- 1 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (171 opinii)
- 2 Wyburzenia w UCK. Będą utrudnienia (49 opinii)
- 3 9 mln zł za naprawę kwatery na Szadółkach (68 opinii)
- 4 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (570 opinii)
- 5 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (187 opinii)
- 6 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (206 opinii)
Zdjęcia wnętrza niedostępnego dworca podmiejskiego w Gdyni. Otwarcie w wakacje
- Kiedy otwarcie dworca podmiejskiego SKM w Gdyni? - pytają pasażerowie. Przedstawiciele spółki tłumaczą, że opóźnienie wynika z faktu, że wykonawca natrafił na elementy konstrukcji, których nie było w ewidencji i potrzebny były zmiany w projekcie. Na aktualnych zdjęciach można zobaczyć wnętrza dworca podmiejskiego.
Prace są związane także z montażem nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM. Inwestycja powinna być już zakończona latem 2023 roku.
Pociągi na filmach
Dworzec podmiejski w Gdyni: prace wciąż trwają
Wtedy się nie udało, a przedstawiciele SKM jako nowy termin podawali jesień. Ta minęła, podobnie jak zaraz minie zima, a końca prac nadal nie widać. Nieznany pozostaje też termin otwarcia budynku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Lokale do wynajęcia w centrum Gdyni
W zakres prac za 62 mln zł wchodzi:
- przywrócenie blasku zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego
- budowa w nim centrum monitoringu
- modernizacja peronu Gdynia Główna i wymiana torów
- montaż nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo
Zapytaliśmy SKM o aktualne postępy prac. Przedstawiciele spółki tłumaczą, że podczas prac rozbiórkowych okazało się, że w narożniku budynku, w którym znajdował się lokal gastronomiczny, pierwotnie był otwarty podcień.
SKM: potrzebny był projekt zamienny
- Jako że budynek wpisany jest do rejestru zabytków i objęty jest opieką konserwatorską, a nasza spółka dba o przywrócenie historycznego kształtu obiektu, po stwierdzeniu tego faktu konieczna była konsultacja z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, który zalecił odtworzenie historycznego podcienia w tym miejscu. Niestety, jako że jest to zmiana istotna, wymagało to wykonania wielobranżowego projektu zamiennego oraz uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę. W związku z tym prace na tym odcinku oraz te, zależne od nich, musiały zostać wstrzymane do czasu pozyskania tych dokumentów - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
To nie jedyne "niespodzianki", na jakie natrafiono. Problematyczna okazała się też konstrukcja sufitu w hallu głównym.
Trzeba było zdemontować sufit
- Wedle planów miała być to solidna betonowa konstrukcja, tymczasem okazało się, że został on wykonany z otynkowanej, cienkiej, metalowej siatki podwieszonej do stropu. Montaż oświetlenia czy instalacji technicznych do takiej siatki byłby niezgodny z przepisami, ponadto taka siatka ze względu na swój stan techniczny mogłaby nie utrzymać dodatkowego obciążenia. Sufit trzeba więc było zdemontować i po montażu instalacji systemów ppoż. bezpośrednio do betonowego stropu, odtworzyć oraz zainstalować na nim oświetlenie - dodaje Złotoś.
Trzeba było wykonać dodatkowy projekt, uzyskać uzgodnienie konserwatora zabytków oraz zrealizować wspomniane wcześniej wykonać roboty dodatkowe. Powyższe czynniki spowodowały też konieczność wstrzymania innych prac zależnych od tych przedmiotowych.
- Ich wznowienie ich było możliwe dopiero po zakończeniu prac odtworzeniowych związanych z sufitem i wymuszonej tymi pracami przebudowie elementów systemów teletechnicznych w stosunku do tego co pierwotnie zakładano. Ostatecznie ma to przełożenie na czas zamknięcia budynku dla pasażerów - tłumaczy Tomasz Złotoś.
Dworzec podmiejski w Gdyni: co wykonano, co zostało do wykonania?
Dworzec Podmiejski w Gdyni: Najważniejsze już zrealizowane prace:
- w piwnicach położono nowe tynki, odpowiednio zaimpregnowano i odgrzybiono ściany,
- wykonano nowe instalacje wentylacyjne, wod.-kan. oraz elektryczne, odwodnienie oraz nowe przyłącza do sieci miejskiej, wymienione zostały instalacje C.O.,
- wykonano nowe poszycie dachu wraz z posadowieniem masztu antenowego zapewniającego radiołączność,
- ułożono trasy kablowe w budynku, zamontowano szafy serwerowe, systemy gaszenia oraz urządzenia klimatyzacyjne w serwerowni, wykonano podniesione podłogi techniczne,
- zmodernizowano istniejące oraz wykonano nowe węzły sanitarne, przystosowując je dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
- odtworzono zabytkowy sufit w holu głównym, zamocowano konstrukcję szybu windy,
- odebrano prace związane z wdrożeniem systemów bezpieczeństwa oraz informacji pasażerskiej na peronach: Gdynia Redłowo, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabianka-AWFiS, Gdańsk Zaspa, Gdańsk Oliwa, Sopot, Sopot Wyścigi, Gdańsk Politechnika, Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, Sopot Kamienny Potok, Gdynia Chylonia oraz Gdynia Leszczynki.
Dworzec podmiejski w Gdyni: najważniejsze elementy pozostałe do wykonania:
- wykończenie wszystkich pomieszczeń, wyposażenie meblowe, instalacja i uruchomienie urządzeń w serwerowni, wykonanie systemów teletechnicznych i bezpieczeństwa (m.in. monitoring, kontrola dostępu, systemy alarmowe, przeciwpożarowe, ściana wizyjna, stanowiska dla operatorów), uruchomienie i optymalizacja systemu PSIM (Physical Security Information Management - system zarządzania bezpieczeństwem),
- dokończenie prac na peronie SKM Gdynia Główna, głównie ułożenie do końca nowej nawierzchni,
- prace montażowe na pozostałych peronach, uruchomienie i optymalizacja systemów, integracja systemów z centrum monitoringu w Gdyni wraz z podłączeniem do systemu PSIM i optymalizacja działania wszystkich systemów i urządzeń.
- Jeśli nie pojawią się nowe okoliczności, to zakończenie modernizacji peronu SKM Gdynia Główna i oddanie do użytku Dworca Podmiejskiego powinno nastąpić na przełomie 2 i 3 kwartału 2024 r - kończy Złotoś.
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2744/405x405/2744422__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (58)
-
2024-03-07 21:45
Na peronie rozwalony chodnik od pół roku i nic. Tam też coś znaleźli? Bajerują ludzi.
- 9 1
-
2024-03-07 21:49
Opinia wyróżniona
Dobry artykuł (2)
Prawdziwe trójmiejskie sprawy, dobrze opisane, sfotografowane, wyjaśnione.
Co do tematu: najbardziej brakuje szybkiego wyjścia na ul. 10 lutego- 112 4
-
2024-03-07 22:28
(1)
Nie mówiąc o średnim widoku, którego nawiasem mówiąc w okolicy nie brakuje !
- 3 3
-
2024-03-08 10:20
Fakt ul. Jana z Kolna to trzeci Świat .Podobnie jak J. Wiśniewskiego.
- 5 1
-
2024-03-07 21:53
"wykonawca natrafił na elementy konstrukcji, których nie było w ewidencji i potrzebny był projekt zamienny"
Jak dobrze można to zrozumieć, połowy kostki na peronie też nie było w ewidencji?
Tak tamo w ewidencji nie przewidzieli przekręconego o 90 stopni zegara?
Albo braku zamontowanych nowych ekranów z informacją o przejeździe pociągów?- 9 4
-
2024-03-07 21:56
Przed budynkiem, na płocie widnieje tabliczka informacyjna:
Data zakończenia: marzec 2023
Czas trwania modernizacji: 9 miesięcy.
Ktoś jeszcze wierzy tym tłumaczeniom, gdzie suma opóźnień jest większa niż planowana długość całego remontu?- 9 1
-
2024-03-07 22:02
A co z peronem skm...od roku stoi plot (2)
Nic się nie dzieje...
Ile można...- 11 2
-
2024-03-08 06:27
Nie od roku tylko od listopada. (1)
W ostatnich dniach robotnicy znowu działają na peronie, więc mam nadzieję, że go dokończą.
- 3 0
-
2024-03-08 15:34
Od listopada 2022?
- 0 0
-
2024-03-07 22:29
Wstrzymał Strzok i wszystko jasne !
- 4 2
-
2024-03-07 22:31
Zmiany zmianami ale rok obsuwy to lekka przesada !
- 5 2
-
2024-03-07 22:54
Za te 63 mln to można bylo to zburzyć
i wybudować naprawdę nowoczesny dworzec który swoją nowoczesnością mógłby pozytywnie zaskakiwać przyjezdnych
O czasie wykonania i nie wspominając...
Ale niea to jak nigdy niekończący się remont...tu można zarobić i nic niwego nie zrobić- 5 12
-
2024-03-07 23:43
Zapomnieliście napisać ile Strzok wydawał decyzję. Przypadkowo brak tej informacji?
- 4 2
-
2024-03-08 05:51
A będzie fontanna na środku korytarza dworca lub na zewnątrz ? Gdynia miasto z morza musi mieć element wodny w takich miejscach publicznych.
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.