• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaostrza się spór o wiadukt na Karwinach

Patryk Szczerba
14 czerwca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Póki co, między ulicami Buraczaną i Strzelców na Karwinach nie ma ani przejścia, ani przejazdu. Póki co, między ulicami Buraczaną i Strzelców na Karwinach nie ma ani przejścia, ani przejazdu.

Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją do władz Gdyni. Chcą, by zamiast wiaduktu drogowego łączącego Strzelców i Buraczaną zobacz na mapie Gdyni, powstała tam kładka pieszo-rowerowa, która nie dość, że jest znacznie tańsza, to nie przyczyni się do zwiększenia ruchu samochodowego w dzielnicach.



Jak zakończy się sprawa nowej inwestycji nad torami na Karwinach?

Nie milkną emocje dotyczące planów budowy wiaduktu drogowego między ul. Strzelców i Buraczaną, który połączy Mały Kack z Karwinami. Na zmianę decyzji liczą mieszkańcy, którzy złożyli petycję do władz miasta. Domagają się realizacji koncepcji kładki pieszo-rowerowej. Pod wnioskiem podpisało się ponad pół tysiąca osób.

Karwiny: mieszkańcy protestują przeciw wiaduktowi



- Kładka samochodowa wprowadzi na ulice Karwin setki aut dziennie. I to nie tylko na ul. Nałkowskiej, ale także na Staffa. Dla mieszkańców Karwin ta zmiana oznacza więcej hałasu, więcej spalin i przestrzeń jeszcze mniej przyjazną dla pieszych i rowerzystów niż jest ona obecnie. Miasto, zamiast zachęcać do podróży pieszo-rowerowych, co jest rzekomo elementem długofalowej strategii, chce promować ruch samochodowy. Czyli zamiast zmniejszać ruch samochodowy w okolicach przedszkoli i szkół, jeszcze go spotęguje - opowiada Piotr Borek, inicjator zbiórki podpisów.
Planowana lokalizacja wiaduktu na Karwinach. Planowana lokalizacja wiaduktu na Karwinach.
Na razie nie wiadomo, czy protest zrobi jakiekolwiek wrażenie na władzach miasta. Podobne petycje dotyczące pomnika Polski Morskiej, planu zagospodarowania Polanki Redłowskiej i Orłowa, czy uchwały krajobrazowej przeszły bez echa na korytarzach Urzędu Miasta w Gdyni.

Władze o inwestycji na Karwinach zdążyły zresztą poinformować w biuletynie prezydenta i rady miasta "Ratusz" - prezentując ją jako "oczekiwaną przez mieszkańców", czym jeszcze bardziej podgrzały nastroje w dzielnicy.

- Na pewno te kilkanaście milionów złotych można wydać lepiej. Warto zaznaczyć, że podpisy składali nie tylko mieszkańcy Karwin, wiele podpisów pochodzi z Małego Kacka - dodaje Piotr Borek.
Przypomnijmy, że propozycję budowy wiaduktu i rozpoczęcie tzw. dialogu technicznego ogłoszono podczas konferencji prasowej, prezentując ją jako sukces i inwestycję, która ułatwi życie mieszkańcom dzielnic.

Czytaj również: wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Miały być rozpatrywane dwa warianty. Pierwszy to kładka pieszo-rowerowa z szacowanym kosztem około 10 mln zł. Drugi to dwukierunkowa jezdnia z drogą rowerową, a także chodnikami w obu kierunkach. Gdynia wybrała drugą opcję - droższą, której koszt może sięgać nawet 16 mln zł.

Miasto: nie było konsultacji, bo był wniosek mieszkańców



Tyle, że kilka godzin później głos zabrali radni dzielnicy Karwiny. Przypomnieli, że na początku roku otrzymali od wydziału inwestycji wycenę kładki pieszo-rowerowej za 2 mln zł, jako oczekiwanej opcji.

Nie ukrywali, że nowy pomysł władz miasta im się nie podoba i nie wiedzą, skąd tak radykalny wzrost szacowanych kosztów. Dodają, że nikt z nimi nie konsultował propozycji, a o całej sprawie dowiedzieli się z mediów.

Zobacz też: Karwiny: chcieli kładkę, będzie wiadukt

Postępowanie władz miasta tłumaczył wiceprezydent Gdyni Michał Guć, opowiadając, że konsultacje nie były organizowane, ponieważ o takie połączenie od lat wnioskowali mieszkańcy, stad prezydent Wojciech Szczurek uznał, że jeżeli pojawia się możliwość techniczna i finansowa, to należy przystąpić do przygotowania inwestycji.

ZDiZ: inwestycja, żeby nie było korków na Wielkopolskiej



Zarząd Dróg i Zieleni promował inwestycję jako odciążającą ruch na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Sopockiej. Ewentualny zbyt duży ruch w dzielnicy ma być zmniejszony poprzez... strefę Tempo 30. ZDiZ chce też zwracać uwagę kierowcom, by nie wjeżdżali na drogi osiedlowe. W jaki sposób? Nie wiadomo.

Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Czytaj też: Urzędnicy wycofali się ze sprzedaży działki na Karwinach

Miejsca

Opinie (259) 5 zablokowanych

  • myślą tylko o sobie

    Ci mieszkańcy co protestują, to myślą tylko o sobie, a szkoła i przedszkole to pretekst. z układu drogowego tej części Gdyni jednoznacznie wynika, że wiadukt w tym miejscu to pożądana inwestycja. skoro tak nie chcą samochodów, to może polikwidujemy wszystkie wiadukty w Gdyni (bo to komuś innemu przeszkadza). Hm....?

    • 9 8

  • Stop Eko terroryzmu (2)

    Znowu eko terroryści pieją z zachwytu obie dzielnice liczą w sumie 24000 mieszkańców według danych szacunkowych zebrane podpisy stanowią więc 2.5 % mieszkańców zamieszkujących dzielnice i ta wielce wpływowa grupa miłośników butów torpeduje nieustannie wszystkie projekty to jest chore i patologiczne takie petycje powinny trafiać odrazu do śmietnika może koniec że takie środowiska chcą narzucać 97.5% swoją wolę i fundować mam wszędzie progi zwalniające parki i inne fantastyczne żeczy Może te niezadowolone 2.5 procenta po prostu się wyprowadzi i będzie prościej Ludzie nie dajmy się takim terrorystom!!!

    • 12 12

    • Zrobcie sobie porzadna strzelcow z chodnikami a nie pchajcie sie na gotowe. Zobaczymy jak za waszymi apartamentami powstanie nowe osiedle i beda rzadali od was otwarcia szlabanow i puszczenia nowej drogi przed waszymi oknami. Otworzycie szlabany nie .wiec nie pchajcie sie innym na podworko.

      • 3 1

    • won z wiaduktem.tylko kładka

      • 6 3

  • Antagonizmy

    Kładka/wiadukt whatever miasto zrobi co zrobi. Smutne jest to że ludzie są do siebie wrogo nastawieni bo komuś się wydaje że ten ma takie poglądy polityczne lub taki status społeczny, nowe vs stare budownictwo. Sick!

    • 3 2

  • Można hejtować (1)

    Dali pozwolenia na budowę nowych osiedli i się nagle zorientowali, że Wielkopolska się zatka kompletnie. Więc wymyślili kurna debilny pomysł z wiaduktem. Śmiech na sali.

    • 4 7

    • Wiadukt -na tak

      Hejt jest tylko po stronie pisowskich troli... Jak ktos pisze o kastracji czy w innh sposób grozi.
      To własnie jest chore.

      • 2 3

  • Zupełnie jak w temacie słynnej gdyńskiej kładki rowerowej za 11 milionów

    Prowadzącej z nikąd do nikąd i której nikt nie chciał.
    Gdynia.

    • 9 3

  • Kladka jest dobra na dzisiaj, a za 10 lat bedzie potrzebny wiadukt.

    • 5 4

  • Wiadukt

    Doskonały pomysł z tym wiaduktem.Myślę,że władze nie ugną się pod presją ekologiczno-rowerowych oszołomów i powstanie inwestycja na miarę potrzeb ogółu.

    • 7 11

  • Popieram budowe

    • 5 14

  • Karwiny i Witomino

    Połączyć Karwiny z Witominem to powinien być cel władz miasta.

    • 13 6

  • Po co bić pianę? Wiadukt będzie i tyle. Zresztą będzie cała przebudowa skrzyżowania Sopocka, Wielkopolska

    i Strzelców. Nikt ani nic tego nie zmieni, Żadne podpisy, petycje czy protesty. Postanowione a kto nie wierzy, wkrótce się przekona. W zeszłym tygodniu robili jakieś pomiary i to nie dla zabawy.

    • 10 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane