• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w kursowaniu pociągów Regio. Podróżni rozczarowani nowym rozkładem

Maciej Naskręt
23 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pociąg spółki Przewozy Regionalne na linii kolejowej nr 9 relacji Gdynia - Warszawa. Pociąg spółki Przewozy Regionalne na linii kolejowej nr 9 relacji Gdynia - Warszawa.

Nowy rozkład pociągów Regio, który zacznie obowiązywać w połowie grudnia tego roku, budzi wiele wątpliwości wśród ich pasażerów. W godzinach szczytu m.in. ubędzie kilka ważnych połączeń między Trójmiastem a południową częścią regionu. Postanowiliśmy wyjaśnić powód tych niekorzystnych zmian.



Czy kolejarze wsłuchują się w głosy pasażerów ustalając rozkład jazdy pociągów?

15 grudnia na kolei zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Obejmuje on zmiany w ruchu pociągów spółki PKP Intercity, które opisaliśmy kilka dni temu, Szybkiej Kolei Miejskiej ale także Przewozów Regionalnych (Regio). Okazuje się, że również w przypadku ostatniego przewoźnika podróżnych czekają perturbacje w podróżach, co sugerują nam czytelnicy.

- Codziennie podróżuję pociągiem Przewozów Regionalnych na trasie Sopot - Pruszcz Gdański. Kończę pracę w Sopocie o godz. 16 i do tej pory miałam do dyspozycji kilka pociągów m.in. o godz. 15:59 i 16:09. Po planowanej zmianie rozkładu mam tylko pociąg o 15:40 a następny o 16:49 - opowiada Anna Parczewska, nasza czytelniczka.

Tak duża luka w czasie jest niekorzystna dla wszystkich osób pracujących w Trójmieście i korzystających na co dzień z kolei podmiejskiej. Obawy potęguje fakt, że już teraz pociągi są wypełnione po brzegi. Jak zatem będą wyglądały składy Przewozów Regionalnych po planowanej zmianie częstotliwości kursów? Trudno to sobie wyobrazić.

Zapytaliśmy przewoźnika - spółkę Przewozy Regionalne - skąd tak niekorzystny rozkład dla podróżnych? - Problem polega na tym, że Przewozy Regionalne zamówiły u zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe zgodnie z obowiązującymi przepisami rozkład jazdy pociągów na okres roku od 15 grudnia 2013 r. Jednak z uwagi na prowadzone prace modernizacyjne infrastruktury - m.in. zamknięte tory na odcinku Pruszcz Gdański - Gdynia Gł - PKP PLK wprowadza kilkakrotnie w ciągu roku tzw. zastępcze rozkłady jazdy, które znacząco odbiegają od oczekiwań Przewozów Regionalnych i naszych podróżnych. O ostatecznym kształcie rozkładu jazdy pociągów decyduje zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe - zaznacza Benedykt Plotta, naczelnik działu marketingu w Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.

- Oczywiście często z przedstawicielami zarządcy twardo negocjujemy godziny przejazdów naszych składów, ale nie zawsze otrzymujemy dogodny dla pasażerów rozkład - dodaje Plotta.

Część osób podróżujących pociągiem z Trójmiasta m.in. do Pruszcza Gdańskiego, czy Pszczółek nie może nadziwić się dlaczego część pociągów Przewozów Regionalnych nie zatrzymuje się na wyremontowanych niedawno stacjach. - Na przykład pociąg do Chojnic, który do tej pory odjeżdżał z Sopotu o godz. 15.41 od grudnia nie zatrzyma się w Pruszczu Gdańskim ani w Pszczółkach. Dlaczego? Remont tej stacji i trasy jest już wykonany - mówi Anna Parczewska.

Okazuje się, że Przewozy Regionalne wprowadzają tzw. pociągi przyspieszone. - Sprawa dotyczy wyłącznie pociągu "TUR" relacji Gdynia - Chojnice obsługiwanego autobusem szynowym. Chcemy w ten sposób zapewnić komfort podróży i krótki czas przejazdu tym osobom, które jadą tym pociągiem nieco dalej, czyli w odległe części naszego województwa. Pociąg "TUR" już za Tczewem zatrzymuje się na wszystkich stacjach - mówi Plotta.

To nie koniec niespodzianek dla pasażerów Przewozów Regionalnych. W godzinach szczytowych pięć pociągów z południa regionu będzie kończyło kurs w Gdańsku Głównym. Powód? Pociągi SKM między Gdańskiem Głównym i Gdynią Chylonią znów będą kursować co 7,5 minuty, a więc z powodu zagęszczenia ruchu składy Przewozów Regionalnych nie będą mogły korzystać z ich torowiska jak dotychczas. Z naszych wstępnych informacji wynika, że władze Przewozów Regionalnych rozmawiają z przedstawicielami SKM, by pasażerowie pociągów podmiejskich mogli podróżować na ich bilecie miesięcznym właśnie w kolejce SKM.

Opinie (121)

  • Pruszcz to nie wiocha !!! (1)

    Tylko 30 -tysięczne miasto !!!

    • 7 2

    • PATANIE

      Ale Gdański czy Pomorski

      • 5 1

  • PKP wracaj do swojej tradycji

    W latach 60tych i wcześniej było jedno PKP a teraz potworzono spółki SKM, INTERCITY żeby było więcej naczelników prezesów dyrektorów i całej rzeszy zastępców tylko do brania kasy . Pasażerów mają za nic tylko robią pod górkę żeby ściągnąć kasę.. Tradycja PKP legła w gruzach

    • 8 0

  • "Kończę pracę w Sopocie o godz. 16 " (2)

    A 15:59 już w pociągu, nieźle.Nawet 0 16:09 to też nieźle.
    Na normalnym stanowisku pracy to pracuje się do końca,potem sprząta stanowisko,idzie się umyć,ubieramy się i idziemy do domu.

    • 20 2

    • I jeszcze podawać swoje imię i nazwisko

      pracodawca jak przeczyta będzie szczęśliwy

      • 4 0

    • Czyli praca w biurze jest nienormalna, bo nie trzeba się przed wyjściem z pracy przebrać i umyć?

      • 1 0

  • Pruszcz to dziura

    więc nie dziwię się że nie zatrzymuje się żadna tlk.

    • 4 8

  • rozkład SKM (1)

    Ciekawe kiedy wróci pociąg SKM do Wejherowa o godzinie 22:30 z Gdańska Głównego. Pracę kończę o 22 i pociąg mam dopiero o 23 czyli w domu jestem dopiero o 00:45. Super pomysł ze zlikwidowaniem w/w pociągu. Gratuluję pomysłu zarządowi spółki którzy myśleli nad tymi połączeniami i o tej porze o której ja jestem dopiero w domu oni przewracają się w łóżku na drugi bok. Jeszcze raz gratulację za pomysł.

    • 13 0

    • W nowym rozkładzie jest jeszcze lepszy kwiatek

      Jeżeli komuś ucieknie pociąg z Wejherowa do Gdańska o 22:10 to na następny będzie musiał czekać ... 1,5 godziny. Niestety samorząd wojewódzki i SKM dalej mają potrzeby komunikacyjne Wejherowian głęboko w poważaniu.

      • 5 0

  • Jezu,jak ja nienawidze Parti Oszustow ! (2)

    • 6 5

    • A ja Psycholi i Schizofreników

      • 4 3

    • To smutne,albowiem nauczałem,byście wybaczali i miłowali nieprzyjaciół swych

      • 0 0

  • Powodem ograniczenia

    ilości pociagów nie jest brak dostepu do torów ,ani roboty inwestycyjne w naszym regionie,bo te najważniejsze już mamy za sobą /pozostała modernizacja st.Wrzeszcz,drugiego toru szlaku Gdańsk Gł - Gd.Południe,drugi tor na szlaku Sopot - Orłowo i Gd.Południe - Pruszcz sa już na ukończeniu /.Prawdziwą przyczyną jest brak taboru tej"firmy przewozowej"no i brak pieniędzy w kasie samorządowej u "marszałka"

    • 5 0

  • d... (1)

    Do pruszcza i Tczewa wraca SKM wiec nie wiem o co chodzi

    • 2 1

    • Kiedy?

      • 0 0

  • Marszalek woj. Pomorskiego nas Kocha!

    • 4 0

  • W PKP najpierw rozwala się rozkład, potem robi się badania

    Polityka kolejowa jest taka sama od lat: najpierw rozwala się rozkład jazdy, tak by większości nie pasował lub był uciążliwy, potem robi się badania (jak już wszyscy mają dość utrudnień, poszli gdzie indziej) i następnie likwiduje się rzekomo nierentowne połączenia (bo straciły skomunikowanie czy mają za długi czas przejazdu albo po prostu nieciekawa godzina odjazdu).

    A na południu Polski znane są przypadki likwidacji zbyt obleganych pociągów, bo rzekomo taboru nie było na obsługę takiej liczby podróżnych. A podróż musi być bezpieczna przecież ;p

    Ot i PKP - jeden z wielu tworów, które nie zostały zaorane w 1989/1990 roku i pokutuje to do tej pory.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane