- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (72 opinie)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (144 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (109 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Z SKM Śródmieście nie dojedziemy do Pruszcza i Tczewa
Nowa stacja SKM Śródmieście, choć powstaje w centrum Gdańska i ma rozładować tłok na dworcu głównym PKP, nie będzie służyła pasażerom wszystkich skm-ek. Nie wjadą tu pociągi jadące z i do Pruszcza Gdańskiego czy Tczewa.
Tak też dzieje się w przypadku pociągów SKM, które kursują na południe od dworca głównego w Gdańsku. Wprawdzie w obecnym rozkładzie nie ma takich połączeń, ale od grudnia wrócą pociągi do Pruszcza Gdańskiego.
- Czy to faktycznie prawda, że po wybudowaniu przystanku Gdańsk Śródmieście pociągi jadące z/do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa nie będą mogły zatrzymywać się na tym przystanku, bo nie będzie przy nim odpowiednich torów? - pyta zaniepokojony czytelnik Trojmiasto.pl.
Tak, to prawda. Szybka Kolej Miejska połączy swoje tory biegnące do stacji SKM Śródmieście z torami dalekobieżnymi, ale dopiero w przyszłości. Zanim do tego dojdzie, stacja SKM Śródmieście będzie na swego rodzaju "ślepym torze", nie połączonym z torami prowadzącymi do Pruszcza, Tczewa i dalej na południe kraju. Dlatego pociągi w tym kierunku będą wyruszały z dworca Gdańsk Główny i nie zatrzymają się na stacji SKM Śródmieście.
- Taki układ połączeń torowych był planowany od początku przystąpienia do tej inwestycji. Wpięcie w tory PKP Polskich Linii Kolejowych [czyli dalekobieżne - dop. red.] byłoby możliwe na kolejnej najbliższej stacji PKP PLK, gdyby doszło do dalszego przedłużenia linii SKM do stacji Gdańsk Południowy. Takie rozwiązania są przewidziane w miejskiej koncepcji budowy węzła integracyjnego Most Czerwony - tłumaczy Marcin Głuszek,
Faktycznie, miejscy planiści co jakiś czas przypominają o Moście Czerwonym, który ma być zlokalizowany w pobliżu stacji Gdańsk Południe . Jednak budowa tego kontrowersyjnego dla wielu węzła komunikacyjnego to melodia bardzo odległej przyszłości. Dziś nie wpisano go do żadnych planów inwestycyjnych miasta i nie zarezerwowano na jego budowę żadnych pieniędzy. A pieniędzy wymaga on sporych: plany przewidują tu budowę peronów dla SKM i kolei regionalnej, ale również doprowadzenie w ten rejon tramwaju wzdłuż ul. Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej, a także rozbudowę układu drogowego tzw. dzielnic południowych.
Czytaj także: Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat.
Czytaj także: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym
Umowa na budowę przystanku SKM Gdańsk Śródmieście została podpisana 31 lipca br. Wykonawcą wyłonionym w przetargu zostało konsorcjum firm: Rajbud i Dekpol.
Koszt inwestycji obejmującej przedłużenie trasy SKM, przebudowę peronu na dworcu głównym oraz budowę nowego przystanku wyniesie ok. 66,7 mln zł.
Wcześniej z powodu rażąco niskiej ceny ofertowej na ten projekt(61 mln zł) odrzucono propozycję spółki Balzoa.
Nowa odcinek miejskiej kolei gotowy ma być w ciągu 70 tygodni od momentu podpisania umowy.
Miejsca
Opinie (137) 4 zablokowane
-
2013-09-11 08:51
To jak chcą rozładować korki od strony Pruszcza? (1)
To jak chcą rozładować korki od strony Pruszcza?
- 3 1
-
2013-09-11 08:59
od strony Pruszcza
- 0 0
-
2013-09-11 08:49
A może lepiej wybudujmy stację, do której nie dojedzie żaden pociąg?
Ogłosimy "przetarg", firma znajomego wygra. On oczywiście odpali "co nieco" za nagranie fuchy. A no i jeszcze premia wpadnie za opracowanie nowatorskiego rozwiązania urbanistycznego + 13stka.
Przecież pieniądze publiczne, to pieniądze niczyje. Tylko brać.
Socjaliści w przebraniu kapitalistów wykańczają ten kraj :(- 7 1
-
2013-09-10 14:07
Te rybie głowy są całkowicie bezmyślne (2)
SKM nadaje się do mocnego przewietrzenia.
- 97 13
-
2013-09-11 08:35
bezmyslne bylo budowanie skm srodmiescie zamiast Węzła Czerwony Most
- 2 1
-
2013-09-10 16:17
po prawdzie to nie jest wina SKM
PLK miała możliwość zbudowania docelowego układu torowego w obrębie Czerwonego Mostu, oczywiście tego nie zrobiono. Chociaż układ węzła nie podoba mi się ani trochę - jest możliwość zbudowania węzła piętrowego i należałoby z tej możliwości skorzystać. Trochę kasy na beton ale ile terenu można oszczędzić. No i jeszcze debilny parking między przystankami a CH - nie można zbudować POD?
- 5 0
-
2013-09-11 08:26
Ja pie.....lę, To tylko w polsce (celowo)
Gratuluje pomysłodawcy, oby żyło muśie radośnie i dostatnie :-(((- 3 0
-
2013-09-10 17:09
Rozwoj i tak idzie w strone Wejherowa wiec Pruszcz nie jest istotny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (5)
SKM musi polozyc drugi tor do Wejherowa bo tam jest kierunek rozwoju a nie w strone Pruszcza . Co jest w Pruszczu ? pola i laki wiec PKS moze was dowozic i w czym problem
- 4 27
-
2013-09-10 18:48
(2)
Czyste, przyjemne, spokojne i kulturalne miasto. Dobrze skomunikowane, duzo mieszkan, centrum, faktoria... No ale przeciez patologia z Orunii, Nowego Portu, Stogów itd lepsza :D
- 11 2
-
2013-09-10 22:17
no tak.... (1)
Pelno wiesniakow dookola wiec czujesz sie swojsko -doslownie bo wali pewnie lajnem
- 0 8
-
2013-09-11 08:13
zabawne jak pięknie wpisałeś się w jego komentarz
- 3 0
-
2013-09-11 08:12
radziłbym jednak od czasu do czasu ruszyć się z domu
- 1 0
-
2013-09-10 18:28
napoleon tu bywal
droga wyjazdowa w polske jak ci przetne tory to stolec a nie kontener wywieziesz a jak chcesz to moze byc odcieta autostrada na lodz gdzie wiozo towary z polszy w swiat gamoniu
- 2 0
-
2013-09-11 06:54
Gdańsk Sródmieście chyba po to powstanie aby dać zarobek firmom budowlanym
i wygodny dojazd pracowników budżetówki do ich miejsc pracy.
Innego powodu nie widzę.
Znak - ślepa jezdnia.- 4 0
-
2013-09-11 05:56
Coraz bardziej się utweirdzam
w przekonaniu, że to bezsensowna inwestycja.
- 4 0
-
2013-09-10 15:55
Pruszcz a niebawem Tczew to niemal dzielnice Gdańska... (3)
Należy je uwzględniać priorytetowo.
- 19 5
-
2013-09-10 17:43
Tczew to może przesada, ale Pruszcz Gdański od zawsze należał do aglomeracji Gdańskiej ciemniaku. (1)
- 12 1
-
2013-09-11 05:24
100 proc prawda 70 procent Pszczółek w Gdańsku pracuje
- 1 2
-
2013-09-10 16:03
pa ram pam pam
bo co sensownego można odpowiedzieć na takie głupoty :)
- 4 6
-
2013-09-10 23:42
Proste rozwiązanie - skomunikować Orunię Górną ze stacją PKP Gdańsk - Orunia
Po co ludzie mają stać w korkach do Gdańska Głównego, skoro można by było zorganizować do istniejącej stacji Gdańsk Orunia często kursującą komunikację z "górnego tarasu"?
Rozwiązanie banalnie proste, tylko jedną małą pętlę autobusową trzeba zrobić przy ulicy Dworcowej (miejsce jest).
Stacja by była wykorzystana, akurat teraz trwa jej remont i można jechać w obie strony - do Gdyni i Tczewa, co komu potrzeba. I może w końcu rentowne by były te SKM-ki "Pruszczańskie" i mogłoby ich być więcej.- 7 1
-
2013-09-10 19:18
Należy podnieść rangę Kociewia i nie tylko Kociewia (1)
Lansowanie na siłę Kaszub nie jest dobre. Dla nikogo.
- 10 1
-
2013-09-10 22:22
ranga...
Dobre....ranga kociewia konczy sie na wysokosci deski klozetowej!!!!
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.