Fakty i opinie

Zmiany w liniach autobusowych w Gdańsku. Najdłuższa linia dzienna nie dotrze na Orunię

Najnowszy artukuł na ten temat

Nowy przystanek autobusowy we Wrzeszczu ułatwi przesiadki na tramwaj

Od soboty autobusy linii 210 nie pojadą już na Orunię, lecz tylko do Dworca Głównego.
Od soboty autobusy linii 210 nie pojadą już na Orunię, lecz tylko do Dworca Głównego. fot. Maciej Kosycarz/KFP

Od najbliższej soboty (17.10.2020) ZTM Gdańsk dokonuje zmian w rozkładach autobusów. Dotkną one pasażerów linii: 169, 179, 189, 210, 269 oraz nocnej N3. Największa modyfikacja dotyczy linii 210, która w całości zostanie wycofana z Oruni, a autobusy dojadą jedynie do Dworca Głównego. Lokalna rada dzielnicy nie kryje słów krytyki wobec działań urzędników.



Czy długie linie autobusowe powinny być skracane?

tak, lepiej uruchomić krótsze, mniej podatne na korki 24%
tak, ponieważ nikt nie korzysta z nich na całej trasie 11%
nie, stanowią one wygodne połączenia bardzo odległych dzielnic 32%
nie, przesiadki między autobusem a tramwajem lub pociągiem są uciążliwe 33%
zakończona Łącznie głosów: 1455
Linia 210 to dzisiaj najdłuższa dzienna linia autobusowa w Gdańsku. Łączy Osowę z Orunią przez port lotniczy, Morenę (Piecki-Migowo), Suchanino i centrum miasta. Pokonanie całej trasy zajmuje rozkładowo pomiędzy godzinami szczytu aż 73 minuty.

I to właśnie długość trasy jest z jedną z przyczyn, dla których podjęto decyzję o skróceniu wszystkich kursów do/z Dworca Głównego. Autobusy pojadą teraz ulicami Powstańców Warszawskich, Nowe Ogrody, a następnie przez Hucisko do Podwala Grodzkiego przy dworcu.

Jednocześnie większość kursów skróconych obecnie do Portu Lotniczego zostanie wydłużona do Osowej (w zamian za skrócenie linii 169 do Owczarni - przystanek końcowy; początkowym przystankiem ze względów technicznych będzie Wodnika).

Schemat przebiegu linii autobusowej 210 w Śródmieściu od soboty.
Schemat przebiegu linii autobusowej 210 w Śródmieściu od soboty. mat. ZTM Gdańsk

Miasto: krótsze linie są mniej narażone na opóźnienia i korki



- Zmiany na linii 210 wprowadzamy z wielu powodów. Po pierwsze, aby wykorzystać tabor na krótszych trasach, o czym mówimy od lat. W zamian linia 189 [Maćkowy - Wały Piastowskie przez Orunię - dop. red.] będzie jeździć w szczycie nie co 15 minut, a co 10 minut, a w weekendy skierowane na nią zostaną pojazdy przegubowe. Po drugie, aby obsłużyć większą liczbę dzielnic niż tylko Orunia. Po trzecie, aby nie dublować oferty z koleją, którą mieszkańcy mogą się poruszać bez dodatkowych opłat w ramach wprowadzonego pół roku temu wspólnego biletu - przekonuje Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Jak informuje zastępca prezydenta, jest to element wdrażania polityki transportowej opartej o tramwaj i kolej, które funkcjonują niezależnie od ruchu samochodowego.

- Długie i niewydolne linie autobusowe, stojące w korkach, będą skracane na rzecz częstszego kursowania autobusów, łączących dzielnice z węzłami przesiadkowymi - zapowiada Borawski.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Rada dzielnicy: nikt z nami nie konsultował zmian



Zmianę i sposobu jej wprowadzania krytykuje Rada Dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.

- Bardzo nas zaskoczyła ta decyzja. Jesteśmy nią rozczarowani, ponieważ zgodnie ze statutami rad dzielnic mamy zagwarantowane konsultacje zmian w komunikacji miejskiej - mówi Agnieszka Bartków, przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce. - Po raz kolejny odbiera się nam ważne połączenie. W przeszłości z Oruni zniknął tramwaj, a obecnie do likwidacji przeznaczono linię 210 (dawniej B), co jest społecznie nieakceptowane w dobie trwającej rewitalizacji Oruni.
Rada dzielnicy planuje ponadto na najbliższej sesji przyjąć stosowną uchwałę i oświadczenie dot. likwidacji linii 210 na oruńskim odcinku.

Czytaj też:

Rewitalizacja: Rynek Oruński w nowej odsłonie z elementami historii



ZTM: wystosowaliśmy pismo, niezbędne oszczędności



Zarząd Transportu Miejskiego odpiera te zarzuty i twierdzi, że już na przełomie 2018 i 2019 r. występował z pismem dot. zmian na linii 210 (zdaniem rady dzielnicy pisma urzędowego nie można utożsamiać z konsultacjami, a w odpowiedzi od ZTM była mowa o nieskracaniu tej linii), zaś analizy potoków pasażerskich wykazują uzasadnienie dla proponowanej modyfikacji trasy linii 210.

- Z analizy potoków pasażerskich wynika, że większość pasażerów linii 210 z Oruni dojeżdża jedynie do centrum. Pasażerowie na tym odcinku skorzystać mogą również z autobusów linii 189, na której zwiększamy właśnie częstotliwość. Coraz większe potoki pasażerskie występują natomiast w rejonie Maćkowy, gdzie powstają nowe osiedla. Większa częstotliwość kursów linii 189 w godzinach szczytu poprawi też przesiadki na linię 175 (i odwrotnie) w Maćkowych. Nowa oferta na linii 189 dotyczy więc większego obszaru niż tylko do Gościnnej - argumentuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.
Ponadto ZTM tłumaczy decyzję dot. linii 210 sytuacją ekonomiczną związaną z epidemią koronawirusa - m.in. mniejszej liczby biletów, obowiązku zapewnienia większej liczby pojazdów do przewiezienia pasażerów.

- Tam, gdzie istnieje możliwość, zmiany bez szkody dla pasażerów (inne linie funkcjonujące po tej samej trasie - w przypadku linii 210 jej rolę dowozową do Śródmieścia przejmie linia 189) dokonujemy niezbędnych w obecnej sytuacji zmian - dodaje rzecznik ZTM.
Czytaj też:

Artykuł z lipca: 22 mln straty na biletach w Gdańsku



Na linii 179 wprowadzone zostaną dodatkowe kursy w porannym szczycie komunikacyjnym.
Na linii 179 wprowadzone zostaną dodatkowe kursy w porannym szczycie komunikacyjnym. fot. arch. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Niewielkie zmiany na wybranych liniach autobusowych



Oprócz linii 210, 189 oraz 169, od soboty, 17.10.2020 r., wprowadzone zostają zmiany na liniach:
  • 179 - nowe rozkłady jazdy, dopasowane do pociągów na stacji Osowa PKP oraz dodatkowe kursy w porannym szczycie komunikacyjnym,
  • 269 - dodatkowe kursy w porannym szczycie komunikacyjnym oraz dłuższe kursowanie autobusów w dni wolne od nauki szkolnej,
  • N3 - z powodu niskiej frekwencji nie będzie wykonywany kurs o 23:07 z Portu Lotniczego do Wrzeszcza, w zamian pasażerowie mogą skorzystać z linii 210 odjeżdżającej o godz. 23:11 w dni powszednie i 23:06 w niedzielę i święta, a następnie przesiąść się na Rondzie de La Salle do autobusu linii 136 do Galerii Bałtyckiej (odjazd z przystanku Potokowa o godz. 23:26 we wszystkie dni tygodnia).

Zmiany nazw trzech przystanków autobusowych



W najbliższych dniach w rozkładach stopniowo wdrażane będą także nowe nazwy przystanków:
  • Brama Oruńska zamiast obecnej nazwy Elmet [1202], 02 [1203],
  • Stare Szkoty zamiast obecnej nazwy Zremb 01 [1204], 02 [1205],
  • Wyczółkowskiego zamiast obecnej nazwy Cygańska Góra 01 [1332] i 02 [1333].

Opinie (302) ponad 10 zablokowanych

  • (11)

    Najważniejsze w dobie pandemii aby rzucili maksymalną liczbę autobusów,tramwajów i skmek.

    • 77 9

    • 227 tą linię tez proszę skrócić ,bo jest za dlugo (1)

      W przypadku skrócenia trasy Lini 210 ztm daje zarobić taksówkarzom i car sharing

      • 5 9

      • 227 powinna zostać skrocona do Witosa, żeby zapewnic kierowcy zaplecze socjalne.

        • 7 3

    • A kto to sfinansuje? (5)

      Wiesz że ktoś będzie musiał za to zapłacić?

      • 7 5

      • Niech wykasują wszystkie autobusy,bo stoją w korkach

        • 9 3

      • A co za darmo jezdzimy komunikacją miejską ? (3)

        • 10 2

        • A powinniśmy. (2)

          I tak większa część budżetu komunikacji idzie prosto z budżetu miasta, a tak by odpadł koszt biletów, kontroli, kasowników itp.

          • 5 3

          • Same oszczędności

            • 0 1

          • ale wtedy lokalne podatki tysiące procent w górę. Wchodzisz w to?

            • 2 2

    • (2)

      Skad wezma? Morawiecki podesle 100 autobusow i 40 tramwajow z kierowcami i motorniczymi?

      • 6 2

      • Tak - prosto z fabryki Autosana! (1)

        • 4 0

        • albo Ursusa

          • 3 0

  • Dopóki mamy taką beznadziejną komunikację będę jeździł samochodem lub rowerem. (7)

    Linia 129 zlikwidowana. Pozbierali kursy na linii 127 i 130. Więc niech się nie dziwią, że potok aut na drogach. Nikt nie lubi niepunktualności, przesiadek i wypadających kursów. O awariach już nie wspominam.

    • 180 20

    • Nie wiem o co wielkie halo (1)

      Nie widzialem w tym autobusie ludzi co jada z Orunii na lotnisko, raczej do dworca glownego

      • 7 13

      • tylko ciekawe, dlaczego w chwili wjazdu 207 na Gościnną tłumek tkwi pod wiatą jak zaczarowany...

        Pewnie nie wiedzą, że oni też do dworca...

        • 7 3

    • Rower jest najlepszym najzdrowszym i najbardziej wartosciowym dla miasta sposobem na komunikacje. (4)

      Wiec to bardzo dobrze ze będziesz z niego korzystał ,Komunikacja jest tak beznadziejna a bo jest niedofinansowana środki na jej rozwiniecie są 10 krotnie za małe.

      • 3 12

      • Być może są za małe ale i sama komunikacja i spółki za nią odpowiedzialne sa źle zarządzane.

        U nas to zatrzymało się w czasach PRL. Nowy tabor? Super! Ale kto go serwisuje? I jak go serwisuje? Przebieg linii tramwajowych? Co z z trasą z Łostowic do Wrzeszcza?! Co z trasą przez Potokową i dalej Słowackiego do Wrzeszcza?

        Co z bus pasami i priorytetem przejazdu dla komunikacji miejskiej?! Gdzie jest ten super TriStar?

        • 4 1

      • A jeszcze lepiej pieszo !!!

        Z plecaczkiem na plecach i dwoma kijkami !!! Komunikacja w Gdańsku to dno .

        • 4 0

      • (1)

        Teraz już wiem dlaczego rozbiera się linie kolejowe po to by budować ścieżki rowerowe.

        • 2 1

        • no tak, facepalm, teraz już wiemy dlaczego rozpirzyli skm do Nowego Portu: żeby tam zrobić śmieszkę rowerową!

          co bierzesz? daj trochę!

          • 0 0

  • Bardzo dobra decyzja (12)

    W końcu linia 210 będzie punktualna

    • 75 145

    • Bardzo zła decyzja. (4)

      • 31 21

      • Przecież mieszkańcy Orunii i tak wolą samochód, więc gdzie problem? (3)

        • 11 22

        • Jasnowidz z Człuchowa. :)))

          • 12 2

        • Nie wiem, czy wolą...

          Nie mają po prostu wyjścia. Tramwaj jest dla osiedli południowych, a autobusy jeżdżą baaardzo opóźnione a do tego baaaardzo zatłoczone...

          • 4 0

        • XD

          Przecież to nie przez Orunię autobus 210 się spóźnia, tylko przez Suchanino. Wystarczy spojrzeć na aplikacje obserwujące bieżącą lokalizację autobusu

          • 3 0

    • Na Orunie to niedługo nic nie będzie jeździć! (5)

      Kiedyś zlikwidowali tory tramwajowe. Niedawno zlikwidowali połączenia SKM. Pozostało kilka pociągów Przewozów Regionalnych, co jeżdżą o abstrakcyjnych godzinach i są totalnie bez sensu, a opóźnienia po 15 czy 20 minut to norma. Poprzez wykluczenie komunikacyjne władze Gdańska same robią z tej dzielnicy getto patologii, a później tylko lament że sama żurlandia.

      • 31 14

      • (1)

        Jeżdżę osobowymi cały czas. Ostatnio nie mają opóźnień. Przestań gadać glupoty

        • 8 10

        • Ale rozkład g jest warty, temu nie zaprzeczysz

          • 10 3

      • Może na na jakiejś innej Oruni mieszkasz... (1)

        Ja codziennie jeżdżę regio i spóźnienia ponad 5 minut to może 2 razy w miesiącu. A godziny - no cóż idealne nie są, ale wszystkim się nie dopasuje. Za to autobusy to na Oruni dolnej jeżdżą bardzo często i wiele dzielnic by tak chciało szybko i często mieć autobus do centrum. Wykluczenie komunikacyjne to jest teraz nie na Oruni ale np na takiej Zaspie: 127 jeździ kiedy chce, tramwaj może i często ale 20 minut do centrum o ile się nie zepsuje a to jest bardzo częste. O SKM to nawet nie wspominam bo co 20 minut do centrum i co trzecia spóźniona albo przepełniona...

        • 12 10

        • Potwierdzam, mieszkałem wiele lat na zaspie. Niby jest tramwaj autobusy itp ale wszystko jeździ opóźnione na około albo za wolno. Przereklamowana dzielna

          • 7 1

      • mądrze powiedziane jeżdzi to niech jeżdzi na Orunię jadąautobust przepełnione z Pruszcza aż strach wsiadać

        • 2 0

    • pasażer

      juz to widze jak bedzie punktualna

      • 6 1

  • Kiedy komunikacja w Gdańsku będzie punktualna, czysta i spójna? (9)

    Kiedy stanie się choć trochę konkurencją dla aut?

    • 109 14

    • Trzeba zmienic władze (3)

      • 16 7

      • Hahahaha.. i komunikacja miejska skończy jak stadnina w Janowie. (2)

        Może nawet przybędzie Matołuszek i położy stępkę pod nową komunikację, jak pod prom w Świnoujściu. Albo dajcie się nią zająć Sasinowi, przebimba kolejne 70mln i nic z tego nie będzie, a winę się zrzuci na Pocztę Polską. Ewentualnie niech Szumowski zakupi nowe autobusy widmo od handlarza bronią, albo takie bez atestu od kolegi narciarza.

        • 10 6

        • Komunikacja miejska.

          Znasz znaczenie słów którymi się poslugujesz ? Napisz swój wywód do Dulkiewicz.
          Prezydent miasta dpowiedzialna jest za komunikację miejską. Dobrze o tym wiesz, ale co tam, napisać głupoty niech użyteczne id___ci lykaja.

          • 7 0

        • Problem w tym, że komunikacja od wielu lat jest w takim stanie jak stadnina w Janowie obecnie.

          A najgorsze, że to ma swoich fanów takich jak Ty.

          • 3 3

    • Po tych decyzjach komunikacja będzie się zwijac

      • 13 4

    • czysta będzie jak ludzie przestaną być syfiarzami. Autobus godzinę na trasie i syf i malaria

      • 2 2

    • Dwie kadencje Dulkiewicz, potem dwie Grzelaka, następnie dwie Adamowiczowej

      I już zaraz po tym komunikacja będzie idealna!

      • 7 0

    • Nigdy

      • 4 0

    • Kiedy będziesz siedział w domu ro będzie punktualnie

      • 0 1

  • (9)

    Czerwona strefa a w komunikacji miejskiej połowa siedzień wolna, żeby ludzie stali bliżej siebie :D
    Kto stoi za takimi absurdami? I dlaczego ludzie się temu w ogóle poddają? Przecież to jest ewidentne działanie na szkodę podróżujących komunikacją i jest to działanie przyczyniające się do rozprzestrzeniania wirusa :D

    • 99 13

    • Na Chełmie juz nie ma jak się wcisnąć do tramwaju

      • 15 1

    • (3)

      Po to właśnie wymyślono tą plandemie, żeby były furtki do nadużyć, ograniczeń i oszczędności przez redukcje. Gdyby ten wirus był na prawdę taki zabójczy, to podejmowano by realne środki walki z nim, a tak to tylko absurd pogania absurdem i codziennie pojawiają się coraz bardziej kretyńskie pomysły na walkę z tą śmieszną zarazą. Bareja by tego nie wymyślił nawet w najbardziej pokręconych filmach!

      • 19 5

      • (2)

        Mnie martwi, że ludzie się temu po prostu poddają jakby nie mieli rozumu. Nigdy nie założyłem żadnej maseczki. No przecież byłbym kretynem gdybym na własne życzenie miał wdychać powtórnie to co mam wydychać zgodnie z naturą i niszczyć własne zdrowie :D
        Rozumiem w sklepie gdzie sa ludzie, ktorzy zwracaja uwage bawiąc się w szeryfów i narażają się na guza ale w parku na ulicy czy na plaży???? :))))))
        Autentycznie żal mi starszych skołowanych zastraszonych ludzi, którzy i tak maja problem z oddychaniem a zakładają byle co na twarze i ledwo zipią. Przecież oni sobie ewidentnie tym szkodzą a w niczym nie pomagają. Tym bardziej powinni sie wentylowac swiezym powietrzem a nie odwrotnie

        • 16 9

        • Jeżeli to co wydychasz może zniszczyć zdrowie (1)

          To bądź łaskaw dla dobra otoczenia jednak nosić tą maseczkę.

          • 6 11

          • Taki z ciebie "ekspert", to proponuje eksperyment...

            Załóż sobie na twarz foliowy worek.
            Zobaczymy jak długo będziesz mógł oddychać tym co wydychasz.
            Daję ci minutę i stracisz przytomność, a po kolejnej minucie będziesz martwy.
            .....
            P.S..
            Oczywiście mam nadzieję, że nie jesteś aż takim kretynem i jednak tego nie zrobisz dosłownie, bo mimo wszystko nie chcę mieć ciebie na sumieniu.

            • 5 4

    • Odpowiem, kto za tym stoi. (1)

      Ci, których wybrali mieszkańcy Gdańska.

      • 8 3

      • Doprawdy? Akurat o ograniczeniach w komunikacji miejskiej decyduje rząd.

        • 2 1

    • Pretensje do rzadu

      • 2 1

    • Ten którego naród wybrał w 2019 roku.

      • 3 1

  • Z tym znikającym tramwajem do Oruni to już przegięli... To było w 1973 roku!! (5)

    • 90 20

    • Pani Agnieszka mentalnie jeszcze przebywa w latach 70tych ....

      • 16 4

    • Ale była też linia autobusowa nr 151, jeżdżąca z Gościnnej.

      I to jeszcze w tym stuleciu.

      • 19 1

    • marzec 1972 !

      • 10 4

    • 151

      A o 151 zapomnieli xD

      • 5 0

    • Z Oruni na lotnisko i co jeszcze?

      W głowach poprzewracalo się..

      • 2 8

  • Żenada. (12)

    Najpierw zlikwidowano pętlę 151 na Gościnnej, a wkrótce samą linię, teraz likwiduje się pętlę 210. A te "potoki ludzkie" z Oruni będą się teraz ładować do zapchanych 232 i 132 z Pruszcza, ewentualnie do równie zapchanego 189. Prawda jest taka, że ZTM robi dobrze tylko mieszkańcom Pruszcza i nowych osiedli przy Starogardzkiej. Orunia? Przecież tam mieszka sama patologia, to dzielnica do wygaszenia. Prawda, panie rzeczniku ZTM?

    • 127 22

    • Liczę te kursy na rozkładzie np na Goscinnej i nic mi nie ubywa, tylko jedne linie zastępują inne. (4)

      Z tym 210 to akurat świetna decyzja, był kompletnie nieskoordynowany z innymi liniami. Teraz będzie więcej 189 i to zredukuje dłuższe dziury jakie były w rozkładzie.

      • 14 17

      • Nic Ci nie ubywa? (3)

        To kiepsko z tym liczeniem. Ciekawe, skąd nagle ztm, gait czy inny kolejny twór weźmie dodatkowe pojazdy i kierowców, aby zwiększyć liczbę kursów na linii 189.

        • 10 3

        • Hej hej

          Skrócenie o 20 minut trasy w jedną stronę to akurat zabezpieczenie 1 autobusu oraz kierowcy. Na 189 zwiększy się częstotliwość właśnie dzięki temu autobusowi :)

          • 8 1

        • Krótsze linie to mniej kierowców i autobusów (1)

          Im dłuższa linia tym trudniej o jej sensowne ułożenie i nie stanie w korkach.
          Łatwo to zobaczyć po zmianach na pętli Łostowice Świętokrzyska.
          Gdy ją zbudowano skrócono wszystkie trasy, autobusowe i oczywiście rwetes był, że jak to, że wtedy było lepiej itd. Obecnie nikt nie pamięta jak było, a docenia, że autobusy jeżdżą dużo częściej.

          • 3 5

          • Krótsze linie to mniej kierowców i autobusów?? pomyśl, kursy zostają te same tylko skrócone wiec gdzie jest i czego mniej... chyba ze na Oruni. Co do pętli Łostowice tez sie słabo orientujesz. Zlikwidowane 275 dano 175 którego rozkład jazdy jest bezsensownie skonstruowany. Pokrywa się właściwie z rozkładem 113 dwa nijak ma sie do kursowania tramwai.

            • 1 0

    • (2)

      Autobusy i tak musza zniknac z Goscinnej bo rewitalizacja nie przrwiduje petli na Rynku Orunskim

      • 6 4

      • Ciekawe wtedy, co zrobią ze 113? (1)

        • 3 1

        • zlikwidują

          • 11 0

    • Faktycznie dobrze. Autobus raz na godzinę to faktycznie takie udogodnienie że chyba się przeprowadzę do Pruszcza.

      • 10 1

    • Prawda jest taka, że ZTM robi dobrze tylko mieszkańcom Pruszcza i nowych osiedli przy Starogardzkiej. (2)

      póki co, to po zatrzymaniu 207 i 232 na Rejtana linię zaczęła wykorzystywać miejscowa patola do podjazdu po wódę do Żabki na Sandomierskiej.

      A na Pruszcz nie pyszcz, gdyby nie dokładał do 207 i innych, to byś miał 151 co pół godziny, jak Kiełpino Górne. Poza tym ZTM nie wiadomo dla kogo podokładał przystanków na Oruni, które tylko spowalniają podróż dla 80% pasażerów jadących z Pruszcza...

      • 9 1

      • Co za banialuki... (1)

        Do 207, 232 czy 132 i tak nie da się wsiąść rano na Gościnnej. Więc żadnej łaski nikomu nie robisz.

        • 1 0

        • to po kija dodaje się tym liniom przystanki?

          • 0 0

  • Nareszcie na linii 210 będzie dyspozytornia i pomieszczenie socjalne (5)

    Dziękujemy. Dotychczasowa trasa 210 była jakimś nieporozumieniem

    • 61 50

    • Nieporozumieniem to jest operowanie ogrzewaniem autobusów przez jego kierowców. (2)

      Ludzie wsiadają pozawijani w kurtki, szale i czapki, a tu taki delikwent nastawia ogrzewanie na maksa. Gdzie rozum?

      • 19 12

      • A inni wsiadaja i pretensje do kierowcy ze zimno

        • 11 3

      • Nastawia ogrzewanie na maxa

        i dodajmy: następnie trzyma wszystkie drzwi otwarte na przystanku minutę albo dwie (mam na myśli sytuacje przedpandemiczne), żeby tę skumulowaną energię cieplną uwolnić. Genialne. :)

        • 2 0

    • Kierowcy GAiT czy trole z UM?

      jw

      • 2 3

    • nieporozumieniem jestes ty

      kierowco gait wam zawsze było nie podrodze z pasażerami dla kogo jezdzici i za czyje pieniadzemacie pensje za nasze podatki zabieracie nam autobus z orunii a sami obwarowujecie się taśmami przeciwko pandemii ludzie jezdza bez masek a wy nie potraficie zwrucic im uwagę przez glosnik

      • 0 0

  • Wreszcie nie będzie się spóźniał 210 na lotnisko (7)

    Śmieszne są te argumenty rady dzielnicy. Przecież wszyscy wysiadali pod Lotem czy przy dworcu. A co ma do tego wspólnego likwidacja linii tramwajowej? Jeżeli w radach dzielnicy mamy takich nie przygotowanych merytoryczne jak Pani Bartków to nie dziwny się że odbierają Was jako krzykaczy i roszczeniowcy.

    • 51 50

    • Sęk w tym, że zostaje zlikwidowane jedno połączenie, a pozostałe linie są zapchane. (4)

      Teraz cała ta ciżba pasażerów będzie musiała się zmieścić do autobusów pozostałych linii na tej trasie. Rozumiesz?

      • 15 8

      • Umiesz czytać ze zrozumieniem? (3)

        W zamian dodane zostaną kursy linii 189 które dowiozą do centrum osoby m.in. z Oruni

        • 5 12

        • Umiesz samodzielnie myśleć?

          Skąd ZTM weźmie te dodatkowe autobusy i kierowców na linię 189, skoro już teraz płaczą, jak jest źle? Przecież to bajka dla naiwnych.

          • 13 7

        • w godzinie szczytu.

          A że w sobotę rano albo wieczór 207 nawalony po dach, to już mało kogo obchodzi.

          • 4 1

        • Rozumiem iż sama zakupisz autobus i bedziesz nim jezdzic, bo z tego co mi wiadome nawet Ukraińscy kierowcy maja dośc tego burdelu

          • 0 1

    • Czyścicieli dzielnic

      W Gda mamy czyścicieli dzielnic, po Letnicy i Brzeźnie były Stogi, teraz najwidoczniej czas na Dolny Wrzeszcz i Orunię. Muszą doprowadzić dzielnicę do ruiny żeby zaprzyjaźniony deweloper przejął mieszkania i grunty, sąsiedztwo toru F1 sprawi że w odpowiednim momencie ceny poszybują, a odpowiedni ludzie zarobią. Sami sobie wybraliście taki samorząd.

      • 3 0

    • Pani to chyba z Gdyni skoro takie bzdury gada. Po pierwsze 210 był jedynym autobusem który startował z Gościnnej do którego można było rano wejść normalnie. Autobusy jadące z kierunku Pruszcza zazwyczaj są pełne. Po drugie tym autobusem ludzie jeździli do szkół, przychodni czy do pracy chocby na Suchanino czy Morene. Co do likwidacji lini tramwajowej to nawet pani nie załapała. Linia ta została zamknięta pewnie jeszcze przed pani narodzinami. Niestety z czasem zaczęto zamykać, skracać, zmieniać także inne możliwości połączeń. Oczywiście wszystko w imię poprawy życia mieszkańców. Ale co kobieta z Gdyni może wiedzieć.

      • 4 0

  • Dlaczego z południowych dzielnic praktycznie nie ma bezpośrednich lini do centrum i Oliwy? (9)

    Urząd miasta sprzedał działki i wydał pozwolenie na budowę tysięcy bloków a nie zorganizował komunikacji.

    • 105 16

    • Miały być przecież.

      Tylko banda Januszy z Bohaterów Getta blokuje jej budowę od 5 lat...

      • 21 8

    • 2, 4, 6, 7 (7)

      Do Centrum: 2, 4, 6, 7.
      Do Oliwy: 2, 6.

      • 16 11

      • Jabłoniowej, Jasienia, Szadółek nie majak dojechać (3)

        • 4 8

        • (2)

          Przecież z lawendowych wzgórz mknie tramwaj 12 prosto na pętlę w oliwie :)

          • 9 1

          • Taaa, prosto... Równie prosto jedzie 5 z Zaspy do Nowego Portu (1)

            • 8 3

            • Ciesz się, że nie jedzie przez Stogi...

              • 0 0

      • (2)

        do Oliwy z Gdańska to jeździ się SKM a nie tramwajem,
        tram - 34 min przejazd,
        SKM - 15 min,
        różnica kolosalna

        • 5 2

        • dodaj 20 min. między pociagami

          i wychodzimy na to samo. Wot, zarządzanie

          • 3 3

        • jaką skmką? do Oliwy? Przecież ona staje na przymorzu i na żabiance?

          • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.