30 33

    • A z siedzeniami nie było?

      • 5 1

    • najfajniej się stoi i patrzy w profil zamiast w okno

      60 minut dziennie. Codziennie.

      • 15 3

  • Tylko PESA tylko polskie produkty i usługi (1)

    A odbijemy się od dna tylko dajmy sobie szanse i nie słuchajmy malkontentów i marudnymi nudziarzy Pozdro!!!

    • 6 7

    • Dokładnie

      To dźwignia dla polskiego przemysłu, zatrudnienie nie w Polsce. Zysk na wielu płaszczyznach, ale trzena na temat spojrzeć szerzej aby to zrozumieć. Zachód od dawna tak działa.

      • 2 2

  • budujemy wolno tym samym pewnie nie zrealizujemy połowy tego co w planach (3)

    W ciągu dwóch lat Gdańsk wybuduje 1/3 tego co zrobiła Bydgoszcz w tym samym czasie. Dlaczego tak się dzieje? Dodam iż to była trudna trasa na Fordon

    • 3 7

    • Co ty gadasz. Wg trolli z trójmiasto.pl Gdańsk to tygrys północy. Już dawno zostawił w tyle Londyn i Paryż.

      • 1 4

    • Bo budyniowo uchodźce w głowie i mieszkania dla nich

      Może użyczy jednego ze swoich

      • 1 2

    • Niech buduje sektor prywatny, a nie sektor miasto

      • 0 1

  • Tygrys Pólnocy, odpowiednik sukcesu miast europejskich (pfffff hahaha) (1)

    Czeka na unijne pieniadze. Czyli na kolanach, jak zawsze

    • 9 9

    • Tak tygrys ale chyba tylko w Internecie.

      • 1 0

  • (1)

    Tak długo kombinowali, powtarzali przetarg i zmieniali zapisy, by wygrała Pesa. Oj, przydałaby się komisja do rozliczenia układu gdańskiego.

    • 16 8

    • Przecież każdy normalny wiedział że to nie wypali. Te newsy o nowych tramwajach to tylko pożywka dla trolli. Tylko dlaczego teraz oni siedzą cichutko i żaden się nie odezwie.

      • 2 0

  • I to jest dobra wiadomość, w końcu dość totalnie zniszczonych konstali już blisko jeszcze gdyby SKM trochę skręcił tabor jakiś nowy byłoby fajnie

    • 3 2

  • szlaban na kase

    za spisdzielenie polski. unia to nie dojna krowa. niech pis da.

    • 2 1

  • w Budyńlandzie bydłowozy i galerie handlowe (2)

    tramwajem do Kocborowa

    • 25 51

    • wracaj słoju do grudziądza (1)

      • 8 3

      • poszło po nogawach w kolejce do biedry

        • 1 0

  • Gdzie Lisicki tan przekręty

    Dość ze złodziejem teraz ostatni rzut tramwaje i zajezdnia na Hallera. Ten. złodziej od 3 lat powinien siedzieć.

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane