• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • zamiast ułatwic ludziom to utrudnili wszystkim-chcemy bezposrednich autobusów (2)

    na dworzec PKP! Ja akurat jestem z Ujesciska,wiec zabrali mi bezposredni autobus 175,ale innym zabrali wiecej autobusów bezposrednich z ich dzielnic! Ludzie,buntujcie sie!

    • 63 3

    • Ja się zbuntowałem przeciwko likwidacji 175 do Dworca PKP

      ..i wsiadłem w częściej jeżdżące, przegubowe 118 w relacji Ujeścisko-Wilanowska-Chełm-Zaroślak-Brama Wyżynna-Dworzec PKP... też bezpośrednio, rzecz jasna.

      • 0 0

    • bilet

      bo masz bilet na 1 przejazd tanszy. teraz kupisz bilet na godzine lub 2

      • 0 0

  • 143, 117 (1)

    A co z tymi liniami?? Żeby w weekend były przerwy połtora godzinne?? Luuudzieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • 7 0

    • Karnowskiemu pasuje

      on za to płaci

      • 0 0

  • 142 prosze na trase Panowie decydenci od zielonych fal i mam nadzieje nie tylko... (3)

    Jak już ZTM coś wymyśli to wymyśli Moja propozycja powrót 142

    • 66 3

    • A po co? (2)

      Tam i tak ludzie jeździli centrum Morena i Morena - Wrzeszcz. Pierwszą potrzebę zaspokaja tramwaj...

      • 1 7

      • (1)

        142 zaspokaja właśnie potrzebę Morena-Wrzeszcz (oraz np. Suchanino-Wrzeszcz i dalej). Tej potrzeby nie zaspokaja żaden inny autobus, tramwaj czy PKM

        • 4 0

        • teoretycznie to:

          142 na Suchanino nie jechał.
          Morena-Wrzeszcz jest 227. Nie pod PKP, ale jest. Z Suchanina na PKP Wrzeszcz masz 115/199/315. Tu się nic nie zmieniło.

          • 0 0

  • Kupując tanie mieszkanie na peryferiach Gańska trzeba było wliczyć czas i koszt dojadów. Nie marudźcie ludziska. (5)

    • 11 88

    • Dla każdego coś innego - to takie trudne do zrozumienia...?! (1)

      No tak lepiej kupić drogą dziuplę, w starym budownictwie w centrum miasta i jeździć starym mercedesem. Poczucie "wielkomiejskości"-zaściankowości! Open Mind!
      Panie Henryku, jeżeli Pan mieszka w dobrze skomunikowanej dzielnicy, (super dla Pana-gratuluję) to w ogóle po co Pan zabiera głos! Niepotrzebny i niewartościowy, bo Pana problem nie dotyczy!

      • 2 0

      • słowo kluczowe: problem

        Czyli jak rozumiem wypowiadać się mogą jedynie ludzie mający problem ze zmianami? Jak ktoś uważa, że są OK to juz nie moze zabrać głosu?

        Ja mam problem jeden z ww. zmianami. Nie zmiany tras a zmiany godzin odjazdu. Mieszkam w centrum i jadę w drugą stronę, tj. na Gdańsk Poludnie do pracy. Miałem bezpośrednio 174 który dowoził na 10:00. W miarę punktualnie, byłem w pracy na styk. Teraz mam z Siedlec 156 - jest OK, przesiadki mnie nie bolą. Bolą mnie godziny przejazdu, zwłaszcza na 10:00 gdzie nie ma już częstotliwości szczytowej. Autobus co 30 minut. I byłoby nawet OK, gdyby nie fakt, że mój autobus na przystanku docelowym melduje się o... 10:05. Poprzedni - 9:35. Powroty? Kończę o 19:00 a autobusy są o... 18:57 i 19:27. OK. Można zakupy po pracy zrobić. ALE nie dało się tego zrobić tak, by autobus podjeżdżał do Czerminskiego o 9:50, 10:20, 10:50 itd a wracał o 19:10, 19:40, 20:10... itd? Przed zmianą był 156 o 19:12 i było perfekcyjnie. Teraz trzeba pół godziny sobie zagospodarować czas. Sam dojazd - wychodzi mi na to samo. A tracę nie na przesiadce a na tym początkowym oczekiwaniu na wóz..

        • 1 0

    • Mieszkam od urodzenia w Otominie.. tak jakby nie mam wyboru.. mogę marudzić? (1)

      • 14 2

      • Otomin to nie Gdańsk. Ciesz sie ze cokolwiek tam jezdzi

        • 3 8

    • Przestań hrabio mieszkający w Dworze Artusa.

      • 14 2

  • Niedźwiednik sprawa wyciszona/a nikt się nie cieszy !!!! (4)

    To nie zmiany !
    wczoraj do pracy jechałam o godzinę wcześniej.Czyli 2 godziny szybciej wyszłam z domu,aby dojechać na skm,do wrzeszcza,ze mną trasę do orłowa pokonało 4 pasażerów z góralskiej,każdy z nas musiał jechać 184 - ponieważ 136 do wrzeszcza jeździ tak rzadko,że nie pasuje z żadną tam kursującą komunikacją! Usunięcie 183 to największy błąd. Pozbawiło to ludzi którzy jeżdżą do gdańska głównego do pracy autobusu - szybkiego,a dali gniot który wlecze się rano w korku całą godzinę czasu!!!!!!!!!To skandal.Jestem rozwścieczona tą sytuacją. Tak samo wczoraj,skm spóźniła się o 2minuty , 136 odjechało - kolejne po godzinie (godzina po 21) - kolejny autobus do potokowej po 30 minutach,musiałam jechać taksówką.Nie wiem kto układa te plany,ale szkoda,że "testy" robił w czasie wakacji i nie ma pojęcia o komunikacji,jak działa-gdy "szaraczki" jeżdżą do pracy!

    • 70 1

    • Zmiany dyskryminujące Niedźwiednik (1)

      184 - fatalny rozkład jazdy, nawet co 40 min. rano z Niedźwiednika. Wiecznie spóźniony. Jadąc do pracy 183, w 20 min. byłam w Gdańsku Głównym. Teraz 184 lub z przesiadkami na Warneńskiej - około 50 min. w godzinach szczytu. I ten koszmarny zajazd na Wileńską. TRACIMY CZAS I PIENIĄDZE. NIE ZNAM NIKOGO, KTO BYŁBY ZADOWOLONY. Wystarczy posłuchać, co mówią pasażerowie na przystankach i w autobusach/tramwajach.

      Badanie ankietowe (testy) przeprowadzano w okresie wakacyjnym - wówczas na linii 183 jeździli ankieterzy ZTMu.

      Ulica Góralska jest długa i stroma. Biegnie wzdłuż lasu. Zapraszamy na spacer urzędników - zwłaszcza niepełnosprawnych, nieco starszych i urzędniczki z wózkami z dziećmi. Sprawdźcie, jak to jest dostać się na szczyt Niedźwiednika.

      • 12 0

      • w maju, nie w wakacje były te badania

        • 0 0

    • (1)

      Nie opłaca ci się zejść na piechotę do pkm niedźwiednik i kupić bilet miesięczny skm na trase niedźwiednik - orłowo i nie kupować już na żałosny ztm gdańsk?

      • 4 11

      • Chyba nie znasz topografii

        Zejście do PKM to odległość trzech przystanków autobusowych! Stacja Niedźwiednik ma z tym osiedlem wspólną tylko nazwę. Ta stacja powinna się nazywać Srebrzysko. Ciekawe, komu z Niedźwiednika jest ona na co dzień potrzebna, ech ...

        • 11 0

  • 142 wróć!!!!!! i 167 lub 168 niech choć jeden startuje z centrum Gdańska

    • 19 0

  • :) (8)

    bardzo dobrze. ztm nie jest taki zły.

    • 25 141

    • (5)

      ZTM Gdańsk to dno.Najdroższa i najgorsza komunikacja w Polsce.To badziewie powinno być sprywatyzowane.

      • 11 13

      • Hahaha (4)

        I będziesz miał cuda jak w Rotmance. Komunikacja wyłącznie prywatna - bez kursów w niedziele. Super, co?

        • 7 2

        • (3)

          A wiesz co to takiego podaż i popyt?

          • 1 5

          • A wiesz, co to jest systemowa nierentowność komunikacji (w tym miejskiej)? (2)

            Chyba nie. Sporo wsi ćwiczy już teraz tą wspaniałą prywatną komunikację... w postaci własnej bryki, bo niczym innym dojechać się nie da.

            • 5 1

            • (1)

              Pierwsza zasada kapitalizmu-jak coś jest nierentowne to ma upaść.I nie życzę sobie dotowania takich pseudo przedsiębiorstw z moich podatków.

              • 0 6

              • wtedy upadają wszystkie komunikacje miejskie na świecie

                poza Japonią, bo tylko tam jest ona rentowna.

                • 0 0

    • Ztm to tragedia

      • 1 0

    • przynajmiej zmiany idą na lepsze

      problem dotyczy teraz raczej linii 127

      • 4 9

  • A co ze 127 ? (8)

    Zmniejszono częstotliwość kursowania tej linii, mimo iż nie pokrywa się ona z wybudowaną linią tramwajową.

    • 220 9

    • (1)

      Dokładnie, tylko mieszkańcy Przymorza i oliwy na tym cierpią! :(

      • 31 1

      • I tak ostatecznie macie lepiej niz Brzezno. Same trasy z przesiadkami. Wyjatek to 3 do Centrum a tak to porazka :( Dzieki ZTM jezdze samochodem choc wole komunikacje miejska ale nie jak mam sie 2 razy przesiadac na trasie 7km :'(

        • 0 0

    • 127

      ogólnie już wole odgryźć sobie nogę niż jechać 127 w godzinach szczytu.

      • 15 0

    • Jedyny sposób to zalanie ZTM mailami ze skargami, nikt za was tego nie zrobi

      • 10 0

    • 40 minut czekałem (zgodnie z rozkładem jazdy) na 127 po 20:00, żeby dojechać na Morenę na Migowo...paranoja

      • 23 1

    • Jak dawniej

      Niech 127 i 124 jeżdżą jak dawniej. Dlaczego z powodu uruchomienia PKM lub tramwaju na Morenie mieszkańcy Zaspy nie mogą normalnie dojechać do Wrzeszcza czy na Morenę? Mam auto, ale podróżowanie środkami komunikacji publicznej jest dla mnie obowiązkiem mieszkańca dbającego o czystość (ekologię) miasta i własną ekonomię. Jakoś w Londynie wyższej kadrze zarządzającej to nie uwłacza😄. Po zmianach jednak dojazd do pracy tak się przedłużył, że opcja samochodowa wygrywa. Szkoda😡. Wszyscy powinnismy wsiąść do aut i zablokować miasto totalnie przez kilka dni. Może wtedy ktoś by zrozumiał, że żeby ograniczyć ruch samochodowy w mieście, rozklad komunikacji publicznej musi odpowiadać na potrzeby mieszkańców.

      • 42 1

    • 127 jak najwięcej

      ciągle zapchany
      127 jest ważna bo dowozi do tramwaju
      inne linie dowożą pod SKM, a nie pod tramwaj

      • 38 2

    • linia 127 to 1 przed 174 priorytet

      • 12 1

  • 227 Emaus

    Odkąd dojeżdżam komunikacją miejską, to jeszcze nie zdarzyło się by po 16, w kierunku Jelitkowa odjechał punktualnie. I to nie jest wina kierowców, którzy z własnej przerwy rezygnują, by nadążyć za rozkładem. Dajcie 4 autobusy na godzinę, przecież to długa trasa. Od września zwiększono o jedno połączenie, mimo to i tak jest problem.

    • 12 1

  • przywrócenie 183 lub chociaż 142 dla Niedźwiednika (2)

    Wszelkie powyższe zmiany w rozkładach prawdopodobnie poprawią komfort pasażerów. Niestety zmiany te w żaden sposób nie naprawiają tego co zostało zepsute na liniach autobusowych, którymi jeździli mieszkańcy Leśnej Góry i Niedźwiednika do i z Gdańska. Obecna linia 184 to kpina, nie dość, że czas przejazdu Gdańsk-Niedźwiednik z około 20 minut wzrósł do przeszło 40 (linia objeżdża dwa Morenę) to jeszcze zmalała częstotliwość, z kursów co 15-20 minut do 40 minut oczekiwania na kolejne połączenie. Nic tylko kupować kolejny samochód. Super rozwiązanie na zmniejszenie korków. PKM bardzo udana inwestycja ale zmiany w kursowaniu autobusów to porażka.

    • 15 1

    • Nie chcę powrotu 142 i 183 tak jest wystarczajaco. (1)

      • 1 5

      • gdybym mieszkał na Morenie to też bym nic nie miał przeciwko obecnemu rozkladowi. Dwie nowe linie tramwajowe całkowicie

        Ale z perspektywy Niedźwiednika wygląda to zupełnie inaczej...

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane