• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za parking Trytona na prawie 500 aut Gdańsk nie zapłaci, ale czy na tym nie straci?

Krzysztof Koprowski
16 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Poznaliśmy szczegóły umowy między miastem a firmą deweloperską Echo Investment, dotyczącej budowy parkingu na terenie miejskiej pętli autobusowej przy Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska.



Czy potrzebny jest nowy płatny parking zamiast pętli autobusowej w środmieściu Gdańska?

Historię budowy parkingu na 493 auta przy ul. Gdyńskich Kosynierów opisywaliśmy wielokrotnie. W skrócie: z powodów geologicznych pod biurowcem Tryton, który powstanie przy ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska, znajdzie się tylko 107 miejsc parkingowych, więc jego deweloper - firma Echo Investment - wybuduje dodatkowy parking kilkaset metrów od budynku, na terenie należącej do miasta i służącej mieszkańcom pętli autobusowej.

Jak dotąd nie informowano jednak na jakiej zasadzie deweloper zabuduje ten teren: czy zapłaci miastu odszkodowanie za zniszczenie miejskiej infrastruktury, czy działkę na parking kupi czy weźmie w dzierżawę, czy parking będzie dostępny dla wszystkich, a jeśli tak - to na jakich zasadach.

Postanowiliśmy poszukać odpowiedzi na te pytania.

Ustaliliśmy, że Echo Investment otrzyma teren, na którym powstanie parking, w odpłatne użytkowanie. Umowę przedwstępną w tej sprawie podpisano między miastem i deweloperem w 2011 r.

Miasto nie będzie dofinansowywało budowy parkingu, ani ponosiło kosztów jego utrzymania. Te spadną na stronę prywatną. Może to być Echo Investment, ale może też być jakaś inna firma.

- Użytkownik będzie uprawniony do wynajęcia, wydzierżawienia, przekazania w administrowanie lub zarządzanie wybudowanego parkingu, w szczególności na rzecz podmiotów wyspecjalizowanych w tym zakresie - tłumaczy Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Pętla zniszczona, a odszkodowanie?

Zgodnie z warunkiem zawartym w umowie, oddanie do użytkowania parkingu jest warunkiem wydania pozwolenia na użytkowanie biurowca.

Choć zadaliśmy pytanie o zysk dla miasta od dewelopera za wykorzystanie pętli autobusowej pod parking, to nie dostaliśmy na nie odpowiedzi.

Zabudowana zostanie jednak tylko część pętli autobusowej. Spory trawnik zobacz na mapie Gdańska nadal będzie niezagospodarowany, bowiem miasto nie ma planów co do jego przyszłości.

Parking będzie ogólnodostępny

Dlaczego jednak miasto zdecydowało się na - de facto - zlecenie budowy parkingu w miejscu, w którym w zasięgu kilkuminutowego spaceru znajdują się przystanki tramwajowe i SKM? Jak to się ma do limitów ograniczających liczbę miejsc postojowych w nowych budynkach, jak np. wieżowcu Neptun we Wrzeszczu czy też pomysłu likwidacji parkingu na Targu Węglowym?

- Polityka ograniczania miejsc parkingowych w strefach parkingowych A i B [to obszar Śródmieścia oraz centralne części Wrzeszcza i Oliwy - dop. red.] dotyczy parkingów zamkniętych, a nie ogólnodostępnych. Realizowane przez Echo Investment miejsca parkingowe na pętli autobusowej przy ul. Jana z Kolna, będą dostępne dla wszystkich - wyjaśnia Anna Dobrowolska.

Podczas przygotowania materiału poprosiliśmy firmę Echo Investment o wyjaśnienie, w jaki sposób będzie regulowany dostęp na parking dla osób niepracujących w Trytonie. Nie otrzymaliśmy jednak żadnej odpowiedzi.

Pętla autobusowa przeniosła się na... ulice

Rozpoczęcie prac przy budowie parkingu wymusiło nową organizację ruchu w śródmieściu Gdańska. Przypomnijmy, 31 sierpnia całkowitej likwidacji uległa pętla autobusowa Jana z Kolna w Śródmieściu Gdańska zobacz na mapie Gdańska. Wszystkie autobusy kończące tutaj bieg zostały przekierowane w inne miejsca, w tym siedem linii na ul. Rybaki Górne zobacz na mapie GdańskaHeweliusza zobacz na mapie Gdańska (pętla uliczna Stare Miasto).

- Władze miasta cichaczem przeniosły pętlę autobusową na ulice, które nie są do tego przystosowane. Pojazdy nie mieszczą się na wąskich ulicach i zakrętach. Do tego nikt nie pytał nas, mieszkańców, o zgodę na taką zmianę organizacji ruchu - skarży się pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl i mieszkaniec tego rejonu miasta.

Zdecydowanie w gorszej sytuacji znaleźli się jednak mieszkańcy starej kamienicy przy ul. Rybaki Górne. - Kamienica, w której mieszkam, nie przeszła od 1964 r. remontu. Każdorazowy przyjazd autobusu przegubowego powoduje wstrząsy. Do tego nawierzchnia ulicy uległa znacznemu pogorszeniu, a łaty wykonane w ubiegłych latach rozlatują się w oczach - dodaje pan Zbigniew, czytelnik portalu.

- Ulice, po których poruszają się autobusy, są drogami publicznymi. Nie mamy więc obowiązku przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami. Układ komunikacyjny uzyskał niezbędne zgody i aprobatę komisji ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego - odpiera zarzuty Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Jednocześnie ZTM zapewnia, że obecna organizacja nie jest docelowa. Zmieni się chociażby po zakończeniu robót na ul. Łagiewniki zobacz na mapie Gdańska, dzięki czemu autobusy nie będą w obu kierunkach pokonywać ul. Rybaki Górne, a pojadą najpierw ul. Łagiewniki i dalej przez Rybaki Górne do ul. Wałowej.

- Nie ma czegoś takiego jak stały układ linii autobusowych. Sytuacja jest dynamiczna i będzie się ciągle zmieniać w najbliższych latach w związku z różnymi inwestycjami: trasą tramwajową na Piecki-Migowo, budową ul. Nowej Wałowej, Pomorską Koleją Metropolitalną itp. - dodaje Zomkowski.

Prowadzone inwestycje spowodują, że część autobusów zostanie "zatrzymanych" na węzłach integracyjnych z dala od centrum miasta, a to pozwoli na inną lokalizację przystanków końcowych tych linii, które nadal będą kończyć bieg w centrum. Obecnie, zdaniem urzędników, nie ma fizycznie możliwości "upchnięcia" linii ze Starego Miasta w inną lokalizację np. przy dworcu, bo pozostałe miejsca i tak są już przeciążone.

Opinie (185) 1 zablokowana

  • Przeciągnijcie jeszcze A1 przez samo centrum - Geniusze !! (9)

    • 192 31

    • (3)

      a ty geniuszu czym sie na co dzień zajmujesz?

      • 15 46

      • na pewno nie jest wazeliniarzem budynia !! Ale juz podobn pomysł jest w projekcie!! (2)

        Droga zielona ma byc przeprowadzona nad morzem przez park Reagana około 15 metrów od krainy zabawy dla dzieci!!

        • 26 3

        • (1)

          nie wiem co to budyn, jednak co ma gddkia do Gdańska?
          ciemnota wszedzie widzi problem

          • 5 17

          • Ciemnota to nie zauważa problemów nawet tam

            Gdzie niszczone jest miasto.
            w mieście się mieszka. Przez miasto nie puszcza się ani obwodnic, ani autostrad ani nie stawia się "biurowców" które przypominają baraczki handlowe z lat 90. Tryton - buhahah, ale nazwa

            • 9 1

    • glupcze (1)

      gdyby a1 w ogole 'dojezdzala' do gdanska..

      • 6 28

      • chodzi o sposób traktowania przestrzeni miejskiej, a nie o to, czy to będzie formalnie A1

        podwale przedmiejskie, czy Nowa Słowackiego

        • 15 3

    • Hajs się musi zgadzać (1)

      Autobusy na podwórka, samochody "biznesmenów" w centrum miasta!

      • 36 1

      • smutne, ale niestety prawdziwe w tym wypadku

        • 15 1

    • A czemu nie, byłby dobry dojazd

      ale w tunelu oczywiście

      • 1 4

  • (1)

    Straci czy zyska najważniejsza pełna "miska" :)

    • 105 5

    • Artykuł "Strategia rozwoju Gdańska. Mieszkańcy nie zainteresowani wizją do 2030 roku?"

      Popłakać ze śmiechu się można po przeczytaniu słów p. Piotra Kowalczuka, pełnomocnika prezydenta ds. inicjatyw i konsultacji społecznych.

      • 9 2

  • Same przekręty i cwaniactwo w tym dzikim kraju, w USA tak nie matam jest normalnie (6)

    • 75 31

    • to ty chyba gazet nie czytasz... (3)

      dla Polaka zawsze u sąsiada trawnik zieleńszy :)

      Ja w stanach byłem i swoje wiem (z gazet i TV)

      ENRON, akcja w Iraku (gdzie CIA "widziało" broń biologiczną), przekręty wyborcze, wymieniać można bez liku...

      • 21 8

      • jak wiesz z gazet i TV

        to nic nie wiesz

        • 5 5

      • był w stanach ale wie tylko to co w gazetach przeczytał czyli nic niewie (1)

        i nic nie widział bo pewnie za murzyna węgiel w piwnicy przewalał i nawet w nocy go nie wypuszczali :)

        • 4 4

        • No popatrz

          obrażasz człowieka nie znając go, jakim ty musisz być miernym człowiekiem żeby sie tak wyszczekiwać na nieznajomą tobie osobę

          • 1 0

    • gdy opróżniano pętle Jana z Kolna to uzasadnieniem było budowanie ul. Nowej Wałowej i nowego mostu zamiast Żółtego. Dzisiaj się dowiadujemy, ze inwestor nie spełnił (ofermy architekci spadli z księżyca) zobowiązania na budowę parkingu pod budynkiem i w nagrodę dostał piękny kawałek działki na supermarket. O przepraszam chwilowo na parking.

      • 27 5

    • pozdrawiam

      • 0 1

  • (6)

    Ta, w Gdyni podobno warunkiem wybudowania Sea Towers było udostępnienie publiczne tarasu widokowego.
    Do dzisiaj nikt za to nie odpowiedział.

    • 227 2

    • a szczurodrom I zarzekał sie,że nie wprowadzi strefy płatnego parkowania - i co? jest strefa od 2009 r. (2)

      i się rozrasta, jak rozdmuchane ego szczurodroma pierwszego.

      • 32 2

      • całe szczęście (1)

        że za parkowanie w centrum Gdyni trzeba płacić. Gdyby nie ten ruch, przestrzeń w centrum pięknego miasta ulegałaby degradacji, a konfliktów między kierowcami o miejsce do parkowania byłoby co niemiara. Parkingi w centrum zwiększają korki na dojazdach do niego.

        • 12 16

        • co wy z tym pięknym miastem?

          bzdur wam naopowiadali wasi włodarze i tak klepiecie jak bezmózgi

          • 7 3

    • przeca to artykuł o Gdańsku wiec co tu ma Gdynia (2)

      jedyna przyczyna tego postu to działanie trolli z magistratu przy Nowych Ogrodach.

      • 6 4

      • nie wiem, skąd u niektórych ciągła wizja armii urzędników piszących komentarze w internecie... (1)

        jakaś paranoja już momentami.

        • 2 6

        • rzecz jest już sprawdzona

          swego czasu nawet odpowiadał na takie pytanie rzecznik urzędu

          • 2 1

  • Zapętlenie umysłowe Budynia i pociotków ze ZDiZ i ZTM. (20)

    Dziękujemy!

    • 106 18

    • 3 pytania (5)

      1. Kto będzie zarabiał na parkingu wybudowanym za pieniądze dewelopera na miejskiej działce i jaka to będzie kwota - bo na pewno biznesplan mają?

      2. Dlaczego kilka lat temu miasto sprzedając sąsiednią nieruchomość deweloperowi zabraniało budować w tamtych okolicach parkingi? Jak to wypłynęło na wartość sprzedawanej działki?

      3. Dlaczego Adamowicz utajnia wszystkie umowy, które podpisuje z firmami w imieniu miasta i broni się przed publicznym przedstawieniem tych umów mieszkańcom?

      • 51 6

      • jakby "mieszkancy" mieli aprobowac umowy (2)

        To do zadnej umowy by nie doszlo...

        • 8 11

        • Nie myl aprobaty z jawnością informacji publicznej. (1)

          To wstyd, że sąd musi naprostowywać Budynia, że jednak ma pokazać dokumenty handlowe Światu, a nie chować w swych przepastnych sejfach i szufladach.

          I to w mieście, które tak bardzo promuje się na demokratyczne i obywatelskie. Bullshit. Każdy prawie fakt przeczy tym teoretycznym ideologicznym bajeczkom opowiadanym przez Ratusz i usłużne media.

          • 25 4

          • no no

            To teraz ma juz nawet "Swiatu" pokazywac ? ;)

            • 1 13

      • Bo to są przekręty.

        Budyniowatemu wpadnie kolejne mieszkanko w promocyjnej cenie. Kto wie, może jeszcze je od niego wynajmą? Oczywiście po odpowiedniej cenie.

        • 18 5

      • Dlaczego, dlaczego ?

        a może dlatego byś następnym razem mógł się podpisać Adamowicz z dziewięciu mieszkań ?

        • 3 3

    • Wynocha z tą pętlą ze Starego Miasta. (8)

      Niech Zomkowski sobie ją zrobi pod swoi domem!

      • 24 14

      • Trochę historii (1)

        22.02.2012 (1,5 roku temu) - "Jednak Zarząd Transportu Miejskiego już opracowuje nowe zasady ruchu autobusów. Planowane jest stworzenie nowej pętli na placu w rejonie ulic Giełguda, 3 Maja oraz Dąbrowskiego" - artykuł "Gdańsk: Pętla Jana z Kolna zniknie. Data jest jeszcze nieznana"

        11.12.2012 "Kolejnych 10 miejsc postojowych, w razie potrzeby, uda się wygospodarować w zatoczce przy ul. 3 Maja (od Cmentarza Nieistniejących Cmentarzy do budynku Powiatowego Urzędu Pracy). Dwa miejsca znajdą się również w zatoce koło budynku Solidarności. A kolejne wzdłuż Podwala Grodzkiego (w stronę Huciska), w miejscu, gdzie znajdują się postój taksówek i zatoka przystankowa przed KFC" - artykuł "Znikną pętle autobusowe w Gdańsku. Kierowcy będą czekać na przystankach"

        30.08.2013 - wzmianka w mediach o puszczeniu intensywnego ruchu autobusowego na Stare Miasto z dniem następnym.

        Takiej bezczelności i arogancji nawet po tej władzy nikt się nie spodziewał. I zamiast przeprosić nadal idą bezczelnie w zaparte, że wszystko jest cacy.

        • 31 7

        • bo się do stołków przykuli i im inaczej nie wypada już nawet. Fetor nie śmierdzi - tylko pachnie od teraz pewnie. A król jest nagi - to widać

          • 6 0

      • Mnie zastanawia wciąż to burkliwe miotanie się w tej sprawie ZTM. (5)

        Ktoś im kazał załatwić szybciorem i po cichu tę sprawę, ale coś poszło nie tak. Ktoś za bardzo zaczął podskakiwać. Mieszkańcy, nie odpuszczajcie!

        Piszcie na adres prezydent@gdansk.gda.pl

        Nie może być tak, że w mieście w którym organizuje się Kongresy Aktywności Mobilnej, pogadanki o "ludzkim wymiarze" przestrzeni miejskiej i opowiada o obywatelskim wymiarze władzy - ludziom z dnia na dzień pod oknami robi się autorytarnie pętle autobusowe. Takie rzeczy to totalitaryzm i satrapia.

        Zwłaszcza, że były w tej sprawie przedstawiane inne rozwiązania w miejscach tak gęsto nie zamieszkanych i gdzie te autobusy być może nie jeździłyby puste jak ma miejsce w tym przypadku.

        • 21 10

        • "satrapia" a "obywatelski wymiar wladzy"... (4)

          Ludziom w Gdansku nie dogodzisz, jak jeden sie zgadza to drugiemu nie pasuje -tak wiec zadne "konsultacje" w tym miescie nie dadza rezultatu, bo moznaby w nieskonczonosc...:)- trzeba towarzycho "brac za morde"azeby coskolwiek zrealizowac

          • 9 17

          • To oficjalne przesłanie z Magistratu? (3)

            Dziękujemy za szczerość ;-/

            • 14 7

            • a co z kierowcami zkm? (2)

              polecam artykuł z radia gdansk, że po likwidacji p. Jana z kolna jest tragicznie. Dlaczego nie traktujecie artykułu kompleksowo?

              • 11 1

              • (1)

                ciekawi mnie gdzie są zwią
                zkowcy z Z K M ?

                • 9 1

              • bawią się w warszawce

                Zamiast działać w terenie. Po co się narażać.

                • 10 1

    • Pan Zomkowski kręci, ponieważ według Planu Zagospodarowania Drogowego (4)

      status Rybaków za zakrętem z Łagiewników jest dalece wątpliwy jako drogi publicznej. Drogą publiczną o statusie gminnej lokalnej jest rzeczywiści ulica Heweliusza czy Łagiewniki, ale Rybaki w tym odcinku to ciąg jezdno-pieszy!

      • 19 6

      • Przestrzennego oczywiście miało być, a nie drogowego ;-)

        • 8 4

      • No, ale (2)

        czy ciąg jezdno-pieszy nie może być pętlą?

        • 4 6

        • Jeśli akceptujesz groteskową wizję świata, to pewnie może.

          Pytanie tylko jak świadczy o logice i sensie działań władzy puszczanie ciężkich autobusów przegubowych ciągiem pieszo-jezdnym?

          • 9 3

        • nie mieszaj

          Ten fragment drogi nie jest drogą publiczną w rozumieniu ustawy, a ktoś z ztm twierdzi że jest. Kto mija się z prawdą raz...

          • 8 0

  • Niezła zadmyma (10)

    swoją drogą jak mogło do tego dojść w cywilizowanym mieście. W tym kraju PO urządziła sobie własny folwark, na którym robią co chcą by IM i ich KOLESIOM było dobrze. By żyło się lepiej. IM. Trzeba chyba będzie wyjść na ulice by zrobić z nimi porządek.

    • 89 23

    • Oddajcie babci dowód!

      • 11 5

    • Oddajcie babci dowód! (1)

      • 20 3

      • terminy podać!

        Kiedy te autobusy znikną ze "starówki"? Miały być minibusy a nie pętla.

        • 9 0

    • Proszę zapytać pana Zomkowskiego jak widzi ruch tych autobusów zimą? (6)

      I czy w razie wypadku na tej trasie podda się grzecznie zarzutom prokuratorskim wraz z pomysłodawcami i tymi co zgodnie z prawem (jak podkreśla) zaakceptowali to kuriozalne rozwiązanie?

      Technokraci zasłaniają się procedurami (i bezczelnie podkreślają, że nie muszą niczego z nikim konsultować), a gdzie w tym wszystkim są ludzie?

      My tu mieszkamy i kupiliśmy te mieszkania za kilkaset tysięcy po to aby mieć normalne warunki życia, a nie standard Grunwaldzkiej czy Armii Krajowej połączony z dworcem PKS.
      To jest Stare Miasto, a nie jakieś wygwizdowo, gdzie psy d.... szczekają. Trochę szacunku do mieszkańców!

      • 15 7

      • a co Ci z wygwizdowa (1)

        gorsi niz ci "ze Starego Miasta"? ;)
        A organizacja ruchu jest t y m c z a s o w a , na czas budowy...

        • 4 8

        • Nikt nie jest od nikogo gorszy, ale chyba

          rozumiesz, że pętle autobusowe praktycznie obok zabytków - Brygidy, Katarzyny, Bartłomieja itp. to chyba coś nie tak?
          A co do tymczasowości. Daty niech podadzą konkretne. Póki co jest tylko bezczelność i arogancja.

          • 16 5

      • Ciekawe co piszesz (3)

        czasami warto najpierw pomysleć, a potem napisać.
        Autobusy stoją na ulicy Rybaki Górne (nie ma tam żadnych budynków mieszkalnych). Przystanek końcowy mają na ul. Łagiewniki (przy hotelu), przystanek początkowy na ul. Rybaki Górne (przy SAUR NEPTUN, znowu zero mieszkań). Autobusy przejeżdżają przez ulicę Heweliusza (jedyne miejsce gdzie są budynki mieszkalne) wolno i ostrożnie. Pisanie więc o Grunwaldzkiej czy Armii Krajowej jest co najmniej śmieszne. Gdy skończą remont na skrzyżowaniu Łagiewników i Wałowej to autobusy znikną z ul. Heweliusza. Rozumiem, że autobus z centrum w różne dzielnice miasta to coś niezwykłego?

        • 5 12

        • "Wolno i ostrożnie" lewitują ;-)

          Pisk hamulców przed każdym zakrętem i na przystanku (po co pusty autobus w ogóle tam staje?), postoje wielominutowe na włączonym silniku na Łagiewnikach (na środku ulicy hamując ruch i stwarzając zagrożenie) i na Rybakach (w czasie postoju, grzeją się kierowcy czy co?). Te dźwięki niesie ulicą na kilkadziesiąt metrów w każdą stronę. Słychać je nawet na Osieku.
          Cisza i spokój ... szkoda, że tylko w PR-owskich tekstach.

          • 13 4

        • Mówisz, że nikt tam nie mieszka,

          a autobusy stoją i jeżdżą w szczerym polu? Hmmmm, byłeś w Gdańsku od 1945?
          Koniecznie mieszkańców Rybaków Dolnych i Górnych, Refektarskiej, Heweliusza i Łagiewników trzeba wykreślić z wszystkich rejestrów, aby nie zafałszowywali twojej wizji ;-/

          • 11 3

        • weź ty się przejdź tam - i zobacz te wieżowce i ciąg domów przy Heweliusza - bo chyba pamięć cię zawodzi. To są setki ludzi narażonych na obecność niechcianej / niepotrzebnej / niebezpiecznej / szkodliwej dla nich i otoczenia obecności autobusów. Ktoś o nie prosił???

          • 7 1

  • Jak powinno być (10)

    Jest tak: Adamowicz oddaje deweloperowi teren pętli autobusowej, a ten buduje tam parking na którym zarabia.
    Gdańsk dostaje od dewelopera jakąś tajemniczą, bo nie wiadomo ile wynoszącą opłatę za użytkowanie tego terenu, nie dostaje odszkodowania za zniszczenie pętli.

    A Jak być powinno: Deweloper dostaje od miasta teren pętli w zamian za 5o% udziałów w przychodach z parkingu, bo parking będzie fajnie zarabiał, plus płaci miastu odszkodowanie za zniszczenie pętli autobusowej. Parking deweloper buduje oczywiście za swoje.

    Zastanawia mnie fakt. Jak to jest że Adamowicz który jeśli chodzi o swoje prywatne interesy jest mistrzem (8 mieszkań z pensji prezydenta miasta), a jeśli chodzi o biznesy które robi w pracy jako prezydent miasta - deweloperzy/firmy to Gdańsk zawsze traci.

    • 166 11

    • (1)

      Na układy niema rady

      • 25 3

      • Rada jest taka, że tym bardziej nie należy dawać się zbywać, a walczyć do skutku.

        Pofolgujesz raz bezczelności władzy, następnym razem pójdzie o krok dalej. To próba sił. Dziś ty jesteś w potrzebie, jutro będzie ktoś inny. Nie można jednak dawać się gn..ić i trzeba stać murem za tymi, których właśnie gn.ją, żeby jutro nie spotkało to ciebie.

        • 28 2

    • dwie strony umowy (2)

      Cudowny scenariusz, tylko czy developer wtedy w ogole bylby zainteresowany. W biznesie jest tak ze dwie strony sie dogaduja i ida na ustepstwa...W ten sposob wypracowuje sie umowe. A miasto jest zainteresowane budowa parkingu ogolnodostepnego dla mieszkancow bez angazowania srodkow wlasnych (pieniedzy podatnikow). Tak wiec z punktu widzenia interesu publicznego jest to korzystny "deal". Zreszta partnerstwa publiczno -prywatne beda nieuchronna forma inwestowania w miescie wobec wyczerpywania sie srodkow z UE....

      • 5 13

      • Dostępne dla wszystkich? Czy na pewno? Zwłaszcza, że Echo Investment nie chce komentować.

        PROTOKÓŁ NR 73 10/ 2010 z posiedzenia Komisji Rozwoju Przestrzennego Rady Miasta Gdańska
        Które odbyło się 21 czerwca 2010roku (str.12 i nast.)

        Pani Małgorzata Chmiel, przewodnicząca Komisji:
        Ale rozumiem odpłatnie. Żeby nie było tak że idziemy na rękę dopuszczając pewne zapisy w planie żeby ułatwić inwestorowi realizację tych miejsc parkingowych, które są obligatoryjne, ale żebyśmy nie ponosili strat finansowych.

        Pani Sylwia Tchórzewska, Echo Investment
        Odpowiem ja, ponieważ znam zapisy projektu umowy użytkowania. Jest to użytkowanie na lat 20, przewidujące wykonanie parkingu, który po 20 latach byłby przekazany na rzecz Miasta. Czyli firma Echo wykonałaby parking, przez 20 lat nim zarządzała, po 20 latach przekazała na rzecz Skarbu Miasta.

        Pan Stefan Grabski, członek Komisji
        Nie otrzymałam odpowiedzi na swoje pytanie, ile będzie miejsc parkingowych terenie 003? Czy powstanie miejsc parkingowych wiąże się z likwidacją pętli autobusowej. Czy ten parking będzie służył Państwu, czy mieszkańcom, czy on będzie płatny, bo zastanawiam się ile parkingów będzie w tym biurowcu, a ile będzie na części, nazwijmy ją autobusowej?

        Pani Małgorzata Chmiel, przewodnicząca Komisji
        Ile ogólnodostępnych dla Pomnika, dla przyjeżdżających, też nam na tym bardzo zależy?

        Pani Agnieszka Ostrzycka, Biuro Rozwoju Gdańska
        Jeśli chodzi o obszar A w terenie 003 jest to miejsce, w którym zaleca się realizację tego parkingu. Jest to miejsce w którym dopuszcza się możliwość realizacji programu 600 miejsc postojowych ogólnodostępnych z tym, że nie określa się czy to będą miejsca komercyjne, czy nie, czy bezpłatne. Jest to miejsce, w którym zaleca się lokalizację takiego parkingu na minimum 600 miejsc postojowych. To jest zalecenie, nie ustalenie, tylko miękki zapis. Daje możliwość wyboru.

        MIĘKKI ZAPIS I TYLE W TEMACIE?

        • 26 2

      • "Zreszta partnerstwa publiczno -prywatne beda nieuchronna forma inwestowania w miescie wobec wyczerpywania sie srodkow z

        Partnerstwo publiczno-prywatne w praktyce wygląda tak, że koszty są publiczne (czyli nasze), a zyski prywatne.

        • 17 3

    • Tu nie ma nic do zastanawiania.

      Gdyby miasto miało zarabiać na biznesach, budyniowaty nie miałby tylu mieszkań. Musiałby płacić za nie rynkową cenę, a no to z pensji prezydenta nie byłoby go stać.

      • 21 4

    • Powinno być tak

      jak kiedyś w przypadku planów zabudowy pętli we Wrzeszczu: autobusy wjeżdżają między kolumny na parterze, a od I piętra parking.

      • 7 1

    • Gdańsk może i traci, ale zyskuje miłościwie panujący

      • 12 1

    • Właśnie dlatego

      ma tyle mieszkań. Jest to wręcz czysta klasyka. W normalnym układzie, deweloper kupuje teren pod parking(logiczne), bo bez tego nikt by nie kupił , czy wynajął powierzchni. Resztę sam sobie dopowiedz.

      • 8 2

    • Może dostaje jakieś prezenty od Św. Mikołaja w Wigilię?

      Za dobre sprawowanie?

      • 2 0

  • urzędnicy z UM gdańsk & ZTM (5)

    "zlikwidowaliśmy pętlę autobusową przenosząc linie autobusowe na wąskie uliczki i co nam zrobicie???"

    • 99 6

    • budyń traci poczucie rzeczywistości (2)

      szadółki nie śmierdzą, autobusy nie potrzebują pętli;
      liczy się interes pazernego developera

      • 39 3

      • I jeszcze ta niekonstruktywna konkluzja na koniec artykułu, że "nie ma możliwości" nic z tym zrobić i koniec kropka.

        To może trzeba zwolnić tych niekompetentnych ludzi i zastąpić ich takimi co mają mózgi i potrafią myśleć.

        Wystarczy przejrzeć wszystkie artykuły od 2010r do 2013r. + wątki ze skyscrabera (wszystko dostępne w Sieci od ręki) i już tam było mnóstwo ciekawych rozwiązań. Nawet odtwórczy research informacji zdolnym i ambitnym pracownikom ZDiZ oraz ZTM jest obcy?

        Wciąż nie ma odpowiedzi na pytanie CZEMU PLAC POSTOJOWY NA GIEŁGUDA WCIĄŻ JEST OWIANY MGŁĄ TAJEMNICY?
        Kiedy i dlaczego tak późno, panie Zomkowski?
        ZKM podobno Wam przypominał, że zbliża się "deadline".
        I co? Od 2011r. NIC?

        • 15 3

      • "Nie ma nic bardziej fundamentalnie, dogłębnie anarchicznego niż Władza jakakolwiek władza"

        • 5 1

    • Podobno w tej sprawie została złożona petycja kilkudziesięciu mieszkańców do Budynia. (1)

      Tak ktoś pisał na naszemiasto w komentarzach. Ktoś probuje znowu ukręcić sprawie łeb? Mam nadzieję, że to się nie uda i że będą składane kolejne petycje.

      • 24 6

      • Porozmawiajcie z sąsiadami.

        Spytajcie co o tym myślą. Wysłać maila z opinią każdy ma prawo. To nic nie kosztuje, a pokaże że nie godzimy się na traktowanie jak bydło.

        • 11 2

  • dla mnie autobusy są ok (17)

    mi to nie przeszkadza bliżej można dojść na Wałową

    • 22 44

    • Na Wałowej koło przychodni jest przystanek od wielu lat, więc (13)

      o co ci chodzi? Nowy przystanek to max.100 metrów różnicy. Uważasz, że to usprawiedliwia niszczenie ludziom domów, ulic i życia hałasem prawie do 23.00 i ruchem kilkuset dodatkowych autobusów?

      • 16 7

      • wzrośnie cena twojego mieszkania - kilkaset autobusów dziennie spod okna :) (12)

        niezła lokalizacja, wszędzie blisko - całe miasto stoi otworem, można iść w kapciach! Niemiec zaraz upomni się o swoje, albo pani z UM sprzeda cię razem z murami za łapówkę.

        • 8 9

        • Mało zabawne. Wartość mieszkania spada i to znacznie. (5)

          Sąsiad ma właśnie problem z wynajmem, bo klient powiedział mu że on w takich warunkach mieszkać nie zamierza.

          • 11 4

          • No właśnie. A ludzie mają kredyty zaciągnięte pod

            mieszkania na wynajem. Kto będzie chciał mieszkać z autobusami za oknem, których nikt nie mogł się spodziewać ani przewidzieć? Którędy po odszkodowanie do UM?

            • 10 4

          • to się nazywa ryzyko inwestycyjne. Sorki worki dont worki :) (1)

            • 4 7

            • o ryzyku możemy mówić, jak wybuchnie pożar, albo sąsiad Ci mieszkanie zaleje

              ale jeśli masz ewidentne i celowe działania władzy to nie ma mowy o ryzyku.

              Można to zrzucać na ograniczenia intelektualne władzy, bądź na niekoniecznie czyste interesy. Jak kto woli.

              W Polsce najprawdopodobniej większość zrzuci na obie te rzeczy, co też nie jest niewykonalne :)

              • 6 2

          • jak ma kilka chałup to nie zbiednieje. są tacy, co nie mają żadnej, ot takie ryzyko (1)

            pejsatego inwestora.

            • 3 4

            • mówisz o mieszkaniach prezydenta?

              • 5 0

        • A w czym ma mu pomóc końcowa pętla kilkuset pustych autobusów? (1)

          Miał być minibus według info z końca sierpnia, a jest pętla siedmiu linii autobusowych, bo ktoś przehandlował deweloperowi miejską infrastrukturę i nie zapewnił nowej.

          • 13 4

          • można wynając kibelek dla kierofcóf, robić im kanapkę albo zatrudnić dzifkę.

            • 3 6

        • Wiem, że to sarkazm, ale mi nie jest do śmiechu. (3)

          Dlatego minus.

          • 5 2

          • tysiące ludzi mają tramwaj albo ulicę za oknem a tu HRABJA nie wyrabJa :) (2)

            • 3 11

            • Buractwem nie zamydlisz problemu.

              • 7 3

            • ale ktoś kupuje mieszkanie, gdzie tramwaje są tak położone

              lub gdzie w niedługim czasie zostaną zbudowane. Może o tym zadecydować, czy wydać na to lokum pieniądze.

              W tej sytuacji ludzie zostali zaskoczeni z dnia na dzień.

              • 6 4

    • A skąd idziesz?

      • 4 1

    • Zysk dla nielicznych niewielki, szkody dla licznych ogromne.

      Kalkulacja wydaje się prosta.

      • 5 2

    • a mi pasowałby autobus na piwną 16,

      ale nie będę tego postulować. Ztm to nie prywatna taksówka i pod dom nie podwozi.

      • 5 0

  • taka maksyma (5)

    Czytam artykuł i przyszło mi do głowy, czemu pod parkingiem tz na jego parterze nie mogła zostac na petla. ładna elegancka pętla by była. budynek wyższy o jedna kondygnacje i po sprawie

    • 114 2

    • Właśnie, to jest najbardziej logiczne rozwiązanie.

      • 17 2

    • A na poziomie -1 zmieściłby się market spożywczy... (2)

      Idziesz z pracy, zachodzisz do sklepu, wsiadasz w autobus, jesteś w domu.

      Niedaleko jest tramwaj, można było zrobić z tego pętlę przesiadkową na miarę XXIw.

      Także można było przystosować odpowiednio przejście między (ex) pętlą na JzK i Dworcem.

      Jednak problem polega na tym, że ludzie w urzędzie miasta odpowiedzialni za takie inwestycje nie jeżdżą komunikacją miejską. Skąd zatem mają wiedzieć, jak ona ma działać?

      • 20 0

      • poziom -1 nie jest możliwy (1)

        "Ponieważ pod biurowcem Tryton parking nie może powstać (zdecydowały o tym warunki geologiczne), deweloper zbuduje go na sąsiedniej ulicy."
        Czyli podejrzewam, że spożywczak także nie mógłby przejść. Co nie przeszkadza oczywiście istnieniu pętli na poziomie 0.
        Dlaczego tej pętli jednak nie będzie? Bo budynek nie byłby już tak reprezentacyjny. Krezusi nie chcę mieć warczących autobusów pod oknami, więc budynek stracił by "elitarność" z powodu takiej pętli (mniejsze przychody dla właściciela budynku).

        • 8 2

        • pewnie tak

          jednak włodarze miasta powinni myśleć o mieście, a nie o garstce ludzi, którzy mimo wszystko nie płacą jakichś wielkich podatków.

          • 6 2

    • bardzo mądre

      do tego na łeb nie pada zimą oszczędzamy na odśnieżaniu autobusy "garażowane" ale niestety przy tym wariancie nie ma miejsca na podstołową kopertę

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane