• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Progi zwalniające? Zwężenie? (2)

    A po co się ograniczać - CZEMU NIE SZLABANY??

    • 11 8

    • ja bym mur postawił - a co tam jak szaleć to szaleć

      • 6 2

    • kolczatki i metrowe rowy! fosy!

      • 0 1

  • Niestety, ale kierowcy ciężko myślący, którzy nie wiedzą co to kultura na drodze, utrudnili życie normalnym kierowcom, którzy będą stali teraz w jeszcze większych korkach. Kierowca powinien być sprawny fizycznie, a więc powinien mieć sprawny wzrok oraz umiejętność kręcenia głową w prawo i w lewo, a zbliżając się do przejścia dla pieszych nie powinno być problemem, zwolnienie oraz upewnienie się poprzez spojrzenie w lewo i prawo zdrowymi oczyma czy czasem jakiś pieszy, który chcąc nie chcąc do celu dojdzie później niż kierowca, zamierza przejść przez przejście.

    • 6 3

  • Wczorajszy korek od Bramy Wyżynnej do Opery to wląsnie skutek spowolnienia na Hallera

    Każdy po wypadku przejeżdżał wolniej, klika minut było przerwy i cała główna zapchana

    • 9 0

  • (4)

    Gdyby przy ul. Jana z Kolna powstał wiadukt dla kierowców jadących od strony Przymorza i N. Portu do Gdańska to na Hallera ruch samochodowy spadł by w znaczącym stopniu. Myślę że wpłynęło by to na bezpieczeństwo, płynność ruch drogowego i zmniejszenie frustracji kierowców spowodowanej idiotycznymi inwestycjami w wiadukt nad J. z Kolna który będzie potrzebny kierowcom dopiero za kilka lat. Gdyby na ten wiadukt można było wjechać od strony J. z Kolna nikt by się nie pchał przez Hallera do Opery. Pomijam fakt że tiry jadące ul. Hallera przestałyby wreszcie zrywać linie tramwajową co jest notoryczne.

    • 22 0

    • dokładnie - nikt dla przyjemności tam nie jeździ. Ale nie długo będzie feta, że mamy nikomu niepotrzebną Nową Wałową, tylko że Żółty Most był dużo bardziej funkcjonalny jako droga a nie kładka dla pieszych i rowerów z utopioną kasą za remont.

      • 9 3

    • Tez to zaobserwowalem. Kliniczna przejela czesc ruchu z zoltego wiaduktu po jego zamknieciu. (2)

      A jakas miekka fujara caly wiadukt o nosnosci 70 ton przeznaczyla pod "ruch pieszo rowerowy". Cudzyslow jest zamierzony, bo tam zadnego ruchu NIE MA. Dwa dziadki dziennie przechodza, zwykly chodnik by wystarczyl.

      • 2 4

      • Żółty wiadukt został przeznaczony na ruch pieszo-rowerowy, bo byś dachem o estakadę Nowej Wałowej haczył przy podjeździe (1)

        • 2 0

        • To trzeba bylo pomyslec i najazd na nowy wiadukt zrobic.

          A teraz mamy piekny, nowy wiadukt donikad i brak mozliwosci przejazdu na druga strone torow az od Walow Piastowskich do Opery Baltyckiej.

          • 1 1

  • Próg, zwężenie? (2)

    a dlaczego nie światła na przycisk? Dlaczego szuka się jakiś pokrętnych rozwiązań a nie najprostszego i najbardziej oczywistego?

    • 16 6

    • (1)

      Dlatego, że ludzie z tego przycisku nie korzystają i przechodzą i tak na czerwonym pomiędzy samochodami. Mam podobne przejście obok domu, tylko mniej ruchliwe.

      • 1 4

      • tak to jest kierowcy mogą stać godzinę w korku ale pieszy to musi przejść w ciągu sekundy, dlatego nie chodzą na sąsiednie przejścia.

        • 1 3

  • Kontrpropozycja

    Można w tym miejscu zlikwidować przejście dla pieszych!
    Przecież od dawna wiadomo, że miejsce jest wyjątkowo feralne.

    • 21 5

  • Czy ZDiZ w Gdańsku chce złamać prawo? (4)

    Czyli ZDIZ złamie prawo?

    Progi zwalniające nie mogą być umieszczone bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych

    • 9 5

    • a co z przejsciami ktore znajduja sie na progach?

      • 0 0

    • partyzantów

      na partyzantów w gdańsku niemal pod nosem ZDiZ jakoś nikomu nie przeszkadzają progi zwalniające może ze 2 metry od przejścia... tak a propo prawa - równi i równiejsi

      • 0 0

    • Podaj proszę i zacytuj podtawę prawną.

      • 0 0

    • serio?

      to zrobi się wyniesione przejście.

      • 1 0

  • tempoo

    w zwolnionym tempie ida z pomoca jeszcze szybciej. olaboga polizmany

    • 1 0

  • Nie progi a likwidacja tego przejścia! (2)

    Nie róbcie dodatkowych utrudnień kierowcom! Przejście dla pieszych jest 50 metrów obok przy operze i po drugiej stronie za wiaduktem! Oba z sygnalizacją świetlną w dodatku! A to przejście zlikwidować, zamontować barierki chociażby z łańcuchów by oduczyć przechodzenia w tym miejscu. Rano gdy wszyscy jadą do pracy w kierunku Klinicznej / Hallera spowoduje to totalny paraliż... ZDiZ - myślcie trochę! To jest zbyt ważna droga by ograniczać na niej przepustowość! Jak tak dalej pójdzie to progi i przejścia dla pieszych zaczniecie robić na obwodnicy...

    • 21 13

    • teraz nam zrobią przejście na obwodnicy między Matarnia a Owczarnią bo tam do najbliższego 2km - jak mogłeś im taki pomysł podrzucić

      • 4 2

    • 50? Nieprawda! 10 metrów! Dwa kroki!! Kto da bliżej?

      • 5 2

  • Polacy uwielbiają wojenki (2)

    Piesi, kierowcy, rowerzyści, rolkarze psiarze itp. itd. każdy tylko patrzy jak drugiemu dokopać. Największa radość jak drugiemu będzie gorzej. Tylko młodych przestaje to bawić i wybierają inne kraje.

    • 9 1

    • To mlodym dokopac! (1)

      • 1 0

      • I innym krajom dokopac!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane