• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zła regulacja świateł tamuje ruch na Dąbrowie?

Patryk Szczerba
7 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Problem na skrzyżowaniu pojawia się zwłaszcza w godzinach popołudniowych. Problem na skrzyżowaniu pojawia się zwłaszcza w godzinach popołudniowych.

Nowej regulacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Rdestowej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni domagają się mieszkańcy Dąbrowy. Ich zdaniem pozwoli to zmniejszyć korki w tym miejscu. O zmianach mają zdecydować analizy przeprowadzone przez urzędników.



Czy synchronizacja świateł na trójmiejskich drogach jest odpowiednia?

To jedno z bardziej ruchliwych skrzyżowań na Dąbrowie. Zwłaszcza po południu korki tworzą się tu regularnie. Kierowcy powoli zaczynają tracić cierpliwość, zwłaszcza że ruch w tym miejscu może się sukcesywnie zwiększać ze względu na chęć dojazdu mieszkających w Wiczlinie do domów z pominięciem Witomina i ulic Rolniczej zobacz na mapie GdyniChwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Zdaniem mieszkańców właśnie ten kierunek jazdy powinien zostać uprzywilejowany poprzez wydłużenie zielonego światła.

Zbyt wąsko dla wszystkich

- Skorzystaliby na tym najbardziej mieszkańcy Dąbrówki, którzy są najbardziej pokrzywdzeni, bo żeby dostać się do domów, muszą skręcić na skrzyżowaniu w lewo. Przydałoby się wydłużenie po południu w tym kierunku zielonego światła o ok. pół minuty, przy jednoczesnym skróceniu czasu dla jadących z przeciwnego kierunku - przekonuje Ireneusz Bekisz, radny Platformy Obywatelskiej, do którego już od dawana zgłaszają się w tej sprawie mieszkańcy.

Nie ma go przy zjeździe z ul. Rdestowej, ponieważ kierowców skręcających w prawo w kierunku centrum "ratuje" zielona strzałka. Nie ma go przy zjeździe z ul. Rdestowej, ponieważ kierowców skręcających w prawo w kierunku centrum "ratuje" zielona strzałka.
Kierowcy, którzy znają bolączki próbują ustawiać swoje auta obok siebie, tak by jak najwięcej samochodów jadących w lewo i prosto zmieściło się na wąskim odcinku.

- Nie wszyscy jednak mają na tyle rozwagi, poza tym w przypadku autobusu lub ciężarówki nie da się takiego manewru zastosować. Korek czasami sięga aż do obwodnicy, a na przejazd trzeba czekać nierzadko nawet kilka zmian świateł - uzupełnia Bekisz.

Poszerzenie za drogie, ale będą szukać rozwiązania

Rozwiązaniem, które znacznie usprawniłoby ruch byłoby poszerzenie ul. Rdestowej. Taka inwestycja mogłaby kosztować nawet ok. miliona złotych, a takich pieniędzy w budżecie miasta nie ma. Kolejnym problemem jest fakt, że skrzyżowanie nie jest objęte systemem Tristar. To oznacza, że nie można zdalnie przeprogramować sygnalizacji.

Urzędnicy obiecują jednak, że wykonają analizy ruchu na krzyżówce, które być może wskażą rozwiązanie pozwalające rozładować zator. Dokładne analizy zostaną jednak prawdopodobnie przeprowadzone dopiero po wakacjach, gdy będzie można w pełni ocenić przepustowość w tym miejscu.

- Musi zostać przeanalizowana zmienność przepływu ruchu i natężenia poszczególnych relacji na skrzyżowaniu w różnych godzinach. Może się okazać, że sugerowane zmiany będą miały wpływ na warunki ruchu tylko w niektórych porach dnia - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (143) 1 zablokowana

  • Gdynia = Szczurek Ekipa

    to wszystko patologia. Tam tylko konkursy festyny i parainwestycje (np: kolej linowa na szczurzą górę)!

    • 8 1

  • A co tam korki,szkoda kasy na ich likwidowanie:

    najważniejsze,że na Kamienną Górę WAGONIKIEM będzie można wjechać

    • 7 1

  • To typowe dla Gdyni

    Miasto wydaje zgodę na budowę nowych osiedli ale drogi dojazdowe ma w d*pie.

    • 5 0

  • Do urzędników (7)

    A kiedy pomyślicie o rozwiązaniu problemu ul. Bosmańskiej i Śmidowicza. Jadąc po godz. 15 Śmidowicza w kierunku estakady nie da się włączyć do ruchu bo droga jest cały czas zawalona pojazdami zjeżdżającymi z Bosmańskiej. Może trzeba by jakieś światła jeszcze dołożyć? A może rondo? Zróbcie coś w końcu.

    • 27 7

    • Dla wszystkich najlepszym rozwiązaniem tego problemu

      Jest zmniejszenie ilości samochodów poruszających się po mieście. Są na to sposoby.

      • 0 0

    • Urzednik jest od rozwiazywania problemu a nie do rozwiazania problemu

      inaczej zdechł by z głodu :-))))

      • 1 1

    • nie da się (2)

      • 4 2

      • Wszystko się da tylko woli nie ma (1)

        Przydałoby się zrobić po dwa pasy na Unruga w obie strony od estakady do rozgałęzienia na Bosmańska/Śmidowicza. Oraz chyba najbardziej zawaloną ulicę Kwiatkowskiego która dziś rano chyba pierwszy raz od 2 tygodni nie jest już zakorkowana. Plany były na poszerzenie, miejsce jest, tylko nikt nic z tym nie robi.

        • 2 0

        • czemu tylko dwa pasy?

          lepiej na zapas: po dwa pasy i tunel pod ziemią - za kilkanaście lat się przyda...

          • 0 0

    • co ciekawe, z okazji openera sygnalizacja na w/w skrzyżowaniu i skrzyżowaniu z Cechową była wyłączona (przynajmniej w popołudniowym szczycie, nie wiem jak tam w pozostałych godzinach) i co? jakoś sobie kierowcy radzili i korków nie było...

      • 4 0

    • Za drogo ;-)

      • 6 0

  • Zmusić część kierowców do przesiadki na komunikację zbiorową

    I się samo rozkorkuje!

    • 0 6

  • Gdynskie drogi

    Miasto wydajac pozwolenia na budowy nowych osiedli powinno zadbac o rozwoj sieci polaczen drogowych.Nie zrobilo tego.Mamy za to Openery

    • 5 3

  • do tematu

    proponuje tam zrobic bus pas bedzie super

    • 4 0

  • Żałosne: ,takiej kwoty nie ma w kasie miasta'. Ręce opadają. Kto głosuje na szczurasow!? Przecież dopiero co w.......ba..li z naszych podatków ciężkie miliony na kolejkę górska. O co chodzi, ze nie ma kasy dla mieszkańców?

    • 6 1

  • to tam są dwa pasy ruchu na skręt i jazdę prosto ??? (2)

    wydaje mi się że ktoś powinien za to odpowiedzieć - albo policja nauczy kierowców , jak jest jeden pas to dlaczego wszyscy na siłę się pchają obok siebie - skrzyżowanie jest do przebudowy bez dwóch zdań - piękna wizytówka Gdyni to skrzyżowanie

    • 8 0

    • (1)

      Masz rację. Tam jest jeden pas. Ale chcąc skręcić w lewo zbliżasz się do lewej krawędzi pasa. W tym samym czasie wolnym miejscem z prawej strony wciskają się "chitrusy" co to jadą na wprost. A skrzyżowanie nie jest do tego przystosowane, jak zapewne wie Pan radny i jednocześnie prezes MSM z Dąbrowy. Jedyną metodą zabezpieczenia się przed ewentualną kolizją ze strony spieszących się byłoby oczekiwanie do skrętu na środku pasa. A Policja? A co ich to obchodzi. Tu niewiele zarobią, a przecież bezpieczeństwo to nie ich działka.

      • 5 1

      • Prowizorka

        Nie ma dwóch pasów ruchów w tym miejscu bo nigdy ich nie było. Układ drogowy nie zmienił się w tym miejscu od powstania dzielnicy, w 2009 roku było poszerzenie przystanku autobusowego koło Biedronki, wymiana nawierzchni i budowa ścieżki rowerowej na Rdestowej. Problem korków jest znany od lat i dlatego dziwie się, że pan Bekisz jako mieszkaniec Dąbrowy mówi o wydłużaniu sygnalizacji świetlnej. To nic nie da. Trzeba wywłaszczyc kawałek prywatnej ziemi (skarpa na ktorej jest sklep ogrodniczy), przesunąc słupy trakcji i poszerzyć w tym miejscu Nowowiczlińska tj. jeden pas to jazdy na wprost w kierunku na Wiczlino, drugi lewoskręt w Rdestową.Póki co trwa prowizorka tj. miejscowi wiedza ze teoretycznie są dwa pasy i ustawiają się tak żeby można było jechać na wprost, bardziej nerwowi widząc korek na wysokości Anyżowej jadą objazdami przez Jarzębinową albo skręcają w lewo w Lubczykową koło pizzerii. Ile lat jeszcze to potrwa?

        • 1 0

  • Pani wice, pitoli pani o analizach jak pan Radosław z ZKM a autobusach. (3)

    Zrobić i patrzeć jaki efekt, a nie analizować! Zrobić natychmiast i najwyżej odkręcić, a tak... Analizy, pieniążki za analizy, zebranie dyrektorów, może jeszcze prezydent ma podjąć decyzję o światłach?

    • 64 2

    • Analizy sa po to aby pocioty miały dopływ kasy ze skarbca. Analiza to taki idealny

      pic za który jak narazie się niezłe płaci . Posiedzi się popitoli głupoty i jest analiza :-))))) No i po nowym autku dla każdego analizującego :-)))) Fajne wały też bym takie robił jak bym należał do układu z PRL

      • 1 1

    • o ogniskach decydował

      to i światłach decyduje

      • 3 1

    • Poszerzyć nowowiczlińska tak żeby był pas do jazdy na wprost na Wiczlino i na Miętową i wydzielony lewoskręt w Rdestową!

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane