• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • 168

    W godzinach szczytu w/w autobus stoi w pięknych koreczkach we Wrzeszczu. Dzielnica Kiełpino jest wtedy odcięta od świata! Można co prawda przespacerować się na 167, ale to drobne 2 kilometry!! Poruszam się o kuli i nie wyobrażam sobie takiego spaceru!!!

    • 72 5

  • linia 184

    Niech dodadzą w godzinach szczytu jeszcze jeden autobus, bo dwa na godzinę to porażka.

    • 43 2

  • Uwaga

    Czytaja urzednicy i daja negatywy...!!!!

    • 30 4

  • Ignoranci

    Kolejny raz nas mamia bzdurami, powtarzam ten tramwaj mial byc uzupelnieniem ukladu transportowego, mial byc dodatkiem do tego co mamy!!! Poza tym drogi Ztm i um nie przyjmuja do wiadomosci glownej domeny komunikacji miejskiej wg ktorej powinno byc:
    - szybciej ! Niestety nie jest wiecej przesiadek wiecej zmarnowanego czasu!!!;
    - bezpieczniej! tez nie jest tlok wszedzie, za mala petla mowia same za siebie ze projekt zepsuto!
    - tanie! Tez nie jest , ukryta cicha podwyzka dla czesci mieszkancow!! O 20%!!
    - drogi Prezydencie i Radni oraz byly wice prezydencie Panie L ... Kolejny raz oszukaliscie na mieszkancow dzielnic zapomnianych Jasien, zabornia, kielpino...itd
    Mam dosc tej buty i ignorancji i udawania ze sie cos robi. Brak polaczen bezposrednich jest nie do przyjecia, widac ile osob przesiada sie do aut. Brak mi slow te zmiany maja zamydlic oczy przed zblizajaca sie sesja rady miasta. Znakomity trick Pana L.. Jest w tym dobry .. Chodzi by wyciszyc i przeczekac ten halas i wybrac kilka pozytywnych opinii i zrobic z nich dobry PR.

    • 72 4

  • żarty no bo przeca wszystkie autobusy dojezdzają przez srodmiescie

    więc co to za dziwne tlumaczenie że tylko te dwa jursy 167 mają miec trasę od/do dworzec pks

    • 2 7

  • czerwona fala

    co z tramwajami Gdańsk Główny Gdańsk Oliwa. Czas przejazdu ciągle się wydłuża. Niedługo przestaniemy jeździć taką komunikacją miejską.

    • 27 1

  • 129

    po staremu, przynajmniej w godzinach szczytu

    • 30 4

  • (2)

    Niech ZTM zacznie brać pod uwagę sugestie prowadzących tramwaje i autobusy, mają lepsze pojęcie od pracowników ZTMu, oni tam nawet nie wiedzą ile torów przelotowych jest np. w Oliwie na pętli!!!

    • 51 3

    • (1)

      Ogarnij się pięćdziesiąty :P

      • 1 4

      • ??

        • 2 0

  • MAŁO!!!!!!!!!!!!11

    A 112 dostać się na wyspę i z powrotem porażka

    • 8 5

  • (2)

    W Gdańsku jest koszmarnie mało autobusów. Warszawa ma 1700, Gdańsk coś około 230 pojazdów. Częstotliwość kursów jest przerażająca. Na dodatek taryfa przewozowa to totalna kpina. Zamiast biletu metropolitalnego powinni wprowadzić pierwszą strefę na trójmiasto i drugą na gminy otaczające od Wejherowa do Tczewa.

    • 55 9

    • Gdańsk powinien mieć jeszcze dodatkowo 80 wozów i dwie bazy autobusowe, a nie przepraszam, jest tramwaj to autobus jest zbędny... co za myślenie włodarzy... X.X

      • 14 2

    • Pierwsza strefa na Gdańsk, Druga Sopot i Pruszcz, a trzecia Tczew i Gdynia

      • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane