• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok o tej porze pojedziemy Obwodnicą Metropolitalną. Tak wygląda z lotu ptaka

Maciej Korolczuk
25 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (318)
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.

Za rok o tej porze kierowcy powinni już korzystać z pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Jej budowa przyspieszyła po przerwie zimowej, a prace na odcinku między Chwaszczynem a Żukowem są już zaawansowane na poziomie 70 procent. Efektownie z lotu ptaka wyglądają też prace na newralgicznym dla całego układu węźle Gdańsk-PołudnieMapka, gdzie nowa trasa będzie łączyć się z Trasą S6MapkaPołudniową Obwodnicą Gdańska.Mapka



Czekasz na otwarcie Obwodnicy Metropolitalnej?

Budowa OMT została podzielona na dwa odcinki:

  1. OMT 1: Chwaszczyno-Żukowo
  2. OMT 2: Żukowo - Gdańsk Południe

Po zimowej przerwie budowa jednej z najbardziej wyczekiwanych przez kierowców tras na Pomorzu weszła w decydującą fazę. Zwłaszcza na liczącym 16 km odcinku pierwszym, na którym zaawansowanie prac sięgnęło już 70 proc.

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej została podzielona na dwa odcinki. Budowa Obwodnicy Metropolitalnej została podzielona na dwa odcinki.
- Wraz z wiosennym okresem wykonawca przyspieszył tempo robót i dzięki temu rzeczowy poziom zaawansowania wynosi już 70 proc. Obecnie prowadzone są prace na wszystkich frontach: w branży drogowej, mostowej, melioracyjnej, sanitarnej, telekomunikacyjnej i teletechnicznej. Kontynuowane są również roboty kubaturowe - wymienia Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Ponadto widać już konstrukcję stalową wiaty na sprzęt dla Obwodu Utrzymania Drogowego w Miszewie, gdzie powstanie jeden z dwóch węzłów drogowych. Pogoda pozwala również na prace bitumiczne, a także na intensyfikację działań w obrębie obiektów inżynierskich, takich jak estakada (ES-14) czy obiekty w rejonie jeziora Borowiec.
Wartość umowy na tym zadaniu opiewa na kwotę 715 mln zł. Pierwsi kierowcy pojadą tym odcinkiem w kwietniu przyszłego roku.

  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.
  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.
  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.
  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.

Drugi odcinek gotowy we wrześniu 2025 roku



Drugi odcinek między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe realizowany jest przez konsorcjum firm Mirbud/Kobylarnia. W tym przypadku termin uległ nieznacznemu wydłużeniu i obecnie drogowcy wskazują na otwarcie we wrześniu przyszłego roku. Aktualnie prowadzone są roboty ziemne i prace przy obiektach.

- W związku z wydłużającymi się formalnymi procedurami administracyjnymi, niezbędnymi do uzyskania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), termin ukończenia tego odcinka to wrzesień 2025 r. Wykonawca prowadził również roboty w okresie zimowym w obszarach, w których takie zadania można było realizować, głównie w obrębie obiektów inżynierskich - dodaje Brożyna.
Sporo dzieje się też w rejonie węzła Gdańsk Południe, kluczowego dla połączenia nowej trasy z Obwodnicą Trójmiasta (S6) i Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Jak podkreślają drogowcy, roboty realizowane są pod ruchem, co znacznie wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada. Obecny poziom zaawansowania wynosi 35 proc. Koszt inwestycji to 777 mln zł.

  • W ramach inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
  • W ramach inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
  • W ramach inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Miejsca

Opinie (318) ponad 10 zablokowanych

  • Zmiana (10)

    Dopóki nie będzie powiązania nowy h węzłów, z istniejącymi np. wezeł Chwaszczyno z węzłem Osowa, wezeł Żukowo z węzłem Karczemki, to nic się nie zmieni.
    Wątpie, żeby ktoś z węzła Karczemki cofał się na wezeł południe, żeby wskoczyć na metropolitalną.

    • 50 10

    • Tymi połączeniami to będą się emocjonować (1)

      Nasi wnukowie

      • 5 0

      • Mieszkający na Kaszubach

        Bo w mieście już nie będzie sensu

        • 2 1

    • Jak będzie wypadek i blokada obwodnicy, to sądzę i tak abstrakcyjny objazd się przyda (2)

      Każdy wie, że jazda obwodnicą to jak gra w kasynie - jak się trafi kumulacja, to wszystko jest lepsze niż obwodnica

      • 9 0

      • Tak to jest jak się zbierze dużo jadących "szybko ale bezpiecznie" w jednym miejscu.

        Ale na każde nawet napomknięcie o karaniu tych drogowych niedojd, zawsze jest jęk, że "zabierają wolność".

        • 2 1

      • Szczerze mówiąc

        Cisnąć dookoła jak jechać nonstop w korku przez główny ciąg to i tak dużo da. Kilometrowo trochę więcej ale będziesz cisnąć cały czas 120 i tak wyjdzie na dobre i tak wyjdzie na dobre

        • 0 0

    • Węzeł Chwaszczyno bardzo prosto prowizorycznie można spiąć z ul. Oliwską np. rondem.

      ...po przez nie używany wylot z węzła kier. Nowa Kielnieńska.

      • 0 1

    • a w Osowej... (1)

      Co??!

      • 0 2

      • Staliście murem że nie chcecie przebudowy

        To teraz macie

        • 0 0

    • Na początku to ma być droga dla tych co chcą ominąć Gdańsk i wjechać do Gdyni, albo ominąć Całe 3 miasto

      Takich aut na obecnej obwodnicy jest 25-30%. Jak choć o tyle spadnie ruch to i tak będzie sukces. Dla tych aut będzie ważniejsze aby jechać pewnie ze stałą prędkością, niż jechać obwodnicą zwykłą z ruletką, że znów będzie wypadek.

      • 7 0

    • To mało się orientujesz, bo sprawa wygląda prosto

      Jazda od węzła Osowa do węzła Chwaszczyno przez węzeł Karwiny korzystają wszyscy co chcą jechać po Trasie Kaszubskiej i szczerze mówiąc taki zabieg zajmuje raptem 5 minut niż stać w korku pomiędzy Osowa, a Chwaszczynem przez miasto. Są gorsze momenty na Obwodnicy, ale w obecnej sytuacji to daje naprawdę ogrom czasu i zysk z mniejszego spalania paliwa

      • 0 0

  • codziennie przejeżdżam wzdłuż budowy OMT 2 - i nie dowierzam w to co czytam

    poziom dziennikarstwa - dno, przeklepanie informacji przekazanych przez GDDKiA, bez weryfikacji czy nawet przejechania się na plac budowy na którym aktualnie panuje wolna amerykanka.... nikt z nadzoru nie panuje nad tym co się tam dzieje, a zamawiający zaczął na wszystko przymykać oko aby tylko wykonawca nadrobił czas... to tylko kwestia czasu aż ktoś rozjedzie człowieka na tej budowie.... a wtedy prokurator będzie zadawał bardzo dużo pytań......

    • 9 3

  • "Dziennikarstwo" (1)

    Przecież to jest kopiuj-wklej komunikat GDDKiA, zero zgłębienia stanu faktycznego. A ten jest taki, że zaawansowanie prac choćby na węźle Gdańsk Południe wynosi... 16%. Także z tym wrześniem 2025. to propagandowa bajka żeby się ludzie nie zagotowali.

    • 12 1

    • Hahahhaha

      16%?
      Specjalista widzę. Może 4%?

      • 0 3

  • O super, dobrze, że o tym napisaliście...

    Bo te korki i ruch aut przerzucany na okoliczne ulice i skrzyżowania wynikające z zatorów na obwodnicy trójmiejskiej w okolicy węzła południe jest nie do wytrzymania. Tyle tirów, aut ciężarowych i autokarów to nigdy nie było na Świętokrzyskiej i Niepołomickiej, co widać obecnie za każdym razem gdy jest zator na obwodnicy trójmiejskiej przez budowę tej obwodnicy metropolitalnej

    • 1 0

  • zły PiS wybudował dla tego rejonu obowdnicę (2)

    Jak to się ma do kłamliwej propagandy Dulkiewicz?

    • 22 10

    • Widzę, że idio&tow nie sieją, minusują

      i wierzą, że pis chciał zniszczyć trojmiasto... i co ? pis wam zorganizował budowę i przeznaczył budżet, mimo blokowania PO

      • 3 3

    • nie Pis nie Pis, prace prace rozpoczęły się dużo wcześniej w 2010 roku https://moto.trojmiasto.pl/Obwodnica-Metropolitalna-ruszaja-konsultacje-n43102.html, budowa została opóźniona ze względu na odwoływanie się mieszkańców i Gmin przez które prowadzi ta droga. A Dulkiewicz nic do tego nie ma - budowa dróg krajowych to kompetencje Państwa (jednostka która się tym zajmuje to GDDKiA) a nie Gminy.

      • 3 0

  • Super (2)

    A za dwa lata będziemy z uśmiechem płacić za każdy przejechany kilometr .

    • 4 4

    • Od 2027 zgodnie z dyrektywami UE

      • 2 0

    • Możesz stać w korkach Dulkiewicz NIK cię nie zmusza do jazdy obwodnica

      • 0 0

  • (5)

    Jak będzie wyglądał dojazd z Chwaszczyna do Gdyni? Tam chyba nie będzie w Chwaszczynie wjazdu na drogi szybkiego ruchu?

    • 6 5

    • cala trase mozesz sobie zobaczyc na openstreetmap. razem z lokalizacja zjadow.

      nie ma za co

      • 4 1

    • jak to jak??!

      Chwaszczynska i Wielkopolska...

      Ew. nazad na Trojmiejska i i w kolejny korek na Morskiej...

      Polaczenie do Chwaszczyna pokazuje, ze to obwodnica Zukowa a nie OMT... Ewidentnie brakuje polaczenia Miszewko, Koleczkowo, Wejherowo lub Reda...

      • 4 5

    • wezel Chwaszczyno dojazd

      Chwaszczyno bedzie miec wjazd na ekspresówkę w kierunku Gdyni w momencie gdy zostanie zrealizowana Nowa Spacerowa tj. na wysokosci DW218 początku jeziora Osowskiego ok 700m od wezła Trasy Leborskiej i początkiem Metropolitalnej .

      • 1 1

    • Tu na forum z pewnością się tego nie dowiesz.

      • 1 0

    • Docelowo tylko po nowej drodze dookoła

      Węzeł Dąbrowa i wtedy kierunek Chwaszczyno

      • 0 0

  • I tak po budowie tej obwodnicy, za mało jest dróg wyjazdowych z Gdańska i dojazdowych do Gdańska, nie wspominając już o samych alteriach drogowych w samym mieście. Mamy wąskie gardło np. z połączeniem z Sopotem, czy z Gdynią, albo z dzielnicami Gdańska. Moim zdaniem przyszłość to tunele między dzielnicami, i w tym kierunku trzeba rozwijać urbanistycznie miasta. Tunele powinny posiadać po cztery pasy w jednym kierunku, i zawsze dwukierunkowe. To byłyby dobre rozwiązania nawet na setki lat.

    • 4 4

  • zdjęcia z budowy pokazują jak terenochłonna jest infrastruktura drogowa (2)

    a jak oszczędna w zabieraniu terenu jest infrastruktura kolejowa, która może przewozić dużo więcej osób w jednostce czasu. Mam wrażenie, że komentatorzy na tym portalu nie zauważają, że stanie w korkach na drodze "szybkiego" ruchu o przekroju 2x2 pasy jest bardziej uciążliwe i frustrujące niż stanie w korku na zwykłej ulicy miejskiej o przekroju 2x1 (wąski) pas. Środki przeznaczone na OMT byłyby bardziej produktywnie wydane na budowę linii PKM ze stacji Gdańsk Śródmieście do Kowal lub też na przedłużenie osobnej pary torów SKM z Gdańska Głównego do Tczewa.

    • 8 8

    • A myślisz że ta inwestycja nie czeka?

      Czeka bo beton partyjny woli wszystko na drogi niż na kolej wydawać. Gdyby nie te zabiegi to dziś wypadał termin otwarcia Kościerzyna - Gdynia z trakcja elektryczna i 2 torami na 140km/h. Poki co tylko bajpas istnieje przez Kokoszki i na tym koniec

      • 0 1

    • to skutek unijnych przepisów

      Jest terenochłonna bo takie są unijne przepisy. To UE i jej regulacje dewastuje polską przyrodę.

      • 1 1

  • Nowa Kielnienska

    To szybciej niż przez Osowej normalnie jak ludzie a nie zwierzęta bez kładki dla ludzi do lasu i drogi rowerowej do pracy aby nie stać w korku do Oliwy a pojechać jak człowiek moderny na rowerku dla zdrowia. No nie da się.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane