• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za ostre światło, zakaz przewozu akwarium. Na co skarżą się pasażerowie?

Szymon Zięba
15 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Każdego roku pasażerowie komunikacji miejskiej wysyłają setki pism do organizatora przewozów. Czego dotyczyły te najbardziej nietypowe? Każdego roku pasażerowie komunikacji miejskiej wysyłają setki pism do organizatora przewozów. Czego dotyczyły te najbardziej nietypowe?

Rodzic był zdziwiony, że jego dziecko nie mogło podróżować autobusem z akwarium na kolanach. Inny napisał skargę, że kierowca wyprosił go z pojazdu, gdy wiózł niezabezpieczone pokrowcem narty biegowe. Kolejny domagał się w komunikacji... automatów z napojami. Każdego roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpływają setki skarg. Sprawdziliśmy, jak wyglądały te najbardziej nietypowe.



Czy zdarzyło ci się napisać skargę/pismo z uwagami do urzędów?

Każdego dnia z autobusów i tramwajów w Gdańsku korzystają tysiące osób. Zdarza się, że niektórzy z pasażerów mają wątpliwości w kwestii tego, co mogą przewozić w komunikacji, czują się poszkodowani zachowaniem kierowcy czy nie podoba im się stan taboru. Niektórzy z nich decydują się wówczas na wysłanie skargi lub pisma z sugestiami do ZTM, czyli organizatora przewozów.

Tylko w 2019 roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpłynęło około 650 spraw od pasażerów. Rok później było ich ponad 200 więcej - aż 880. W tym roku, do końca kwietnia, już 300.

Większa liczba skarg może dziwić, zwłaszcza że w ostatnim czasie - w związku z pandemią koronawirusa - zdecydowanie mniej osób korzystało z komunikacji miejskiej.

Tymczasem jak się okazuje, wspomniane zjawisko można wiązać właśnie z epidemicznymi obostrzeniami.

Pisali zwolennicy i przeciwnicy maseczek



- Ostatnie miesiące obfitowały w e-maile od osób skarżących się na współpasażerów podróżujących bez maseczek, ale były także, na szczęście pojedyncze, e-maile od osób protestujących przeciwko zasłanianiu nosa i ust w komunikacji miejskiej - tłumaczy Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
Sporo skarg i pism od pasażerów dotyczyło maseczek w komunikacji miejskiej. Sporo skarg i pism od pasażerów dotyczyło maseczek w komunikacji miejskiej.
W jakich sprawach do ZTM najczęściej piszą pasażerowie? Od pracowników organizatora komunikacji miejskiej w Gdańsku usłyszeliśmy, że dużo pytań dotyczy przewozu rowerów czy hulajnóg.

Często zdarzają się także pisma, w których jedni pasażerowie skarżą się na zbyt "nagrzane" pojazdy. Inni narzekają, że w autobusach i tramwajach jest za zimno. Były także osoby wskazujące na to, że w tramwaju jest zbyt ostre światło i nie mogą się zrelaksować podczas podróży.

- Pasażerowie nie tylko skarżą się na realizację jakiegoś konkretnego kursu, ale także przekazują swoje sugestie dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej - mówi Dagmara Szajda.

Zostali wyproszeni przez akwarium i narty biegowe



Wśród setek opinii, skarg i próśb zdarzają się jednak dość nietypowe. Pracownicy ZTM wspominają:

Zapytania pasażerów dotyczą m.in. przewozów rowerów i hulajnóg. Zapytania pasażerów dotyczą m.in. przewozów rowerów i hulajnóg.
- Ktoś kiedyś był zdziwiony, że jego dziecko zostało wyproszone z autobusu, bo chciało
na kolanach przewieźć akwarium. Lepiej nie wyobrażać sobie, co mogłoby się wydarzyć w
przypadku gwałtownego hamowania... - słyszymy.

Wyprosił z autobusu dziecko z hulajnogą. Bo mógł



W ZTM krąży również historia o skardze jednego z pasażerów, który poczuł się pokrzywdzony tym, że został wyproszony z autobusu, gdy przewoził narty biegowe. Bez pokrowca.

Automaty z jedzeniem sprawdzają się w poczekalniach. Jeden z pasażerów chciał, by stały także w komunikacji miejskiej. Automaty z jedzeniem sprawdzają się w poczekalniach. Jeden z pasażerów chciał, by stały także w komunikacji miejskiej.
Wśród setek pism znalazł się także wniosek o umieszczenie w autobusach i tramwajach automatów z napojami.

Pies w kagańcu w autobusie? Ale on jest łagodny!



Pies w środkach komunikacji miejskiej musi mieć założony kaganiec oraz być trzymany na smyczy. Pies w środkach komunikacji miejskiej musi mieć założony kaganiec oraz być trzymany na smyczy.
- Zdarzają się też przypadki, gdy pasażer jest oburzony, że jego pies musi być w kagańcu w autobusie, "a przecież jest taki łagodny". Owszem, dla właściciela tak, ale dla obcych osób już niekoniecznie. Oczywiście małe zwierzęta (jak na przykład koty, niewielkie psy) można przewozić, umieszczając je w odpowiednim opakowaniu (w koszach, skrzynkach, klatkach), i kaganiec jest wówczas niepotrzebny - mówi Dagmara Szajda.

Relacje z podróży i ocena jazdy kierowców



Pracownicy ZTM wspominają także pasażera, który kilka razy dziennie relacjonował swoje podróże tramwajem i oceniał styl jazdy motorniczych.

- Zazwyczaj według niego jeździli za szybko, choć nie brakowało też pochwał - opowiada Dagmara Szajda.

Co wolno, a czego nie wolno przewozić w komunikacji?



Przedstawiciele ZTM podkreślają, że na każdy sygnał pasażerów odpowiadają.

Na koniec jednak warto przypomnieć, że w pojazdach gdańskiej komunikacji pasażerowie mogą bezpłatnie przewozić bagaż ręczny, jeżeli istnieje możliwość takiego umieszczenia go, aby nie zagrażał bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie, nie utrudniał przejścia, nie zasłaniał widoczności kierującemu.

Nie może on także stwarzać zagrożenia dla podróżnych albo wpływać na komfort ich jazdy.

Opinie (239) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Niech Ci pasażerowie się pocałują tam gdzie słońce nie dochodzi. Kupi sobIE jeden z drugim bilet dobowy i niech się przesiada. Może w końcu trafi na pojazd który spełni jego oczekiwania i będzie mógł posadzić swoją roszczeniowa d*pę i dojechać gdzie chce.
    Pozdrawiam wszystkich kierowców którzy muszą się męczyć z takimi baranami i odpisywać na skargi Trójmiejskiej szlachty roszczeniowej. Opcja kupić rower i jeździć rowerem

    • 16 10

    • (1)

      Na szczęście idę już na emeryturę,nie będę się z tymi baranami męczył,mogą mnie już cmoknąć.

      • 2 2

      • No i kolejny powszechny problem

        kierowcy ch.....my, taki standart w gdańskiej komunikacji

        • 1 0

    • Jeden roszczeniowiec pan świata już zminusował haha

      • 2 4

  • A capić moczem , rzygowinami i przewozić klocka w gaciach można? Można!

    A lody?
    Absolutnie nie.

    • 6 0

  • Posmieszkowane, hahaha, a teraz przeanalizujmy te mniej śmieszne. Te liczby skarg mówią same za siebie, wynik ankiety też. A nic się nie zmieni poza dalszym wyciągniemy hajsów

    • 1 0

  • przeklinający oraz (2)

    ci którzy zakładają nogi na siedzenie Kto ma zrobic z tą patolą porządek ? Pasażer nie jest od tego motorniczy też nie. Może jakis etat dla porządkowego czy jak? coś trzeba z tym fantem zrobic Pamiętam wsiadł przeklinający smarkacz z papierosem elektr.balismy sie zwrócic mu uwagę

    • 132 7

    • Brakuje nam troski o kulturę.

      Jest to uciążliwe ale trudno by w każdym pojeździe był strażnik. Widać jak bardzo brakuje u nas kultury osobistej i edukacji. Smuci rozpasanie się patologii w ostatnich latach

      • 1 0

    • Najbardziej narzekają na władze Gdańska

      • 1 0

  • komunikacja zamiast samochodu..

    Na narty nie można podjechać komunikacją... Tak wygląda wybieranie komunikacji zamiast samochodu.. Oprócz tego podróż komunikacją jest zawsze dłuższa - również w Londynie który ma rozwiniętą linię połączeń

    • 1 1

  • Dla mnie jest problemem kupić bilet w czasie pandemii. Zresztą moi koledzy mieli ten sam problem. Organy odpowiedzialne tłumaczą się, że mogę skorzystać kupując bilet za pomocą aplikacji, tylko nikt nie bierze pod uwagę, że nie każdy ma taką możliwość.

    W tym momencie gdy nie mam możliwości zakupienia biletu jadę na "gapę". Wśród znajomych również się nie szczypią, jadą bez biletu.

    • 2 1

  • samo odpisywanie na zgłaszanie uwag, to udawanie, że coś się robi

    efektów tych zgłoszeń BRAK
    Dalej praktykowane jest odjeżdżanie tramwaju w momencie jak otwierają się drzwi
    Autobusu właśnie wjeżdżającego na wspólny przystanek ( pętla Świętokrzyska)
    Głupota, złośliwość, czy dwa w jednym ....?
    Od dawna ludzie zgłaszają takie praktyki, i co ... ?
    I nic

    • 5 0

  • ... (2)

    Patola słuchająca głośno muzyki!

    • 16 1

    • ...

      Każdy ma prawo słuchać czego chce i w jaki sposób chce (zawsze na sluchawkach w komunikacji) ale znajda sie tacy którym to przeszkadza a przepraszam bardzo skoro kierowca ma prawo sluchac radia na pol autobusu to ja mam prawo sluchac muzyki na sluchawkach i nikomu nic do tego a jak ktos ma jakis problem to albo niech nie slucha albo kulturalnie szturnie w ramie i powie kulturalnie czy można sciszyc muzykę bo mu np nie odpowiada

      • 0 2

    • Sam jesteś patola

      Wole słuchać muzyki na słuchawkach niż słuchać jak jakaś babcia rozmawia przez telefon tak głośno że cały autobus słyszy albo wysłuchiwać co przystanek tego samego komunikatu o zachowaniu bezpiecznej odległości co się juz robi denerwujace

      • 0 3

  • A jak często

    Są prane/ odświeżane tekstylne siedzenia??? Strach usiąść

    • 5 1

  • Czekam na stabilną i łatwą w użyciu aplikację do opłaty za przejazd (4)

    Pracującą również przy słabej sieci mobilnej i z możliwością kupienia biletu dla całej rodziny jednym kliknięciem. Wystarczy jedna dobra, nie potrzeba 6 niedoróbek do wyboru. To przecież dużo większe koszty, a konkurencja nie przekłada się na jakość.

    • 36 7

    • A no czekaj, czekaj. Pewnie jeszcze długo.

      • 0 1

    • prawda (1)

      prawda, w Pradze była świetna apka pidlaticka czy jakoś tak, kupujesz sobie bilet, trzymasz go w "portfelu" i 2 minuty przed przyjazdem pojazdu klikasz i wtedy bilet zaczyna odliczać czas i wchodzi się do pojazdu z ważnym biletem. To zabezpieczenie przed cwaniakami, którzy klikali w momencie jak widzieli kanarów.

      • 4 1

      • Taa, u nas skasujesz bilet wcześniej i okaże się iż autobus wyleciał z rozkładu

        • 9 0

    • A co jest złego w skycashu albo mobilet?

      Używam tych dwóch apek zamiennie od 10 lat i nigdy nie miałem problemów.

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane