- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (23 opinie)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (127 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (139 opinii)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (51 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (35 opinii)
Zamykają wyremontowane torowisko w Nowym Porcie
Kilka tygodni po otwarciu dla ruchu tramwajów torowisk w Nowym Porcie, znowu wkroczą na nie robotnicy. Powód? Pęknięte szyny w ciągu ul. Strajku Dokerów.
Ulica Strajku Dokerów jest jedną z kilku, którą objęty został remont torowisk, a wraz z nim chodników, słupów trakcyjnych oraz elementów małej architektury. Wymiana została dokonana na prawie całym odcinku oprócz fragmentu od łaźni do skrzyżowania z ul. Góreckiego (i dalej). I to właśnie na wysokości łaźni pękło połączenie starych szyn z nowymi. W efekcie każdy tramwaj (jeżdżą tędy linie 92 oraz 94) nie tylko hałasuje, ale wywołuje silne drgania.
- Pęknięciu uległy spawy starych torów w bezpośrednim sąsiedztwie nowo wyremontowanego torowiska. Z tego powodu w dniach 6 - 8 stycznia zostanie wyłączony ruch w ciągu ul. Strajku Dokerów. W tym czasie wymienione zostaną dwa odcinki szyn o dł. 5 - 6 metrów - informuje Aleksandra Jonczyk z biura prasowego Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za remonty torowisk w Gdańsku.
Za naprawę torów Gdańsk nie zapłaci jednak ani grosza. Wykona je konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraz z Wakozem, które zajmowało się wymianą szyn w ramach tego projektu remontu torowisk.
- Ustaliliśmy, że generalny wykonawca wymiany szyn dokona w ramach swojego kontraktu nieodpłatnie. Prace na torowisku w Nowym Porcie były prowadzone prawidłowo, a taka usterka zdarzyć się może zarówno na starym torze, jak ma to miejsce w tym przypadku, jak i na nowym - dodaje Jonczyk.
Gdańskie Inwestycje Komunalne nie planują także domagać się żadnego zadośćuczynienia od wykonawcy, gdyż niezależnie od sposobu połączenia nowych i starych torów, to właśnie stara szyna uległa awarii. Ponadto ruch tramwajów nie będzie wstrzymany, a jedynie skierowany na trasę objazdową przez tzw. dużą pętlę uliczną tj. ulicami: Władysława IV, Oliwską, Rybołowców i Wolności.
Utrudnienia w ruchu potrwają od 6 do 8 stycznia włącznie. Wszystkie odjazdy linii 94 z przystanku "Władysława IV" będą przyspieszone o 3 minuty. Od przystanku Wyzwolenia - Mar. Polskiej w kier. Śródmieścia tramwaje będą kursować już wg stałego rozkładu.
Wracają tramwaje linii 4, 7 oraz 10. Zostanie uruchomiona także nowa linia 14.
Przebieg linii 4: Zaspa - Mickiewicza - Hallera - Kliniczna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut.
Przebieg linii 7: Chełm Witosa - Centrum - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Oliwska). Tramwaje pojadą tzw. dużą pętlą w Nowym Porcie. Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częst. co 20 minut. Na tej linii pojawią się wyłącznie tramwaje niskopodłogowe.
Przebieg linii 10: Siedlce - Kartuska - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut.
Przebieg linii 14: Nowy Port (Góreckiego) - Letnica - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Centrum (powrót przez 3 Maja - Hucisko). Kursy będą wykonywane codziennie.
Linie tymczasowe 92 i 94 zostaną zlikwidowane.
Opinie (199) 1 zablokowana
-
2012-01-05 21:31
Linia 14 (5)
Ciekawe,jedzie praktycznie po kursie 10 i zdaje mnie się,że na 3/4 trasy będzie wozić powietrze.
- 3 5
-
2012-01-05 21:42
skąd masz takie info? (2)
- 1 0
-
2012-01-05 21:58
od renomy (1)
Oni teraz poza sprawdzaniem biletów,badają natężenie ruchu.
Niezłe jaja co,statystyka i sprawdzanie biletów....niebawem może będą proponować kawę,herbatę,ciastko- 2 1
-
2012-01-06 02:55
i jeszcze loda
- 1 0
-
2012-01-06 02:59
Tramways Lowe
14 jeździła jak byłem dzieciakiem, lata 80-te. Trasa od pętli Zaspa przez Hallera Operę, 3 maja, Centrum, potem Hucisko i powrót. 14 jeździły ostatnie najstarsze tramwaje, które jeszcze w W-wie widziałem.
Ciekawe jaki tramwaj pojedzie przez Chełm, Łódzką Havla i Morenę.- 0 0
-
2012-01-07 21:48
w godzinach szczytu bedzie 10 do siedlec, poza szczytem bedzie 14 do centrum, wiec nie beda sie pokrywac
- 0 0
-
2012-01-05 21:32
W bardzo ważnym urzędzie, bardzo ważny urzędnik zagaja naradę: panowie, dyrektor spierniczył sprawę i trzeba znaleźć winnego (2)
ten stary socjalistyczny dowcip pasuje do tej sytuacji jak ulał
- 9 4
-
2012-01-06 13:15
(1)
Przestań się już produkować z tym swoim ukrytym umiłowaniem do PRL. Marzą się dawne czasy, co?
Jęczysz i jęczysz, wszystko ci przeszkadza, wszystko jest spartolone, ty oczywiście zrobiłbyś lepiej.
Jak ci tak źle to wyjedź, zabierz tych swoich niedorobionych, spakujcie Jarka "Nic nie umiem wygrać", krzyż i w drogę. Świat stoi otworem.- 1 5
-
2012-01-06 19:48
Co spakuj i wyjedż,dopiero przyjechał ze srebra.
- 1 0
-
2012-01-05 21:37
Na Stogach i Przeróbce
nie takie defekty można dojrzeć...
- 13 0
-
2012-01-05 21:47
Szyny sprzed kilkudziesięciu lat mają skład chemiczny (1)
bardzo różny od obecnie produkowanych i zespawanie takiej "mieszanki" wymaga wiedzy,wiedzy i jeszcze raz wiedzy.Ale nasi projektanci,dyrektorzy i kierownicy budów po Wieczorowym Uniwersytecie Marksistowsko-Leninowskim,albo innym tam licencjacie z zarządzania NIGDY do tego nie dorosną.Szkoda!
- 12 0
-
2012-01-08 15:06
A co ma kierownik budowy do spawania? Tego nie obejmuje program studiów budownictwa. Od spawania jest inżynier spawalnik.
Przyczyną pęknięcia nie są błędy spawalnicze a zwykła wydłużalność temperaturowa stali. Spadła temperatura, doszło do skrócenia szyn, jednak to, że są pospawanie uniemożliwiło ich ruch, więc zamiast się trochę skrócić powstały znaczne naprężenia termiczne i się zerwało. W czasie upału szyna mogłaby wyskoczyć i pozabijać ludzi. Zwłaszcza, że takie wypadki w trójmieście już się zdarzały. Może spawania odbywało się w okresie podwyższonych temperatur, gdy termperatura całego ustroju wynosiła np 50 °C? No cóż - terminy nie pozwalają na uczciwe wykonawstwo.- 0 0
-
2012-01-05 21:49
tojest pęknięcie???? phi
przyjedźcie na most siennicki ..... tam są szczeliny wielkości kanionu!!!!
a tramwaj daje radę....- 10 1
-
2012-01-05 21:55
M A S A K R A
to jest usterka? 1000000x wygląda most na Stogi! Dziwne , że zagrożenia życia ludzkiego jeszcze nie ma na torach !
- 7 0
-
2012-01-05 21:59
A ja naiwnie myślałem, że szyny się łączy na końcach przez skręcanie, zachowując dylatacje. (1)
Tu, z treści wynika, że szyny są pospawane po całej długości. No dobrze, przez przypadek na zwrotnicach tych szyn nie pospawali ?
- 3 0
-
2012-01-06 21:20
bo rzeczywiście naiwnie myślisz
na dylatacjach łączy się jedynie długie odcinki szyn i to jedynie tam, gdzie przy pomocy odpowiedniego podtorza nie można zapobiegać ich wyboczeniom. Obecnie szyny się spawa i o dziwo zdaje to egzamin.
- 1 0
-
2012-01-05 22:02
dziennikarzu, ale masz refwks...
zbierasz swoją wierszówkę na kilku moherah...
bądx bardziej KREATYWNY..- 0 6
-
2012-01-05 22:03
KOLEJNA INWESTYCJA W TYM ROKU W GDAŃSKU GDZIE PŁACI SIĘ DRUGI RAZ ZA TO SAMO
NIETYKALNA MAFIA
- 9 6
-
2012-01-05 22:04
NORMALNIE NA ZŁOM:D
Pewnego dnia idę sobie ulicą strajków dokerów patrze a tam ktoś brzeszczotem opiernicza szyny patrze dalej próbuje szlifierką firmy bosch i tak zakonczyła się przygoda pękniętych szyn...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.