• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy

Maciej Korolczuk
1 czerwca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
  • Buspas ma zostać wytyczony na fragmencie istniejącego prawoskrętu i przebiegać na drugą stronę skrzyżowania do przebudowanego wjazdu do zatoki autobusowej.
  • W tym miejscu będzie przebiegać pas przeznaczony autobusom komunikacji miejskiej w kierunku Matarni.
  • Buspasy mają poprawić płynność ruchu autobusom zjeżdżającym ze Słowackiego w kierunku Moreny, Niedźwiednika i Wrzeszcza.
  • Buspas miałby przebiegać po istniejącym pasie zieleni aż do wjazdu na widoczną na drugim zatokę autobusową.

Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową zobacz na mapie Gdańska będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.



Czy buspasy na rondzie de La Salle poprawią twoim zdaniem płynność ruchu autobusów komunikacji miejskiej?

Rondo de La Salle to jedno z największych i najbardziej kluczowych skrzyżowań w Gdańsku. Trasa Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są głównym ciągiem między obwodnicą a Wrzeszczem, a także Moreną i Niedźwiednikiem. Dziennie przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy aut przez co, szczególnie w godzinach porannych, tworzą się tam długie korki.

W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.

Planowane buspasy na rondzie de La Salle. Planowane buspasy na rondzie de La Salle.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.

Opinie (226) 6 zablokowanych

  • Idiotyzm

    To się nazywa łatanie prezerwatywy. Trzeba wybudować wielopoziomowy węzeł i sprawa w tym miejscu będzie załatwiona. Potem trzeba przebudować wjazd na obwodnicę. Zamiast tego wyrzucono miliony złotych na kolejowe połączenie z którego korzysta garstka osób. Zamiast estakad dla tramwajów można było spokojnie zmodernizować te skrzyżowania. A tak na marginesie dla wygody kilkudziesięciu autobusiarzy będzie cierpieć kilkuset pasażerów i kierowców samochodów osobowych. Tak, tak, właśnie takie są proporcje. Gumułka tryumfuje:-(

    • 2 1

  • Wszystko kosztem pieszych?

    Wszystko kosztem pieszych? Juz teraz krótkie zielone dla pieszych powoduje że nie można przejść, a jeszcze jak się poszerzy w niektorych miejscach o bus pass to już będzie hardcore. Trzeba interweniować!

    • 0 0

  • Fotorejestratory.

    Niech od razu zamontują fotorejestratory wykroczeń dla cwaniaczków.

    • 2 1

  • Czytając artykul ta cudowna wiesc (26)

    Ze chodzi o autobusy skrecajace w lewo w potokowa ze slowaka. A tu takie bus pasy,nie sadze ze dadza wiele w takiej formie. Powinni je wydluzyc do kilkuset metrow,zeby autobusy mogly juz wczesniej opuscic peleton stojacych a tak to slabe zjawisko bedzie

    • 109 2

    • Teraz rzuce lekko pupulizmem niczym mike korwin (22)

      Jakbym dorwal sie do wladzy w tym miescie,to wszedzie na glownych drogach utworzylbym buspasy oczywiscie z,monitoringiem,na nich by mogly tylko jechac autobusy,sluzby miejskie o raz taryfy tak jak to jest na podwalu. Oczywiscie trzebaby odpowiednio zorganixowac te autobusy. Konkluzja: ktos chce jechac to wybiera komunikacje zbiorowa a jak nie to stoi w korasach. Daje kilka tygodni na to ze mniej smrodziarzy by jezdzilo a latalyby same ikarusy,jelcze,solarisy itp.

      Kontrowersyjny pomysl ale inaczej nie wytepimy smrodu,korkow i wozicieli po ulicach,bo mam woz to se jade a tramwaj i bus dla plebsu...

      Spojrzcie na zachodzie jak jest albo komunikacja miejska albo rowerzyki...

      Milego myslenia

      • 40 67

      • To, że zrobienie prawa jazdy przekracza twoje możliwości intelektualne, albo (10)

        nie stać cię na samochód, to nie znaczy, że inni też mają jeździć autobusem.

        • 20 25

        • to, że kupienie prawa jazdy na ukrainie to szczyt twoich osiągnięć (5)

          nie oznacza, że każdy marzy o uprawnieniach. A już tym bardziej nie oznacza, że każdy powinien je mieć - zwłaszcza taki frustrat, jak ty

          • 12 13

          • Właśnie to, co napisałeś świadczy tylko o twojej frustracji. (4)

            Nie mierz wszystkich swoją miarą.

            • 11 6

            • mówisz? (3)

              zjawiasz się pod każdym tematem nt. komunikacji miejskiej/rowerów/przejść dla pieszych i wylewasz żółć. Kto tu jest frustratem?

              • 6 4

              • Przecież robisz dokładnie to samo! (2)

                I to jako pierwszy. Też mam prawo się wypowiadać. Nie wylewam żółci, mi nie przeszkadza, że jeździsz sobie rowerem, czy autobusem, więc odpierwiastkuj się od jeżdżących samochodem.

                • 5 4

              • nie przeszkadza? jakoś inaczej zapamiętaliśmy Twoje wynurzenia (1)

                • 1 3

              • ocho, zaczynasz pisać w liczbie mnogiej

                • 1 0

        • puk, puk obudź się (3)

          samochód już nie jest wyznacznikiem statusu społecznego i bogactwa. Teraz każdy burak go ma i niestety złomem korkuje miasto. W cywilizowanej Europie już niebawem zaczynaja wprowadzać całkowite zakazy wjazdu do centrum.

          • 7 4

          • przesiądźmy się na wozy drabinowe

            Po pierwsze nie są z blach tylko z drewna
            Po drugie nie dymią (chyba ze koń puści bąka)
            Są powolne więc nie będzie korków.
            Paliwo relatywnie tanie (obrok dla konia)
            Minusem jest tylko to, że wtedy wszyscy roweżyści będą sie uskarżać ze konie za głośno rżą...... chopy-pedałować i nie narzekać

            • 4 0

          • Oczywiście, że nie jest wyznacznikiem statusu.

            Jest za to najszybszym, najtańszym i najwygodniejszym środkiem dotarcia do celu.

            • 5 3

          • noo oby wprowadzili zakazy

            dla takich głupków jak ty

            • 4 3

      • z komunikacji miejskiej korzystają tylko ci co muszą lub mają ją za darmo (czytaj za pieniądze podatników) , czyli emeryci, (1)

        nie mając wolnego wyboru środka transportu, bo jeździć autobusem się zwyczajnie nie opłaca, Jakie to szczęście że nie jestes u władzy bo byłbyś kolejnym debilem wsrod rządzących

        • 6 6

        • ha ha DS bzdury gadasz

          Sam mam autko i to nie tanie i raczej sportowe ale czesto jadac ze Stogow w strone centrum w szczycie wybieram autobus bo czesto pod Novotelem stoje w korku 50 minut a dzieki buspdasowi 111 przejezdza blyskawicznie

          • 2 2

      • (3)

        No to nie byłeś na zachodzie...

        • 22 11

        • Bylem (2)

          I bywam czesto, np w hamburgu,jak ktos sie wybiera do centrum to nie patrzy aby jechac swoim pojazdem tylko komunikacja zbiorowa

          • 17 12

          • ja byłem w Hamburgu na hamburgerach

            dobre, powinniśmy się uczyć z Zachodu jak je robić

            • 5 0

          • Tylko dlatego, ze nie ma gdzie zaparkować.

            • 5 2

      • paski

        no i gdzie te paski bus? wlasnie wypastowalem swojego butelkowego tdiczka. pocisne kazdego ikarusa bo mam czerwone tdi! ach, nieistone z buspaskiem czy bez szans z paskiem nikt nie ma!

        • 1 0

      • Faktycznie jesteś "rowerzyk"

        Twoim problemem jest to, że nie rozróżniasz znaczeni słów "głupi" i "kontrowersyjny"

        • 1 2

      • OK, ale bez taxi (taryf), tam też zwykle pasażerem jadącym do określonego celu jest tylko jedna osoba, jak w samochodzie. Zysk z ograniczenia ruchu żaden, a miejsca parkingowe i tak są płatne.

        • 11 1

      • (1)

        te nasze "niezawodne inaczej" tramwaje mają być dobrą alternatywą? dobry żart...

        • 14 3

        • O jakis heniek

          Twierdzi ze nie mam prawka,bardzo madrze. Oczywiscie komunikacja powinna byc niezawodna i odpowienio serwisowana. Ale widze ze czesc smrodziarzy broni swej inklawy na czterech kolkach brawo wy brawo wasze disele co pala tylko 4.9po miescie

          • 6 11

    • A do tego spieprzony prawoskręt ze Słowaka w Potokową od strony lotniska (1)

      Tam jest wystarczająco dużo miejsca, żeby zaczynał się ze 100 metrów wcześniej.
      Poza tym, buspas powinien być osobnym dodatkowym pasem do skrętu w prawo. Można go tak zaprojektować, że będzie przechodził przed światłami a nie za nimi. Dzięki temu autobusy zyskają tez łagodniejszy łuk zakrętu i nie będą przy skręcie blokowały obu pasów.

      • 5 0

      • tam jest tyle miejsca że wszystko można zaprojektować bez świateł

        ale w Gdańsku oczywiście nie da się

        • 4 0

    • Podobny buspas jest pod estakadą na Morskiej w Gdyni

      I nie zdał egzaminu, trolejbusy i autobusy nim nie jeżdżą, bo albo autobusy były blokowane przez skręcających w prawo albo autobusy jadące na wprost blokowały czekających na skręt w prawo.

      No ale może tutaj będzie to lepiej funkcjonowało. Oby.

      • 10 1

  • ja pierd.. mieszkam tam i dziwnie to wszystko wygląda bo ... czy dzieci dojezdżają do szkoły samochodami a takie mam wrazenie dwie prywatne szkoły i jedna państwpwa spowodowodowały te korki bo gdy są wakacje to ulica słowackiewgo jest PUSTA pusta ! poprostu pusta i az pusta to jak to jest dzieci jeżdżą do szkoły samochodami . dzieci kochane przez takie wyobcowanie tracicie najlepsze lata najepsze przyjaznie najlepszy czas który jest z zyciu młodego czlowieka i to już nigy sie nie wróci nigdy nie bedzie drugi raz nigdy, korzystajcie z tego bo to ze mama albo tata podwoza was do szkoły to nic innego jak okradanie was z młodości i jej czarodziejskiego czasu , a rodicom gratulluję chowu kalek spolecznych fizycznych i nawet umysłowych brawo brawo ... żenujące

    • 3 1

  • BUS PAS od lat jest na ul.Dmowskiego we Wrzeszczu. (1)

    Z pętli autobusowej przy dworcu Gdańsk-Wrzeszcz wyjeżdża dużo autobusów, jadą Dmowskiego i... po bus-pasie poruszają się tempem ślimaka. Bo po bus-pasie jadą samochody osobowe.
    Dlaczego drogówka nie pilnuje Dmowskiego?

    • 1 1

    • bo tam nie trzeba zadnego buspasa tylko wlasnie trzeci pas, do skretu w prawo

      • 0 0

  • buspasy mają sens (1)

    jak przepisy są przestrzegane przez kierowców, bo np. na Dmowskiego osobówki wogóle się tym nie przejmują i na Podwalu Przedmiejskim częściowo też.

    • 3 2

    • bo na dmowskiego to nie ma absolutnie zadnego sensu i logiki

      tam powinny byc trzy pasy:

      lewy - do jazdy w lewo i na wprost
      srodkowy - do jazdy na wprost
      prawy - tylko do skretu w prawo

      zadnych ułomnych buspasow ani sciezek rowerowych na dmowskiego a korki znikna natychmiast

      • 0 0

  • buspass na całej Słowackiego (2)

    a co najmniej do Złotej Karczmy do Grunwaldzkiej

    testowaliśmy to podczas Euro - autobusy śmigały jak miło i to jest prawdziwa zachęta do przesiadki na zbiorkom

    • 5 1

    • ale kaplica dla PKM (1)

      a do tego dopuścić nie wolno!

      • 0 0

      • pkm obsługuje ruch regionalny (Kościerzyna, Kartuzy) a buspas ma służyć mieszkańcom Gdańska, dla których pkmka niestety nie spełnia oczekiwań (przystanki oddalone od osiedli, brak wspólnego biletu, kłopotliwe przesiadki na zkm)

        • 1 0

  • A może wiadukt (2)

    Moim zdaniem znacznie usprawniłoby ruch wybudowanie wiaduktu góra- dół jak z grunwaldzką

    • 13 4

    • Dobry pomysł. (1)

      Powinno być to rozwiązane tak jak nad Grunwaldzką - wiaduktem.
      Wtedy autobus by jechał dołem na przystanek, a reszta górą bez świateł.

      • 2 2

      • Wiadukt + rozbudowa wezla matarnia i bedzie klasa - z wrzeszcza na osowe w 20 min pojedziemy

        • 1 1

  • %% (2)

    Bus pas powinien być do osowej jeden+ rowery.

    • 3 0

    • rowerem to jeździj sobie po lesie

      drogę wojewódzką zostaw samochodom.
      jeszcze trochę i ścieżkę zażądasz na autostradzie!

      • 1 0

    • trzeba poczekac na nowa spacerowa -zapowiadali ze bedzie buspas do oliwy

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane