• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamykają wyremontowane torowisko w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pełny ruch tramwajowy w Nowym Porcie został wznowiony w grudniu. Nz. tramwaj skręcający w ul. Strajku Dokerów. Pełny ruch tramwajowy w Nowym Porcie został wznowiony w grudniu. Nz. tramwaj skręcający w ul. Strajku Dokerów.

Kilka tygodni po otwarciu dla ruchu tramwajów torowisk w Nowym Porcie, znowu wkroczą na nie robotnicy. Powód? Pęknięte szyny w ciągu ul. Strajku Dokerów.



Pęknięcia na szynach powstały na połączeniu wyremontowanego torowiska ze starym. Pęknięcia na szynach powstały na połączeniu wyremontowanego torowiska ze starym.
Ulica Strajku Dokerów zobacz na mapie Gdańska jest jedną z kilku, którą objęty został remont torowisk, a wraz z nim chodników, słupów trakcyjnych oraz elementów małej architektury. Wymiana została dokonana na prawie całym odcinku oprócz fragmentu od łaźni do skrzyżowania z ul. Góreckiego (i dalej). I to właśnie na wysokości łaźni pękło połączenie starych szyn z nowymi. W efekcie każdy tramwaj (jeżdżą tędy linie 92 oraz 94) nie tylko hałasuje, ale wywołuje silne drgania.

- Pęknięciu uległy spawy starych torów w bezpośrednim sąsiedztwie nowo wyremontowanego torowiska. Z tego powodu w dniach 6 - 8 stycznia zostanie wyłączony ruch w ciągu ul. Strajku Dokerów. W tym czasie wymienione zostaną dwa odcinki szyn o dł. 5 - 6 metrów - informuje Aleksandra Jonczyk z biura prasowego Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za remonty torowisk w Gdańsku.

Czy podoba ci się nowy wygląd torowisk i ulic w Nowym Porcie?

Budowlańcy skują wpierw nawierzchnię, następnie wytną stare odcinki szyn wraz z podkładami, po czym zamontują nowe podkłady i szyny. Wykonane zostaną cztery spawy termitowe, by na końcu odtworzyć nawierzchnię ulicy.

Za naprawę torów Gdańsk nie zapłaci jednak ani grosza. Wykona je konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraz z Wakozem, które zajmowało się wymianą szyn w ramach tego projektu remontu torowisk.

- Ustaliliśmy, że generalny wykonawca wymiany szyn dokona w ramach swojego kontraktu nieodpłatnie. Prace na torowisku w Nowym Porcie były prowadzone prawidłowo, a taka usterka zdarzyć się może zarówno na starym torze, jak ma to miejsce w tym przypadku, jak i na nowym - dodaje Jonczyk.

Gdańskie Inwestycje Komunalne nie planują także domagać się żadnego zadośćuczynienia od wykonawcy, gdyż niezależnie od sposobu połączenia nowych i starych torów, to właśnie stara szyna uległa awarii. Ponadto ruch tramwajów nie będzie wstrzymany, a jedynie skierowany na trasę objazdową przez tzw. dużą pętlę uliczną tj. ulicami: Władysława IV, Oliwską, Rybołowców i Wolności.

Utrudnienia w ruchu potrwają od 6 do 8 stycznia włącznie. Wszystkie odjazdy linii 94 z przystanku "Władysława IV" będą przyspieszone o 3 minuty. Od przystanku Wyzwolenia - Mar. Polskiej w kier. Śródmieścia tramwaje będą kursować już wg stałego rozkładu.

Kolejne zmiany w liniach tramwajowych od 12 stycznia

Wracają tramwaje linii 4, 7 oraz 10. Zostanie uruchomiona także nowa linia 14.

Przebieg linii 4: Zaspa - Mickiewicza - Hallera - Kliniczna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut.

Przebieg linii 7: Chełm Witosa - Centrum - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Oliwska). Tramwaje pojadą tzw. dużą pętlą w Nowym Porcie. Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częst. co 20 minut. Na tej linii pojawią się wyłącznie tramwaje niskopodłogowe.

Przebieg linii 10: Siedlce - Kartuska - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut.

Przebieg linii 14: Nowy Port (Góreckiego) - Letnica - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Centrum (powrót przez 3 Maja - Hucisko). Kursy będą wykonywane codziennie.

Linie tymczasowe 92 i 94 zostaną zlikwidowane.

Opinie (199) 1 zablokowana

  • Linia 14 (5)

    Ciekawe,jedzie praktycznie po kursie 10 i zdaje mnie się,że na 3/4 trasy będzie wozić powietrze.

    • 3 5

    • skąd masz takie info? (2)

      • 1 0

      • od renomy (1)

        Oni teraz poza sprawdzaniem biletów,badają natężenie ruchu.
        Niezłe jaja co,statystyka i sprawdzanie biletów....niebawem może będą proponować kawę,herbatę,ciastko

        • 2 1

        • i jeszcze loda

          • 1 0

    • Tramways Lowe

      14 jeździła jak byłem dzieciakiem, lata 80-te. Trasa od pętli Zaspa przez Hallera Operę, 3 maja, Centrum, potem Hucisko i powrót. 14 jeździły ostatnie najstarsze tramwaje, które jeszcze w W-wie widziałem.
      Ciekawe jaki tramwaj pojedzie przez Chełm, Łódzką Havla i Morenę.

      • 0 0

    • w godzinach szczytu bedzie 10 do siedlec, poza szczytem bedzie 14 do centrum, wiec nie beda sie pokrywac

      • 0 0

  • W bardzo ważnym urzędzie, bardzo ważny urzędnik zagaja naradę: panowie, dyrektor spierniczył sprawę i trzeba znaleźć winnego (2)

    ten stary socjalistyczny dowcip pasuje do tej sytuacji jak ulał

    • 9 4

    • (1)

      Przestań się już produkować z tym swoim ukrytym umiłowaniem do PRL. Marzą się dawne czasy, co?
      Jęczysz i jęczysz, wszystko ci przeszkadza, wszystko jest spartolone, ty oczywiście zrobiłbyś lepiej.
      Jak ci tak źle to wyjedź, zabierz tych swoich niedorobionych, spakujcie Jarka "Nic nie umiem wygrać", krzyż i w drogę. Świat stoi otworem.

      • 1 5

      • Co spakuj i wyjedż,dopiero przyjechał ze srebra.

        • 1 0

  • Na Stogach i Przeróbce

    nie takie defekty można dojrzeć...

    • 13 0

  • Szyny sprzed kilkudziesięciu lat mają skład chemiczny (1)

    bardzo różny od obecnie produkowanych i zespawanie takiej "mieszanki" wymaga wiedzy,wiedzy i jeszcze raz wiedzy.Ale nasi projektanci,dyrektorzy i kierownicy budów po Wieczorowym Uniwersytecie Marksistowsko-Leninowskim,albo innym tam licencjacie z zarządzania NIGDY do tego nie dorosną.Szkoda!

    • 12 0

    • A co ma kierownik budowy do spawania? Tego nie obejmuje program studiów budownictwa. Od spawania jest inżynier spawalnik.

      Przyczyną pęknięcia nie są błędy spawalnicze a zwykła wydłużalność temperaturowa stali. Spadła temperatura, doszło do skrócenia szyn, jednak to, że są pospawanie uniemożliwiło ich ruch, więc zamiast się trochę skrócić powstały znaczne naprężenia termiczne i się zerwało. W czasie upału szyna mogłaby wyskoczyć i pozabijać ludzi. Zwłaszcza, że takie wypadki w trójmieście już się zdarzały. Może spawania odbywało się w okresie podwyższonych temperatur, gdy termperatura całego ustroju wynosiła np 50 °C? No cóż - terminy nie pozwalają na uczciwe wykonawstwo.

      • 0 0

  • tojest pęknięcie???? phi

    przyjedźcie na most siennicki ..... tam są szczeliny wielkości kanionu!!!!
    a tramwaj daje radę....

    • 10 1

  • M A S A K R A

    to jest usterka? 1000000x wygląda most na Stogi! Dziwne , że zagrożenia życia ludzkiego jeszcze nie ma na torach !

    • 7 0

  • A ja naiwnie myślałem, że szyny się łączy na końcach przez skręcanie, zachowując dylatacje. (1)

    Tu, z treści wynika, że szyny są pospawane po całej długości. No dobrze, przez przypadek na zwrotnicach tych szyn nie pospawali ?

    • 3 0

    • bo rzeczywiście naiwnie myślisz

      na dylatacjach łączy się jedynie długie odcinki szyn i to jedynie tam, gdzie przy pomocy odpowiedniego podtorza nie można zapobiegać ich wyboczeniom. Obecnie szyny się spawa i o dziwo zdaje to egzamin.

      • 1 0

  • dziennikarzu, ale masz refwks...

    zbierasz swoją wierszówkę na kilku moherah...
    bądx bardziej KREATYWNY..

    • 0 6

  • KOLEJNA INWESTYCJA W TYM ROKU W GDAŃSKU GDZIE PŁACI SIĘ DRUGI RAZ ZA TO SAMO

    NIETYKALNA MAFIA

    • 9 6

  • NORMALNIE NA ZŁOM:D

    Pewnego dnia idę sobie ulicą strajków dokerów patrze a tam ktoś brzeszczotem opiernicza szyny patrze dalej próbuje szlifierką firmy bosch i tak zakonczyła się przygoda pękniętych szyn...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane