• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za mało biletomatów. ZTM zachęca do zakupu biletów przez aplikacje

Ewelina Oleksy
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na początku czerwca usunięto biletomat przy ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Do dziś nie wrócił, a wcześniej był regularnie zepsuty. Na początku czerwca usunięto biletomat przy ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Do dziś nie wrócił, a wcześniej był regularnie zepsuty.

Duża część południa Gdańska została praktycznie odcięta od dostępu do biletomatów i na razie tak już zostanie. Zarząd Transportu Miejskiego rusza za to z akcją, w ramach której zachęca do kupowania biletów na autobusy i tramwaje przez aplikacje w telefonie, by nie trzeba było szukać automatu.



Gdzie najczęściej kupujesz bilety na komunikację miejską?

Co najmniej od przystanku LeszczynowaMapka na Jasieniu, aż do al. Havla Mapka mieszkańcy dużych osiedli na południu Gdańska korzystający na co dzień z komunikacji miejskiej nie mają co liczyć na to, że kupią na nią bilet w biletomacie. Urządzeń nie ma na długim i gęsto zaludnionym odcinku. Do czerwca jedyny biletomat w tej okolicy stał przy pętli na ul. PiotrkowskiejMapka. Ale regularnie się psuł i w końcu zostało już po nim tylko wspomnienie.

Teraz najbliższy biletomat jest na wysokości przystanku Przemyska.Mapka

Lista lokalizacji biletomatów

Duża część południa odcięta od biletomatów



- Zostaliśmy całkowicie odcięci od dostępu do biletomatów. W okolicy, w której mieszkam, jest wiele dużych, młodych osiedli. Sporo osób korzysta z komunikacji miejskiej, o czym świadczy dokładanie nowych linii i dodatkowych kursów w te rejony, ale jeśli nie ma się biletu miesięcznego, pojawia się spory problem z zakupem biletu. Najbliższy automat jest przy al. Havla, a to jednak kawałek. U kierowców dostęp do zakupu biletów też jest teraz utrudniony , a w okolicznych sklepach typu Żabka biletów nie sprzedają - wskazuje pani Alicja, mieszkanka ul. Leszczynowej.

Biletomat na pętli przy ul. Piotrkowskiej regularnie się psuł. Ostatecznie został usunięty.

Nowy węzeł integracyjny Ujeścisko też bez biletomatów



Na biletomat nie ma też co na razie liczyć na nowym węźle integracyjnym Ujeścisko (nowa linia tramwajowa na al. Adamowicza).

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



- Zainstalowanie tam biletomatów będzie ważnym uzupełnieniem tej wielkiej inwestycji - napisała ostatnio w interpelacji do władz miasta Katarzyna Czerniewska, radna Wszystko dla Gdańska.

30 czerwca pierwsi pasażerowie przejechali tramwajem przez al. Adamowicza. Biletomatów tam nie ma i na razie nie będzie.

Wiceprezydent Piotr Borawski odpowiedział, że na razie nie ma na to szans.

Czytaj też: Plaga awarii biletomatów w Gdańsku

- Obecnie w Gdańsku funkcjonuje system automatów biletowych postawionych i eksploatowanych na własny koszt przez podmiot zewnętrzny. Oznacza to, że o lokalizacji automatu w danym miejscu decyduje ten podmiot na podstawie opłacalności inwestycyjnej - tłumaczy Borawski. - Propozycja lokalizacji automatu przy nowym węźle jest wpisana na listę potrzeb pasażerów w tym zakresie. Jeśli zgłosi się wykonawca zainteresowany tym projektem, to zostanie mu ta lokalizacja zaproponowana - wskazuje.

ZTM rusza z akcją zachęcającą do korzystania z aplikacji



W podobnym tonie, co wiceprezydent, wypowiadają się pracownicy ZTM, podkreślając, że nie mają możliwości samodzielnego stawiania biletomatów tam, gdzie ich rzeczywiście brakuje. Dlatego od piątku, 31 lipca, ZTM wystartował z akcją, w ramach której zachęca do zakupu biletów przez aplikację mobilną.

Codzienne funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Gdańsku



- Korzyści płynące z zakupu biletu przez telefon to:szybkość i łatwość zakupu, możliwość zakupu dowolnego biletu na przejazd w każdej chwili, możliwość tańszego zakupu biletu jednoprzejazdowego: pełnopłatny bilet na autobus/tramwaj zamiast 3,80 zł, kosztuje w aplikacji 3,60 zł (ulgowy 1,80 zł zamiast 1,90 zł). Dlatego to właśnie do tej formy zakupu szczególnie zachęcamy zarówno mieszkańców Gdańska, jak i turystów - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Zakup biletów komunikacji miejskiej w Gdańsku jest możliwy przy użyciu aplikacji: GoPay, jakdojade.pl, moBiLET, mPay, skycash, zbiletem.

Czytaj też: Pokazała zdjęcie biletu w telefonie, dostała mandat

Każdy, kto ma smartfon albo tablet z dostępem do internetu, może pobrać i zainstalować daną aplikację.

- Coraz więcej osób korzysta z różnych aplikacji na co dzień. A dzięki tym, które pozwalają kupić bilet komunikacji miejskiej, nie trzeba szukać biletomatu lub kiosku. Nie jest potrzebna gotówka ani karta płatnicza, wystarczy mieć smartfon. W przypadku biletu na jeden przejazd można też zaoszczędzić pieniądze. Zachęcam do wypróbowania tej możliwości i korzystania z niej - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Koszt ustawienia jednego biletomatu bez oprogramowania w 2018 r. wynosił ok. 180 tys. zł.

Opinie (216) 6 zablokowanych

  • (1)

    Władze platformowe w Gdańsku specjalizują się głównie w obciążeniu swoich mieszkańcównadmiernymi opłatami, w zamian niewiele oferując albo nic nie oferując , patrz dbanie o tereny zielone , teraz rezygnując z biletomatow

    • 63 12

    • jakby rządził pis to biletomat byłby przy każdym siedzeniu a bilet kosztowałby 50 groszy. Nie, przepraszam, te biletomaty wypłacałyby pasażerom po złotówce

      • 1 5

  • Nie każda starsza osoba ma kartę do bankomatu. Czyżby ktoś usilnie chciał, aby kupowac przepłacone karnety za 12 zł?

    • 8 1

  • Nie raz się spotkałam z tym, że w aplikacji polecanej przez ztm kupiłam bilet i się okazało, że nie pokazuje mi mojego autobusu! Gdzie tydzień wcześniej był normalnie.. Raz kupiłam bilet na jeden przejazd gdy nie pojawił się numer to kupiłam jednogodzinny i tam również go nie było. Biletomatu brak a autobus raz na ok. 40 min. Nie mówiąc o tym, że bilety czekały ponad miesiąc na wykorzystanie

    • 9 0

  • Kupię bilet, rozładuje się telefo i po bilecie. Kupię bilet, zawiesi się internet i po bilecie.
    Co papierowy to papierowy. Mam 20 lat i nie będę kupować w aplikacji

    • 16 3

  • Miesięczny (1)

    W ankiecie brakuje opcji "korzystam z biletu miesięcznego"

    • 60 5

    • takjest

      przyjechłem na tydzień budżetowego urlopu w Jelitkowie
      więc oczywiście
      kupuję miesięczny bilet na całe trójmiasto i okoliczne wsie
      tak mam
      ty nie?

      • 1 2

  • Tylko nie GoPay (1)

    Działało w miarę stabilnie dopóki niewiele osób używało. Obecnie zawiesza się. Już nie raz musiałem się ratować biletami papierowymi.
    Kontaktowałem się z firmą. To nie my to serwery nie wyrabiają!
    Nie rozumiem po co 6 różnych aplikacji zamiast jednej, dwóch stabilnych, porządnie przetestowanych. No i z możliwością aktywacji biletów dla całej rodziny jednym kliknięciem. Oj, marzenia.

    • 22 0

    • ty to byś chciał żeby wszystko było tanio, oraz by działało. drobnomieszczaństwo!

      a skąd by wtedy wziąć forsę na utrzymanie renomy, urzędników, radnych ustalających pojednane taryfy, windykacji sądowej należńości, handel długami itd? bez sensu! forsa (przynajmniej złotówki oraz hrywny) leży w niedziałających i drogich usługach, w korupcji i przekrętach :-)

      • 2 0

  • Miliony na niedziałające biletomaty, (1)

    a teraz zachęta do korzystania z komercyjnej aplikacji. Weźcie już pozwólcie ogarnąć bilet metropolitalny ekipie od skycash i nie kompromitujcie się więcej.

    • 108 0

    • wyszłoby ok 30 lat za krótko i zdecydowanie za tanio

      tyle stołków by nigdy nie powstało!

      • 8 0

  • Nie do pomyślenia (1)

    Biketomaty były i są nadal potrzebne!! Kiosków jest już jak na lekarstwo. W okoljcznych sklepach też nie ma biletów w sprzedaży.Starsze osoby nie beda w stanie ogarnąć aplikacji. To nie jest dobra decyzja

    • 19 3

    • aplikacji nie ogarną to i biletomatu pewnie nie ogarną

      • 0 3

  • Nie każdy musi i chce posiadać smartfony i inne zabawki tego typu. (2)

    Biletomaty muszą być zarówno dla tych co nie posiadają nowoczesnych gadżetów, oraz dla tych którym np. rozładuje się ten gadżet. Jak i dla starszych osób.

    • 29 0

    • (1)

      a nawet jak ktoś ma smartfon to nie musi chcieć posiadać apek do wszystkiego. Bo spowalniają telefon, zapychają pamięć reklamami, zużywają baterię. Ja akurat mam aplikację do zakupu biletów; na 5 prób kupienia biletu 2 razy nie zadziałała - to bardzo dużo. Przestałam korzystać z komunikacji miejskiej bo tak jest prościej :)

      • 7 0

      • to niech sobie kupi u kierowcy

        BTW: ja od 3 lat kupuję przez aplikację i jeszcze ani razu nie miałem problemu

        • 0 2

  • (3)

    To że zniknął biletomat na pętli ujeścisko, to bardzo dobre rozwiązanie. Stał przed przejściem dla pieszych, jadąc autem nie było widać nic.

    • 7 3

    • (2)

      trzeba było zwolnić

      • 2 2

      • Ja to wiem, i zwalniałem.
        Ale nie każdy zwolni aby się upewnić czy święta krowa czasem nie wyjdzie zza biletomatu.

        • 1 0

      • no gdzie tam, kto by zwalniał przed prżejściem,
        rura i wycieraczki, niech spitalaja :-)

        tylko wycieraczki si zuźywaja, jak na sucho, bez krwi i bebechów...

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane