• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbudują parkingi kubaturowe w Trójmieście?

Ewelina Oleksy, Piotr Weltrowski, Michał Sielski
1 kwietnia 2024, godz. 15:00 
Opinie (162)
Parking kubaturowy przy ul. Okopowej w Gdańsku. Nie wszyscy politycy chcą budowy podobnych obiektów. Parking kubaturowy przy ul. Okopowej w Gdańsku. Nie wszyscy politycy chcą budowy podobnych obiektów.

Zapytaliśmy wszystkich kandydatów na prezydentów Gdyni, Gdańska i Sopotu o sprawy ważne dla całego Trójmiasta, a także poszczególnych miast. Zaczynamy publikację odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz w podjęciu decyzji na kogo głosować. Dziś odpowiedzi na pytanie dotyczące parkingów kubaturowych, jutro zdradzimy, jak chcą rozwiązać problem dzików.



Wszystko o wyborach samorządowych: listy kandydatów, programy - sprawdź w naszym serwisie



Czy w śródmieściach miast powinno powstać więcej parkingów kubaturowych?

Wszystkim kandydatom na prezydenta ze wszystkich miast zadaliśmy dokładnie to samo pytanie. Identyczne, jak ankieta dołączona do tego artykułu:

Czy w śródmieściach miast powinno powstać więcej parkingów kubaturowych?

Do wyboru mieli dwie opcje:
a) tak, nawet gdyby miały być prywatne i drogie,
b) nie, nie powinno się wpuszczać więcej samochodów do centrum miasta.

Mogli (choć nie musieli) doprecyzować swoją odpowiedź w formie komentarza, ale nie dłuższego niż dwa-trzy zdania. Odpowiedzi prezentujemy z podziałem na Gdynię, Gdańsk i Sopot. W każdym z miast kandydatów podajemy w kolejności alfabetycznej.

Gdynia - wszyscy chcą parkingów kubaturowych



Wszyscy kandydaci na prezydenta Gdyni odpowiedzieli na nasze pytania. Akurat w tym zakresie są wyjątkowo zgodni: wszyscy są za budową parkingów kubaturowych.

Marek Dudziński Marek Dudziński
Marek Dudziński z komitetu Prawica i Społecznicy zaznaczył odpowiedź a.

- Jestem zdecydowanym przeciwnikiem dyskryminacji kierowców, którą stosuje Wojciech Szczurek i którą zapowiadają koalicjanci Tadeusza Szemiota. Mieszkańcy powinni móc wjechać i zaparkować w centrum. My jeszcze zapewnimy im pierwsze 2 godz. darmowe w parkingach podziemnych w centrum i w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania - dodaje Marek Dudziński.


Aleksandra Kosiorek Aleksandra Kosiorek
Aleksandra KosiorekGdyńskiego Dialogu także wybrała pierwszą opcję.

- Parkingi kubaturowe są potrzebne, choć na razie nie są atrakcyjne biznesowo dla potencjalnych inwestorów. Terenów w śródmieściu jest zbyt mało na ekstensywne rozwiązania - podkreśla Aleksandra Kosiorek.


Przemysław Olczyk Przemysław Olczyk
Przemysław OlczykKonfederacji także wybrał odpowiedź, która zakłada, że parkingi kubaturowe powinny powstawać, nawet gdyby miały być prywatne i drogie.

W swej kampanii niezmiennie potwierdza, że jest kandydatem, który będzie wspierał kierowców. Chce m.in. likwidacji strefy płatnego parkowania.


Wojciech Szczurek Wojciech Szczurek
Wojciech Szczurek, obecnie urzędujący prezydent, który w wyborach startuje z własnego komitetu, czyli Samorządności Wojciecha Szczurka także uważa, że w Gdyni powinno powstać więcej parkingów kubaturowych.

Nie dodał jednak żadnego komentarza, więc nie wiemy, czy miasto pod jego rządami byłoby skłonne partycypować w takich inwestycjach oraz na jakich zasadach.


Tadeusz Szemiot Tadeusz Szemiot
Tę samą odpowiedź wybrał Tadeusz Szemiot, przedstawiciel Koalicji Obywatelskiej, która do wyborów idzie z lewicą i społecznikami.

- Należy takie decyzje pozostawić inwestorom - precyzuje Tadeusz Szemiot.


Gdańsk



W Gdańsku na nasze pytania odpowiedzieli wszyscy kandydaci na prezydenta, czyli w sumie siedem osób.

Mariusz Andrzejczak Mariusz Andrzejczak
Mariusz Andrzejczak z własnego komitetu Dla Gdańska zaznaczył odpowiedź b. Jego zdaniem nie powinno się wpuszczać więcej samochodów do centrum miasta.

- Wykorzystanie parkingów kubaturowych jest bardzo niskie, np. przy ul. Wałowej parking kubaturowy jest zajęty tylko w 5/6 proc. Ilość dostępnych miejsc w parkingach podziemnych i przy placówkach komercyjnych jest wystarczająca - musi być lepiej wykorzystywana i zarządzana - skomentował.

Aleksandra Dulkiewicz Aleksandra Dulkiewicz
Aleksandra Dulkiewicz startująca z list KO też zaznaczyła odpowiedź, że nie powinno się wpuszczać więcej samochodów do centrum miasta. Dodała jednak:

- Konieczna jest budowa parkingów kubaturowych na węzłach przesiadkowych kolei i linii tramwajowych, tak aby umożliwić mieszkańcom sprawny transport do Śródmieścia.

Andrzej Pecka Andrzej Pecka
Andrzej Pecka kandydat Wspólnej Gdańskiej Drogi 2050 także uznał, że w śródmieściach nie potrzeba więcej parkingów kubaturowych.

- Parkingi - w razie konieczności także kubaturowe - powinny znajdować się na obrzeżach miasta lub w miejscach, w których potok samochodów z przedmieść i spoza miasta dochodzi do pierwszych przystanków szybkiego transportu publicznego (kolej, tramwaje, autobusy na buspasach). Przykładem takiego miejsca może być stacja Gdańsk Lipce lub niektóre stacje PKM - wskazał.

Tomasz Rakowski Tomasz Rakowski
Tomasz Rakowski, kandydat PiS miał odmienne zdanie. Uważa, że w śródmieściach miast powinno powstać więcej parkingów kubaturowych, nawet jeśli miałyby być prywatne i drogie.

- Ale wyłącznie podziemnych, np. pod Targiem Węglowym - zaznaczył.

Adam Szczepański Adam Szczepański
Adam Szczepański, kandydat komitetu Społeczny Gdańsk odpowiedział, że w śródmieściach miast nie powinno powstać więcej parkingów kubaturowych, bo nie ma potrzeby wpuszczania większej liczby samochodów do centrum.

Przy tym pytaniu kandydat nie dodał komentarza.

Artur Szostak Artur Szostak
Artur Szostak, kandydat komitetu Kocham Gdańsk wybrał odpowiedź mówiącą o tym, że w śródmieściach miast powinno powstać więcej parkingów kubaturowych - nawet gdyby miały być prywatne i drogie.

Przy tym pytaniu kandydat nie dodał komentarza.


Michał Urbaniak Michał Urbaniak
Michał Urbaniak kandydat komitetu Konfederaci Bezpartyjni Polska jest Jedna dla Pomorza jest zwolennikiem powstawania parkingów kubaturowych w śródmieściach miast. Kandydat przysłał obszerny komentarz - skróciliśmy go do trzech zdań, zgodnie z nałożonym dla wszystkich limitem.

- Jeśli będę prezydentem Gdańska, to nie pozwolę na tworzenie stref czystego transportu, z którego wyklucza się tradycyjne samochody paliwowe, będę działał na rzecz budowania właśnie parkingów kubaturowych. Czas skończyć z walką z kierowcami choćby poprzez planowe likwidowanie miejsc parkingowych za pomocą słupków czy innych instalacji niekoniecznie upiększających Gdańsk. Chcę także wprowadzenia zmian w systemie opłat parkingowych w strefach: pierwsze 30 minut powinno być bezpłatne dla mieszkańców.


Sopot



Magdalena Czarzyńska-Jachim Magdalena Czarzyńska-Jachim
Magdalena Czarzyńska-Jachim, kandydująca z ramienia komitetu Koalicja dla Sopotu, zaznaczyła w naszej ankiecie opcję, wedle której nie powinno się wpuszczać większej liczby aut do centrów miast. Dodała też krótki komentarz.

- Trzeba rozwijać efektywną komunikację publiczną, w Sopocie bardziej w oparciu o mniejsze pojazdy, ale z większą częstotliwością - stwierdziła.


Jarosław Kempa Jarosław Kempa
Jarosław Kempa z komitetu Kocham Sopot nie zaznaczył żadnej z opcji, ale odpowiedział w komentarzu do pytania.

- Śródmieścia zamienione w parkingi,stracą swój charakter - czyli zamrą. Sopot potrzebuje innego rozwiązania: dwóch parkingów na skraju miasta od strony Gdańska (już mamy) i Gdyni. Natomiast parkingi podziemne (również prywatne), mogą stanowić uzupełnienie takiej oferty dla osób zmotoryzowanych - stwierdził.

Maria Lepczak-Wysocka Maria Lepczak-Wysocka
Maria Lepczak-Wysocka kandydująca z poparciem komitetu W Imieniu Sopocian zaznaczyła opcję "nie powinno się wpuszczać więcej samochodów do centrum miasta" i na tym poprzestała.

Gabriel Oleszek Gabriel Oleszek
Gabriel Oleszek, kandydat komitetu Mieszkańcy dla Sopotu również zaznaczył w naszej ankiecie opcję, wedle której do centrów miast nie powinno się wpuszczać więcej samochodów, skonkretyzował jednak swoją odpowiedź w komentarzu.

- W centrach miast powinno się ograniczyć liczbę samochodów - stwierdził.

Paweł Petkowski Paweł Petkowski
Tę samą opcję zaznaczył też Paweł Petkowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości. On również dodał komentarz.

- Szczególnie Sopot tego nie potrzebuje - zaznaczył. - "Nie" dla nowych parkingów, "tak" dla terenów zielonych i transportu ekologicznego.

Lechosław Wojtynowski Lechosław Wojtynowski
Z kolei Lechosław Wojtynowski z komitetu Trzecia Siła nie zaznaczył żadnej z opcji w naszej ankiecie, nie odpowiedział też komentarzem wprost. Jego odpowiedź można uznać za bardziej ogólną.

- Samochody są nieodłącznym sposobem przemieszczania się dla wielu osób, szczególnie niepełnosprawnych, starszych i prowadzących działalność gospodarczą. Nie istnieją żadne przesłanki do prowadzenia segregacji społecznej w tej sprawie. Samochód stojący na prawidłowo zbudowanym parkingu nie jest dolegliwością społeczną - stwierdził.

Opinie (162) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • I tak i nie (22)

    Ankieta jest tendencyjna, bo zakłada powstawanie parkingów kubaturowych w centrum. Owszem powinny takie być budowane, ale na obrzeżach i być zintegrowane z biletami komunikacji miejskiej - parkujesz w cenie biletu i jednocześnie możesz jechać autobusem/tramwajem oraz wrócić.

    • 95 23

    • (5)

      Jak już jadę autem to do końca. Taki sam bezsens jak jazdą rowerem i przesiadanie się do komunikacji

      • 7 8

      • przez wiele lat jeździłem rowerem do stacji SKM i wsiadałem z nim po to, by po dojechaniu do stacji docelowej (4)

        skrócić czas dojazdu do pracy. Nie tworzyłem korków ani nie traciłem czasu na stanie w nich.

        • 6 0

        • (3)

          Ile masz lat? 50? 60? Pytam bo ta narracja rowerowo hulajonogowa to taka hipsterska. Nie widzę ludzi w wymienionym przeze mnie wieku popylających na wietrze czy deszczu lub śniegu w obcisłych gaciach. A wy wkładacie wszystkich do jednego wora

          • 5 4

          • Ja mam ponad 50 (2)

            i codziennie, przy każdej pogodzie jadę rowerem do pracy. W obcisłych gaciach to chyba sportowcy jeżdżą, a normalnie do pracy to się jedzie w zwykłych ciuchach. Że ty nie widzisz takich ludzi to się dziwię, bo ja wielu. Masz chyba poważną wadę wzroku.

            • 5 3

            • (1)

              Co to za pracą? Na budowie? Jakbym przyjechała spocona do pracy to każdy by kręcił nosem i jak tu iść na jakieś spotkanie?

              • 2 2

              • Jeżeli pocisz się jadąc na rowerze spokojnie 15km/h to lepiej wyciągnij tyłek z fotela samochodu, bo niedługo nie będziesz w stanie nawet wstać.

                Holendrzy i Duńczycy mają podobny klimat i jakoś się nie zalewają potem. Podobnie i Niemcy.

                • 0 0

    • (1)

      A za darmo miałby miec te bilety kierowca czy cała obsada samochodu 5 os)? Skoro w cenie parkingu miałaby byc darmowa komunikacją miejska to chyba dla wszystkich, bo jeśli tylko kierowca to chamstwo

      • 8 5

      • Raczej działałoby to dokładnie na odwrót(tak jak wszędzie indziej gdzie to funkcjonuje) czyli - bilet na komunikację zapewnia darmowy parking na takim węźle przesiadkowym

        • 0 0

    • Wyborca. (7)

      - Konieczna jest budowa parkingów kubaturowych na węzłach przesiadkowych kolei i linii tramwajowych, tak aby umożliwić mieszkańcom sprawny transport do Śródmieścia. Tak powiedziała Pani Dulkiewicz . Szkoda że nie widziała Pani takiej potrzeby przez ostatnie 5 lat . Teraz się dopiero oczy otworzyły jak się zbliżają wybory . Niedawno też jeden pan też obiecywał 100/100 dni i wiemy co z tego zrealizował.

      • 9 6

      • (1)

        Więcej zrealizował przez 100 dni niż złodzieje z PiS przez 8 lat .

        • 11 6

        • Największy sukces to pigułka PO bez recepty i zakaz zadawania dzieciom do odrabiania zadań domowych . Ha,ha, ha, ha .....

          • 5 6

      • Widać , że niektórych tu prawda zabolała i z wściekłością dają łapki w dół .

        • 0 4

      • całe szczęście, że takie parkingi nie powstawały w pobliżu węzłów przesiadkowych poza tymi, które powstały (2)

        Parking kubaturowy przy Urzędzie Wojewódzkim/ Marszałkowskim zbudowany w pobliżu stacji Gdańsk Śródmieście już obecnie wymaga remontu, który ma podobno kosztować wiele milionów złotych. Ślepe dążenie do wydawania publicznych pieniędzy na mnożenie miejsc do "darmowego" parkowania najbardziej terenochłonnych (przestrzeniożernych) środków lokomocji jakimi są samochody prywatne nie ma sensu w dobrze zarządzanych miastach.

        • 4 4

        • Dobrze, że betonowe klocki deweloperów

          nie są przestrzeniożerne jak to nazwałeś. To, czyli nadmierny rozrost przedmieści i betonowanie wszystkiego osiedlami jest sednem wszystkich problemów - korków, problemów z komunikacją miejską, brakiem zieleni etc. Ilość samochodów to tylko skutek uboczny ale zamiast powstrzymać przyczynę to próbuje się nieudolnie walczyć z efektami. A obrywają jak zwykle zwykli ludzie.

          • 0 1

        • Tylko, że Gdańsk jest przeciwnością

          czegoś co nazwałeś dobrze zarządzanym miastem.

          • 0 0

      • Przypomnij sobie jak też twoja Mutterpartie wspierała finansowo samorządy przez ostatnie osiem lat.

        • 3 0

    • (2)

      W centrum tylko podziemne !

      • 6 2

      • proste pytanie: czyim kosztem mają być budowane? (1)

        dlaczego prywatyzowanie korzyści (przez użytkowników samochodów) i uspołecznianie kosztów (przez tychże użytkowników samochodów) jest traktowane jako coś oczywistego? Bez zmiany dotychczasowego kierunku przesuwania granicy nieuchronnego kompromisu będziemy w Trójmieście mieli to co mamy: korki, spaliny, coraz wyższe koszty funkcjonowania systemu transportowego i pogarszającą się jakość życia.

        • 10 6

        • Mnie z kolei wkurza, że dzieci mają za darmo komunikację. Dlaczego tu uspołecznianie kosztów ma być uzasadnione? Zwłaszcza, że dzieci nie wnoszą nic do budżetu miasta a kierowcy ze swoich podatków dużo???

          • 11 7

    • Żadnej integracji (2)

      Integracja oznaczałaby zwiększenie kosztów biletów i partycypację w kosztach wszystkich, w tym tych, którzy z takich parkingów nie korzystają. Porządni ludzie nie powinni być zmuszani do finansowania zachcianek autkarzy, którzy wszędzie i zawsze muszą wjechać swoim blachosmrodem

      • 0 4

      • (1)

        To chcesz żeby nie wjeżdżali i przesiadali się na komunikację, czy jesteś temu przeciwny? Bo odnoszę wrażenie że wszystko jest "na nie". Tak daleko nie zajdziemy.

        • 2 1

        • Ten człowiek urodził się juz na nie. Typowy malkontent, ktoremu w zyciu nic nie wychodzi.

          • 2 1

  • A po co? Polski kierowca zaparkuje nawet na klatce schodowej, byle nie płacić za parking.

    • 28 9

  • Obiecanki Szczurka... (1)

    Temu Panu już dziękuję.

    • 15 7

    • My tobie. Pa.

      • 1 3

  • A co to za twór "Prawica i Społecznicy"? (4)

    Kandydaci Prawa i ZPRawiedliwości wstydzą się swojej partii i próbują udawać niezależnych?
    Nie z nami te numery Brunner!

    • 23 10

    • (2)

      Kandydaci POstKOmuny nie wstydzą się partii matki? ;)

      • 5 12

      • Kwicz prosiaku oderwany od koryta, kwiiiiiiicz..

        • 12 4

      • Nie z nami te numery Brunner....... ty świnio :)))))))))))))))))))))))))))

        • 4 1

    • Przebierańcy i myślą, że nas nabrali na coś nowego.

      • 8 1

  • Przede wszystkim to należy pozbyć się pani Dulkiewicz, (10)

    która kompletnie nie sprawdziła się jako prezydent:)

    • 35 18

    • Z PiSem, Konfederacją i ich przybudówkami udającymi niezależnych wygra nawet połamany taboret. (7)

      • 17 6

      • Niestety, połamany taboret nie startuje. (3)

        Pora powiedzieć 'pa, pa' pani Dulkiewicz. Fotki z fb i insta to nie są dobre argumenty.

        • 10 5

        • (2)

          Wolisz przestępców z PiS?

          • 2 10

          • Nie, nie jestem monochromatyczny. (1)

            • 3 0

            • jakieś propozycje?

              • 0 0

      • Tutaj akurat w ogóle mnie nie interesuje z jakiej partii pochodzi kandydat (2)

        Byle by sprawdził się w roli zarządcy mojego miasta. Szefowa się po prostu nie sprawdziła. Widać gołym okiem że nie ma pojęcia jak zarządzać Gdańskiem. Nie bez powodu nazywają ją festyniara

        • 5 2

        • ty nawet sobą zarzadzać nie potrafisz

          • 0 0

        • I tak wygra

          PO za nią jest

          • 0 0

    • Dobrze mowi

      Chcesz do centrum to bez auta. Ale wyborcom tuska coś zakaz to jak nakaz

      • 2 1

    • a ktoś Ty i w kogo imieniu się wypowiadasz?

      • 0 0

  • (4)

    W obiecanki obecnych włodarzy nie wierzę,nie zrobili nic do tej pory to dlaczego nagle mają się zmienić..te parkingi powinny być już dobre 20 lat temu,oczywiście za symboliczną złotówkę albo za darmo.Inaczej będą stały puste.

    • 18 9

    • Gdybyś w końcu wyszedł z maminej piwnicy, to byś zobaczył jak się miasto zmieniło. (3)

      • 5 2

      • Widzę: autobusy kursują coraz rzadziej i coraz krótsze, wszędzie słupki. Przewalanie setek milionów na Fale, rovery Mevo ( taniej by było jakby każdemu mieszkańców elektryka podarowali), przejścia naziemne nad tunelami a dziury na chodnikach i w jezdniach tak były jak są. Mam 45 lat i pamiętam jaka była częstotliwość transportu 20 czy 30 lat temu. Wcale się nie dziwię ze ludzie jeźdź do pracy samochodami jak autobus co godzinę czy 40 min. Parę razy spóźnienie do pracy i do widzenia.

        • 3 0

      • A jeszcze dodami, że kupione autobusy elektryczne mają tak niewygodne siedzenia i wrzynajace się w plecy i szyję oparcia, że lepiej stać

        • 1 1

      • Dziękuję, nie jestem fanem tych tanich (choć drogich) podniet,

        jakie to zmienione miasto oferuje. Może oferuje jakieś atrakcje dla fanów weekendowych city breaków i tanich zakupów w trakcie, ale dla mieszkańców nie widzę dobrych zmian. Tylko nędzne usługi komunalne} latme w złocie, kosmiczne ceny mieszkań i kiepska infrastruktura. I niezrównane szanse rozwoju w którymś z korpo z trzydziestoletnim kredytem na karku.

        • 3 0

  • odnośnie Gdańska (3)

    Jest jeden wielopoziomowy parking koło stoczni, ktoś tam w ogóle parkuje? Pewnie za drogo.
    Nie jestem kierowcą, ale nie jestem przeciwnikiem samochodów. Może Gdynia i Sopot ich potrzebują, w Gdańsku to raczej mało adekwatny pomysł, może jeden w okolicy dworca, lub przy pętlach gdzie zwykle zaczynają się korki i można zmienić strategię i przerzucić się na tramwaj. Patrząc na plan miasta, to nie wiem gdzie one miałyby być już w centrum i w czym mają pomóc.
    Wszelkie parkingi są mile widziane przez kierowców, ale jak już są, to nikt z nich nie korzysta. Centrum Gdańska powinno być dla pieszych, rowerów i taksówek, dla dostawców i tych, którzy mają przepustkę, ponieważ są niepełnosprawni i muszą, mówię o starówce. Jeśli parkingi mają służyć tym, którzy chcą dojechać do terenu starówki, tam gdzie jest np. ograniczenie ruchu w jarmark, i tam zostawić samochód, ponieważ tam mają interes, to jest to dobry pomysł. Tak samo dla interesantów odbierających przyjezdnych z dworca lub chcących zostawić samochód w jego okolicy i się przerzucić na transport miejski. Tam ludzie będą korzystać, o ile ceny nie będą kosmiczne. Pętla na chełmie, ujeścisku, pętle na morenie - przy zjazdach z obwodnicy - tam powinny być parkingi, jako możliwość przerzucenia się na transport miejski (rower, bus, tramwaj), dla tych którzy dojeżdżają z daleka. W centrum największy problem jest koło dworca, ledwo taksówki się mieszczą, można kilka kebabów wyrzucić i tam coś spróbować wcisnąć, inaczej tego nie widzę. Reszta pomieści się w galeriach i płatnych miejscach w okolicy. Więcej miejsc dla niepełnosprawnych, te mogłyby być za darmo, więcej zakazów wjazdu na starówkę (wewnętrzne uliczki), to razem zachęci aby zostawić samochód daleko od centrum, no ale jeszcze bilety musiałyby być korzystne cenowo w odniesieniu do kupna w biletomacie.

    • 11 19

    • (2)

      Kubaturowy przy stoczni jak mówisz, czyli na Jana z Kolna jest darmowy . Tylko niektórzy nie wiedzą o istnieniu tego parkingu ze względu na brak informacji ,nie mówiąc o fatalnym dojeździe.

      • 4 2

      • o proszę, to przepraszam, że wprowadzam w błąd, jak wspomniałem nie jestem kierowcą. Zagalopowałem się.
        Zawsze nań patrzę i widzę, że tam pustki i mnie to dziwi, stąd pomyślałem, że drogo, swoją drogą ciągle widzę narzekania, że drogo... Może jakieś info by się przydało gdzie niegdzie dla ludzi.

        • 4 0

      • Kubaturowy jest płatny, wystarczy sprawdzic w googlach

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Miasto nie jest od budowania samych parkingów. (12)

    Miasto powinno budować parkingi przy wezlach przesiadkowych, aby kierowcy przesiadał i się do komunikacji miejskiej w najbardziej do godnych dla siebie miejscach.

    • 77 40

    • Ale polski kierowca nie stanie na parkingu tylko bedzie sie wciskal na Dlugi Targ

      • 12 2

    • Otóż to (3)

      Przy zjazdach z obwotnicy są pętle, tam powinien być parking na samochód, taki jak na obrazku, nawet ładny, a także parking na rowery. Masz samochód, kup sobie rower albo bilet i jedź, koło dworca powinien być taki parking rowerowy jak we Wrzeszczu i już.

      • 9 9

      • To jest (1)

        Chore.

        • 2 5

        • uzależnienie od samochodu jest źródłem wielu ciężkich chorób

          • 3 6

      • No miał być w tunelu obok Empiku, Był nawet pomysł na cały Empik na parking dla rowerzystów.

        • 4 0

    • Nawet wiem konkretnie gdzie... (5)

      Jeden konkretny na pętli przy łostowickiej, o ile miejsce tam jest, ale chyba się zmieści, tam jest już rzut beretem, a z tramwaju w Gdańsku jak wysiądą, to 5 minut na piechotę wszędzie przecież. No i rowery miejskie są. Kolejny przy świętokrzyskiej, tam korki są też w jedną i w drugą, miał być jakiś pociąg, ale nie widać go chyba. Trzeci przy pkm na słowackiego/morena.

      • 6 4

      • (4)

        Przy pętli Ujeścisko obok Lawendowego też jest parking "Park and Ride" czyli parkuj i jedź. Specjalnie wybudowany na potrzeby przesiadek ale co z tego jak w 90% jest zawalony autami mieszkańców. Z tego co mi wiadomo miał być w większej części na karnety lub karta mieszkańca z ważnym biletem.

        • 4 1

        • A pretensje nie do mieszkańców tylko do włodarzy (1)

          Miasto wydaje warunki zabudowy i sporządza.miejscowe plany w których określa ile miejsc postojowych ma być wybudowane na 1 mieszkanie
          Deweloper to robi buduje po minimum.

          • 9 1

          • miejsc nie brakuje.

            Za to nie brakuje też cwaniaków, co "nie będą płacić za święte prawo do parkingu".

            Standardowy widok, to do połowy puste miejsca parkingowe i zastawione wszystkie ulice, chodniki i każdy skrawek miejsca obok parkingów.

            • 3 1

        • Tylko szkoda, że infrastruktura i urbanistyka Gdańska (1)

          jest tak pięknie zaplanowana, że żeby trafić do tych parkingów na obrzeżach musisz odstać tyle w korkach.

          • 6 2

          • Bo obrzeża przestały być obrzeżami... Miasto nam się rozlewa. Z tym należy walczyć.

            • 1 0

    • miasto powinno obciążać kierowców kosztami, które ich zachowania komunikacyjne generują

      Wprowadzenie opłat za parkowanie samochodów może pozytywnie wpłynąć na jakość życia w mieście, zwłaszcza w jego centrum. Niestety nie wszyscy mieszkańcy potrafią to ogarnąć swoją wyobraźnią: jak widać po wynikach "ankiety" dotyczy to również wielu kandydatów na decydentów miejskich.

      • 10 13

  • Tak ale na obrzezach

    • 4 7

  • I znowu te brednie przed wyborcze obiecaja wszystko!! Mieliscie 5 lat by spełnic wszystkie obietnice a obecna władza nawet 20 (2)

    • 20 9

    • blablabla (1)

      to są debaty, to co będzie realizowane to kwestia pracy, czasem plany się zmieniają, bo potrzeby się zmieniają, a czas wszystko weryfikuje.

      • 1 5

      • POkemon gdybys miał mózg to bys głupoty glupota nie usprawiedliwiał

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane