• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdjęcia wnętrza niedostępnego dworca podmiejskiego w Gdyni. Otwarcie w wakacje

Patryk Szczerba
7 marca 2024, godz. 21:00 
Opinie (58)
  • Zdjęcia z wnętrza dworca podmiejskiego SKM
  • Zdjęcia z wnętrza dworca podmiejskiego SKM
  • Zdjęcia z wnętrza dworca podmiejskiego SKM
  • Zdjęcia z wnętrza dworca podmiejskiego SKM
  • Zdjęcia z wnętrza dworca podmiejskiego SKM
  • Zdjęcia z wnętrza dworca podmiejskiego SKM

- Kiedy otwarcie dworca podmiejskiego SKM w GdyniMapka? - pytają pasażerowie. Przedstawiciele spółki tłumaczą, że opóźnienie wynika z faktu, że wykonawca natrafił na elementy konstrukcji, których nie było w ewidencji i potrzebny były zmiany w projekcie. Na aktualnych zdjęciach można zobaczyć wnętrza dworca podmiejskiego.



Czy brakuje ci dworca SKM w Gdyni?

Przypomnijmy: w ramach wartych ponad 62 mln zł robót wykonawca pracuje nie tylko przy dworcu SKM Gdynia Główna.

Prace są związane także z montażem nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM. Inwestycja powinna być już zakończona latem 2023 roku.



Dworzec podmiejski w Gdyni: prace wciąż trwają



Wtedy się nie udało, a przedstawiciele SKM jako nowy termin podawali jesień. Ta minęła, podobnie jak zaraz minie zima, a końca prac nadal nie widać. Nieznany pozostaje też termin otwarcia budynku.



W zakres prac za 62 mln zł wchodzi:
  • przywrócenie blasku zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego
  • budowa w nim centrum monitoringu
  • modernizacja peronu Gdynia Główna i wymiana torów
  • montaż nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo


Zapytaliśmy SKM o aktualne postępy prac. Przedstawiciele spółki tłumaczą, że podczas prac rozbiórkowych okazało się, że w narożniku budynku, w którym znajdował się lokal gastronomiczny, pierwotnie był otwarty podcień.

SKM: potrzebny był projekt zamienny



- Jako że budynek wpisany jest do rejestru zabytków i objęty jest opieką konserwatorską, a nasza spółka dba o przywrócenie historycznego kształtu obiektu, po stwierdzeniu tego faktu konieczna była konsultacja z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, który zalecił odtworzenie historycznego podcienia w tym miejscu. Niestety, jako że jest to zmiana istotna, wymagało to wykonania wielobranżowego projektu zamiennego oraz uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę. W związku z tym prace na tym odcinku oraz te, zależne od nich, musiały zostać wstrzymane do czasu pozyskania tych dokumentów - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
To nie jedyne "niespodzianki", na jakie natrafiono. Problematyczna okazała się też konstrukcja sufitu w hallu głównym.



Trzeba było zdemontować sufit



- Wedle planów miała być to solidna betonowa konstrukcja, tymczasem okazało się, że został on wykonany z otynkowanej, cienkiej, metalowej siatki podwieszonej do stropu. Montaż oświetlenia czy instalacji technicznych do takiej siatki byłby niezgodny z przepisami, ponadto taka siatka ze względu na swój stan techniczny mogłaby nie utrzymać dodatkowego obciążenia. Sufit trzeba więc było zdemontować i po montażu instalacji systemów ppoż. bezpośrednio do betonowego stropu, odtworzyć oraz zainstalować na nim oświetlenie - dodaje Złotoś.
Trzeba było wykonać dodatkowy projekt, uzyskać uzgodnienie konserwatora zabytków oraz zrealizować wspomniane wcześniej wykonać roboty dodatkowe. Powyższe czynniki spowodowały też konieczność wstrzymania innych prac zależnych od tych przedmiotowych.

- Ich wznowienie ich było możliwe dopiero po zakończeniu prac odtworzeniowych związanych z sufitem i wymuszonej tymi pracami przebudowie elementów systemów teletechnicznych w stosunku do tego co pierwotnie zakładano. Ostatecznie ma to przełożenie na czas zamknięcia budynku dla pasażerów - tłumaczy Tomasz Złotoś.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.
  • Remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Prace wciąż toczą się także na zewnątrz.

Dworzec podmiejski w Gdyni: co wykonano, co zostało do wykonania?



Dworzec Podmiejski w Gdyni: Najważniejsze już zrealizowane prace:
  • w piwnicach położono nowe tynki, odpowiednio zaimpregnowano i odgrzybiono ściany,
  • wykonano nowe instalacje wentylacyjne, wod.-kan. oraz elektryczne, odwodnienie oraz nowe przyłącza do sieci miejskiej, wymienione zostały instalacje C.O.,
  • wykonano nowe poszycie dachu wraz z posadowieniem masztu antenowego zapewniającego radiołączność,
  • ułożono trasy kablowe w budynku, zamontowano szafy serwerowe, systemy gaszenia oraz urządzenia klimatyzacyjne w serwerowni, wykonano podniesione podłogi techniczne,
  • zmodernizowano istniejące oraz wykonano nowe węzły sanitarne, przystosowując je dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • odtworzono zabytkowy sufit w holu głównym, zamocowano konstrukcję szybu windy,
  • odebrano prace związane z wdrożeniem systemów bezpieczeństwa oraz informacji pasażerskiej na peronach: Gdynia Redłowo, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabianka-AWFiS, Gdańsk Zaspa, Gdańsk Oliwa, Sopot, Sopot Wyścigi, Gdańsk Politechnika, Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, Sopot Kamienny Potok, Gdynia Chylonia oraz Gdynia Leszczynki.


Dworzec podmiejski w Gdyni: najważniejsze elementy pozostałe do wykonania:
  • wykończenie wszystkich pomieszczeń, wyposażenie meblowe, instalacja i uruchomienie urządzeń w serwerowni, wykonanie systemów teletechnicznych i bezpieczeństwa (m.in. monitoring, kontrola dostępu, systemy alarmowe, przeciwpożarowe, ściana wizyjna, stanowiska dla operatorów), uruchomienie i optymalizacja systemu PSIM (Physical Security Information Management - system zarządzania bezpieczeństwem),
  • dokończenie prac na peronie SKM Gdynia Główna, głównie ułożenie do końca nowej nawierzchni,
  • prace montażowe na pozostałych peronach, uruchomienie i optymalizacja systemów, integracja systemów z centrum monitoringu w Gdyni wraz z podłączeniem do systemu PSIM i optymalizacja działania wszystkich systemów i urządzeń.

- Jeśli nie pojawią się nowe okoliczności, to zakończenie modernizacji peronu SKM Gdynia Główna i oddanie do użytku Dworca Podmiejskiego powinno nastąpić na przełomie 2 i 3 kwartału 2024 r - kończy Złotoś.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (58)

Wszystkie opinie

  • Dworzec ok. Bedzie tam montowana Fala?

    Kiedy system Fala uruchomią w SKM całkiem się posypie. Jak w komunikacji miejskiej nie działa to na kolei bedzie prawdziwa tragedia.

    • 20 1

  • I znów woda będzie się lała tak, jak na innych "wyremontowanych" peronach?

    • 15 4

  • Możecie ustalic (4)

    Co jest prawdziwym problemem, że tak długo trwa przebudowa?
    Na pewno nie jest to konflikt z konserwatorem zabytków.

    • 13 5

    • Nikt nie pisał o konflikcie. (3)

      Tylko jak trzeba wprowadzić istotne zmiany, to konserwator musi je zaakceptować. A ten, który był w ubieglym roku, delikatnie mówiąc, nie słynął z szybkiego wydawania decyzji. Moja firma też ma opóźnienia z powoduje "zawrotnego"tempa jego pracy.

      • 8 1

      • Tylko ze 1 lement potrzebowal projektu (1)

        A caly dworzec wraz z peronem jest w powijakach

        • 6 2

        • Elementów na pewno było więcej, ale po prostu tylko o tym jednym wspomniano.

          • 0 1

      • Poprzedni konserwator zabytków pokazał na co go stać podczas remontu dworca w Gdańsku Głównym. Jeden z elementów wyposażenia (uchwyt mocowania kamer i sygnalizatorów systemu ppoż) był zmieniany 4-krotnie, bo panu konserwatorowi za każdym razem coś nie pasowało...

        • 0 0

  • Mam nadzieję, że dorówna dworcowi na Grabówku. Po modernizacji stacji Gdynia Grabówek liczę na uruchomienie połączeń SKM Gdynia Grabówek - Rzym oraz Gdynia Grabówek - Paryż. Należy w pełni wykorzystać potencjał tej stacji.

    • 12 7

  • (1)

    Ktokolwiek kiedyś z niego korzystał, przechodził? W całej Gdyni nie ma tak zmarnowanego budynku jak ten dworzec xd

    • 10 17

    • oczywiście...

      jest to najkrótsza droga od / do ulicy 10 lutego w Gdyni, chodzenia dookoła od strony Dworca Głównego jest upierdliwe, wydłuża na tyle dojście, że kolejka SKM, na którą chciało się zdążyć, ucieka sprzed nosa za każdym razem...

      • 7 0

  • Niech coś zrobią z bezdomnymi a nie 62 miliony za niewiadomo co (4)

    • 11 12

    • z tych 62 mln dali by każdemu bezdomnemu kawalerkę i 500 tys. na rozruch (2)

      i by były to lepiej wydane pieniądze

      • 1 5

      • To za chwilę każdy będzie bezdomny.

        I będzie chciał dostać kawalerkę. Moze niech lepiej skończą ten dworzec i perony.

        • 8 0

      • W Gdyni jest więcej niż 80 bezdomnych

        • 3 0

    • Przecież robią panom żulom rezydencję zimową.

      • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    poczekamy , oby faktycznie były to te wakacje (4)

    • 50 0

    • wakacje są co roku (1)

      • 3 1

      • Ferie też.

        • 0 1

    • Może chodziło im o otwarcie dworca - w - akacje

      Akacje to drzewa, czyli można to rozumieć że otwarcie dworca skm pójdzie sobie w las, czyli że nic nie będzie.

      • 3 1

    • Nie napisali ktorego roku te wakacje

      • 3 0

  • (2)

    A włodarz odPOwie za rok obsuwy?)

    • 9 6

    • W skm dalej gwardia pis.

      • 2 4

    • akurat tu nie trafiłeś, ratowi bliżej do pis

      w końcu był doradcą pis ds. samorządów - kto czy ta nie błądzi

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Super modernistyczny klimat (2)

    Uwielbiam mozaiki modernistyczne i zazdraszczam z Gdańska

    • 73 5

    • A ja nie lubię.

      • 6 10

    • paskudny dworzec ze scianami w kolorze mortadeli

      ciężkie, niewygodne i niepraktyczne drzwi wejsciowe, zapach WC roznoszacy sie po głównym gmachu. Kazik mogł by o nim śpiewać.

      • 4 5

  • Jeszcze 3 lata i bedzie koniec remontu a bilety niedlugo beda kosztowac 30 zl do sopotu

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane