• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zły stan mostu Siennickiego. Czeka go zamknięcie?

rb
26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy. W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy.

Zaledwie pięć lat po remoncie Mostowi SiennickiemuMapka na Przeróbce grozi zamknięcie. Ekspertyza zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wykazała, że drewniane fundamenty, na których osadzony jest most, są w bardzo złym stanie, a sama konstrukcja się osuwa. Drogowcy szukają przyczyn tego stanu rzeczy. Wyniki badań poznamy jesienią.



Czy ewentualne zamknięcie i ponowny remont mostu byłby dla ciebie problemem?

Most Siennicki został przebudowany w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Jego otwarcie nastąpiło we wrześniu 2015 roku.

Prace - choć pozornie mogłoby się tak wydawać - nie były gruntowne. Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca ingerował wyłącznie w nawierzchnię i nie wzmocnił konstrukcji przeprawy. Most przeszedł de facto lifting, a nowy wygląd zyskały mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostały także oświetlenie i sieć trakcyjna.

Po sześciu latach okazało się, że konstrukcja mostu między Długimi Ogrodami a Przeróbką jest w opłakanym stanie - jako pierwsza opisała to "Gazeta Wyborcza Trójmiasto". Okazuje się, że już w 2019 r. w czasie przeglądu gwarancyjnego natrafiono na usterkę: zdeformowała się nawierzchnia wzdłuż dylatacji, którą trzeba było naprawić.

W sobotę, 20 czerwca, znów pojawiły się ograniczenia.

- W związku z corocznym przeglądem obiektów inżynierskich od soboty, 20 czerwca, na Moście Siennickim w ciągu ul. Siennickiej, został ograniczony ruch samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t. W związku z powyższym na obiekcie zostały ustawione znaki B-5. Ponadto rozszerzona została strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h o odcinek ul. Siennickiej od skrzyżowania z ul. Stary Dwór oraz ul. Przetoczną. Dotychczas strefa Tempo 30 obowiązywała na terenie Przeróbki od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

90 lat trasy tramwajowej na Stogi



Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są złym stanem technicznym drewnianych pali, na których posadowione są przyczółki mostu. Drogowcy zlecili dodatkową ekspertyzę, która ma wykazać, co jest przyczyną osuwania się konstrukcji. Do tego czasu stan techniczny mostu ma być na bieżąco monitorowany przez geodetów.

- Pierwszym sygnałem, że coś niepokojącego dzieje się z mostem, były wybrzuszenia przy dylatacjach - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Zlecona Politechnice Gdańskiej ekspertyza wykazała, że dylatacje są zakleszczone, a płyta mostu pracuje rozporowo, a więc w innym układzie obciążeń niż ten, na który most został zaprojektowany. Jeśli będzie taka konieczność, most zostanie podparty. Najczarniejszy scenariusz zakłada jego zamknięcie, ale mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
Na razie żadne decyzje o przebudowie czy zamknięciu Mostu Siennickiego nie zapadły. Najbardziej radykalne rozwiązanie byłoby dużym ciosem dla mieszkańców Przeróbki i Stogów, bo we wtorek po dwóch latach przebudowy ma zostać udostępniona linia tramwajowa na Stogi.

Przypomnijmy, że w tym roku w budżecie GZDiZ na remonty kładek, mostów i wiaduktów przeznaczono 4 mln zł. Modernizacji doczeka się kolejowy fragment kładki dla pieszych przy ul. Jana z Kolna, wyremontowana zostanie estakada na Rakoczego między Nowolipiem a Jaśkową Doliną oraz most nad Radunią w ciągu ul. Przybrzeżnej, gdzie wykorzystane zostaną elementy zdemontowanego mostu pontonowego w Sobieszewie.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • Ledwo Stogi wyremontowane (wiem, jeszcze nie do końca) to teraz most będzie zamknięty? (1)

    Czy kiedyś da radę dojechać na Stogi bez przesiadek?

    • 24 0

    • dojechać z przesiadkami to wersja optymistyczna

      mniej optymistyczna to dopłynąć do Stogów

      • 10 0

  • Bez nowego mostu się nie obejdzie.

    Doraźnie trzeba chyba skorzystać z mostu pontonowego. Mamy dodatkowy problem w tej części Gdańska. Włodarze Gdańska muszą zająć się sprawami konkretnymi,przyziemnymi a nie bujać w oblokach spraw do Nich nie należących, samorząd to są sprawy codziennego życia gdańszczanek i gdanszczan.

    • 34 0

  • To tak samo jak pokryć tapeta pękające ściany.Remont zrobiony i kasa wzięta.A na ile to wystarczy ,to się okaże.

    • 23 0

  • ;(

    To jest właśnie Polska. Najpierw wybudować,później sprawdzic.

    • 12 1

  • idioci rządzą tym miastem

    Prawda jest taka, że uszkodzenie dylatacji powstało wcześniej niż 2019 roku.... (widocznie autor tekstu nie użytkuję tej drogi i bierze pod uwagę wyłącznie opinie "Specjalistów" lub "ekspertów").
    Oczywiście trąbiona na lewo i prawo, że tańszym i lepszym rozwiązaniem będzie wybudowanie nowego mostu... no ale cóż ;).. pewnie konserwator zabytków był mądrzejszy.
    Dodatkowo, kretyni zamiast naprawić dylatacje od razu... postawili znak ograniczający prędkość do 30 km/h po dwóch stronach i przez dobre pół roku udawali, że problemu nie ma....

    żenada!!!!

    • 25 0

  • Fundamenty

    Mowa jest o złym stanie fundamentów, które są z pali drewnianych, jak większość starej zabudowy w Gdańsku na takich fundamentach jest osadzona. Budujcie więcej, dawajcie więcej terenów deweloperom, będą "przecinać" podziemne źródła wody aby postawić swój kolejny blok a jak nie ma dopływu wody pale drewniane wysychają a to ma wpływ na stan starych budynków i innych obiektów inżynieryjnych. Na etapie remontu mostu mogły być fundamenty dobre ale jeśli w okolicy coś tam się pobudowało i zostały przecięte podziemne źródła wody stan fundamentów będzie się pogarszał, pomijając oczywiście panujące w naszym kraju susze.

    • 15 0

  • Szkoda, że już nie ma milicji z wielkimi radarami do pomiaru prędkości. Strefa 30 km/godz każdego ranka /ale nie tylko/ to w rzeczywistości tor wyścigowy przez Przeróbkę. Ci z niedostatkiem mocy zasuwają buspasem, nie patrząc na bruk byle zdążyć do roboty i wreszcie spokojnie nic nie robić. Kilkakrotnie już kierowcy przejechali po odciskach wysiadającym z tramwaju, bo nie zauważyli że są tu przystanki. Wróć kochana milicjo bo teraz policja jest od ważniejszych rzeczy.

    • 7 1

  • (2)

    To pewnie wina T...a
    Usłyszymy pewnie w TVP1

    • 2 14

    • a kto rządzi tym miastem? pomyśl

      • 9 0

    • to wina tej właśnie ekipy

      Tak właśnie działa ta ekipa. dziękujemy

      • 8 0

  • Zabieranie pasów na największej arterii

    A mosty sie sypia.
    Brakuje w mieście odpowiedzialnego działania. Takie rzeczy sie zdarzają ale źle wyglądają gdy podejmuje się inne złe decyzje.
    Miasto jest dla wszystkich, kierowców, rowersystow i pieszych.

    • 18 0

  • (2)

    Jako poczciwy wyborca Andrzeja Dudy nie godzę się na ponowne zamknięcie mostu. To byłoby skandalem, ponieważ jak ludzie mają dojeżdzać? Ponadto mieszkańcy z obrzeży Gdańska, ale także osoby z miast i gmin ościennych jak Kartuzy, Żukowo, Kowale, Straszyn, Pruszcz Gd., czy Elbląg. Każdy most będzie prędzej czy pózniej wymagał remontu. Natomiast nie lubię tak kolosalnych renowacji.

    • 3 4

    • (1)

      Niby niby żarcik niby prowokacja ale gamoń jesteś
      słoiku otwórz sobie chociaż mape miasta i się nie kompromituj
      Panie Ostróda ani Elbląg ani Żukowo ani Wejherowo nie jeździ tamtędy ponieważ to droga na wyspę
      Gamoniu

      • 2 1

      • Przecież to jakiś

        Dzban z PO pisał

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane