• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zły stan mostu Siennickiego. Czeka go zamknięcie?

rb
26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy. W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy.

Zaledwie pięć lat po remoncie Mostowi SiennickiemuMapka na Przeróbce grozi zamknięcie. Ekspertyza zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wykazała, że drewniane fundamenty, na których osadzony jest most, są w bardzo złym stanie, a sama konstrukcja się osuwa. Drogowcy szukają przyczyn tego stanu rzeczy. Wyniki badań poznamy jesienią.



Czy ewentualne zamknięcie i ponowny remont mostu byłby dla ciebie problemem?

Most Siennicki został przebudowany w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Jego otwarcie nastąpiło we wrześniu 2015 roku.

Prace - choć pozornie mogłoby się tak wydawać - nie były gruntowne. Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca ingerował wyłącznie w nawierzchnię i nie wzmocnił konstrukcji przeprawy. Most przeszedł de facto lifting, a nowy wygląd zyskały mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostały także oświetlenie i sieć trakcyjna.

Po sześciu latach okazało się, że konstrukcja mostu między Długimi Ogrodami a Przeróbką jest w opłakanym stanie - jako pierwsza opisała to "Gazeta Wyborcza Trójmiasto". Okazuje się, że już w 2019 r. w czasie przeglądu gwarancyjnego natrafiono na usterkę: zdeformowała się nawierzchnia wzdłuż dylatacji, którą trzeba było naprawić.

W sobotę, 20 czerwca, znów pojawiły się ograniczenia.

- W związku z corocznym przeglądem obiektów inżynierskich od soboty, 20 czerwca, na Moście Siennickim w ciągu ul. Siennickiej, został ograniczony ruch samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t. W związku z powyższym na obiekcie zostały ustawione znaki B-5. Ponadto rozszerzona została strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h o odcinek ul. Siennickiej od skrzyżowania z ul. Stary Dwór oraz ul. Przetoczną. Dotychczas strefa Tempo 30 obowiązywała na terenie Przeróbki od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

90 lat trasy tramwajowej na Stogi



Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są złym stanem technicznym drewnianych pali, na których posadowione są przyczółki mostu. Drogowcy zlecili dodatkową ekspertyzę, która ma wykazać, co jest przyczyną osuwania się konstrukcji. Do tego czasu stan techniczny mostu ma być na bieżąco monitorowany przez geodetów.

- Pierwszym sygnałem, że coś niepokojącego dzieje się z mostem, były wybrzuszenia przy dylatacjach - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Zlecona Politechnice Gdańskiej ekspertyza wykazała, że dylatacje są zakleszczone, a płyta mostu pracuje rozporowo, a więc w innym układzie obciążeń niż ten, na który most został zaprojektowany. Jeśli będzie taka konieczność, most zostanie podparty. Najczarniejszy scenariusz zakłada jego zamknięcie, ale mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
Na razie żadne decyzje o przebudowie czy zamknięciu Mostu Siennickiego nie zapadły. Najbardziej radykalne rozwiązanie byłoby dużym ciosem dla mieszkańców Przeróbki i Stogów, bo we wtorek po dwóch latach przebudowy ma zostać udostępniona linia tramwajowa na Stogi.

Przypomnijmy, że w tym roku w budżecie GZDiZ na remonty kładek, mostów i wiaduktów przeznaczono 4 mln zł. Modernizacji doczeka się kolejowy fragment kładki dla pieszych przy ul. Jana z Kolna, wyremontowana zostanie estakada na Rakoczego między Nowolipiem a Jaśkową Doliną oraz most nad Radunią w ciągu ul. Przybrzeżnej, gdzie wykorzystane zostaną elementy zdemontowanego mostu pontonowego w Sobieszewie.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • Wszędzie beton (3)

    A drewniana konstrukcja mostu?! Ktoś pomylił materiał budulcowy? Gdzie były betoniarki?

    • 6 1

    • (1)

      Drewniane są pale, na których oparta jest konstrukcja. Wygląda na to, że w latach osiemdziesiątych zbudowano nowy most na starych palach...

      • 3 1

      • nie budowano nowego mostu tylko nadbudowano do starego

        to w latach koniec 70lat, później...tylko malowano choć wmawiano że to się remont..
        kasa poszła niezła

        • 2 0

    • jesteś po uniwerku?

      Widać
      Chociaż jednak z Historii konstrukcji mógłbyś też połączyć sobie kropki jak się umacniało tereny podmokłe

      • 0 0

  • Taa

    Współczuję mieszkańcom Trójmiasta za taką komunikację i ekspertów to trzeba się wstydzić...Na temat mostu to ludzie mówią że źle zrobiony ...szkoda tylko że nie ci co za niego brali pieniądze experrci...

    • 22 1

  • przyczyna jest znana

    pieniądze do kieszeni a budowa po kosztach. taki adamowicz był super. ostatnio postawili strefę 30 na most więc już tamtędy nie jeżdżę. omijam szerokim łukiem.

    • 17 1

  • Ja tam póki co wolę nie jeździć tym mostem, aż się sytuacja wyjaśni.

    Mój samochód nie umie pływać, ja zresztą też słabo.

    • 12 2

  • zróbta podpurkę albo i dwie

    kajaki się przecisną

    • 8 0

  • Oby przez takie załatwianie spraw nie doszło do tragedii. Wtedy zacznie się poszukiwanie winnych.

    • 10 1

  • zirytowany i wesoły

    śliczny most "taki amerykansky" na drewnianych fundamentach chyba jeszcze ze średniowiecza, to jakieś jaja ale złoty rydwan to chyba przejedzie.

    • 14 0

  • Mafia Trójmiejska

    Coś tutaj w Gdańsku nie działa normalnie!!!! Jeden remont zrobili a teraz będą znowu most rozwalać do filarów!!! Brawo Rausz!!! Mam nadzieję, ze koszty za remont pokryje Dulcynea i jej świta!!!! Niech ona dalej zajmuje się polityką a nie sprawami Gdańska!!! A wybory samorządowe już niedługo i mam nadzieję, że tyle lemingów nie da się nabrać na jakiś tajemniczy testament jakiegoś krymi....sty!!!!

    • 19 2

  • remont tego mostu trwał całkiem długo, wydawało się że to dobra inwestycja. a okazuje się , że tak naprawdę to oni go lekko pomalowali i asfalt wylali. i liczyli że to wytrzyma...a ta prowizorka trach...za szybko. brak słów. drewniane pale... do roboty się weźcie bo wszystko się sypie a wy zamiast miastem się zajmować to protesty i zabawy w ogólnokrajową politykę uprawiacie. jesteście od miasta i macie o nie dbać!!!

    • 27 0

  • Chennai - Rameswaram, Indie

    jeszcze trochę i będzie jak przeprawa kolejowa Chennai - Rameswaramndie w Indiach.
    Brawo Wy.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane