• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • Mnie tylko interesuja zjazdy z tej obwodnicy.

    Ciekawe czy bedzie ich tak samo malo jak na S7 ? Tam nawet jak stacje benzynowa budowali to bez mozliwosci zjazdu .Zjazdy techniczne-tylko dla policji i innych sluzb i czasami trzeba nadrabiac 20 km . Widac ze wszystko projektowane pod panstwo policyjne. Tylko policja moze sobie szybko wjechac na obwodnice wjazdem technicznym-reszta ma nadrabiac kilometry Jak by nie mozna bylo obok zjazdu technicznego poprowadzic zjazdu normalnego-publicznego.Wkurza mnie to.

    • 0 1

  • Rondo w Lniskach - naprawdę?

    Co za burak wymyślił rondo w Lniskach? Ta trasa już teraz się korkuje z powodu ogromnego ruchu i to w obu kierunkach a oni chcą jeszcze tam rondo wcisnąć? Tam powinno być skrzyżowanie bezkolizyjny i tylko takie.

    • 2 2

  • Isuper (4)

    I super. Znowu zabraknie kasy na S16 z Olsztyna do Ełku. Kręgosłup regionu W-M. Ale ważne, że obwodnica 3M będzie miała obwodnicę. Luz, spoko... Przy okazji serio gratuluję pomorskiemu silnego lobby w W-wie.

    • 8 37

    • Macie przekop.

      • 1 0

    • Kogo obchodzi (2)

      Kogo obchodza wiochy typu Olsztyn i Elk? Nikogo

      • 9 7

      • ...

        Beknął "gdańszanin" którego rodzina w 45 przyjechała wagonem bydlęcym ze wschodu.

        • 1 5

      • Obu Was zminusowałem

        OMT nie ma wpływu na S16, które posuwa się do przodu. Problemem jest ostatni odcinek, gdzie protestują ekolodzy i lokalni samorządowcy (każdy lobbuje za swoim wariantem), najwięcej sprzeciów zgłasza Ryn, najbardziej przychylny jest Ełk.

        Co do drugiego komentarza, pomijajać inwektywy pod adresem Olsztynu i Ełku, ta droga przejęłaby cały tranzyt z Mazur idący na Litwę. Możliwe, że byłoby na niej więcej tirów niż na OMT. Proszę spojrzeć na Mapę, połączy S5/S7 z budowaną S61.

        • 5 1

  • Więcej przejść dla zwierząt

    • 2 0

  • Dobrze że taka obwodnica powstanie (16)

    Duzo jeżdżę więc inwestycja na plus

    • 246 24

    • Dzieki mądrym rządom Prawa i Sprawiedliwosci (12)

      Wreszcie zbudują coś pożytecznego w tym trojmiejskim grajdołku

      • 11 36

      • (8)

        Dla 3miasta ta droga nie ma wiekszego znaczenia. Nie jest to zadna obwodnica tylko dwie drogi dojazdowe do Zukowa. Mieszkaniec trojmiasta, nawet jesli tam jezdzi to zapewne znacznie rzadziej niz mieszkaniec Zukowa. Z punktu widzenia zukowianina jest do duzy krok do przodu ale wiekszosci trojmieszczan przyda sie sporadycznie.

        • 6 11

        • (3)

          To jest droga dla ciężarówek które jadą do portu w Gdyni, zeby nie cisnęły przez obwodnice. Co kilka dni jest tam wypadek albo korek bo ciężarówka nie dała rady pod górkę. Przykład wczoraj. To ze Zukowo przy okazji skorzysta to czysty przypadek.

          • 6 3

          • Niestety nie masz racji. Ta droga nie wyprowadzi z obwodnicy ciężarówek jadących do portu w Gdyni. Powód jest banalny - dodatkowe kilometry. A każdy kilometr to jakieś 2 złotówki dodatkowych kosztów i o jedną minutę krótsza praca kierowcy, czyli kilometr mniej przejechanego dystansu.

            • 0 1

          • Do Gdyni maja jezdzic na okolo?

            • 3 2

          • Tylko że ta droga do Gdyni nie sięga...

            • 2 2

        • A czy dla mieszkańca Trójmiasta nie ma znaczenia fakt, że ta droga wyprowadzi ruch tranzytowy między A1 i S7 a S6, który w tej chwili zapycha obwodnicę? Zanim napiszesz podobna bzdurę spójrz sobie na układ komunikacyjny np Zagłębia Ruhry - niemalże równolegle autostrady A40 (od Dortmundu, przez centrum Bochum, Essen i Duisburga), A42 (po północnych obrzeżach tych miast) i ewidentnie tranzytową A2 omijającą szerokim łukiem większość Zagłębia. I jak zadasz sobie odrobinę trudu popatrzenia (ze zrozumieniem) na mapę, to zobaczysz podobny układ w pionie.

          • 2 0

        • Jestem Mieszkańcem Gdańska i jeżdżę w tamte rejony co 2-3 dzień... (2)

          Czy to jeszcze sporadycznie czy jednak już uzasadnia budowę?!

          • 5 3

          • (1)

            To uzasadnia tylko zaprzestanie jeżdżenia tam :D

            • 4 4

            • Niby w jaki sposób doszedłeś do takiej konkluzji?!

              • 2 1

      • Przypomnę tylko, że w 2015 roku inwestycja ta została przez nich anulowana. (1)

        Już dawno byśmy tą drogą jeździli, gdyby nie ta banda darmozjadów.

        • 17 6

        • co ty chrzanisz! wy już chyba sami wierzycie w te wasze kłamstwa

          poczytaj o finansowaniu tej drogi ...

          • 2 7

      • Wróci przynajmniej część podatków które idą do stolicy. Rząd nie ma swoich pieniędzy, ale o tym już mówiła Pani Margareth

        • 14 2

    • Ja z żukowa (2)

      Dobrze , że zbudują , będzie lepiej. cena za 1 mb drogi to prawie 45 000 pln co daje 450 PLN ZA 1cm omt . skąd te ceny?? jedne z najdroższych dróg w europie...

      • 5 3

      • A ile się płaci za 1cm drogi ekspresowej na Zachodzie Panie Matematyk? ;) (1)

        • 2 2

        • Ja z Żukowa

          Odpowiedź do powyżej. Taniej buduje się np w Niemczech , Danii , Hiszpanii , Grecji...... pozdrawiam

          • 1 3

  • (6)

    no dobrze ale bez drogi zielonej z chwaszczyna do pasa nadmorskiego to i tak tylko polowa sukcesu

    • 21 4

    • (5)

      A po co mi droga zielona? Jesli mieszkancy osciennych miejscowosci jej potrzebuja to niech za nia zaplaca. Mieszkam w trojmiescie i w nim pracuje. Podobnie jak wiekszosc mieszkancow trojmiasta. Jak czasem z miasta wyjezdzam to jest mi obojetne czy wyjazd zajmie mi 15 czy 45 minut bo robie to rzadko. Za pieniadze na droge zielona wolalbym jakas droge ulatwiajaca poruszanie sie po miescie.

      • 6 12

      • Mieszkam w centrum Gdańska i tam tez pracuję, a droga zielona jest mi bardzo potrzebna!!! (4)

        Poza tym, droga zielona ułatwiłaby również poruszanie się po mieście.
        No i wiesz, nie dla każdego czas przejazdu zwiększony 3 krotnie (z 15 do 45 min) jest obojętny...

        • 6 4

        • (1)

          Tzw. Droga Zielona na dzisiaj mogłaby wchodzić w Obrońców Wybrzeża, a potem w Chłopską. Pod warunkiem, że pierwsze dwie byłyby dokończone! Co stanowi dla miasta big problem od zyliona już lat! Taka inwestycja częściowo rozładowałoby istniejące zatory. Potem poprawić Gospody od Pomorskiej do hali sportowej. I ewentualnie pociągnąć Zieloną do tejże hali. Na tunel pod pachołkiem nie mamy co liczyć w najbliższych 50-leciu.

          • 0 2

          • I pierdyliard nowych budynków wokół i znowu korki

            • 1 0

        • Do czego jest Ci Droga ZIelona bardzo potrzebna? (1)

          Wprowadzi tranzyt w Pas Nadmorski. Niech się miasto skupia na rozwiązaniach alternatywnych

          • 8 2

          • Jakoś warszawka musi sie dostać do swoich apartamentów nad morzem...

            • 5 1

  • super sprawa

    wreszcie jakieś ominięcie trójmiasta i innych zad*piof w drodze na zachód

    • 4 0

  • nareszcie!

    Wkoncu takadroga łącząca cała północną Polskę. Rozładuje wieczne korki w Żukowie oraz Chwaszczynie..ułatwi dojazd do Trójmiasta czy nad morze, ponieważ odciąży obwodnicę. No tak..przez tyle lat nie robiono nic a aut tylko przybywa..wkoncu bardzo sensowne rozwiązanie

    • 5 2

  • Za tą kasę można tunel pod pachołkiem wykonać

    I skończyć drogę zieloną !!!

    • 0 4

  • No to kicha. Nie ma łącznika do drogi 211 na Kartuzy (1)

    Trzeba się będzie na działkę dalej pchać przez Żukowo.

    • 5 2

    • oj, to tylko dwa ronda

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane