- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (251 opinii)
- 2 Budynki jak doktor Jekyll i mister Hyde (83 opinie)
- 3 Nowa kładka nad SKM Stocznia (96 opinii)
- 4 Tu jest najwięcej zadłużonych "komunałek" (59 opinii)
- 5 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (246 opinii)
- 6 Zdejmowali dzikie roje pszczół (55 opinii)
Zabytkowa siedziba architektów z reklamą miejskiej imprezy
Po raz kolejny latem Dwór Bractwa św. Jerzego został zasłonięty wielką płachtą reklamową. Tym razem informuje ona o współorganizowanym przez Gdańsk festiwalu Solidarity of Arts. Architekci SARP-u, którzy mają siedzibę w Dworze, obiecują, że w tym i przyszłym roku kolejnych reklam nie będzie. Urzędnicy z kolei zapowiadają jej usunięcie.
- Z reklamy nie czerpiemy wielkich pieniędzy, ale te środki są dla naszego stowarzyszenia bardzo ważne - mówi Paweł Wład Kowalski, prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich Oddział Wybrzeże - W zeszłym roku rozpoczęliśmy badania i naprawę elewacji ściany zachodniej. Do tego potrzebujemy pieniędzy, by naprawić rzeźbę św. Jerzego, który wieńczy nasz dach [rzeźba straciła rękę, która szczęśliwie została znaleziona w rynnie - dop. red.]. Ponadto chcemy wyremontować latarnię u góry. Podczas ostatniej ulewy przez jej nieszczelne okna wlała się nam woda do pomieszczeń.
Prezes lokalnego oddziału SARP-u przyznaje, że decyzję o zgodzie na reklamę podjął z "krwawiącym sercem", zdając sobie sprawę, że kierowanej mu organizacji nie wypada w ten sposób traktować zabytków i przestrzeni miasta. Sam wybór reklamy nie był jednak przypadkowy.
- W zeszłym roku mieliśmy reklamę całkowicie niepasującą do tego miejsca. W tym roku postawiliśmy warunek, by była to reklama związana z kulturą. Po zakończeniu imprezy Solidarity of Arts [odbędzie się w dniach 13-27 sierpnia- red.]zostanie on zdemontowana i nie będzie żadnej reklamy - w tym roku, ani w przyszłym - zapewnia Paweł Wład Kowalski.
O zdanie na temat zlecania reklam zapytaliśmy także miejskich urzędników, ponieważ to miasto Gdańsk wraz z Europejskim Centrum Solidarności, Urzędem Marszałkowskim, Polskim Instytutem Sztuki Filmowej i Filharmonią Bałtycką organizuje festiwal Solidarity of Arts.
Miasto na nasze pytania dotyczące estetyki reklamy w tak mocno wyeksponowanym miejscu w kontekście prac nad tzw. uchwałą krajobrazową nie odpowiedziało, ale podjęło decyzję o likwidacji nośnika z tego miejsca.
- Organizatorzy nie konsultowali z miastem ekspozycji tej reklamy. Prezydent Piotr Grzelak nakazał usunięcie jej z budynku - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Przypomnijmy, że zgodnie z projektem uchwały, która ma być przyjęta po wakacjach, dopuszcza się reklamę na terenie Głównego Miasta w formie siatki budowlanej, ale wyłącznie na okres do 12 miesięcy i nie częściej niż co pięć lat na tym samym budynku. Reklama tego typu nie może zająć więcej niż 30 proc. powierzchni całej siatki ochronnej.
Wydarzenia
Miejsca
Zobacz także
Opinie (105) 1 zablokowana
-
2016-07-25 11:09
Mam propozycje dla UM (2)
Zasłonić Dwór Artusa obliczem zadowolonego Budynia a fontannę Neptuna reklamą firmy deweloperskiej.
- 28 1
-
2016-07-25 11:54
A ECS Jarkiem (1)
z dopiskiem ...niech żyje wolność i swoboda
- 0 3
-
2016-07-25 11:57
:)
"niech żyje zabawa i dziewczyna młoda" :)
- 1 1
-
2016-07-25 11:43
Adamowic.musi odejsc (1)
male pieniądze ....... ciekawe.jakie to sa.male pieniadze za taka reklame w takim miejscu w setkach czy w tysiącach ?
oczywisci darowizna.q.kopercie tez byla zapewne- 8 3
-
2016-07-25 11:50
Jak to łatwo sie obraża sie ludzi, bez zastanowienia!!!!
- 0 0
-
2016-07-25 11:50
Reklama lepiej prezentowałaby się na Złotej Bramie, tylko by trzeba pomyśleć o wycięciu otworu 2x2 metra dla turystów.
- 13 0
-
2016-07-25 11:46
Na reklamie jest też patronat trojmiasto.pl --->>>>?:)))
..tekst w ramach obsługi patronackiej?:)
- 15 2
-
2016-07-25 11:31
bo chodzi w tym o to by właściciele prywatnych przedsiębiorstw czy co gorsza właściciele posesji nie mogli nic (szczególnie zarabiać!) a jaśnie państwo urzędnicy by mogli wszystko
- 7 0
-
2016-07-25 11:29
Obciążyć Budynia za tę reklamę
- 7 1
-
2016-07-25 11:21
Jak mozna zabytki zasłaniac reklamami? tylko jak jest tam rusztowanie remontu!!
- 14 0
-
2016-07-25 11:01
Nie będzie problemu i narzekania!!!
Wypieprzyć architektów do szopy na żuławach i nie będzie problemu.
- 16 2
-
2016-07-25 10:50
Zal
Brzydko to wyglada, turystycznie Gdansk traci takim zaslanianiem zabytkow.
- 20 0
-
2016-07-25 10:05
(2)
Na neptunie niech zawieszą reklamę media marktu
- 169 3
-
2016-07-25 10:45
Na neptunie złotymi literkami 500 plus.
- 12 8
-
2016-07-25 10:15
durexa
smakowego
- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.