• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • napisze tak - IDIOCI (2)

    może czas zdyscyplinować także pieszych bo chyba ktoś ku....a zapomniał czego np mnie uczyli w latach 80tych w szkole - zanim wejdziesz na jezdnię zerknij w lewo, potem w prawo i ku...a znowu w lewo, jak masz pustą jezdnię to wejdź na przejście!!!!!!!!!!!!!!

    więc najwyższy czas aby ktoś o tym pieszym przypomniał a naszych deblinych posłów od ustaw i przepisów wypie....ć do podstawówki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • 18 21

    • A uczyli cię na kursie prawa jazdy że trzeba się zatrzymać

      przed przejściem jak widzisz że ktoś przez nie przechodzi? Może za komuny nie było wypadków na przejściach bo wszyscy się ładnie oglądali?

      • 14 1

    • Idioto

      Pewnie uczyli cię też,że rozjeżdżanie ludzi na przejściu to nic strasznego.Nie zapominaj,że kierowcami jesteśmy niektórzy ale pieszymi bywamy wszyscy.Zauważyłeś może głąbie,że w momencie wypadku przez przejście przechodzili też policjanci?

      • 9 0

  • Hamdzam (2)

    Po co w ogóle tam przejście ? .
    Kilka metrów dalej są pasy i światła .
    A Ty koleszko wracaj do zdrowia .

    • 9 5

    • kilka metrów (1)

      może autem

      miasto powinno mieć odległości przystosowane dla pieszych, nie kierowców. proporcje dla kierowców nigdy nie będą wystarczające. nawet na autostradach im za wolno.

      • 4 2

      • Kilka metrów pieszo, autem czy rowerem...

        • 1 0

  • lola

    Brawo dla Panów policjantów - ich reakcja jest powalająca

    • 7 0

  • Może i dobrze że będzię zwężenie do jednego pasa. Przynajmniej auta nie będą blokować ruchu tramwajów (1)

    Tylko że teraz korki będą sięgać Brzeźna

    • 12 3

    • ten jeden pas jest tak wąski że tramwaj obok ciężarówki i tak nie przejedzie - nic to nie zmieni - oprócz korków na wcześniejszych skrzyżowaniach - może się okazać że tramwaje pojadą jeszcze wolniej, bo jadący z Okrzei czy Piramowicza będą blokować torowiska nie mając mozliwosci innego wjazdu

      • 3 2

  • Decyzja zapadła już rok temu tylko ZDiZ szukał pretekstu żeby zwęzić jezdnię (1)

    o żadne bezpieczeństwo nikomu tu nie chodzi. Myślą że w ten sposób tramwaje sprawniej przejadą ten odcinek. Ale to utopia - obok ciężarówki i tak nie przejadą bo pasy są za wąskie a jeszcze sąsiednie skrzyżowania i nawrotki będą częściej zablokowane.Jak zwykle nic się nie zmieni tylko smrodu będzie więcej.

    • 12 1

    • Ciezarowki beda dziwnie lawirowac bo teraz jada srodkiem aby o wiadukt nie zahaczyc.

      Tez mam wrazenie ze ZDiZ powinno byc przetrzepane antykorupcyjnie od kominow po piwnice. Bo widze mnostwo przypadkow marnowania pieniedzy pod pretekstem pseudobezpieczenstwa.

      • 0 1

  • Informacja publiczna (2)

    Napisałem do ZDiZ-u

    Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) proszę o udostępnienie następujących informacji w formie elektronicznej na adres poczty dlaurzedow@gmail.com: Pytania dotyczą artykułów umieszczonych na stronach oraz

    Czy progi zwalniające o których mowa w artykule oraz zostaną zainstalowane w odległości nie bliższej niż 30 m od przejścia dla pieszych oraz nie bliżej niż 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg?
    Czy ZDiZ w Gdańsku zdaje sobie sprawę, że takie działanie nie jest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r.w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach ponieważ progi zwalniające nie mogą być umieszczone bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych i nie bliżej niż 40 m skrzyżowania? Planowane przez ZDiZ w Gdańsku rozwiązanie nie progiem z przejściem dla pieszych - rysunek w rozporządzeniu.
    Czy ZDiZ w Gdańsku mimo wszystko zdecyduje się na instalację progów zwalniających bezpośrednio przed przejściem dla pieszych oraz w odległości bliższej niż 40 m od skrzyżowania?
    Czy organizacja ruchu, mimo wyraźnej wady prawnej zostanie zatwierdzona? Na podstawie par. 8 ust. 5 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem - "Organ zarządzający ruchem odrzuca projekt organizacji ruchu w przypadku stwierdzenia niezgodności projektu z przepisami dotyczącymi warunków umieszczania na drogach znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego:
    Czy jeżeli organizacja ruchu zostanie zatwierdzona z wprowadzona niezgodnie z prawem oraz zostanie ona uchylona przez Sąd, kto będzie ponosił koszy przywrócenia stanu zgodnego z prawem?
    Skoro ZDiZ zamierza zainstalować progi zwalniające to dlaczego nie może dostąpić od zwężenia jezdni?

    • 14 2

    • (1)

      sygnalizatory kierunkowe też są w Gdańsku bezprawne na części skrzyżowań nap na Grunwaldzkiej i Słowackiego. Ale ZDiZ to państwo w państwie w d... ma przepisy

      • 2 3

      • Słusznie,zlikwidujmy te sygnalizatory. Pojedziemy wolniej i mniej bezpiecznie,ale będziesz ustatysfakcjonowane zniknięciem

        • 1 1

  • debilu kotłowski zbuduj elementy wymuszające stosowanie się pieszych do przepisów

    • 11 7

  • aby być sprawiedliwym, oczywiście kierowca pojazdu powinien natychmiast mieć zabrane prawo jazdy, szkoda że nie ma takiego prawa, ale... przecież widać, że poszkodowany też totalnie wyłączył myślenie, przecież dzieci uczymy przy przejściu przez ulicę spójrz w lewo, prawo i znowu w lewo, a ten obywatel patrzył na następnych dwóch bezmózgowców w mundurach, skutek widoczny

    • 7 2

  • Policjanci popędzili na ratunek potrąconemu, szybciej się nie dało ? ! Masakra...

    • 9 0

  • Szybka reakcja

    Niezwykle szybka reakcja policji na pierwszym filmie, brawo...

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane