• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w układzie drogowym na Przymorzu

Maciej Korolczuk
25 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • W ramach inwestycji zostanie przebudowany odcinek Kołobrzeskiej od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej powstaną lewoskręty i zostanie ono włączone do systemu Tristar.
  • Na skrzyżowaniu ulic Bora Komorowskiego i Beniowskiego powstanie rondo.
  • Minirondo powstanie m.in. u zbiegu ulic Beniowskiego, Szczecińskiej i Śląskiej.
  • Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ulic Droszyńskiego i Śląskiej.
  • Na modernizację czeka też ul. Arkońska (między Kołobrzeską a Lęborską).
  • W podobnym zakresie zostanie przebudowana także ul. Słupska.
  • Na lifting swojej ulicy mogą się też przygotować mieszkańcy i kierowcy jeżdżący po Szczecińskiej.

Mieszkańców Przymorza i kierowców korzystających z dróg w rejonie biurowców w Oliwie czekają spore zmiany. W przyszłym roku ma tam ruszyć przebudowa czterech ulic i trzech skrzyżowań, a na Kołobrzeskiej zainstalowane zostaną kamery systemu Tristar.



Remontów ulic w Gdańsku jest:

Od czasu, gdy przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie trwa intensywny rozwój biurowców Alchemii i Olivia Business Centre, już nie tylko zaparkowanie auta, ale i samo poruszanie się po zastawionych uliczkach Przymorza stało się uciążliwe.

Sytuacja poprawiła się kilka miesięcy temu, gdy w znacznej części dzielnicy wprowadzono strefę płatnego parkowania. Teraz przyszła kolej na poprawę infrastruktury drogowej, z której z pewnością ucieszą się mieszkańcy ul. Arkońskiej, Kołobrzeskiej czy Śląskiej.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze w Gdańsku".

Zobacz także: Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie

- To projekt wspólny gminy miasta Gdańska i jednego z deweloperów, mający na celu poprawę infrastruktury drogowej i komunikacyjnej na Przymorzu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG. - W tym roku chcemy przygotować dokumentację, a w przyszłym zrealizować inwestycję.
  • Modernizacja i przebudowa ulic na Przymorzu ma ruszyć w przyszłym roku.
  • Strefa płatnego parkowania na Przymorzu.
Zmian będzie sporo. W ramach prac przewidziano przebudowę ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej zobacz na mapie Gdańska oraz skrzyżowania ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie zostaną wydzielone lewoskręty. Samo skrzyżowanie zostanie włączone do systemu Tristar.

To nie koniec. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora Komorowskiego zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą tam zrobić rondo.

Nieco mniejsze skrzyżowania tego typu mają powstać na skrzyżowaniu ul. Droszyńskiego i ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdańska oraz na krzyżówce Beniowskiego, Śląskiej, Szczecińskiej zobacz na mapie Gdańska. W ciągu ul. Śląskiej ma też zostać wprowadzony ruch w obu kierunkach (obecnie część ulicy jest jednokierunkowa).

Ostatnim etapem robót będzie przebudowa trzech prostopadłych ulic do Kołobrzeskiej: Słupskiej zobacz na mapie Gdańska, Arkońskiej zobacz na mapie GdańskaSzczecińskiej zobacz na mapie Gdańska (we wszystkich przypadkach od ul. Kołobrzeskiej do ul. Lęborskiej).

Miasto na wszystkie inwestycje chce przeznaczyć 3,1 mln zł.

Opinie (218) 4 zablokowane

  • kolejne złe zmiany! (1)

    Dlaczego magistrat wprowadza zamęt na drogach ,na Pomorzu coraz więcej skrzyżowań równorzędnych!
    To powoduje wypatki i harmider na drogach!
    Najgorsze rów.skrzyżowania nie maja dziś racji bytu! czestotliwosc pojazdów, główne i poboczne tak!
    Gdańsk w tuinie! Mentalnej

    • 1 1

    • "wypatki"

      że co powoduje?

      • 1 1

  • (1)

    Niech się zajmą tymi co parkują gdzie popadnie.

    • 6 0

    • niech przy budowie mieszkań!

      Miasto zawiera wymóg parkingów dla developerów!

      • 2 2

  • biurowce za miasto (1)

    budujcie sobie te biurowce za miastem to nie będzie problemu. jaka to przyjemność mieszkać w zastawionym drapaczami i zakorkowanym samochodami mieście? skoro duże zakłady można prowadzić na obrzeżach miasta to dlaczego zapycha się miasto niepotrzebnymi mieszkańcom budowlami? kompletnie nie liczy się już człowiek tylko kasa, kasa kasa i kolejne datki dla urzędasów

    • 25 13

    • Bo jak korpoklepacz miałby ze swoja pensja gdzieś tam jeszcze jechać daleko poza skm to by mu się nie opłacało i by poszedł pracować do lokalnej biedry:)

      • 0 1

  • A co ze Slupska ,Arkonsa i Szczecinska od strony zaspy,przeciez tam juz tylko czolgoem mozna jezdzic taka jest

    • 2 1

  • prosimy o kontrolę tristara (1)

    Niestety tristar to patologia techniczna i intelektualna. Po jej wprowadzeniu czas przejazdu z Gdańska do Oliwy wzrósł o 10 minut!. Oczywiście każde możliwe czerwone światło po drodze zapalone. W centrali chyba małpy bawią się przełącznikami. Przydałaby się tam kontrola NIK.

    • 32 4

    • Niestety Tristar poprawił tyko finanse panów z PG którzy go wymyslili nic więcej

      • 2 0

  • Poprawienie sytuacji komunikacyjnej na Przymorzu - tylko jedno rozwiązanie!

    Nie wpuszczać bezpośrednio ruchu niemalże tranzytowego spod tunelu na nie przygotowaną do tego infrastrukturę drogową dzielnicy. Tutaj się wszystko kotłuje i korkuje codziennie!

    • 8 0

  • (1)

    Sytuacja poprawiła się kilka miesięcy temu, gdy w znacznej części dzielnicy wprowadzono strefę płatnego parkowania. .................

    dla kogo się poprawiła? Chodnikiem na Słupskiej, Arkońskiej nie można przejść, są zastawiane autami. Straż miejska czasami przyjedzie po interwencji mieszkańców. Włoży ostrzeżenie, ale następnego dnia auta jak stały na chodnikach , tak dalej stoją. Co z remontem ulicy Słupskiej, miasto obiecało naprawę. Konieczna jest tutaj strefa płatnego parkowania, może wóczas będzie porządek

    • 6 1

    • Bo tam akurat to SM jest potrzebna codziennie. Aż buraki się nauczą.

      • 1 0

  • Ale wy narzekacie (2)

    Narzekacie na to że coś robią. I dobrze że robią. Kołobrzeska w tamtym odcinku to jakieś nieporozumienie. Nowe bloki i firmy wymusiły modernizację osiedla. Dla mnie dobrze bo tam mieszkam dla was źle bo jesteście z innej dzielnicy i macie żal Du,..... > Ale taki już mamy naród że narzeka na wszystko. A co do remontu Kołobrzeskiej w stronę morza nie zauważyłem żadnych bubli no może dziwna mijanka rowerowo chodnikowa i oczywiście też czekam na drogę rowerową w stronę hali Olivi.

    • 8 8

    • Tam jest min. 1 duży bubel na Kołobrzeskiej. Mianowicie pas rozdzielający (tzw. wyspa) nie jest prosty a zakrzywiony z jednej strony na wlocie, zabiera część pasa jezdni (niespodziewane zwężenie) jadąc od strony morza. Trzeba tam mieć niezły refleks żeby nie wpaść na krawężnik. Wystarczy się dokładnie przejechać.

      Jednym słowem - wyspy nie są w jednej linii lub wystają ich końce.

      Ps. Sznurek im się wykrzywił na wietrze? ;)

      • 3 0

    • walka z wiatrakami

      Kołobrzeska od Urzędu Skarbowego do przystanku SKM jest tragiczna,na drogę rowerową nie ma co liczyć.Liczne domy mieszkalne,markety,małe sklepiki,restauracje,stacje benzynowe, banki,ajencje towarzyskie prawie przy krawężniku.W dzień na chodnikach parkują pracownicy okolicznych korporacji.Boczne uliczki tak wąskie że prawie wszystkie jednokierunkowe.A wciąż na każdym podwórku w tej okolicy powstają nowe wieżowce i ogrodzone osiedla.Ten odcinek ul Kołobrzeskiej to noc a dzień w której Pan mieszka.Prawdą też jest że na tym odcinku ul Kołobrzeskiej ma powstać wielopiętrowy Akademik...

      • 6 0

  • Zasada Budynia !

    Wzrost inwestycji w Gdańsku powoduje wprost proporcjonalny wzrost liczby mieszkań. I tak trzymać ! Aby żyło się lepiej!.

    • 5 1

  • inżynierowie drogowi

    mam do was tylko jedną prośbę, żeby wasze projekty rond i ich wykonanie uwzględniały długość autobusów zwłaszcza przegubowych, bo na wielu dotychczasowych, np. na ul. Bitwy pod Płowcami między Jelitkowem a Sopotem, zdecydowanie wam to nie wyszło.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane