• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za mało zielonego światła i wykluczające się znaki na Hucisku

Maciej Korolczuk
7 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Cztery lub maksymalnie pięć samochodów jest w stanie przejechać przez skrzyżowanie Huciska z 3 Maja zobacz na mapie Gdańska w kierunku Trasy W-Z na zielonym świetle. Po zamknięciu prawoskrętu i rozpoczęciu prac przy Okopowej, to kluczowe skrzyżowanie w centrum Gdańska.



Czy korki i remonty są w stanie skłonić cię do zamiany auta na rower lub komunikację miejską?

Na problem zwrócił uwagę nasz czytelnik, pan Wojciech.

- Codziennie po południu wracam tą drogą z pracy - mówi nasz czytelnik. - Do momentu zamknięcia prawoskrętu na Węźle Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska jeździłem tamtędy, bo z Huciska w 3 Maja skręt w lewo nie był możliwy, zakazywał tego znak skrętu w lewo, który teraz został zdjęty. Rozumiem remonty i związane z tym niedogodności dla kierowców i konieczność jeżdżenia objazdem, ale osoby, które planowały ten objazd, nie wpadły na to, by umożliwić kierowcom w miarę komfortowe opuszczenie skrzyżowania. Przez źle ustawione światła i zbyt krótkie zielone światło, na którym jest w stanie zjechać zaledwie pięć pojazdów, jest to niemożliwe.
Nasz czytelnik przed wjazdem na skrzyżowanie zauważył też wykluczające się oznakowanie. Z jednej strony stoi tam znak informujący, że z lewego pasa możemy nie tylko skręcić w lewo, ale i pojechać na wprost w kierunku Nowych Ogrodów. Z drugiej - po jego minięciu i dojechaniu do sygnalizatora okazuje się, że możemy jechać... tylko w lewo.

- W kolejce aut stoją więc kierowcy, którzy mieli zamiar jechać na wprost. Dopiero przed światłami orientują się, że znak wprowadza w błąd i muszą "uciekać" z tego pasa. To niepotrzebnie wydłuża korek i wprowadza dodatkowe zamieszanie - dodaje pan Wojciech.
Jak tłumaczą drogowcy, znak wykluczający się z sygnalizatorem według przepisów jest dopuszczalny.

- Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem sygnalizatory nad jezdnią nie muszą pokrywać się z oznakowaniem poziomym czy pionowym na jezdni - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który zarządza drogami publicznymi w mieście. - Zgodnie z tym oznakowaniem, z tego pasa można jechać na wprost i w lewo.
Jednocześnie drogowcy zapewniają, że długość zielonego światła jest wystarczająca, co mają potwierdzać analizy ruchu w systemie Tristar. Więcej zielonego światła kierowcy w tym miejscu nie dostaną.

- Można wydłużyć fazę zieloną, ale stanie się to kosztem pojazdów np. na Nowych Ogrodach (w tym przypadku możliwe jest zakorkowanie dużej części miasta). Opisywane rozwiązanie zostało przyjęte w oparciu o dane dotyczące natężeń ruchu sprzed opisywanej zmiany oraz w oparciu o prognozę ruchu po wprowadzonej zmianie. W naszej ocenie działa ono sprawnie. Sytuację obserwujemy w kamerach Tristara i nie zauważamy szczególnych problemów w tym miejscu - odpowiada Kaczmarek.
Zmian w organizacji ruchu w ścisłym centrum Gdańska jest więcej. We wtorek rano rozpoczął się remont nawierzchni na wiadukcie kolejowym na Trakcie św. Wojciecha. Drogowcy zamknęli pas w kierunku Pruszcza kosztem jednej nitki w stronę centrum. Zmiany sparaliżowały ruch na Trakcie i już kilka godzin później miasto wydało komunikat, że od środy w porannym szczycie do centrum otwarte będą dwa pasy. Efekty były natychmiastowe. W środę rano korki do centrum były minimalne (niewielki zator przez chwilę dokuczał jedynie kierowcom wyjeżdżającym z Okopowej w kierunku Pruszcza).

Opinie (127) 4 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Źle ustawiona sygnalizacja na Hucisku

    hahahah

    Witam,
    ..tak w ramach przypomnienia-Kolejność obowiązywania znaków i sygnałów drogowych:
    ...Sygnalizacja świetlna umieszczona na skrzyżowaniu jest ważniejsza od znaków pionowych i poziomych dotyczących pierwszeństwa przejazdu. W przypadku sprawnej sygnalizacji kierowca powinien zastosować się do znaków świetlnych nie znaków pionowych i poziomych....
    wiec nie rozumiem co nagrywający chciał ukazać..hm swoja niewiedze z ruchu drogowego???

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Źle ustawiona sygnalizacja na Hucisku

    Eko driverom proponuje dodawanie gazu na starcie tak duzo nie spalicie w m-cu pln a za wami tez chcą inni zdążyć na światłach a nie po dwa trzy auta np skrzyżowanie challera zielona droga pozdrawiam zamulatorow

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Źle ustawiona sygnalizacja na Hucisku

    ale w drugą stronę poprawili i korków nie ma.

    coś za coś

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Źle ustawiona sygnalizacja na Hucisku

    Uruchomić

    czasowo lewoskręt z Okopowej w Armii Krajowej. Jest to rozwiązanie o wiele prostsze od objazdu przez Hucisko. I nie będzie powodować zatorów.

    • 1 0

  • Drogi autorze artykułu! (8)

    - może zamiast opisywać za każdym razem wyłącznie problemy na które narzekają kierowcy, może należałoby zwrócić się do wszystkich kierowców, by zamiast narzekać na korki, przesiedli się do komunikacji publicznej i wyjaśnić im wszystkim raz na zawsze, że to jest jedyna skuteczna metoda wyjścia z korków w mieście...
    kierowcy zrozumcie wreszcie! - to wy te korki sami powodujecie!
    - mieszkacie w mieście a nie na wsi w której bez samochodu ani rusz bo jedynie jeden autobus pks dziennie przejeżdża - otwórzcie wreszcie swoją świadomość!

    • 16 24

    • (1)

      zobacz a ja byłem w Australii, Kanadzie i tam nie było korków takich jak u nas. U nich korek to wolno jadące samochody (takie 50km/h)

      • 1 1

      • ja też byłem

        Chyba nie wiesz o czym piszesz.... i na pewno nie poruszałeś się samochodem...

        • 2 0

    • (2)

      Właśnie dokładnie o tym mówi elementarz polityki komunikacyjnej rozdział kierunek szacunek. Jedynym lekarstwem na korki jest zakazanie ruchu samochodów w mieście oraz ograniczenia w budowie ulic, które potwornymi sznytami tną tkankę miejską i tworzą się getta.
      Bierzcie przykład z Postronnego Obserwatora. Inaczej czeka nas los umierającego Detroit.

      • 5 8

      • Gdańsk nadwagą i otyłością króluje przez jeżdżenie samochodem

        • 2 5

      • Dokładnie!! Trzeba chodzić pieszo!!! Bo to zdrowie

        blachosmrody są be!!! bo so!!

        • 4 1

    • do postronny obserwator

      może to ty otworzysz swoją świadomość,

      bo zdecydowana większość kierowców świadomie się już przesiadła,
      biorąc pod uwagę wszelkie plusy i minusy i wybrała najdogodniejszy wariant,
      tyle że przesiadła się z komunikacji miejskiej na swoje auto,

      i uważam że to jest jasny przekaz do włodarzy, że komunikacja miejska nie jest korzystna, więc zamiast ją poprawiać to jeszcze bardziej swoimi decyzjami potęgują korki i skłaniają kolejnych pasażerów do przesiadki do aut,

      • 6 1

    • (1)

      Komunikacja miejska to porazka,przejazd często zdecydowanie dluzszy,wezly przesiadkowe nie spelniaja swojej funkcji - czesto jest tak,że autobus/tramwaj właśnie odjezdza z węzła,w czasie gdy się do niego dojeżdza.kwitniesz w oczekiwaniu na nastepny autobus/tramwaj kilka-kilkadziesiąt minut.
      Wole już postać w korku,wiedząc że zdaze na czas.
      Tristar to fikcja, po jego wprowadzeniu wyjazd z niektorych ulic to 5 min oczekiwania na zielone. Jak się już pojawi to swieci ok 10s.

      • 8 1

      • Jeśli według Ciebie komunikacja miejska to porażka poniewaz nie zdążasz na kolejny autobus czy tramwaj, to popatrz na siebie...

        To między innymi Ty "Mm" jadąc samochodem powodujesz to, że jest korek i autobus jest opóźniony... (zresztą nie tylko Ty, bo również inni kierowcy) To Wy za ten stan rzeczy odpowiadacie, że są korki, nie ZDiZ ani komunikacja miejska...

        • 2 6

  • Przy Ptasiej żaden jełop nie pofatyguje się, by ustawić sensownie czas! Czeka się

    bardzo długo na przejście przez jezdnię, a 3/4 aut i tak przejeżdża na czerwonym!

    • 1 0

  • reflex

    jak się ma refleks szachisty to nic dziwnego że zielonego nie starcza

    • 1 0

  • Za mało zielonego to tam jest dla pieszych. (10)

    Podobno tylko Usain Bolt jest w stanie przejść na zielonym.

    • 187 7

    • Nie masz się czym martwić.Wystarczy,że wszedłeś na zielonym,a potem idziesz tak na ile ci zdrowie pozwala,ale na pewno nie musisz biec.

      • 0 0

    • Osoby odpowiedzialne podobno ludzie wykształceni

      w tej materii uważają ze tylko jadąc samochodem można się spieszyć . Ciekawe jak z tym podejściem zmniejszyć ruch, jak auto kosztuje mniej niż rower ?

      • 1 0

    • (3)

      przejście to nie spacerniak !!!

      • 9 50

      • ul. 3 Maja w stronę Chełmu nie jest z gumy a na niej są jeszcze 2 pary świateł i tworzą się korki

        dlatego tak mało samochodów jest puszczanych

        • 1 1

      • pajac

        • 7 8

      • Dokładnie!

        W Gdańsku w naturalny sposób rośnie nam pokolenie światowej klasy sprinterów.

        • 40 1

    • Be (1)

      rąba* pieszych

      • 0 14

      • Be

        - może Ciebie?

        • 2 0

    • nie korzystam z auta w ogóle, jestem nieudacznikiem z prowincji (1)

      stać mnie tylko na rower z hipermarketu

      • 8 9

      • ładnie się przedstawiłeś

        ironia pisana zbyt grubymi nićmi.

        Spróbuj ponownie. Zastanów się nad sensownością płacenia podatków na budowę dróg powodujących tylko wzrost czasu stania w korkach przesuwanych z miejsca na miejsce.

        • 3 3

  • Rowerem najszybciej po Gdańsku!

    takie to spece od naszego systemu Tristar :(

    • 1 2

  • to nie wina świateł (2)

    że tylko 5 aut przejechalo a słabych kierowców. ZObacz jakie przerwy są pomiędzy samochodami. Ruszajac normalnie a nie szukajac 1 biegu przejechaloby 2 razy tyle. Wiec nie spac na swiatłach i bedzie dobrze....

    • 6 2

    • dokladnie tak, polacy nie potrafią efektywnie jeździć, tylko dziko, przez to są korki

      uwielbiają blokować pasy, wolno dojeżdżając do skrzyżowań i wolno ruszając. na zielonym na skrzyżowaniu hamują. wyprzedzają na przejściach i gnają łamiąc limity mimo że kawałek dalej staną na czerwonym.

      • 1 1

    • a to tez prawda....

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane