- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (80 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (277 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (400 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (113 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Zmiany w liniach autobusowych w Gdańsku. Najdłuższa linia dzienna nie dotrze na Orunię
Od najbliższej soboty (17.10.2020) ZTM Gdańsk dokonuje zmian w rozkładach autobusów. Dotkną one pasażerów linii: 169, 179, 189, 210, 269 oraz nocnej N3. Największa modyfikacja dotyczy linii 210, która w całości zostanie wycofana z Oruni, a autobusy dojadą jedynie do Dworca Głównego. Lokalna rada dzielnicy nie kryje słów krytyki wobec działań urzędników.
I to właśnie długość trasy jest z jedną z przyczyn, dla których podjęto decyzję o skróceniu wszystkich kursów do/z Dworca Głównego. Autobusy pojadą teraz ulicami Powstańców Warszawskich, Nowe Ogrody, a następnie przez Hucisko do Podwala Grodzkiego przy dworcu.
Jednocześnie większość kursów skróconych obecnie do Portu Lotniczego zostanie wydłużona do Osowej (w zamian za skrócenie linii 169 do Owczarni - przystanek końcowy; początkowym przystankiem ze względów technicznych będzie Wodnika).
Miasto: krótsze linie są mniej narażone na opóźnienia i korki
- Zmiany na linii 210 wprowadzamy z wielu powodów. Po pierwsze, aby wykorzystać tabor na krótszych trasach, o czym mówimy od lat. W zamian linia 189 [Maćkowy - Wały Piastowskie przez Orunię - dop. red.] będzie jeździć w szczycie nie co 15 minut, a co 10 minut, a w weekendy skierowane na nią zostaną pojazdy przegubowe. Po drugie, aby obsłużyć większą liczbę dzielnic niż tylko Orunia. Po trzecie, aby nie dublować oferty z koleją, którą mieszkańcy mogą się poruszać bez dodatkowych opłat w ramach wprowadzonego pół roku temu wspólnego biletu - przekonuje Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Jak informuje zastępca prezydenta, jest to element wdrażania polityki transportowej opartej o tramwaj i kolej, które funkcjonują niezależnie od ruchu samochodowego.
- Długie i niewydolne linie autobusowe, stojące w korkach, będą skracane na rzecz częstszego kursowania autobusów, łączących dzielnice z węzłami przesiadkowymi - zapowiada Borawski.
Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Rada dzielnicy: nikt z nami nie konsultował zmian
Zmianę i sposobu jej wprowadzania krytykuje Rada Dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.
- Bardzo nas zaskoczyła ta decyzja. Jesteśmy nią rozczarowani, ponieważ zgodnie ze statutami rad dzielnic mamy zagwarantowane konsultacje zmian w komunikacji miejskiej - mówi Agnieszka Bartków, przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce. - Po raz kolejny odbiera się nam ważne połączenie. W przeszłości z Oruni zniknął tramwaj, a obecnie do likwidacji przeznaczono linię 210 (dawniej B), co jest społecznie nieakceptowane w dobie trwającej rewitalizacji Oruni.
Rada dzielnicy planuje ponadto na najbliższej sesji przyjąć stosowną uchwałę i oświadczenie dot. likwidacji linii 210 na oruńskim odcinku.
Czytaj też:
Rewitalizacja: Rynek Oruński w nowej odsłonie z elementami historii
ZTM: wystosowaliśmy pismo, niezbędne oszczędności
Zarząd Transportu Miejskiego odpiera te zarzuty i twierdzi, że już na przełomie 2018 i 2019 r. występował z pismem dot. zmian na linii 210 (zdaniem rady dzielnicy pisma urzędowego nie można utożsamiać z konsultacjami, a w odpowiedzi od ZTM była mowa o nieskracaniu tej linii), zaś analizy potoków pasażerskich wykazują uzasadnienie dla proponowanej modyfikacji trasy linii 210.
- Z analizy potoków pasażerskich wynika, że większość pasażerów linii 210 z Oruni dojeżdża jedynie do centrum. Pasażerowie na tym odcinku skorzystać mogą również z autobusów linii 189, na której zwiększamy właśnie częstotliwość. Coraz większe potoki pasażerskie występują natomiast w rejonie Maćkowy, gdzie powstają nowe osiedla. Większa częstotliwość kursów linii 189 w godzinach szczytu poprawi też przesiadki na linię 175 (i odwrotnie) w Maćkowych. Nowa oferta na linii 189 dotyczy więc większego obszaru niż tylko do Gościnnej - argumentuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.
Ponadto ZTM tłumaczy decyzję dot. linii 210 sytuacją ekonomiczną związaną z epidemią koronawirusa - m.in. mniejszej liczby biletów, obowiązku zapewnienia większej liczby pojazdów do przewiezienia pasażerów.
- Tam, gdzie istnieje możliwość, zmiany bez szkody dla pasażerów (inne linie funkcjonujące po tej samej trasie - w przypadku linii 210 jej rolę dowozową do Śródmieścia przejmie linia 189) dokonujemy niezbędnych w obecnej sytuacji zmian - dodaje rzecznik ZTM.
Czytaj też:
Artykuł z lipca: 22 mln straty na biletach w Gdańsku
Niewielkie zmiany na wybranych liniach autobusowych
Oprócz linii 210, 189 oraz 169, od soboty, 17.10.2020 r., wprowadzone zostają zmiany na liniach:
- 179 - nowe rozkłady jazdy, dopasowane do pociągów na stacji Osowa PKP oraz dodatkowe kursy w porannym szczycie komunikacyjnym,
- 269 - dodatkowe kursy w porannym szczycie komunikacyjnym oraz dłuższe kursowanie autobusów w dni wolne od nauki szkolnej,
- N3 - z powodu niskiej frekwencji nie będzie wykonywany kurs o 23:07 z Portu Lotniczego do Wrzeszcza, w zamian pasażerowie mogą skorzystać z linii 210 odjeżdżającej o godz. 23:11 w dni powszednie i 23:06 w niedzielę i święta, a następnie przesiąść się na Rondzie de La Salle do autobusu linii 136 do Galerii Bałtyckiej (odjazd z przystanku Potokowa o godz. 23:26 we wszystkie dni tygodnia).
Zmiany nazw trzech przystanków autobusowych
W najbliższych dniach w rozkładach stopniowo wdrażane będą także nowe nazwy przystanków:
- Brama Oruńska zamiast obecnej nazwy Elmet [1202], 02 [1203],
- Stare Szkoty zamiast obecnej nazwy Zremb 01 [1204], 02 [1205],
- Wyczółkowskiego zamiast obecnej nazwy Cygańska Góra 01 [1332] i 02 [1333].
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – sprzedam samochód do 10 tys. zł
Dezorientacja pasażerów po skróceniu kursów autobusów linii nr 210 (16 opinii)
Miejsca
Opinie (302) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-16 08:51
Pochwalam.
No - tym razem mądre posunięcia.Zmiany nazw też są fajne.
- 13 13
-
2020-10-16 08:52
Dyktatura borawskiego (1)
Podjął decyzję nie konsultując z rada dzielnicy ... :-)
A aby autobusy nie stały w korkach to robi się buspasy!- 15 10
-
2020-10-16 10:27
Zwłaszcza, że do otwarcia wiaduktu az prosi się o buspas na Trakcie od Sandomierskiej do urzędu wojewódzkiego...
- 3 0
-
2020-10-16 08:53
Na jednym bilecie już nie dojedziesz dlatego ta zmiana tak głosowaliście więc proszę nie nażekać.
Miasto szuka oszczędności kosztem mieszkańców. Dulkiewicz obiecała swoim wyborcom z Urzędu Miasta że wybuduje duży kompleks budynków administracyjnych tak żeby znalazły sie miejsca pracy dla wnuków , dzieci oraz pociotków obecnie tam pracujących. A po kasę to najlepiej pójść do gdańszczan. Od nowego roku zaczną sie kolejne podwyżki opłat za wodę, wywóz śmieci i przejazdy.
Zapłacimy to jest Miś na miarę naszych możliwości!- 16 6
-
2020-10-16 09:04
Nie jeżdżę zkm, ale...
ostatnio chciałem byc eco. Z Jagiellońskiej musiałem dostać sie do Oliwy. Godzina 15 czekam na 199. I tak jeden nie przyjechał, drugi nie przyjechal. Po 27 min oczekiwania przyjechały dwa :) Tak więc od wyjscia z domu dotarcie do Oliwy trwało 35min. Podziwiam Was ludzie ze korzystacie z tego stolca jakim jest zkm.
- 26 5
-
2020-10-16 09:05
Bez różnicy i tak jeżdżę samochodem.
Możecie zlikwidować całkiem komunikację, już niedługo nikomu nie będziecie potrzebni.
- 19 2
-
2020-10-16 09:06
Przynajmniej 210 przestanie byc autobusem widmo spoznionym o 40 minut
- 10 5
-
2020-10-16 09:12
Popieram tę decyzję (2)
Te linie-snuje przez całe miasto nie mają sensu. Krótkie, szybkie linie dowozowe do węzłów, kolei, tramwaju. A jakby jeszcze wprowadzili autobusy ekspresowe, marzenie...
- 13 10
-
2020-10-16 10:34
Jak na razie to z szybkich linii do Pruszcza to się furmanki robi (1)
Rejtana nikt nie wsiada, Nowiny raz na trzy kursy, Ukośna to samo, na Św. Wojciechu 3 osoby na krzyż. Autobusy się tłuką po dziurach, czas jazdy dla 80% pasażerów się wydłuża, ale o tym nikt nie myśli.
- 7 1
-
2020-10-16 14:06
No niestety...
- 0 0
-
2020-10-16 09:13
Duet
Duet Borawski-Zomkowski (a za plecami pociagajacy za sznurki Grzelak) skutecznie rozloza komunikacje miejska w Gdansku.
- 10 6
-
2020-10-16 09:18
Nic, tylko samochodzik
Żenada z tym ZKM
- 10 3
-
2020-10-16 09:31
210 (2)
Patologia ZTM nie zna granic ... A ile jedzie taki 210 z Oruni do Dworca jak jest pusto na drogach maks 5 min i to aż tak wiele czasu zabiera i o tyle mocno jest przedłużona linia hahahaha puście 210 z Pruszcza przez lotnisko do Osowej najlepiej ...
- 11 5
-
2020-10-16 10:30
ale jak Trakt stoi to już koło Lotu ma 30min opóźnienia
- 2 3
-
2020-10-16 12:59
przydałoby się
Bez samochodu dojazd z Pruszcza w rejon obwodnicy to masakra
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.