• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Piesi dlatego korzystają z tego przejścia bo NIE ma na nim sygnalizacji

    nie chce im się stać na światłach na sąsiednichprzejściach - bo droga przez przejście koło opery do SKM jest może dłuższa o 10m a może taka sama

    • 15 9

  • a nie można by po prostu zamontować tam świateł na rządanie? nie jestem ich zowlennikiem bo odliczanie trwa z 3 min., ale lepsze to niz ciągłe potrącenia

    • 11 3

  • radar

    oj mam pomysł postawic tam radar foto radar a moze to zwolni ruch sam niewiem zamiast blokowac droge to sprobowac to

    • 8 5

  • Kolejny kierowca bandyta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 7 7

  • Kolejny ogromny korek (1)

    A może jednak zwykle światła połączone "zielona fala" z innymi w obrębie tych ulic tam i tak już teraz są ogromne korki a co będzie potem ta część miasta stanie i tyle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 8 7

    • nie tylko ta - jak było widać wczoraj cała al. Zwycięstwa stała

      • 2 0

  • Ciekawe jak zachowają się separatory wyspowe po rozjechaniu przez ciężarówki

    Codziennie przejeżdża ich tu przynajmniej kilkadziesiąt i nie mieszczą się na tym wąskim pasie a garb wyspowy to nie dla nich :). Szkoda kasy na takie rozwiązania !!!

    • 8 3

  • Czy dano surowe mandaty tym drogowym piratom??? (1)

    Nie ma innego wyjscia jak karac "po kieszeni" niesfornych piratow drogowych. Jak nie marchewka to trzeba kijem. i wtedy sie naucza szanowac pieszych. W Kanadzie, USA czy Niemczech pieszy to "swieta krowa" i kierowcy z daleka juz ,jak widza pieszego zmienjszaja predkosc i hamuja. Tylko u nas drogowe chamstwo i piratería. Daleko nam jeszcze do cywilizowanego swiata. Sa piekne auta ale kierowcy to tak jakby ledwie z wolow czy koni zeszli.

    • 16 1

    • Do tego dodałbym równie surowe kary dla tych co parkują przy samym przejściu i zasłaniają widok dla i na pieszych.

      • 6 0

  • Sytuacja z dzisiaj

    Tuż przed 8 rano przechodziłem przez Hallera na wysokości ulicy Żywieckiej - jezdnia ma 2 pasy w każdym kierunku. Samochód jadący prawym pasem zatrzymał się, aby przepuścić pieszych (w tym mnie). Lewy pas był wolny, więc wszedłem na jezdnię. Niestety jadący za nim terenowy samochód, widząc zatrzymujący się przed przejściem pojazd, zmienił szybko pas na prawy i nie zwalniając jechał dalej. Dobrze że miał naprawdę dobre hamulce, bo jakże się zdziwił, gdy zza stojącego przed pasami pojazdu wyszli nagle piesi.
    Sam jeżdżę samochodem i wiem co to znaczy spieszyć się, ale siedząc za kółkiem trzeba myśleć, a nie gnać na złamanie karku bo mógł być kolejny artykuł na portalu :/

    • 25 0

  • Od dyscyplinowania to jest Policja a nie ZDiZ (1)

    Komuś się role pomyliły i we łbie pomieszało. Najwyższa pora zmienić tę władzę bo zaczyna być oderwana od rzeczywistości.

    • 14 11

    • Dobrze prawisz.

      W prewencje sie bawi towarzystwo a potem normalni kierowcy marnuja czas na skakanie po progach i slalomy miedzy wysepkami.

      Od karania jest policja. Od zapewnienia dobrego dojazdu ZDiZ.

      • 1 1

  • cała litania paragrafów mogła by się tu posypać (2)

    po pierwsze te dwa patałachy zwane policjantami, spokojnym krokiem, bez pospiechu, najpierw na chodnik z drugiej strony żeby bezpiecznie dojść do miejsca zdarzenia - powinni gnać na pomoc a nie sobie spacerować - co ich przełożony postanowi z tym zrobić??
    po drugie kierowcy aut z przeciwnego pasa (srebrny ford, czarna mazda) jak widać nie wysiedli udzielić pomocy ofierze wypadku, co jest obowiązkiem każdego świadka zdarzenia (nie wierzę że tego wypadku nie widzieli)
    po trzecie ZDiZ, czy po takiej masakrycznej ilości zdarzeń w tym miejscu naprawdę nie ma środków w kasie na postawienie kładki? żadne zwężenia ani inna prowizorka nie pomogą, ciągle będzie się taka sytuacja powtarzać (jest 800 tys. na reklamę ESC a nie ma na kładkę? ile taka kładka? grosze kosztuje)

    • 24 9

    • (1)

      No tak, kładki, bo samochody są święte i trzeba się do potrzeb ich kierowców dostosować.

      • 6 0

      • no i się zacznie wyżalanie...

        droga jest dla samochodów, przejście dla pieszych, ale to, że jest przejście nie zwalnia z myślenia, nie zwalnia z obejrzenia się czy nic nie nadjeżdża, nie zwalnia z zasady zachowania ograniczonego zaufania, jeżeli ktoś nie myśli, to faktycznie i kładka nie pomoże, podstawowych zachowań na drodze, na przejściu to za moich lat uczyli nas w podstawówkach (teraz nie wiem jak jest, reforma edukacji była, dzieci nawet z dodawaniem mają problem...), fakt że to miejsce jest beznadziejne na przejście dla pieszych (i to z mojego prywatnego życia jako pieszy wnoszę), więc albo je zlikwidować (są dwa w pobliżu więc tragedii chyba nie ma), albo zrobić tak aby zmniejszyć możliwość wypadku, kładka, tunel (choć to pewnie dla włodarzy nieopłacalne), ps. jak jak chcesz wylewać żale, że samochody święte to rób to gdzie indziej, bo tu się o poważnym problemie rozmawia, którego jak widzę nie obejmujesz swoim rozumowaniem.

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane