• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne skrzyżowanie na Obłużu zostanie zamknięte. Rusza przebudowa ul. Unruga

Patryk Szczerba
1 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (185)

W poniedziałek rozpocznie się przebudowa ul. UnrugaMapka w Gdyni. W tym etapie prac zostanie zamknięty wlot ul. Śmidowicza w ul. UnrugaMapka. Sygnalizacja w tym miejscu zostanie wyłączona.



Czy obawiasz się utrudnień związanych z przebudowę Unruga?

Urzędnicy informują, że przejazd w relacji Obłuże Centrum - Oksywie Dolne (w obu kierunkach) możliwy będzie jedynie poprzez ul. Nasypową i Bosmańską.

Zmiana organizacji ruchu na Unruga



- Na odcinku ul. Unruga, między estakadą Kwiatkowskiego a ul. Cechową, prowadzone będą również roboty ziemne na poboczach i chodnikach, które mogą powodować zmiany w organizacji ruchu - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Początek przebudowy może spowodować sporo utrudnień. Na kłopoty powinni przygotować się także pasażerowie komunikacji miejskiej.

- Poprzez ul. Nasypową i Bosmańską zostaną poprowadzone trasy objazdowe dla linii X, 104, 128, 150, 197, N10 oraz wybranych kursów linii K, 198 i 770. Zmienione trasy obowiązywać będą co najmniej do marca 2024 r. - informują przedstawiciele ZKM Gdynia.
Więcej informacji na stronie ZKM Gdynia.

Pierwszy etap prac drogowych potrwa około dwóch miesięcy, ale już pada zastrzeżenie, że termin jest uzależniony od warunków pogodowych.



Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów.

Mieszkańcy: czy buspasy są na pewno potrzebne?



Mieszkańcy mają co do tego wątpliwości. W ostatnich dniach napisał do nas kolejny gdynianin.

- Jestem mieszkańcem tej dzielnicy, a informacja o rozbudowie ulicy bardzo mnie ucieszyła. Jest konieczna z uwagi na rozwój osiedli i budowę nowych bloków w dzielnicy Oksywie, co przekłada się na przepustowość jednopasmowej ul. Unruga. Budowa buspasa nic jednak nie zmieni w kwestii odkorkowania ul. Unruga. Uważam, że wydając pieniądze podatników radni powinni brać pod uwagę przede wszystkim kwestię przeznaczenia tych pieniędzy na zaspokojenie potrzeb większości ludzi, a nie tylko jednej firmy, która cyklicznie likwiduje linie autobusowe. Tym samym buspas będzie użytkowany znacznie mniej, niż mógłby być użytkowany ten sam pas ruchu dla samochodów osobowych - twierdzi pan Sebastian.

Urzędnicy: priorytet dla transportu zbiorowego nadrzędnym celem



Urzędnicy w kwestii buspasów zdania nie zmieniają.

- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu - wyjaśniał kilka dni temu Aleksander Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (185) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Urzędnicy: priorytetem trabsport zbiorowy!
    ZKM: 2 spoznione kursy na godzine...

    • 31 3

    • Urzędnicy: priorytetem trabsport zbiorowy
      Urzędnicy: kolejki na północ Gdyni nie będzie

      • 2 0

  • Kpina z ludzi (13)

    "Priorytet dla transportu zbiorowego nadrzędnym celem". Puste frazesy. Priorytetem powinno być odkorkowanie ulic przez zwiększenie ich przepustowości. Jak korków nie będzie w ogóle to i transport zbiorowy nie będzie stał w zatorach. Wtedy skorzystają wszyscy mieszkańcy a nie tylko wybrana "lepsza" część społeczeństwa.

    • 82 18

    • buahaha (3)

      jak jest buspas to autobusy nie stoją już w korku

      • 7 9

      • ahahaub (2)

        Tylko autobusy jeżdżą po naszych drogach? Jeśli autobus stoi w korku to tragedia ale jeśli samochód osobowy to już jest ok? Płaczecie że jest zanieczyszczone powietrze to z tym cos zróbcie. Im mniejsze korki i płynniejszy to tym mniej spalin i zanieczyszczeń.

        • 8 8

        • wiec niech się hrabiostwo przesiądzie do komunikacji miejskiej i problem rozwiązany (1)

          • 3 8

          • Serio?

            Serio myślisz, że 100% osób się przesiądzie na transport zbiorowy?
            1. Jest dużo zawodów, które same w sobie wymagają poruszania się samochodem podczas wykonywania obowiązków.
            2. Ekonomia - jeśli macie cztero lub pięcioosobową rodzinę to czy transport zbiorowy jest atrakcyjny cenowo? Odpowiadam z własnego doświadczenia, że zdecydowanie nie.
            3. Jak mam się w autobusie czy tramwaju spotykać i ocierać z ludźmi, którzy nie zachowują higieny osobistej na właściwym poziomie to dziękuję ale pojadę samochodem.
            4. Po zakupy dla kilku osobowej rodziny też mam jechać autobusem? Aby kupić wszystko czego potrzebuję bym musiał kilka razy jechać tego samego dnia. Pudzianowskim nie jestem i 10 siatek nie uniosę.
            Wymieniać dalej?

            • 8 0

    • Gdzie ty się drogownictwa uczyłeś??? (4)

      Przepustowość ulic (ich poszerzenie????) nigdy nie zmniejszy korków!!! A jedynie je zwiększy!!! Poszerzenie... o ile niesie za sobą budowę buspasa. Jeśli mają to być dwa pasy dla zwykłych posiadaczy samochodów to to tylko zachęci ich do pozostania w samochodach.

      • 9 12

      • Na Politechnice Gdańskiej (3)

        Dla Twojej wiedzy: na Politechnice Gdańskiej... Cos na ten temat wiem. Spójrz proszę co robi GDDKiA gdy droga ekspresowa czy autostrada wyczerpie swoją przepustowość. Podpowiem... dobudowuje trzeci lub jeszcze kolejny pas. Dlatego przygotowują dokumentacje i przetargi na poszerzenia autostrad A1, A2 i A4. Co do "pozostania w samochodach" to naprawdę myślisz że 95% społeczeństwa przesiądzie się z samochodu na rower czy hulajnogę? Utopijne myślenie. Zamiast sztucznie tworzyć warunki faworyzujące jedną grupę fajnie by było pomyśleć nad rozwiązaniami, które by pozwoliły każdemu spokojnie funkcjonować.

        • 18 8

        • Dobre sobie (1)

          Na Politechnice? Wróć tam i oddaj dyplom, bo takie bzdury wygadujesz. Porównujesz krajową sieć dróg ekspresowych i autostrad z ulicami miejskimi. Można Unruga poszerzyć i do siedmiu pasów, ale co to zmieni jak wszyscy spotkają się w jednym punkcie przy wjeździe na Estakadę. Patrzysz krótkowzrocznie tylko z własnej perspektywy.

          • 7 13

          • Węzły drogowe

            Ja wiem, że każdy Polak zna się na budownictwie ale zauważ Mój Drogi jedną rzecz: tzw. korki powstają na węzłach drogowych (w rejonach miejskich określanych po prostu skrzyżowaniami) a nie na prostych odcinkach dróg. Nie chodzi o budowę jezdni o siedmiu pasach bo to oczywista bzdura ale o dopasowanie węzłów drogowych do potrzeb. Jeśli masz odcinek drogi z dwoma pasami ruchu a na węźle są łącznice jednopasowe to chyba oczywiste jest dla każdego że musi się tam zrobić zator. Dlatego powstają korki na dojeździe do Estakady czy to z Janka Wiśniewskiego czy to ul. Unruga. Takie łącznice powinny być dwupasowe aby potoki nie ulegały zaburzeniom i pozostawały płynne. Polecam też aby poczytać o klasach dróg. Jeżeli forsujemy myśl, że w dużych miastach drogi klasy "G" i "Z" (czyli główne i zbiorcze) mamy ograniczyć do jednego pasa to możemy spokojnie dalej stać w korkach, budować buspasy i zastanawiać się czemu to nie działa...

            • 8 1

        • Głupek

          • 0 5

    • Wybrańcy (2)

      Wybrana lepsza część to według Pana/Pani; osoby które korzystają z komunikacji, bo często nie stać ich na samochód i paliwo ? :-D
      Poza tym, udostępnienie kolejnych pasów wszystkim użytkownikom poprawi tą jakość tylko na krótką chwilę. Proszę spojrzeć jak to działało w dużych europejskich miastach.
      Transport zbiorowy to przyszłość

      • 3 3

      • Transport zbiorowy oparty na sieci metro, a nie na buspasach

        Proszę spojrzeć jak to działa w Bogocie, które dzięki buspasom stało się najbardziej zakorkowanym miastem świata.

        • 1 2

      • Popieram

        W pełni popieram ideę transportu zbiorowego i sądzę, że jest to przyszłość dla rozwoju miast. Nie róbmy jednak tak, że preferujemy tylko jeden typ ludzi poruszających się po drogach i dla nich róbmy wszystkie przebudowy i remonty i w tym samym czasie uprzykrzamy życie pozostałym. Myślenie, że mieszkańcy miast w 100% przesiądą się na tzw zbiorkom oraz rowery czy hulajnogi jest po prostu bardzo naiwne i nierealne.

        • 5 0

    • głupek

      • 0 4

  • Jak zwykle Wadza wie lepiej co jest dla nas najlepsze . Może najbliższe wybory samorządowe wyprostują tą skrzywioną rzeczywistość .

    • 37 7

  • Budowa buspasa nic jednak nie zmieni w kwestii odkorkowania ul. Unruga. taki cytat (3)

    • 33 5

    • Kierowca jest takim samym mieszkańcem Gdyni !

      Dlaczego kierowcy pojazdów osobowych mają mieć utrudnione możliwości przemieszczania się !? Bo Co? jakiś urzędnik tak to sobie wymyślił , jazda wozem drabiniastym niebawem będzie pase.

      • 14 3

    • przyspawani zawsze tak piszą

      • 2 13

    • Bo to prawda

      Większość osób jedzie samochodem, bo np. autobus nie pokrywa pełnej trasy i po uwzględnieniu czasu na przesiadki bardziej opłaca się auto, i dla nich przepustowość drogi nie wzrośnie.

      • 4 1

  • Masakra (3)

    Paraliż Bosmańskiej, Benisławskiego murowany. No ale kiedyś trzeba robić remonty.

    • 12 3

    • (1)

      Fakt, ale dlaczego przed samymi świętami i to jeszcze zimą. Coś czuję, że będzie dramat

      • 7 0

      • Dlaczego zimą?

        Bo trzeba było jeszcze po staremu klepnąć kontrakty dla zaprzyjaźnionych z UM firmami. W przyszłym roku przecież wybory a dużo wskazuje na to, że mafia gryzonia odejdzie w siną dal. Wtedy ani szuromafia by nie zarobiła a remont byłby mocno przeanalizowany. Teraz na tym nikomu nie zależy

        • 4 0

    • Prezydenta do paki!

      • 0 0

  • I bardzo dobrze!

    W końcu właściwe priorytety! Nie mogę doczekać się buspasów i ścieżek rowerowych.

    • 4 34

  • To akurat na plus.

    Ludzie utkną w osiedlowych korkach i estakada będzie lepiej przejezdna.

    • 7 14

  • Opinia wyróżniona

    (22)

    Priorytet dla komunikacji zbiorowej? Serio? Rzadko jeżdżę autobusami po Gdyni, ale wczoraj byłam zmuszona i co usłyszałam od starszego człowieka, który usiadł obok mnie? Mamy szczęście, że ten autobus w ogóle przyjechał, kiedyś ta komunikacja była dużo lepsza. To ma być ta poprawa? Dziękuję, wolę samochód.

    • 127 28

    • Malkontenctwo (6)

      Jeżdżę komunikacją miejską na co dzień, spóźnia się wyłącznie w godzinach szczytu lub deszczowe dni, gdy wszystkie nygusy boją się deszczyku i wsiadają w auta, a nie potrafią jeździć.

      • 15 15

      • Bzdura (2)

        109 potrafi spóźniać się w sobotę rano przy pustych drogach.
        Przykład pierwszy z brzegu.

        • 17 4

        • Dobrze jeśli w ogóle przyjedzie 109 i to spóźniony. Bo ostatnio 109 przyjeżdżał co 2 kurs. Pani na Centrali ZKM tłumaczyła, że niestety są korki i poszczególne kursy autobusu wypadły.

          • 7 0

        • To fakt

          • 0 0

      • Wczoraj było suchutko i jezdnie odśnieżone, a zetka i tak na przystanek Źródło Marii przyjechała spóźniona, a niby są buspasy ;) Było już po godzinach szczytu.

        • 10 2

      • (1)

        Z tego wynika ,źe największym nygusem jesteś ty , bo w dzisiejszych czasach nie masz auta i prawo jazdy !!! Wstyd ! , i musisz uskuteczniać teorie ze najlepiej rowerem czy syfiastym ,spóźnionym autobusem !

        • 5 5

        • Otóz to, nieudacznicy wyją najglośniej i obwiniają wszystkich i wszystko za swoje nieudacznictwo.

          • 2 2

    • Tiaaaa kiedyś to było (10)

      Stare Jelcze i ruskie trajtki
      Tiaaaaaaa kiedyś to było lepiej

      • 4 3

      • (8)

        A co jest teraz lepszego w komunikacji miejskiej? Ucięte kursy są na plus? Spóźniające się pociągi są na plus? Drogi rowerowe, którymi przez większą część roku jeżdżą tylko najbardziej wytrwali amatorzy pocenia się kilka razy dziennie? Dlaczego taka Warszawa potrafi zorganizować transport zbiorowy tak, że bardzo łatwo tam zrezygnować z auta poruszając się po mieście, bo wszędzie można normalnie dojechać, czy to metrem, czy to tramwajem, autobusem czy WKD, a takie Trójmiasto, które ma o połowę mniej mieszkańców nie ogarnia?

        • 7 1

        • Trójmiasto 5km od centrum ma już wioski (5)

          Które po pierwsze nie dorzucą ani grosza do komunikacji, a po drugie ich mieszkańcy dalej mają wryte z PRL że samochód po Niemcu to luksus, więc nawet jakby mieli metro, i tak będą się pchać autem do miasta.

          • 1 5

          • (4)

            Taki z Ciebie znawca ludzkiej mentalności? Ile jest wiosek wykluczonych komunikacyjnie, gdzie żeby normalnie funkcjonować po prostu trzeba mieć własny środek transportu? Metro w mieście, a do miasta jak?

            • 1 1

            • A do miasta park and ride. (3)

              Ale nie w Polsce, gdzie cały parking jest zastawiony przez Januszy z pobliskiego osiedla, a jak masz farta, to ktoś tam firmową flotę zaparkuje.

              • 0 0

              • (2)

                Czyli jednak uważasz, że taki mieszkaniec wioski może mieć auto? Skoro jednak może, a wręcz powinien, bo inaczej nie dojedzie, to może jednak jest to podstawowa potrzeba, a nie luksus?

                • 0 0

              • Każdy może mieć auto. (1)

                Problem, zaczyna się, kiedy zamiast zastanowić się nad optymalnym środkiem transportu na daną trasę, ludzie wybierają zawsze samochód, a potem łamią prawo, bo "gdzieś przecież muszę zaparkować".

                Inaczej nie dojedzie?
                Mamy pierdylion innych środków transportu, podstawową potrzebą jest dowolny z nich, a nie tylko samochód.

                • 0 4

              • Wiesz co to jest wykluczenie komunikacyjne? Są miejsca, w które bez auta nie dojedziesz i z których bez auta się nie wydostaniesz i tam nie ma wyboru w ogóle. Albo są dwa czy trzy pksy na dzień i weź tu dojedź do większej miejscowości do pracy i potem wróć. Byłeś kiedyś za miastem? Wiesz, jak żyją inni ludzie, czy tylko masz pojęcie o miastowych? Jak ma taki mieszkaniec Chmielna dojechać do pracy do Chwaszczyna na 7 bez samochodu? Rowerem? Czy może powinien sobie na 5 dni w tygodniu coś wynająć?

                • 2 0

        • Trójmiasto ma inny kształt (1)

          Liniowy, wzdłuż osi SKM, więc ciężko wytyczyć alternatywne trasy dojazdu tak jak to można zrobić w Warszawie. Jaką masz alternatywę dla Morskiej? Faktycznej nie ma. Otoczenie lasów, TPK i zatoka z drugiej strony sprawiają, że ciężko wytyczyć nowe trasy bez wycinania pół lasu. I tak dobrze że jest wlot estakady do obwodnicy, chociaż tyle dobrego.

          • 0 0

          • Zależy gdzie chcesz dojechać. Na pewnym odcinku Morska ma alternatywę w postaci Hutniczej czy Janka Wiśniewskiego. Na Pustki Cisowskie, czy do Cisowej można też dojechać Marszewską przez las, czy obwodnicą i ominąć kawał Morskiej, Chylońska jest równoległa do Morskiej...Jest wybór. Ja z pracy z okolicy Kaczych Buków na Oksywie mam z 5 alternatywnych tras i w razie korków po prostu z tego korzystam.

            • 1 0

      • Skody 8Tr oraz 9Tr

        To dopiero były trajtki, dużo lepsze od ruskich czy naszych na licencji berlieta.

        • 0 0

    • Od piecu lat jeżdżę komunikacja miejską wGdyni i jestem bardzo zadowolony i oszczedzam na parkingach i na paliwie (1)

      • 2 2

      • Czyli poruszasz się w okolicach centrum Gdyni. Spróbuj pojechać gdzieś dalej.

        • 4 1

    • Ja też jeżdżę okazyjnie i nie ma takiej opcji, żę autobus odjeżdża zgodnie z planem.

      Kiedyś będąc na przystanku wielka tablica pokazywała czasy przyjazdów autobusu i mój miał być za 10 min. Jak były już na tablicy 2 minuty to nagle...czary mary i znknęła informacja a po jakimś czasie pojawiło się, że przyjedzie za 15 min. Tak działa tristar, tak działa komunikacja. Niestety rajcy i władcy tego miasta wożą d... samochodami i nie cierpią mieszkańców i korków na drodze. Dlatego chcą abyśmy przesiedli się na transport publiczny.

      • 3 0

    • Ewidentnie przesada.

      Jasne. Bogu dziękować, że przyjechał. No straszne. Jak żyć?

      • 0 2

  • Budowa tylko po to żeby kilka pojazdów na godzinę mogło przejechać swoim pasem.

    Zwykli ludzie nadal będą stali w korkach

    • 36 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane