• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymiana torów - tak, ale nie na Euro 2012

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Prace przy modernizacji torowisk w Gdańsku nie wywołują utrudnień w ruchu pociągów. Prace przy modernizacji torowisk w Gdańsku nie wywołują utrudnień w ruchu pociągów.

Ruszyła modernizacja torów kolejowych ze stacji Gdańsk Główny w kierunku Nowego Portu. Inwestycja nie jest realizowana z myślą o Euro 2012, a jedynie na potrzeby przewozów towarowych.



Czy na linię Gdańsk Główny - Nowy Port powinien powrócić ruch pasażerski?

Kilka dni temu rozpoczęła się modernizacja trasy kolejowej nr 220 z Gdańska Głównego do Nowego Portu. Remont w okolicy gdańskiej stoczni widać z okien przejeżdżających obok SKM-ek, a także pociągów dalekobieżnych. Wielu mieszkańców Gdańska myśli, że prace są związane z przygotowaniami do Euro 2012.

Okazuje się jednak, że obie sprawy nie mają ze sobą nic wspólnego. - Osoby odpowiedzialne za organizację mistrzostw europy w piłce nożnej w Gdańsku stoją na stanowisku, że transport kolejowy podczas turnieju jest niepotrzebny - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdańsku.

Zatem co dokładnie dzieje się w okolicach stacji Gdańsk Stocznia, Gdańsk Politechnika? - Naprawiamy mającą już 35 lat nawierzchnię torową. Nowe, a w zasadzie stare elementy torowiska, bo pochodzące ze zmodernizowanej jakiś czas temu magistrali w okolicach Szymankowa, zostaną ułożone na odcinku od stacji Gdańsk Główny do stacji Gdańsk Zaspa Towarowa (tj. ok. 5 km). Wymianę prowadzimy przy użyciu własnych środków i pieniędzy - opowiada Leszek Lewiński.

Kolejarze zapewniają, że prace modernizacyjne w pobliżu stacji Gdańsk-Stocznia nie powodują ograniczeń w ruchu pociągów dalekobieżnych i SKM.

Opinie (91) 2 zablokowane

  • po prostu zal...

    bedac na stadionie Camp Nou w Barcelonie zauwazylem ze pod sam stadion mozna dojechac bez problemu metrem czy autobusem.dosc czesto kursuja.Ciekawy jestem jak to bedzie wygladalo jak beda mistrzostwa europy 2012.czy zatloczone i zdezelowane ''4'' beda kursowac czy jeszcze jakis inny alternatywny srodek transportu nie mowiac juz o samochodach....

    • 6 0

  • To prawda

    Wożenie do New Port juz jest poza domysłami - nieopłacalne. Generowalo minimalny ruch

    • 5 3

  • Nowe polaczenie Nowy Port vs Rebiechowo

    • 5 3

  • czy może mi ktoś wyjaśnić fenomen odpowiedzi do tej ankiety ?

    bo wynika z odpowiedzi niezbicie iż te tory są chyba własnością ludu który ma decydować (za właściciela czy dzierżawcę) co mu się ma opłacać i co ma z tym robić ?
    pociąg do socjalizmu nabiera prędkości widzę jak plebs zaczyna "decydować" za właściciela - może jeszcze znacjonalizujecie jakieś firmy w gdańsku skoro tacy z was eksperci ekonomiczni - od pierwszego do pierwszego na zasiłkach i kredytach.... rokefelery...?

    • 7 6

  • kolej i tramwaj to najważniesze środki transportu w trójmieście (1)

    autobusy tylko korkują miastu...

    • 14 2

    • miasto korkują samochody

      zwłaszcza prowadzone przez ludzi mających kłopoty z wyobraźnią

      • 3 2

  • To wszystko można policzyć , wyliczyć , przeliczyć... (1)

    I skasować komunikację miejską bo nigdy i to przenigdy na siebie nie zarobi !!!

    • 4 6

    • Gdyby jako zysk komunikacji miejskiej policzyć brak wydawanej kasy na coraz bardziej rozbudowane drogi w mieście to by na siebie zarobiła. Zamiast budować kolejne obwodnice, autostrady i inne objazdówki po gdańsku można by tą kwotę władować w jeszcze lepsze funkcjonowanie transportu publicznego. Oczywiście przy założeniu, że mieszkańcy wkońcu zauważyliby to, że sami korkują miasto i zdecydowali się na zmiane środka transportu. Wiem też, że przyczyną przewagi transportu indywidualnego jest słaba organizacja komunikacji, no i po części nasz klimat - dlatego wszystko to co napisałem wyżej to utopia. Niestety.

      • 1 0

  • POCIĄG ...

    nie tylko stadion ale promy cumują w Nowym Porcie i pociąg w godzinach cumowania może kursować (odpowiednie godziny kursowania)

    • 11 0

  • Uwazam , że zrobiono duzy błąd zamykając polaczenie kolejowe z centrum Gdańska do Nowego Portu. Ta linia powinna zostać (1)

    zmodernizowana - na dwutorową i powinna być obsługiwana przez składy typu "sprinter". Takie na przykład jakie sa uzywane w Holandii ( zasilane na 3000 V ) doskonale sie spisuja właśnie na krótkich trasach. Maja doskonałe przyspieszenie ( lepsze niz tramwaj) i sa bardzo pojemne. Tylko jak przekonac włodaży... nie mam pojęcia. Polska to, zeczywiscie czasem " dzi...wny kraj"....

    • 9 2

    • pod warunkiem wspolnegio biletu.... np na "wszystko".

      Pewnie, "Nowa" Letnica to nieglupia lokalizazacja w Gdansku - blisko centrum, morza i portu. Tylko ta rewitalizacja i dzielnicy i linii...!

      • 0 0

  • no i gites majonez! teraz czas na drogi minimum 3 pasmowe w jedna!!!ye

    • 0 5

  • .. (1)

    a moze byc tak wymienic tory tramwajowe... szczegolnie na odcinku zaspa - zabianka...

    • 5 2

    • ...

      te tory były wymieniane jakies 3 lata temu :) w sumie dawno nie jezdzilem tamtedy, moze rzeczywiscie robole popelinke odstawili i tory znpwu do wymiany hehe

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane