• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyspa Spichrzów bez parkingu na 500 aut?

Krzysztof Koprowski
19 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
Nowy plan nie będzie wymagał budowy ogólnodostępnego podziemnego parkingu na Wyspie Spichrzów, miejscu otoczonym z trzech stroną wodą. Nowy plan nie będzie wymagał budowy ogólnodostępnego podziemnego parkingu na Wyspie Spichrzów, miejscu otoczonym z trzech stroną wodą.

Czy rezygnacja z budowy 500 miejsc parkingowych na Wyspie Spichrzów sprawi, że znajdzie się deweloper chcący tu inwestować?



Czy na Wyspie Spichrzów potrzebny jest wielki ogólnodostępny parking?

Trudno policzyć już ile było zapowiedzi zabudowy północnej części Wyspy Spichrzów zobacz na mapie Gdańska. Po ostatnim nieudanym wspólnym zagospodarowaniu tego terenu przez miasto i firmę Polnord, przyszedł czas na zmianę strategii - głównie w zakresie miejsc parkingowych.

Opracowany w 2010 r. wraz z Polnordem plan zagospodarowania wyląduje wkrótce w koszu, a jego miejsce, po uchwaleniu przez Radę Miasta, zajmie nowy dokument, który jest właśnie wyłożony do publicznego wglądu.

I tak zamiast dużego podziemnego ogólnodostępnego parkingu na co najmniej pół tysiąca aut, projekt nowego planu zagospodarowania przestrzennego zakłada budowę miejsc tylko zgodnie z wymaganiami dla różnego rodzaju funkcji, a te zgodnie z polityką parkingową w centralnej części Gdańska są dość restrykcyjne.

Przykładowo dla jednego pokoju hotelowego maksymalnie dopuszcza się 0,6 miejsca parkingowego, na sto miejsc konsumpcyjnych w restauracji - maks. 20, zaś dla jednego mieszkania od 0,9 do 1,1 miejsca parkingowego.

- Decyzja o zmianie zapisu dotyczącego parkingu podjęta została ze względów biznesowych. Budowa takiego parkingu okazałaby się zbyt kosztowna i bardzo skomplikowana technicznie. Dlatego w drodze zmiany planu ten wymóg został zastąpiony odpowiednimi wskaźnikami - tłumaczy Magdalena Kuczyńska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Zmiana zapisów ma na celu nie tylko zmniejszenie obciążenia finansowego dla potencjalnego inwestora, ale również łatwiejszą budowę nowych mieszkań. Dla tej funkcji parkingi są obligatoryjne, a w połączenie z ogólnodostępnym parkingiem podziemnym trudne do wykonania - oznaczałoby to bowiem przypuszczalnie stworzenie kilku kondygnacji poniżej poziomu "0" na terenie otoczonym z trzech stron rzeką.

Czytaj też: Parking dla biurowca powstanie w miejsce pętli autobusowej

- Poprzedniemu inwestorowi [firmie Polnord - dop. red.] zapis ten nie przeszkadzał, ale ostatecznie nie wiadomo z jakiego powodu [deweloper - dop. red.] się wycofał. Można tylko przypuszczać, że chodziło o sprawy finansowe - tłumaczy Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Urzędnicy nie wykluczają, że po uchwaleniu nowego planu nie będą szukać już tylko jednego inwestora do zagospodarowania całego miejskiego terenu na północnym cyplu Wyspy Spichrzów, lecz kilku.

- Prowadzimy analizy, które odpowiedzą na pytania w jakiej formule, przy obecnej sytuacji na rynku, zagospodarowanie Wyspy Spichrzów byłoby możliwe. Analizy te pozwolą określić najkorzystniejszy wariant, m.in. dadzą odpowiedź, czy zagospodarowanie Wyspy będzie korzystniejsze przy podziale na mniejsze działki, czy z inwestorem na całość terenu - wyjaśnia Kuczyńska.

Dodatkową zachętą dla inwestorów ma być uzbrojenie terenu. Obecnie trwają prace koncepcyjne oraz rozmowy z gestorami sieci elektrycznej, wodociągowej, gazowej oraz teletechnicznej. W toku jest budowa nowych nabrzeży.

Z projektem planu zagospodarowania zapoznać się można na stronach internetowych Biura Rozwoju Gdańska. Plan obejmuje tylko grunty należące do gminy - nie są w nim zawarte tereny należące do spółki Ognisty Wóz, powiązanej z właścicielem Zakładów Mięsnych Nowak ani też działka, na której powstaje Puro Hotel.

Uwagi do projektu planu zgłaszać można do 17 marca. Warto dodać, że w przypadku planu z 2010 r. nie uwzględniono żadnej z 35 uwag. We wtorek, 18 lutego, odbyła się dyskusja publiczna nad projektem planu. Oprócz pracowników BRG udział wzięła w niej tylko jedna osoba - autor tego artykułu.

Miejsca

Opinie (124) 2 zablokowane

  • Oglosic strefe bez ruchu. Powinni placic za benzyne 25zl/l

    Po co tam samochody. Jak to wyglada w praktyce. Wszystkie trawniki zajezdzone przez mieszkancow z dzielnic w okolicach obwodnicy, ktorzy jesli nawet wjedzesz im na chodnik przy domu to strasza psem (!) - autentyczna sytuacja. Natomiast sami zjezdzaja do centrum i oszczedzajac na parkomatach (!) zatrzymuja samochod wszedzie. Oglosic tam strefe bez ruchu!

    • 5 2

  • i dobrze

    mega droga lokalizacja i parking budować? kwalek dalej za przejściem podziemnym które przecież nie przeszkadza zmotoryzowanym ( tak sie ostatnio wypowiedzieli pod artykułem) więc z chęcią by z niego korzystali, można parkingi robić ziemi co nie miara a tylko 5 min spacer do centrum

    • 3 1

  • Gdańsk w imię jakies obłędnej poprawnej politycznie pseudoekologii coraz bardziej utrudnia zycie mieszkancom i turystom. Dziwne tristary, strefy tempo 30, wyrzucanie milionów złotych na ścieżki rowerowe, ktore obcisłogacie lansiarstwo i tak olewa poruszając sie po ulicach. A coraz wiecej osób odkrywa uroki Kaszub. Ile można lazić po Długiej i strzelac sobie fotki na tle Neptuna? Rachunek w podrzędnej restauracji w centrum Gdańskapożera prawie połowę pensji przeciętnego Polaka. Ludzie więc wsiadaja w samochody, i jada na Kaszuby. Szeroka oferta wypoczynkowa, tanie i czyste hotele i wiele ciekawych miejsc. Po co sie więc pchać do Gdańska gdzie brak miejsc parkingowych, a na kazdym skrzyzowaniu kohorty mężnych strazników miejskich lub zasieki, kolczatki i gniazda karabinlw maszynowych.

    • 11 8

  • Milioner ma już czas na to żeby chodzić, bo jest milionerem.
    A jak musisz objechać pół miasta i okolic, bo masz spotkania z klientami, to przy naszej komunikacji miejskiej zajęło by to 2 dni, więc przestań chrzanić.

    Nikt nie robi z samochodu luksusu, jest to środek transportu i tyle!

    • 10 1

  • proponuję zacząć od urzędników - zlikwidujcie swoje wydzielone miejsca

    zrezygnujcie z uprawnień ,przecież mamy świetną komunikację zbiorową - przez was nadzorowaną :)

    • 20 1

  • Miasto nie umrze od braku samochodow, nie ma obawy, w koncu Gdansk ma 1000 lat, a samochody sa od 100?? I nie wyludni sie, ludzi jest bardzo duzo na swiecie, za duzo. Obejrzyjcie sobie jak zapasy wody sa juz na ukonczeniu w wielu miejscach na swiecie, bo ludzi jest wlasnie za duzo....

    • 4 3

  • powinien być parking poza wyspą i jakiś wyjątkowy przejazd na wyspę...

    ...taki, żeby dla przyjeżdżających był atrakcją. :)

    • 2 0

  • I słusznie

    Sama nazwa świadczy o tym, że maja tam być spichrze, a nie parkingi

    • 2 4

  • Jaki tam duży koszt... bez przesady

    • 3 5

  • stop dla zabudowy!

    Powinny tam być kawiarenki aby podziwiać PIĘKNY GDAŃSK:)))

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane