• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamontowano drugi element estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu

Jakub Gilewicz, Maciej Naskręt
9 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

W nocy z soboty na niedzielę zamontowano kolejne kilkudziesięciotonowe elementy estakady.



Dwa elementy ważące 60 ton i jeden 15-tonowy zamontowano w nocy z soboty na niedzielę w ramach drugiego etapu montażu estakady przy Galerii Bałtyckiej. Teraz robotnicy mają czternaście dni na ich scalenie, bo za dwa tygodnie montowane będą kolejne części konstrukcji.



Czy odczułe(a)ś utrudnienia w ruchu związane z montażem estakady we Wrzeszczu?

- Musieliśmy przepiąć liny, za pomocą których żuraw podnosił jeden z elementów estakady. Lin było za mało i element nie chciał się wypoziomować, ale wszystko jest już w jak najlepszym porządku - tłumaczyła powody kilkunastominutowego opóźnienia w pracach Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Po północy potężny żuraw o nośności 500 ton podniósł pierwszy z trzech elementów sekcji E położonej od strony centrum handlowego. Montaż kolejnych trwał do późnej nocy.

Teraz robotnicy mają czternaście dni na scalenie wszystkich trzech elementów sekcji E. Za dwa tygodnie montowana będzie sekcja D, która połączy sekcję E zamontowaną w ten weekend, z sekcją C zamontowaną dwa tygodnie temu. Cała konstrukcja estakady, budowanej w ramach Trasy Słowackiego, ma być gotowa do końca roku.

Parametry estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu.

Przekrój budowanej estakady we Wrzeszczu. Przekrój budowanej estakady we Wrzeszczu.
To czteroprzęsłowy obiekt. Każde przęsło ma odpowiednio 22, 41, 41 i 22 metry, co daje długość długość 126 m.

Estakada o szerokości 11,18 m zmieści jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu w przeciwnych kierunkach. Nie będzie jednak na niej chodników, czy drogi rowerowej.

Ponadto na estakadzie zostaną zainstalowane ekrany akustyczne.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.


Tak wyglądał pierwszy etap montażu estakady na Trasie Słowackiego, pod koniec września.

Miejsca

Opinie (107) ponad 10 zablokowanych

  • polacy

    Oczywiście nie mogło być inaczej. Polacy narzekaliby nawet gdyby zbudowano im autostrady. Nauczcie się cieszyc z rozwoju !!!

    • 7 0

  • budowac a nie chwalic siem ! nie ma czem ! w USA som 16 pasow a u nas co ? JEDENOPASKI HE HE

    jestesmy do tylu jakies 300-400 lat wiec BUDOWAC NIE GADAC ! TYLE !

    • 0 5

  • śmietniki na przystanku we Wrzeszczu koło Manhattanu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Cieszy się oko mieszkańca który widzi ze miasto się rozwija,ale na litość Boską co za osioł (za przeproszeniem) oddał do użytku przystanek bez koszy na śmieci (po obydwu stronach!!!)Drodzy inżynierowie mniej chlejcie, więcej myślcie, że jak coś jest budowane dla ludzi, to z zasady ma im chyba służyć!!Pozdrawiam.

    • 3 0

  • lipa reportaż

    może to i dobrze że nic nie widać, bo może jakieś tajemne moce, ale chociaż na koniec można było pokazać co zrobili i jak to wygląda

    • 1 1

  • No przy dźwigu z dwoma potężnymi siłownikami (to te dwa tuż obok kabiny operatora, żeby nie było wątpliowści) widać, że są podnoszone ładne ciężary.A sam dźwig podnosi min. 500t. a jakby montowlai całą estakadę, to musialiby wyłączyć całe skrzyżowanie przy Galerii, bo musieliby wynająć conajmniejtysiączek udźwigu.

    • 0 0

  • Ja cierpię w korkach z myślą o praprawnukach

    Wiecznych malkontentów po prostu wysiedliłbym do kontenerów za Szadółkami. Nie robią - źle, robią - też źle.

    • 6 2

  • ???

    Czy nie lepszym rozwiązaniem byłyby 2 pasy na estakadzie w jednym kierunku tak jak to jest na wjeżdzie do Gdańska od strony Elbląga?wszyscy się przyzwyczaili chyba?

    • 3 1

  • fajnie, ale dlaczego tylko po 1 pasie w kazda strone?

    nie lepiej bylo machnac odrazu po 2? za pare lat znowu bedzie rozpierducha celem rozbudowy wiaduktu.

    • 8 6

  • Mnie bardziej zastanawia ten rozrzut... (1)

    2,8km - budżet 31mln. 3,35km. - budżet 159mln. 2,1km. - budżet 135mln. 2,4km - budżet 885mln. (ostatni rozumiem powinien być większy od reszty bo tunelowy, ale że aż o paręset milionów ?) ??? Skąd taki rozrzut budżetowy przy podobnych odległościach ???

    • 2 6

    • czemu

      ponieważ na odcinku środkowym Słowackiego są trzy tunele dla pieszych dwa obiekty mostowe w postaci estakady i wiaduktu a poza tym trzeba przebudować wszystkie sieci podziemne, których jest dużo więcej niż na odcinkach o mniejszej zabudowie. :)

      • 7 0

  • Dlaczego szpetna etakada? (2)

    Dlaczego zdecydowano się na estakadę, która dorzuci swoją szpetote do otoczenia? Nie lepiej było zrobić tunel?

    • 3 18

    • A pamiętasz może

      co działo się na tym skrzyżowaniu przy większych ulewach? Zalanie tunelu w takim miejscu nie dość, że spowoduje straty i paraliż miasta, to jeszcze może uniemożliwić ewentualną akcję ratunkową wtedy, gdy będzie ona najbardziej potrzebna.

      • 4 0

    • jak Cię stać na budowę tunelu to zafunduj!

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane